[MKVII] Swap z 1.6 16v na 1.8 16v - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Silniki z napisem na kolektorze EFI to 1.6 16V 90KM/1.8 RDA 105KM/1.8RQB 130KM, tylko takie silniki były.
Zadfne czerwone napisy itd nic nie swiadcza, bo nie było nigdy w seri kolorowych napisów, ktos sobie to poprostu pomalował.

RDA/RKC/RQB - 105/115/130KM.

Tyle ze silniki RKC miały juz plastikowy kolektor dolotowy i rure dolotowa od filtra powietrza ukosnie okrągła.

Silniki 2.0 z Mondka maja 136KM to raz, dwa wsadzic ich jest o wiele prosciej niz silnik z RS-a, gdyz mocowania ma te same i osprzet prawie cały pwasuje od 1.6 czy 1.8.

W RS-ie trzeba dodatkowo zmienic praktycznie wszystko, jesli dodatkowo chcemy zmienic skrzynie z RS-a, to i sanki pod silnikiem musimy bo jest inaczej mocowana poduszka skrzyni.
  
 
Czyli wkładam 1,8 RDA z całym osprzętem z 1,6 ZETEC
Wiązka, komp, wydech, czujniki i tp. będą ok
  
 
-> Magik123
Mówisz że można bez kłopotu wsadzić silnik 2.0 z mondeo do escorta... Tak się składa że u mnie na podwórku stoi taki mondeo. Nie ma przeglądu ani OC, jest pordzewiały i rozwalony, ale silnik ma igiełkę Ma tylko 170.000km przebiegu, pracuje równiutko, a rok temu zanim łożyska zaczęły wyć i zawieszenie stękać rozpędzałem go do prędkości ponad 200km/h

Do rzeczy. Wydaje mi się, że komputer mógłby zostać, bo przecież po odłączeniu akumulatora jest samoadaptacja i kreowanie nowych, indywidualnych map wtrysku dla silnika, tj czytanie sygnałów z sondy lambda i ustalanie prawidłowego dawkowania paliwa. A nawet jeśli nie, to przecież i tak będę jeździł na gazie A benzyny używał tylko do odpalania i zjazdów awaryjnych.
Więc piszesz że do 2.0 z mondka pasuje prawie cały osprzęt z 1.6 i 1.8 - a co nie będzie pasowało?
Kolejne pytanie - czy skrzynia z 1.6 mogłaby zostać? Czy wytrzyma te 180Nm ? No i przede wszystkim, czy silnik 2.0 będzie bez problemu pasował do skrzyni od 1.6 ? Czy wszystkie mocowania będą pasowały? Podsumowując - czy wystarczy tylko przełożyć blok z wałem, tłokami i kompletną głowicą, a skrzynię biegów i łapy zostawić?
  
 
Cytat:
2009-11-22 13:10:07, Qwet pisze:
-> Magik123 Mówisz że można bez kłopotu wsadzić silnik 2.0 z mondeo do escorta... Tak się składa że u mnie na podwórku stoi taki mondeo. Nie ma przeglądu ani OC, jest pordzewiały i rozwalony, ale silnik ma igiełkę Ma tylko 170.000km przebiegu, pracuje równiutko, a rok temu zanim łożyska zaczęły wyć i zawieszenie stękać rozpędzałem go do prędkości ponad 200km/h Do rzeczy. Wydaje mi się, że komputer mógłby zostać, bo przecież po odłączeniu akumulatora jest samoadaptacja i kreowanie nowych, indywidualnych map wtrysku dla silnika, tj czytanie sygnałów z sondy lambda i ustalanie prawidłowego dawkowania paliwa. A nawet jeśli nie, to przecież i tak będę jeździł na gazie A benzyny używał tylko do odpalania i zjazdów awaryjnych. Więc piszesz że do 2.0 z mondka pasuje prawie cały osprzęt z 1.6 i 1.8 - a co nie będzie pasowało? Kolejne pytanie - czy skrzynia z 1.6 mogłaby zostać? Czy wytrzyma te 180Nm ? No i przede wszystkim, czy silnik 2.0 będzie bez problemu pasował do skrzyni od 1.6 ? Czy wszystkie mocowania będą pasowały? Podsumowując - czy wystarczy tylko przełożyć blok z wałem, tłokami i kompletną głowicą, a skrzynię biegów i łapy zostawić?



I tu się mylisz. Komputer ma w mikroprocesorze zapisane dla każdego typu silnika inne dane. Rózne silniki mają rózne dawki paliwa a co za tym idzie na inną długość czasu są otwierane wtryski. Nietwierdze że nie będzie chodził ale jeżeli przy swapie przekłada się także komputer to o czymś to świadczy
  
 
Swapa nie robiłem, ale na pewno komputer musisz zmienić. No i wydech w 1.8 jest o większej średnicy. Na początek możesz zostawić taki jaki jest, ale dobrze było by go z czasem zmienić.
Poza tym silnik powinien podejść plug&play.
  
 
miałem w 1.6 komputer z 1.8 RDA i powiem jedno... to nie działa
  
 
klepiecie i klepiecie i nic z tego nie wynika ,
masz zamiar przełozyc silnik to przekładaj go z komputerem i edisem jesli jest takowa potzreba w tym przypadku masz na oku silnik 1.8 rda wiec i komp musi byc od Rda inaczej bedziesz miał paliwozernego muła ,to tyle odemnie.
  
 
miałem w 1.6 komputer z 1.8 RDA i powiem jedno... to nie działa
  
 
Cytat:
2009-11-22 17:04:03, iglaxr3i pisze:
klepiecie i klepiecie i nic z tego nie wynika , masz zamiar przełozyc silnik to przekładaj go z komputerem i edisem jesli jest takowa potzreba w tym przypadku masz na oku silnik 1.8 rda wiec i komp musi byc od Rda inaczej bedziesz miał paliwozernego muła ,to tyle odemnie.




co to jest edis ? to ten mój upatrzony silnik to 1.8 105km ? 130 konna wersja ma ukośną rurę od filtra do kolektora tak ? dobrze zrozumialem ?
  
 
masz dwa rodzaje edisów jeden zew a 2 wew (w kompie) to co opisłes to silnik rda 105 koni ,ten 130 jest podobny tylko w budowie róznia go szczegóły ,edis to taka czarna kosc po prawej stronie komoryn silnika na wysokosci filtra powietrza .przytwierdzona do wew nadkola i doprowadzone sa do niej rurki.
  
 
Ukosna rure dolotu ma tylko silnik 1.8 RKC 115KM i on ma wewnetrznego edisa.
Reszta 1.8 ma zewnetrzny podany wyzej.
  
 
Pojawiły się kolejne wątpliwości.

Mój es jest z 96r i przy moim silniku rozrusznik jest po stronie ściany oddzielającej komorę silnika od kabiny

Silnik 1,8 RDA chyba 94r jaki mam na uwadze najprawdopodobniej miał rozrusznik po stronie zderzaka. Ponoć jest to nie do obejścia chyba że wymienię również skrzynię.

W takim przypadku jakich silników szukać żeby moja skrzynia podeszła ??
Na pewno silniki po 95r bo wtedy zmieniono lokalizację rozrusznika ale czy jakieś 1,8 przed 95r mają rozruszniki od ściany grodziowej ??

A miało być tak kolorowo, "wszystkie ZETEC-ki są takie same" i co wielka kupa. Muszę znaleźć silnik po 95r
  
 
Jeśli chcesz 1.8 to musi mieć oznaczenie RKC np. TAKI
  
 
W takim wypadku takiego będę szukał, jeżeli nie znajdę pozostanę przy aktualnej pojemności
  
 
Panowie, bede sie przymierzal w wakacje do swapa
1.6 90KM ---> 1.8 115KM od mondka, mam o tyle fajnie ze bede mial cale mondeo do rozmontowania. Chcialem sie tylko upewnic, bo wiele bylo gadania, a malo jednoznacznych odpowiedzi.
Przekladam Silnik razem ze skrzynia, komputer i wszystko powinno bangalac jak nalezy? Jak sie ma sprawa z kolektorem dolotowym? Bo chcialbym zalozyc metalowy, czy ten z 1.6 bedzie mial wystarczajaca przepustowosc powietrza? I czy wydechowe czyms sie roznia w tych silnikach?
  
 
wiecie co mam ten sam problem i juz sie pogubilem
POSIADAM: zajechany MK6 1.6 16V
W PLANACH: 1.8 16V (wolalbym 130PS ale 105PS tez moze byc)
Komora silnika juz wyczyszczona wiazki pozdejmowane siedzi tylko skrzynia i teraz:
a)dorwac silnik 1.8 16V
b)podlaczyc osprzet z 1.6 16V
c)i teraz wymiana kompa czy jest konieczna i jak to zmajstrowac zeby czegos nie popsuc z gory dzieki za objasnienia
  
 
Ty nie musisz osprzetu wymieniac, bo 1.8 105KM bylo montowane w escortach i pasuje plug&play, ja mam w planie 1.8 115KM z mondeo, i tu jest juz troszke inaczej(trzeba osprzet zmieniac).
Komputer odpinasz stary i wpinasz nowy xD tyle.