[125p] Od serii do rajdówy 1.6 16V - Strona 19

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2013-09-18 01:36:32, jaqo pisze:
A miałeś wsporniki i te dziwne dwuczęściowe tulejki pod śrubą drążka reakcyjnego? Co do zmiany - 1.8 działa na elektronice z 1.4, potrzeba tylko większych wtrysków - sprawdzone, działa dobrze. Jeśli masz słupek od 1.8 to przekładasz cały osprzęt z 1.4 plus większe wtryski (ja użyłem z fiata coupe 20v), dotaczasz i wbijasz tulejkę plus łożysko wałka sprzęgłowego w wał. Warto przerobić i wsadzić rurowy kolektor od 1.8 i powiększyć wydech.


Wykopuje wątek, czy wał w 1,4 jest inny niż w 1,8? A masz może w zapasie lub możesz dorobić mi taką tulejkę + dobrane łożysko na taki setup?


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
wał jest taki sam. Mogę Ci dorobić tulejkę z łożyskiem - priv.
  
 
Kiedyś w caro zakładałem podwójne koło. Na tokarce stoczyłem od czoła niepotrzebny paskowi wspomy kołnierz.
W belce rozpiłowałem poduszki o ok 5mm i przesunąłem zespół napędowy do tyłu.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2014-01-27 23:57:37, jaqo pisze:
wał jest taki sam. Mogę Ci dorobić tulejkę z łożyskiem - priv.


No to mam już niezły mętlik, być może wynikający z tego że w życiu nie widziałem silnika i skrzyni od Poldorovera i sie zakręciłem. Możesz wytłumaczyć jak analfabecie, oczywiście o ile wystarcza Ci cierpliwości????
To jak to jest rozwiązane w oryginalnym Poldoroverze 1,4? Dokładnie tak samo? Tyle że fabrycznie przez FSO?


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2014-01-28 22:57:52 ]
  
 
Wał korbowy jest inny ( większy otwór ), dlatego wymaga tulejki do łożyska.
  
 
andrzej to ja zakręciłem bo robiłem 10 rzeczy na raz - wał jest inny oczywiście, ma inne wykorbienie, większy otwór na łożysko (i go tam nie ma) etc.
  
 
No to juz łapie. To jeszcze pytanie czy jest w temacie tej tulei różnica pomiędzy 1600 a 1800?

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Wydaje mi się że jest szansa, że 1600 ma to łożysko
  
 
1.6 nie ma łożyska- ma otwór, ciut mniejszy niż łożysko, które można kupić w sklepie z łożyskami (chyba 1012 albo 1210) 0.2 mm trzeba zebrać z wału aby wbić łożysko. Czyli: kupuje się łożysko, roztacza otwór w wale, wbija łożysko i wałek sprzęgłowy opiera się w tym właśnie łożysku. Jak jest w 1.8 nie wiem- ponoć jest większy otwór w wale niż w 1.6 i coś tam z jakąś tulejką chyba trzeba modzić.

A tak w ogóle to sprzedałem fiatona... qrwa trochę przykro. Ale pocieszam się tym że w końcu będzie jeździł tam gdzie powinien dużo częściej niż za mojego kierowania- poszedł w dobre ręce do Warszawy, więc się nie zmarnuje tak jak mu to groziło u mnie

  
 
Są dwa rodzaje wałów do 1600, z małą i dużą dziurą, zależnie od rocznika.
  
 
Szybciutko poszedł . W niedzielę go bodajże wystawiłeś na Tablicy ? Jakieś plany ?
  
 
Łooo na tablicy to wisiał od dawna- ale zawsze jakoś zbywałem kupujących bo mi ciągle nie pasowali Jakie plany? W sumie żadnych, aczkolwiek nie powiem że 2 gary za mną chodzą na wałku Świątka jak za starych dobrych czasów...
  
 
Aż miło popatrzeć jak ktoś nim upala i nie zapada się pod ziemię

klik klik klik
  
 
A co on tak świszczy? Czyżby jakaś tam skrzynka inna zagościła?