[OGÓLNE] Czy zasłaniacie chłodnicę kartonem? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2009-12-22 21:51:45, wojthek84 pisze:
panowie zeby samochod zlapal temperature wlasciwa te okolo 90st to trzeba przejechac 25km po trasie wlasnie z zaslonieta chlodnica wiem bo juz od pazdziernika tak robie a w korkach trzeba na prawde dlugo stac zeby zagrzac caly uklad do takiej temp przy takiej temperaturze zewnetrznej



25km, to chyba przy - 40 stopniach, w escorcie bez przykrywania czegokolwiek w mrozie ok 15 stoppni nagrzewał sie po ok 4 km juz do roboczej temp.
W Vectrze przykryłem chlodnice bo na krotkich trasach to troche kat dla silnika i łapy marzna, ale przy -20 powolna jazda bez przykrywania czegokolwiek robocza temp ma juz po ok 6km.

Po 25km to ja mam juz saune w srodku
  
 
ale ja nie napisalem ze po 25 km jest cieplo w srodku bo u mnie cieplo zaczyna byc jak tylko temperatura wzniesie sie na skali chodzi mi o temerature np w chlodnicy
  
 
W poprzednim esie z silnikiem 1.3 miałem taki plastik na zimę zakładany bo skurczybyk miał problemy, żeby się nagrzać :/ Ale teraz jak mam 1.6 16V to raczej szybko mam piecyk i takie bajery są zbędne


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-12-25 09:45:42 ]
  
 
ja mam zakrytą styropianem i efekty było czuć jak było po -15st po przejechaniu 2-4 km już dmuchało ciepłe a wskaźnik od temperatury nigdy mi nie doszedł do R 1,8TD
  
 
ja mam ogrzewany garaż i nie mam problemu z nagrzaniem 16 16v dość szybko daje ciepło tylko jak jade do pracy i postoi na mrozie pare godzin to te 2-3 kilosy trza zrobić zanim całkiem nagrzeje
  
 
Ja nie mam garażu i chłodnicy nie zakrywam . Jak były mrozy po -15 stopni, to zapalałem silnik, czekałem chwile, no i do pracy. Do pracy mam około 4km, więc ciepłe zaczyna lecieć gdzieś około trzeciego kilometra.
  
 
Jakaś moda na tematy o kartonach weszła na forum czy co? Może podwiesimy sondę albo coś bo jak zobaczę jeszcze jeden temat o kartonach, grzaniu lub nie grzaniu to mnie pokręci.
  
 
Jak założyłem karton to w środku jest tak samo ciepło jak było (po świętach wymieniam nagrzewnice) Jedyna różnica to to, że załącza się wiatrak na chłodnicy. Nie warto w to się bawić o ile termostat jest OK. Tektura zdjęta już.
  
 
Niby termostat ściśle ustala temperaturę silnika niezależnie od temperatury otoczenia, ale u mnie założenie kartonu (kawałka blachy) spowodowało wzrost średniej temperatury od 1/4 do 1/3 skali.
  
 
te glupoy o zakladaniu kartona i tym samym szybsze nagrzewanie sie auta to albo wymysly stosujacych taki wynalazek albo po prostu macie zepsuty termostat, jak moze zasloniecie chlodnicy kartonem skrocic czas nagrzewania auta ze sprawnym termostatem ? to niemozliwe, dlatego ze do temp jakies 80 moze mniej troche to przez chlodnice nie plynie plyn krazacy w silniku i weze sa zimne bo termostat jest zamkniety . jedyna teoria ze karton pomaga przy sprawnym termostacie to moze byc to ze ten karton zaslania wlot powietrza i zimne powietrze nie oplywa tak intensywnie silnika i nei chlodzi Go samego ale to naciagana teoria . poza tym nie macie czasu wymienic termostatu ale kombinowac zeby wsadzic karton przed chlodnice to macie i doswiadczalnie okreslac powierzchnei jaka malezy zakryc?? w zetecu wymiana termostatu to jakies 15 min , poza tym co zrobicie jak po mrozach pogoda splata figla i bedzie na plusie temperatura ? chwila jazdy po miescie i macie wskazowke pod czerwonym polem.
  
 
Zasłanianie chłodnicy nie skraca czasu nagrzewania silnika, więc prawdopodobnie moje wrażenie jest wywołane samą świadomością że chłodnicę zasłoniłem.

A co jeśli po wymianie termostatu temperatura nadal jest na 1/4 skali? Te termostaty są konstruowane na takie niskie temperatury chyba ze względu na bezpieczeństwo. Z tego co wiem silniki palą najmniej w okolicach 100*C, więc wysoka temperatura jest ok, jeśli nie wysadzi korka zbiornika wody
  
 
w mocnej teorii jest tak jak piszecie , ale w takim układzie chłodzenia jak w eskorcie pompa zawsze trochę podbiera zimnego płynu z chłodnicy powrotem mimo zamkniętego termostatu .Np e cinqeczento jest termostat tak skonstruowany że nie puszcza powrotu i tam szybciej się nagrzewa silnik
  
 
W którym CNQ jest tak skonstruowany termostat? I jak jak w esie pompa może brać z powrotu? Gdzie to upycha? Czym się różni obieg w CNQ i w esie?
  
 
zaslanianie kartonem chlodnicy to przeciwdzialanie skutkom (niesprawny termostat) a nie lepiej usunac przyczyne?
  
 
a gdzie i jak wy ten styropian upychacie, żeby działało?
  
 
lepiej niech zasłaniają chlodnice niż butują po odpaleniu zeby sie szybciej zagrzal
jak mialem cc 0.7 i escorta 1.4 przykrywałem wlot powietrza trakim specjalnym gadgetem w zderzak(cc) i wlot jajko (mk6) i zdawalo to egzamin. teraz mam 2.0 i nie musze bo po ok 3-4km przy -10stopniach mam temp w normie
  
 
Teoria jest taka; Każda metoda kontroli wiąże się z niedokładnością ustalania zadanej wartości pod wpływem czynników powodujących jej odkształcenie (w tym przypadku temperatura powietrza, prędkość jazdy, czystość żeberek chłodnicy itp.) Termostat również jest taką metodą kontroli, a jej niedokładność wynika z charakterystyki otwierania termostatu. Termostat nie otwiera się nagle po przekroczeniu zadanej temperatury, a stopniowo wraz z jej wzrostem. To oznacza, że żeby termostat był bardziej otwarty, musi być wyższa temperatura płynu chłodzącego. Zasłonięcie chłodnicy zmniejszy jej wydajność, więc przepływ wody przez chłodnicę musi być większy. Większy przepływ wymaga większego otwarcia termostatu, a więc też wyższej temperatury płynu chłodzącego i całego silnika A gdy nadejdą cieplejsze dni, termostat otworzy się całkowicie i włączy się wentylator. To będzie sygnał do zdjęcia przysłonki chłodnicy.
  
 
Cytat:
2009-12-27 13:39:29, Qwet pisze:
Termostat również jest taką metodą kontroli, a jej niedokładność wynika z charakterystyki otwierania termostatu. Termostat nie otwiera się nagle po przekroczeniu zadanej temperatury, a stopniowo wraz z jej wzrostem.


Błędne założenie. Termostat zaczyna się "nagle" otwierać po przekroczeniu pewnej temperatury X i uzyskuje pełne otwarcie przy temperaturze X+Y. To jest ta cała charakterystyka, przy czym np. dla Cinquecento 700 X to około 80-90 stC, a Y to około 10 stC (akurat takie dane mam pod ręką).

Pozdrawiam
  
 
jak ja juz wspominalem trzeba ten karton czy tam cos dopasowac do temperatury otoczenia. W ogole to to zakrywanie kartonem slozy do utrzmania temperatury przy duzzych predkosciach bo im szybciej sie jedzie tym bardzie to zimne powietrze chlodzi chlodnice jesli termostat jest zepsuty oczywiscie, a w miescie czy ten karton jest czy go nie ma to i tak na jedno wychodzi bo w korkach praktycznie nie ma zadnego chlodzenia. Pisaliscie jeszcze ze wskazowka od temp po zakryciu chlodnicy kartonem nie zmienia polozenia a to jest daltego ze za malo jest przejechane zeby silnik zlapal ta temperature albo do wymiany jest wlasnie czujnik ktory zle pokazuje temp