Reflektory ksenonowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słuchajcie, czy słyszeliście o reflektorach ksenonowych albo soczewkowych do Toyoty? Nie mówię tu o nowych modelach, które mają to jako wyposażenie seryjne lub dostępne w opcji. Chodzi mi raczej o zamienniki do starszych modeli np. do Corolli E111. Wiecie może coś na ten temat? Ewentualnie jakie macie inne pomysły na lepsze oświetlenie drogi niż poczciwy halogen H4?
  
 
cze..


sa tzw zamienniki, czyli zaly zestaw ktory montuje sie w miejsce oryginalnych zarowek. koszt ok 1300 pln. poszukaj na allegro.

  
 
wstawienie oświetlenia xenonowego wiąże się m.in. z instalacją systemu autopoziomującego oraz spryskiwaczy reflektorów. to oczywiście tylko niektóre przeróbki

z ciekawości zapytam czy orientowałeś się ile kosztuje nowa żarówka xenonowa??

  
 
Jedyny tylko problem w takich zamiennikach jest w momencie jak sie pan policjant do Ciebie doczepi i zabierze dowod rejestracyjny ... takie cos nie ma ukladu automatycznego poziomowania, ktory jest montowany seryjnie w autach posiadajacych lampy ksenonowe ... brak tego poziomowania niby nie przeszkadza, ale majac takie lampy zaje**scie bedziesz oslepial jadacych z naprzeciwka ... wiem zaraz zaczna sie sypac glosy : to po co to wyprodukowali takie zestawy ... A ja wam powiem po co , zeby zaspokoic rynek, a ludzie wiecie jacy sa, poprostu to kupia bo beda chcieli miec ...


Takze moze lepiej zainwestowac w dobre reflektory i zarowki, niz miec klopoty?? polecam zajrzec do asortymentu Helli



[ wiadomość edytowana przez: Jaro dnia 2003-08-28 10:01:21 ]
  
 
sorki ale linki mi sie wkleil pod moim podpisem ...

Chodzilo mi o Oswietlenie Helli
  
 
Cytat:
2003-08-28 10:02:37, Jaro pisze:
sorki ale linki mi sie wkleil pod moim podpisem ...

Chodzilo mi o Oswietlenie Helli



Sorki, że sie będę czepiał, ale na stronie Hella są tylko rzeczy do niemieckich autek, a mnie raczej chodzi o Toyotę.

  
 
Problem z ksenonami jest taki, że żeby z nich bezpiecznie korzystać np. przy przełączaniu ze świateł mijania na drogowe, trzeba mieć lampy dwuodbłyśnikowe. Przy włączaniu żarówki ksenonowej, która działa na zasadzie lampy wyładowczej, potrzeba jakiejś sekundu na zapalenie się i osiągnięcie pełnej jasności. W moim przypadku w Corolli E111 jest to jeden mały reflektor, w następnych wersjach są już lampy dwureflektorowe.
  
 
Tak jak pisze Jaro, zestawy zamienników są zęby zaspokoić rynek. Mozna je sprzedawać, ale nie wszystkie można używać.

Na którymś ze spotów był kolega czarnym Yarisem z żarówkami Osram, które świeciły dużo mocniej. Cena żarówki ok 25 zł/szt.
  
 
ehh
corollka na ksenonach - milo by bylo
jak narazie chyba nie ma zadnych takich zestawow do corolli
  
 
Cytat:
2003-08-28 15:34:21, drmichal pisze:
ehh
corollka na ksenonach - milo by bylo
jak narazie chyba nie ma zadnych takich zestawow do corolli



Nie opadaj na duchu, postęp pcha ludzkość do przodu w zawrotnym tempie, więc z następnej generacji pewnie już i ksenony będą, choć poczatkowo (przed faceliftingiem) za dopłatą.

W Lexusach już zaczęli montować reflektory skręcające na zakrętach, za jakiś czas to też będzie nawet w Yarisach
  
 
no fajnie, ale ja narazie mam tej generacji.
z tego co pamietam w celice po faceliftingu zaczeli montowac ksenony.
  
 
Mian, sorki, ale jakbys poczytal dokladniej ta strone to bys wiedzial, ze sa tam rowniez moduly przeznaczone do zabudowy ... czyli gotowe zrodlo swiatla przygotowane do zamontowania w dowlonym aucie, pod warunkiem zrobienia sobie odpowiedniego adaptora ... sa tam rowniez uklady do poziomowania ... ale niektorzy chca pojsc poprostu na latwizne ...


Pozatym co ma piernik do wiatraka ?? niby po co lampy dwuoblyslnikowe ?? Musisz zrozumiec ze dobra lampa ksenonowa to nie jest zarowka ... to cos co sie montuje zamiast seryjnych lamp ... do tego celu wlasnie jest potrzebny odpowiedni adapter , spojrz sobie na subaru impreze seryjna a np. przygotowana do rajdow, roznica tkwi w detalach ... rajdowa ma w mijscu seryjnych lamp, odpowiedni adapter z tworzywa w ktory sa wmontowane ksenonowe lampy ... a to ze lampy wygladaja jakby byly normalne to tylko zludzenie , ktore wymusil na kliencie producent ... w punto II nie ma ksenonow a wygladaja te swiatelka jak ksenony... to sa zwykle soczewkowe lampy ...


dobra koniec mojego wywodu ...
teraz to juz napewno zostane znienawidzony za wymadrzanie sie ...
  
 
Malutki off topic

Cytat:
2003-08-28 16:39:54, Jaro pisze:
Pozatym co ma piernik do wiatraka ??



Jaro bez urazy, ale nie lubię tego pytania.
Pierniki robi się z mąki, uzyskiwanej z mielenia we młynie, z wykorzystaniem pracy wiatraka, czyli ma dużo.

Co do reszty zgadzam sie z Tobą całkowicie.
  
 
Cytat:
2003-08-28 16:48:20, jackal pisze:
Jaro bez urazy, ale nie lubię tego pytania.
Pierniki robi się z mąki, uzyskiwanej z mielenia we młynie, z wykorzystaniem pracy wiatraka, czyli ma dużo.

Co do reszty zgadzam sie z Tobą całkowicie.


  
 
Yaro masz absolutna racyję!!!!
jestem za montowaniem tych modułów helli, właśnie dziś rozprawiałem o montażu tego w swoim 4R (własnie z odlanym adapterem) no i pomysł upadł, bo by to nie za pieknie w moim wyglądało... jeżeli xenony, to już profesjonalne - z poziomowaniem i spryskiwaczami
jestem przeciw tymi zestawami z Allego - po pierwsze nie masz poziomowania, po drugie spryskiwaczy, po trzecie - mało kto to sobie uświadamia - cały odbłyśnik masz zaprojekotwany by wyciągnąć jak najwięcej z żarówki halogenowej!!! i ja wsadzisz tam żarówkę HID, to będziesz oślepiał cały czas, nawet jak ustawisz je nisko
widziałem buraka w nowym Grand Cherookieeeee - wsadzil sobie taki zestawik (wiecie, te nowe klosze mają bardzo dużo chromu wokół lampy) i w biały dzień (!) czułem jak bolące "iskierki" aż kłuły mnie w oczy!!! nie jest to miłe...
  
 
Cytat:
2003-08-28 16:48:20, jackal pisze:
Jaro bez urazy, ale nie lubię tego pytania.
Pierniki robi się z mąki, uzyskiwanej z mielenia we młynie, z wykorzystaniem pracy wiatraka, czyli ma dużo.



Obawiam sie ze era mielenia maki z wykorzystaniem energii wiatrowej juz dawno przeminela
  
 
Cytat:
2003-08-29 08:13:36, Deeno pisze:
Obawiam sie ze era mielenia maki z wykorzystaniem energii wiatrowej juz dawno przeminela



A pierniki to nie przeżytek. Z Torunie przywiozłem trochę tego słodkiego paskudztwa, ale popatrz na gówniarzy - tylko McDonald's.

W temacie:
MaciekB, a możesz napisać coś wiecej o dobieraniu takich reflkektorów do auta. Gdzie, za ile, jakiej firmy (Hella?). Może na priva, please.
  
 
a dlaczego na priva?
u mnie to nie było dobieranie, po prostu miałem poświęcić obecne reflektory (stary fajny patent - mogę zdjąć samą szybkę) i doalć zamiast klosza formę, do tego kupić projektory helli (Jaro dał link)....
ale koszt jest niebotyczny - do tego trza by zestaw poziomujący, no i ta instalacja do spryskiwaczy....
wyglądało by to nie za cudnie, a koszt? około 7.000.
lepiej poczekaj aż zrobią zamienniki helli (jest szansa, bo Corolla robi się szalenie popularna)ale koszt będzie podobny

ja pozostaję przy żarówkach Cool Blue lub Blue Vision za 80zł para
  
 
Kontrola i programowanie reflektorów ksenonowych


Od połowy lat dziewięćdziesiątych udział reflektorów ksenonowych w nowo produkowanych samochodach osobowych systematycznie wzrasta. Według szacunków firmy Bosch w 2008 roku ok. 60% nowych samochodów będzie wyposażonych reflektory ksenonowe.
Stanowi to dla warsztatów samochodowych wyzwanie, któremu nie będą mogły sprostać bez zastosowania elektronicznej techniki diagnostycznej. Tester diagnostyczny jest bowiem nieodzowny, zarówno do prawidłowego ustawienia reflektorów, jak również do zlokalizowania uszkodzonych elementów systemu reflektorów ksenonowych oraz ich zaprogramowania po wymianie.

Podobnie jak pozostałe systemy elektroniczne w pojeździe, również obecna generacja reflektorów ksenonowych jest wyposażona w zintegrowany sterownik i pamięć błędów. Dlatego do konserwacji i napraw reflektorów ksenonowych warsztat potrzebuje odpowiednich urządzeń diagnostycznych, jak tester KTS z oprogramowaniem Esitronic firmy Bosch. Diagnostyka sterowników oraz dane systemu informacji serwisowej (SIS) zawierające instrukcje dotyczące identyfikacji usterek oraz napraw są ze sobą powiązane. Tester diagnostyczny jest nieodzowny również przy programowaniu na nowo całego systemu, np. po wymianie uszkodzonej lampy.

Oprogramowanie testera diagnostycznego umożliwia szybką identyfikację usterek, prowadząc użytkownika krok po kroku przez procedurę diagnostyczną systemów reflektorów ksenonowych. W połączeniu z systemem informacji serwisowej możliwa jest identyfikacja uszkodzonego elementu, nawet jeśli reflektory są częścią magistrali CAN. Pozwala to uniknąć niepotrzebnej wymiany całego systemu reflektorów.

System informacji serwisowej opracowany przez firmę Bosch to także gwarancja większego bezpieczeństwa pracy, ponieważ zawiera ostrzeżenia oraz instrukcje dotyczące przeprowadzenia naprawy danego systemu reflektorów ksenonowych, które są zasilane prądem wysokiego napięcia i którego lampy rozgrzewają się do bardzo wysokiej temperatury.

(Bosch)
  
 
Cytat:
2004-04-22 15:03:32, jackal pisze:

Podobnie jak pozostałe systemy elektroniczne w pojeździe, również obecna generacja reflektorów ksenonowych jest wyposażona w zintegrowany sterownik i pamięć błędów. Dlatego do konserwacji i napraw reflektorów ksenonowych warsztat potrzebuje odpowiednich urządzeń diagnostycznych, jak tester KTS z oprogramowaniem Esitronic firmy Bosch. Diagnostyka sterowników oraz dane systemu informacji serwisowej (SIS) zawierające instrukcje dotyczące identyfikacji usterek oraz napraw są ze sobą powiązane. Tester diagnostyczny jest nieodzowny również przy programowaniu na nowo całego systemu, np. po wymianie uszkodzonej lampy.

(Bosch)



No i qr%&%&wa dojdzie do tego, że nawet żarówki sobie nie wymienisz w samochodzie. Człowiek będzie mógł tylko siedziec i patrzeć, nigdzie nie można będzie można zajrzeć, nic sprawdzić. Ludzie będą montowali stare reflektory tylko po to żeby cos podłubać. Nie jestem majster klepką, ale czasem miło cos polepszyć sprawdzic, zamienic w kochanym samochodziku, jeszcze drive by wire i już w ogóle kicha, jak bym siedział przed kompem .