Jaki i jak montowac stozkowy filtr? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-01-02 17:10:20, kamil_cabrio pisze:
zgodze sie kolega ma 535i i pieknie gra...spod maski. Ale ja tu mam 1.8 16v Zetec tylko no i teraz to juz chyba plan ze stozkiem odpada,chyba ze kupie na alledrogo taki za 35 zeta wielki jak wiaderko i zobacze



Może za 35zł to nie bardzo, ale do 100zł coś fajnego powinieneś znaleźć i raczej na pewno auto będzie ładnie grało!
  
 
Jeżeli w grę wchodzi używka to posiadam k&n do essa 1,8 115ps na sprzedaj .
Kamil priv
  
 
Moge powiedziec pare slow o K&N dla 1.6 dedykowany, bo kolega ma taki w Almerze 2.0 (bylo taniej niz do 2.0 dedykowany) i brat ma taki ded. do 1.6 w Megane 1.6 Coupe, stozek fajnie swiszczy, prawie tak jakby bylo turbo, moze to nie jest rasowy gwizd doladowania, ale nie jest tez meczacy przy dluzszej jezdzie, jest w sam raz, jak sie jedzie na wolnych to nie meczy, bo na wolych nie idaje efektu zadnego, a na gornych obrotach fajny swist z pod maski daje.
  
 
Ja w swoim rs'e założyłem dedykowany stożek k&n. W IC koszt takiego zestawu to jakieś bodajże 700zł ( +,- ), na szczęście znajomy pracuje w IC i załatwił mi za 380zł.
Po założeniu od razu widać różnicę. Samochód od dołu lepiej idzie a spalanie nic się nie zmieniło, no i ten dźwięk .....
Jak już masz zakładać i mieć jakieś efekty to wydaj trochę więcej i kup dedykowany, a nie jakieś tanie g....o na allegro i później tylko się wkurzać.
Takie moje jest zdanie
  
 
Kamil, stożek można założyć dobrze i niedużym kosztem (oczywiście nie mówię, że zmieścisz się z całym dolotem w 100zł, bo to niewykonalne) Ważne, żeby myśleć jak się to robi. Tu nie chodzi tylko o to, że obwód stożka ma być równy długości seryjnego filtra. Jest masę artykułów dotyczących obliczania pojemności układu dolotowego- jeśli chcesz to poszukaj i poczytaj. Ogólnie zasada jest taka, że im krótszy dolot, tym lepiej na niskich obrotach, i na odwrót. Jeśli będziesz coś modził, to zainwestuj od razu w rury z nierdzewki i jakieś złączki do dolotów - chodzi o to, żeby było gładko w środku. Zamontuj tak, żeby łapał tylko i wyłącznie zimne powietrze (np podprowadź jakąś rurę spod zderzaka), i można też wykombinować jakąś osłonę termiczną. Do tego gdybyś wypolerował sobie kolektor dolotowy i ładnie to wszystko ze sobą zgrał, żeby nie było zbędnych zawirowań powietrza, to mówię Ci że będzie lepiej Na ile będę się orientował w temacie, to służę pomocą. Pozdro i powodzenia!
  
 
Kju jezeli sluzysz pomoca to pytam odkupilem dedykowany stozek K&N. mam go juz w domu, teraz pasuje go umyc, nasmarowac tym olejkiem i montuje,myslalem nad oslona simota czy czyms takim (na allegro sa w cenie ok.50 zl.) Posluchaj bo sprawa jest tego typu: mam silnik 1.8 115KM musze montowac stozek za przeplywomierzem,czy tak? (wnioskuje z instrukcji K&N-to takie plug&play), wiec dolot z nierdzewki odpada chyba bo nie ma sensu jeszcze bardzij przedluzac go,czy tak? jezeli chodzi o doplyw zimnego powietrza to tutaj tez mam problem,bo auto jezdzi na -60 wiec spod zderzaka nie ma szans! raczej z grila miedzy halogenami lub normalnego miedzy lampami,tylko jak to zrobic? Jezeli bys cos wymyslil to dawaj znac.
A oto i zdj.pogladowe na moj silnik:
  
 
Jeśli masz dedykowany to nie ma co kombinować tylko zakładać jak leci Chyba, że kombinować z rurami za przepływomierzem... A mnie osłona termiczna też kosztowała ok. 50zl ale gratis miałem 5l piwa


Też jeżdżę na -60 i dolot zimnego powietrza się wykombinowało Rura jakaś giętka o średnicy ok. 15cm przymocowana opaskami plastikowymi. Troszkę tylko ją widać pod autem jak się schylisz. Od boku mniej więcej wygląda to u mnie tak:

Jak będę miał chwilę, żeby to porozbierać to zrobię jakieś fotki.

[ wiadomość edytowana przez: kju dnia 2010-01-19 23:08:19 ]
  
 
patent z ta beczka jest bardzo dobry! ,tylko musialbym sprawdzic czy mi wejdzie pod maske. ale juz kombinuje po znajomych bo gdyby nie wszedl 5l heineken to jakis inny 4l Keg wejdzie napewno! genialny pomysl! kolega jak dzis co ma CRX'a zobaczyl to sie az do domu zwolnil o 12 tyle ze on tam ma Pipercrossa

[ wiadomość edytowana przez: kamil_cabrio dnia 2010-01-20 15:18:02 ]
  
 
Kju podeslij wiecej fot jaka rure dales spod zderzaka i jak ja zamontowales w beczce,wpuszciles ja w otwor zaraz pod filtrem czy raczej nie wchodzi do wnetrza beczki? Bo "oslona" jest juz zdobyta
  
 
Cytat:
2010-01-19 21:22:43, kju pisze:
Ogólnie zasada jest taka, że im krótszy dolot, tym lepiej na niskich obrotach, i na odwrót.



Tak dokładnie, tylko sprawa sie tyczy w tym przypadku kolektora czyli długosc od przepustnicy do komor spalania, dlatego sa kkolektory ze zmienna długoscia kanałow.
  
 
Przepraszam autora wątku, że się podpinam, ale nie chcę zakładać nowego wątku. Interesuje mnie jak wpływa średnica dolotu na osiągi i pracę silnika, a konkretnie zwiększenie średnicy rur od fabrycznej puszki z filtrem do przepustnicy ? I jaką średnice ma ta plastikowa rura w escorcie 1,6 16v zetec z plastikowym kolektorem dolotowym ? Jak wpłynie ma prace wkręcenie czujnika temperatury zasysanego powietrza w aluminiową rurę, chodzi mi o to czy jego rezystancja będzie zmieniać się normalnie tak jak w plastikowej rurze, czy należałoby go odizolować od aluminium ? Dodam że mam włożoną gąbczastą wkładkę pipercross.
  
 
kupiles stozek dla dzwieku, teraz wsadz go spowrotem w puche jak seryjny filtr i tyle go bedziesz slyszal hah
  
 
Ja próbowałem z puchą i tragedia zero dzwięku . Otwarty zostaw
  
 
Cytat:
2010-01-22 21:47:56, Magik123 pisze:
Tak dokładnie, tylko sprawa sie tyczy w tym przypadku kolektora czyli długosc od przepustnicy do komor spalania, dlatego sa kkolektory ze zmienna długoscia kanałow.



Z tego co mi wiadomo to raczej jest na odwrót niż WY mówicie z tymi długościami...

Na wolnych obrotach jest tzw długi obieg a na wysokich zmienia się w krótki aby komora spalania szybciej napełniła się mieszanką
  
 
tados a ty co sie tak powtarzasz?

sprawa prosta i znana od dawien dawna - krótrzy dolot - lepsza "góra", dłuższy dolot - lepszy "dół".
  
 
Cytat:
2010-01-23 15:22:26, yezXR3i pisze:
tados a ty co sie tak powtarzasz? sprawa prosta i znana od dawien dawna - krótrzy dolot - lepsza "góra", dłuższy dolot - lepszy "dół".



Kliknęło mi się...
Apropo tematu to niestety panowie niżej źle piszą
  
 
W końcu Tadek wyjaśnił, bo śmiać się chce z tego co piszecie
  
 
Cytat:
2010-01-22 21:47:56, Magik123 pisze:
Tak dokładnie, tylko sprawa sie tyczy w tym przypadku kolektora czyli długosc od przepustnicy do komor spalania, dlatego sa kkolektory ze zmienna długoscia kanałow.



dokładnie na odwrót panie specjalisto, i sprawa nie dotyczy jedynie kolektora ale dolotu jako całości, do puszki z filtrem włącznie.
  
 
Porobiłem parę fotek jak to u mnie wygląda i jak ta rura jest zamontowana. Dolot zimnego powietrza nie jest wsadzony do puszki - kończy się 1-2cm przed puchą. Spod zderzaka mi to wystaje dosłownie kawałeczek. Może nie jest to idealnie zrobione i na pewno da się lepiej zrobić, ale będę się bawił w to jak będę miał za dużo wolnego czasu... A co do dźwięku to nie wiem jakie Wy puszki montowaliście, bo ta działa jak pudło rezonansowe i drze się z tym stożek niesamowicie pięknie
A co do długości rur, to wszędzie gdzie nie spojrzę piszą, że krótki dolot - dobre niskie obroty i na odwrót. Tutaj nawet jest z wykresami:
powerRura

Tak ta rura jest zamontowana:


Tyle wystaje spod zderzaka:


I stożek w kegu



Musicie wybaczyć wszechobecny brud i syf, ale niestety mamy zimę... Pozdro!
  
 
Do kju
jak mozesz to nagraj jakis filmik przedstawiajacy prace silnika z tym filtrem jaki dzwiek wydaje itp. Z góry dzieki, bo tez sie zastanawiam nad zmiana filtra.