Swap silnika z ST170 lub silnika 1,7 z Pumy do Escorta mk7 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2009-11-08 09:13:56, djtados pisze:
I to by było na tyle..... Mały dobrze mówi

a moglo to inaczej sie skonczyc? dziwne ze tylko 2 strony
  
 
A Wy dalej sę tutaj produkujecie??

  
 
A wie ktoś coś na temat swapa silnika 1,7 z Pumy ? Dużo z tym zachodu ?
  
 
ale powiedz mi poco sie upierasz na takie niestandartowe jednostki? 1,7 pumy ma 125km, a 1,8 RQB 130 i nie ma ze swapem zadnych problemów.
  
 
Cytat:
2009-11-07 15:36:31, _Maly_ pisze:
Z drugiej strony patrzac... na dobre forum trafiles, bo tutaj w sumie nikt nie ma pieniedzy i prawie nikt nie laduje kasy w escorta



święta racja

-----------------
EscortDriver #893
Preto on Tour
www.youtube.pl/pretoontour
  
 
co to jest ten RQB 1.8 bo ja chce z swojego wyrzucic 1.6 8V i daj 1.8 16V
  
 
Cytat:
2010-02-20 16:33:33, wata89 pisze:
co to jest ten RQB 1.8 bo ja chce z swojego wyrzucic 1.6 8V i daj 1.8 16V



rqb=1.8 130ps (a na hamowni ~110), ale sa takie co trzymają serie
  
 
Ja akurat dopinam do końca sprawę swapu 2.0 Zeteca Black z Mondeo z kompem stand alone i sprzynią MTX z diesela.

Jeśli mogę ci skromnie coś podpowiedzieć, to:

1. ST170 ma dół silnika taki sam jak Mondeo 2.0 Zetec Black a jest znacznie droższy.

2. Dając dolot, kolektor rurowy, dobry wydech, porządny komputer stand alone - otrzymasz z 2.0 Zeteca podobne wyniki mocy do ST170 na wolnossaku.

3. Skrzynia 6 nie wejdzie ci normalnie do essa bez przeróbek łap, silnik siedzi poprzecznie i z ta skrzynia moze byc za szeroki.

4. Problem będzie ze sprzęgłem hydraulicznym (bo w esie takiego nie było) oraz z czujnikiem prędkości. Na bank musiałbyś zapiąć komp z ST170, a przynajmniej z Mondeo Black Topa, zamontować pedał sprzęgła od Focusa/Mondeo wraz z pompą itd. Spora rzeźba.

5. Osprzęt silnika musi być od Essa Zeteca co równa się z przerobieniem wszystkich łap.

6. Kilka rzeczy musisz zamontować z silvera (smok, miska olejowa).

7. Na wszystkie prace / części potrzebujesz około 20 tys zł (liczę wszystko).

7. Znacznie tanij wyjdzie 2.0 Zetec z Mondeo Silver + MTX z XR3i 130 ps. Dużo spokojniej, taniej, szybciej to poskładasz.
  
 
Cytat:
2010-02-21 16:53:49, Tigerbart pisze:
7. Na wszystkie prace / części potrzebujesz około 20 tys zł (liczę wszystko).



I tym wpisem pozbawiles zludzen 99,9% ludzi na taki swap
  
 
No to jst opcja jeśli chce się zrobić z "kulturą pod maską" czyli nowe przewody wody, nowe chłodnice, remont komory, malowanie i czyszczenie silnika, nowe koła pasowe, i wiele wiele części, które są potrzebne do takiej rzeźby - bo inaczej tego sie nie da nazwać.

Jednak pocieszające jest to, że jak najbardziej zamontowanie tego jest mozliwe.
  
 
a czym się różni zetec black top od silvera ?
  
 
Black jest nowszym silnikiem, zastąpił silvera w mondeo. Blok ma inne mocowania i wszystko trzeba przerabiac. Żeby tego było jak najmniej zostawiłem swoją skrzynię aby poduszki pasiły (m. in. dlatego).

Silver 2.0 to ta sama linia silników co 1.8 i 1.6 w esie. Black siedział już w focusie i mondeo II po 97 roku (bodajże). Black posiada już hydrauliczne rozwiązania, nie ma już np. linki sprzęgła itp.

[ wiadomość edytowana przez: Tigerbart dnia 2010-02-21 17:27:51 ]
  
 
Cytat:
2010-02-21 16:53:49, Tigerbart pisze:
3. Skrzynia 6 nie wejdzie ci normalnie do essa bez przeróbek łap, silnik siedzi poprzecznie i z ta skrzynia moze byc za szeroki. 4. Problem będzie ze sprzęgłem hydraulicznym (bo w esie takiego nie było) oraz z czujnikiem prędkości. Na bank musiałbyś zapiąć komp z ST170, a przynajmniej z Mondeo Black Topa, zamontować pedał sprzęgła od Focusa/Mondeo wraz z pompą itd. Spora rzeźba. 5. Osprzęt silnika musi być od Essa Zeteca co równa się z przerobieniem wszystkich łap. 6. Kilka rzeczy musisz zamontować z silvera (smok, miska olejowa). 7. Na wszystkie prace / części potrzebujesz około 20 tys zł (liczę wszystko). 7. Znacznie tanij wyjdzie 2.0 Zetec z Mondeo Silver + MTX z XR3i 130 ps. Dużo spokojniej, taniej, szybciej to poskładasz.


ad3 silnik z st'ka(st170 nie 220) +skrzynia 6 wchodzi do escorta, fakt trzeba rzezbic ale bez przesady, jest fiesta ktora ma taka zestawik, a co do kwoty 20000 to skad to wziales, aktualnie na aledrogo jest silnik st'ka + skrzynia za 3500(przynajmniej byl), kolektor wydechowy nowy kosztuje 1100 (4-2-1), fakt standalone to sa rozne koszty w zaleznosci od tego jaki by ktos zastosowal, ale bez przesady, tak z mojej strony


[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2010-02-21 18:59:09 ]
mozesz zapiac st z mtxem tez taki wynalazek gdzies byl

[ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2010-02-21 19:01:53 ]
  
 
Mnie też się wydawało, że koszt jest mniejszy. Przekonasz się, jeśli zdecydujesz się na taki projekt. Jest tyle kosztów nie do przewidzenia, że byś się zdziwił.
  
 
Cytat:
2010-02-21 18:56:51, maly_smok pisze:
ad3 silnik z st'ka(st170 nie 220) +skrzynia 6 wchodzi do escorta, fakt trzeba rzezbic ale bez przesady, jest fiesta ktora ma taka zestawik, a co do kwoty 20000 to skad to wziales, aktualnie na aledrogo jest silnik st'ka + skrzynia za 3500(przynajmniej byl), kolektor wydechowy nowy kosztuje 1100 (4-2-1), fakt standalone to sa rozne koszty w zaleznosci od tego jaki by ktos zastosowal, ale bez przesady, tak z mojej strony [ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2010-02-21 18:59:09 ] mozesz zapiac st z mtxem tez taki wynalazek gdzies byl [ wiadomość edytowana przez: maly_smok dnia 2010-02-21 19:01:53 ]



A wziales pod uwage stan tego silnika??
STkiem raczej dziadek nie jezdzil do kosciola a fakt ze jest na sprzedaz rowniez nie swiadczy dobrze o jego przeszlosci. Jezeli chcesz to zrobic dobrze policz sam remont kapitalny takiego motoru... i juz za sam silnik cena Ci sie podwaja...
Oprocz silnika wymieniles jeszcze kolektor jakby tylko to wystarczylo do przeszczepu auta...
Ale zapominasz ze silnik w STku jest duzo nowszy od naszych zetecow i nie jest typu plug&play w stosunku do calej instalacji.
Cholernie duzo trzeba zmienic w aucie zeby to wszystko fajnie smigalo. Na dobra sprawe nie podejmowal bym sie takiej przerobki bez rozbitego STeka z boku... a to juz jest niemaly wydatek. Wiec kwota 20 tys jest jak najbardziej racjonalna...

  
 
tak bo kazdy patrzy silnik tyle skrzynia tyl;e a to tyle , a potem rozrzad uszczelki płyny, pompa wody bo odwrotna strona krecenia, pedały pompki kompy, przerabianie mocowac linek ciecie spawanie grzanie i sie robią koszta.
  
 
spoko zgodze sie ze rzezba, praca itp,ale nie piszcie ze koszty 20kola,bo z lekka ponosi was duza fantazja
  
 
W takim razie zaryzykuję stowrdzenie, że nie masz pojcia o takiej zmianie silnika. Do przerobienia jest dosłownie wszystko.
  
 
Cytat:
2010-02-21 20:43:26, maly_smok pisze:
spoko zgodze sie ze rzezba, praca itp,ale nie piszcie ze koszty 20kola,bo z lekka ponosi was duza fantazja



Kolego nie wiem czy akurat 20tys, ale dla mnie to realna kwota jak juz napisalem...
Moze i sie uda za 10tys zrobic, ale wolal bym miec 20tys na koncie zeby w ogole sie podejmowac czegos takiego...
Tak jak napisalem jest wiele rzeczy do zmiany/przerobienia zeby taki silnik wsadzic...

A tak nawiasem mowiac, zeby pozadnie Essa z zetec'iem wyremontowac (mowie tutaj o calkowitym remoncie blacharki, hamulcow, SILNIKA...) trzeba dac 10tys jakby mial po mechanikach czlowiek jezdzic...


[ wiadomość edytowana przez: Spawn669 dnia 2010-02-21 20:59:05 ]
  
 
Cytat:
2010-02-21 20:52:46, Tigerbart pisze:
W takim razie zaryzykuję stowrdzenie, że nie masz pojcia o takiej zmianie silnika. Do przerobienia jest dosłownie wszystko.


, przepraszam szacun wszechwiedzacym