Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2009-11-02 23:36:23 Masz duże szanse na uszczelkę pod głowicą . |
waski71 escoert mk7 wrocław | 2009-11-03 00:36:33 ale nigdzie nie widac zadnych wyciekow ani nic takiegooo silnik czysty.. |
Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2009-11-03 00:38:16
bo płyn masz wtedy spalany.... ew, odparowuje wraz ze spalinami.......... przez to też może telepać. |
kju Renault Clio sport Sanok/Rzeszów | 2009-11-03 09:08:03 waski71 możesz też podjechać do jakiegoś lepszego warsztatu i sprawdzić. Mają tam jakiś badziew do sprawdzania czy do płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym nie przedostaje się dwutlenek węgla. To około 30zł u nas kosztuje. Sprawdź też czy może węże od wody nie puchną... Więcej pomysłów nie mam. Pozdro i oby nie była to uszczelka |
waski71 escoert mk7 wrocław | 2009-11-04 00:09:51 no na 99% jest to uszelka pod glowica... noooo to poplymiemy troszke z $$ |
danek7902 Sympatyk FEFK Audi A4 Avant 1.8T Krosno | 2009-11-04 01:58:38 Pare tygodni temu robiłem właśnie uszczelkę pod głowicą i powiem ci że wszystkie części łącznie z rozrządem i robocizną wyniosły 1300zł.
|
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-11-06 20:40:33 Chyba też mam walniętą uszczelkę pod głowicą. Z wydechu mocno kopci na biało gdy silnik ciepły, wody ubywa, a spod głowicy sączy się olej w tempie 1l/6000km. Czy można wymieniać samą uszczelkę (bez rozrządu) i czy można zrobić to samemu? Czy to wymaga wyjęcia silnika?
[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2009-11-06 20:41:09 ] |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2009-11-06 21:07:52
Jesli rozrzad był zmieniany nie zbyt dawno czyt. 5-15tys to mozesz zostawic, silnika sie nie wyciaga, zdejmujesz głowice, czyscisz ( nie papierem) płaszczyzne bloku, czyscisz (nie papierem) płaszczyzne glowicy, lub jesli tego wymaga to planujesz, zakładasz nowa uszczelke, zmieniasz olej i płyn i jezdzisz. |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-11-06 22:38:14 No to pytania dalsze...
Skoro pasek rozrządu ma już 75.000km, to czy muszę go wymieniać? Czy można w prosty sposób zaznaczyć położenie wałków rozrządu i wału korbowego, żeby później nie pogięło zaworów? Czy muszę wyjmować wałki rozrządu i zawory żeby zdjąć głowicę? Czym czyścić powierzchnie do których przyklejona jest uszczelka? Z góry dziękuję za odpowiedzi |
danek7902 Sympatyk FEFK Audi A4 Avant 1.8T Krosno | 2009-11-06 22:48:04 Skoro już masz tak duży przebieg od zmiany rozrządu to przy okazji zmiany uszczelki zmień pasek.Rozbierając głowice i tak musisz połowe rozrządu zdemontować. |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-11-07 00:35:29 Czyli jednak będę musiał rozbierać rozrząd? Myślałem że da się zdjąć głowicę bez naruszania rozrządu...
A czym i jak czyścić powierzchnie do których przylega uszczelka? Skoro papierem ściernym nie wolno, to może śrubokręt nałożony na szmatkę..? Zresztą postaram się sam coś wymyślić |
Skuter9 Chrysler Neon Dąbrowa Górnicza | 2009-11-07 00:53:05 zwalniasz napinacz paska rozrządu, ściągasz pasek, następnie musisz zdemontować wałki rozrządu żeby dostać się do śrub głowicy, odkręcasz je i ściągasz głowice.
Co do wymiany rozrządu serwis przewiduje wymianę co 120tys km oraz dopuszcza 3-krotny montaż i demontaż jednego paska rozrządu. Fabrycznie rozrząd jest testowany na 150tys km. |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-11-07 16:01:41 Ok, trochę mi się rozjaśniło
Jakieś 400-500 kilometrów temu dolałem płynu chłodniczego do max, a teraz znowu jest poniżej minimum. Wychodzi na to, że silnik pali jakieś 0,3-0,4l wody na 100km. Czy to wystarczająco dużo, żeby zdiagnozować uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? |
DobekBdg Sympatyk FEFK Toyota MR2 sw20 Bydgoszcz | 2009-11-07 16:06:14 tak wystarczajaco rozgrzej go normalnej temp i po pol godzinie jazdy idz sobie za tlumik a ktos niech ci go przegazuje do 4000 - 5000 jezeli bedzie dymil to poszla uszczelka czyli ze borygo dostaje sie do komory spalania jak i olej
najpierw sprawdz wszystkie polaczenia ja myslalem ze mam strzelona uszczelke a mam wydech przelotowy prawie ze a mi tez borygo uciekalo zawartosc zbiornika na 7 - 9 dni okazalo sie ze saczylo korkiem do spuszczania oraz 1 waz mial dziurke wielkosci szpilki i dopiero jak sie wytworzylo cisnienie mu wywalalo a uszczelka jest cala i odpowiadajac na jeszcze jedno twoje pytanie zeby zwalic glowice tak musisz rozebrac rozrzad i wyciagnac walki jak bedziesz to robil zrob sobie odrazu male mody [ wiadomość edytowana przez: DobekBdg dnia 2009-11-07 16:17:03 ] |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-11-07 16:26:04 O boże, gdy na dam mu tyle gazu na postoju to z tyłu robi się niezły BAŁWAN On na wolnych obrotach dymi tak, że w korkach widzę ten dym nawet przez boczne szyby...
Dym tylko troszeczkę śmierdzi, z tym że nie jest to zapach oleju ani gazu - raczej specyficzny zapach powiedzmy żywicy (?) i wypalonej noworocznej petardy. Sprawdzałem szczelność - wszystkie przewody suche, łącznie z nagrzewnicą w kabinie. Teraz już woda starcza mi właśnie na 2 tygodnie. I jest coraz gorzej, bo wcześniej zbiornik od max do min starczył na całe lato (3 miesiące). Będę musiał wymienić tą uszczelkę jak najszybciej, bo kończy mi się borygo Wspomniałeś o modyfikacjach rozrządu. Słyszałem gdzieś o "sportowych" wałkach rozrządu, czy to miałeś na myśli? Jeśli tak, to mógłbyś podać link do sklepu gdzie to można kupić? |
Qwet Sympatyk FEFK BMW e46 330Ci Białe Błota | 2009-11-07 16:28:54 No i jeszcze coś - zauważyłem że silnik powoli robi się coraz słabszy i coraz więcej pali. Czy to może być powiązane z uszkodzeniem uszczelki pod głowicą? |
FAROW Sympatyk FEFK Chorzów | 2009-11-08 19:52:17 Jak najbardziej!
w zaleznosci w jakim stanie miales silnik i na ile go znales, pomysl czy warto remontowac czy wymienic cały! |