[MKV] popychacze hydrauliczne a olej mineralny - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
stwierdzenie, że nie należy wracać do pół-syntetyku po minerale to mit! zetec nie trawi minerału i taka jest prawda. Ja zmieniłem i nie żałuje.
  
 
Duzo osob przechodzi na pol czy syntetyk, koles w 1.6 zetec z minerału przeszedł na 5w30 i lata, tak ze to mity nie douczonych mechanikow, lub Ci ktorzy do leciwego polonez chcieli zalac syntetyk.
Tylko znowu stwierdzenie ze mineral jest gorszy bo za pozno dociera itd, to dlaczego u mie tej roznicy, oporow, nie ma, smarowa gasnie jeszcze przed zapaleniem, nic nie klepie, za kilka dni zmieniam spowrotem na polsyntetyk, tylko wydaje mi sie ze nosnosc oleju, jego zachowanie itd mozna sprawdzic w warunkach laboratoryjnych, bo duzo osob pisalo to i tamto, ja tez swiecie przekonany bylem ze na mineralu zacznie walic jak glupi, a tu odwrotna sytuacja, i to nie tyczy sie tylko np Opla, bo hydraulika ani w Fordzie ani w niczym innym nie rozni sie zasada dzialania, tak ze powiedzenie ze Ford nie lub mineralu tez jest wymysłem.
o specyfikacje widziałem i jest rowniez zaleznie od temperatury podane od syntetyka do minerału.
  
 
Jeszcze jedna uwaga. Miałem w łapkach olej 10W40 z napisem synthetic (nie semi synthetic czy blend) Jest też ponoć 15W40 Synthetic Blend. (tego w rękach nie miałem). Pojęcie że olej "mineralny" jest niczym olej do frytek to bajka. Teraz liczy się tylko oznaczenie.
  
 
Pozwólcie wtrącić
"Olej silnikowy

Ilość: 4,25 dm3 (w tym w filtrze 0,5 dm3). Rodzaj: olej silnikowy wielosezonowy o klasie jakości wg API SG/CD, o klasie lepkości zależnej od zakresu temperatur otoczenia podczas eksploatacji samochodu:

- przy -20 do +30°C: SAE 10W 30;

- przy -15 do +40°C: SAE 15W 40;

- przy -10 do +40°C: SAE 20W 50. Częstość wymiany: co 15000 km lub raz do roku."

tyle książka, producent nie przewiduje zmiany oleju w zależności od przebiegu silnika i jego stanu. Książka pisana w czasach, kiedy nie było jeszcze takich olejów jak dziś, więc te 10W30 odpowiada raczej współczesnym syntetykom. To, że nie można po mineralu przejść na pół lub syntetyk też uważam za bzdurę wymyśloną przez mechaników szkolonych u kowala.
  
 
Witam
Tak w kwestii ostatecznego wyjaśnienia to muszę zaznaczyć że decyzje apropo zmiany oleju w jedną bądź drugą stronę trzeba przeprowadzać indywidualnie bo dwa silniki o jednakowym przebiegu i identycznie konstrukcyjnie mogą być w dwóch różnych galaktykach jeżeli chodzi o zużycie i tylko ocena rzeczywiście posiadanego egzemplarza może nam dać jednoznaczną odpowiedź. I tak jeszcze apropo to powiedzenie że Ford nie lubi minerala wywodzi sie stąd że silnik w fazie produkcji jest dość ciasnym silnikiem znaczy że ma dobrze spasowane podzespoły wymagające smarowania i stąd potrzeba stosowania rzadkiego oleju i stąd też brak w ofercie ASO wałów, korbowodów i tłoków - jest możliwość kupienia zestawu tzw. short block czyli układ korbowo-tłokowy łącznie z blokiem .
Pozdrawiam