Końcówka wydechu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przede mną wymiana tłumika końcowego, bo trochę go już przeżarła ruda. I tu moje pytanie - chciałbym założyć ładną, chromowaną końcówkę, ale oryginalny tłumik Escorta jest skrzywiony ku dołowi i nie bardzo wiem, jak to zrobić. Uciąć tę zakręconą końcówkę i przyspawać chromowaną? Poradzę sobie z tym sam? Z góry dzięki.
  
 
Jeżeli masz zderzak od 1.4 to wydech wychodzi lekko z boku inaczej niż w reszcie ale to nie problem rurę przy tłumiku zawsze można przyciąć i przyspawać końcówkę tylko pozostaje kwestia końcówki, trzeba dobrą dobrać bo będzie wystawać ze skosa a nie prostopadle do zderzaka i nie każda będzie ładnie wyglądać. Ewentualnie możesz dobrać tłumik z chromowaną końcówką może by taniej wyszło. Acha bez spawarki się nie obejdziesz chyba że masz to możesz dłubać.
  
 
No własnie, mam 1,4 i tak dziadowsko wychodzi, jak jakiś ślimak)A możesz podac mi orientacyjny koszt takiego tłumika z chromowaną końcówką, który będzie padował do Escorta 1,4?
  
 
Też kupiłem kiedyś końcówkę i po 5 minutkach oddałem zpowrotem (yak jak mówicie patrzyła z ukosa co wygląda fatalnie).
A nie lepiej kupić cały końcowy sportowy tłumik?Fajna końcówka kosztuje około 50 zł, a tłumik sportowy niewiem z 200 zł tak jak słyszałem(no i autko lepiej chodzi)
  
 
Cytat:
2006-07-18 10:35:36, Radiowiec pisze:
No własnie, mam 1,4 i tak dziadowsko wychodzi, jak jakiś ślimak)A możesz podac mi orientacyjny koszt takiego tłumika z chromowaną końcówką, który będzie padował do Escorta 1,4?


Spróbuj poszukać na Allegro albo na stronach producentów bo niestety cen nawet orientacyjnyxh nie jestem wstanie podać, zależy czy renomowana firma czy no name, tłumiki końcowe bez końcówek chromowanych już od jakiś 80-100 PLN dedykowane do 1.4 wzwyż ile ?? to zależy co będziesz montował i na co cię stać. Slawas1 powinien coś wiedzieć na ten temat
  
 
Wyprofilowanie końcówki tłumika przy silniku 1.4 to rzeczywiście fatalna sprawa.
Ja kupiłem końcówkę ozdobną firmy "Ulter", dokładnie taką:



Kosztowała ona 110zł. Ta czarna część jest ze zwykłej blachy, srebrna natomiast z polerowanej nierdzewki.
Wiem, że gość który ją montował, okrutnie się namęczył, żeby prosto wyszło. Podobno jest dobrze, choć sam tego nie widziałem jeszcze. Sorki za jakość, ale zdjęcie jest z aparatu telefonicznego:


  
 
Cytat:
2006-07-18 14:43:05, MIKE_REDESSI pisze:
Też kupiłem kiedyś końcówkę i po 5 minutkach oddałem zpowrotem (yak jak mówicie patrzyła z ukosa co wygląda fatalnie). A nie lepiej kupić cały końcowy sportowy tłumik?Fajna końcówka kosztuje około 50 zł, a tłumik sportowy niewiem z 200 zł tak jak słyszałem(no i autko lepiej chodzi)


No 200 to troszkę mało na sportowy tłumik chybaże jakiś no name ale za tą kaskę też będzie ciężko przeglądałem Allegro i tylko KM był poniżej 200 PLN TUTAJ o TYM nawet nie mówię bo gość za bardzo kadzi Reszta TU TU i TU to już powyżej 200 PLN i nawet nie patrzyłem co będzie pasować wymiarami
  
 
Niebaw sie w koncówki lepiej wrzuc tlumik caly ja mam tlumik monti dla mnie bomba i nie drogo.
Tu masz linka do ich sklepu MONTI
  
 
Ok chłopaki, wielkie dzięki za linki i porady. Chyba faktycznie zdecyduję się na cały tłumik. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
Niebaw sie w koncówki lepiej wrzuc tlumik caly ja mam tlumik monti dla mnie bomba i nie drogo.
Tu masz linka do ich sklepu MONTI


To wszystko zależy co chce się uzyskać. Jeśli chce się głośno to ok.
Ja nie chciałem. Miało tylko ładnie wyglądać i dlatego zdecydowałem się na samą końcówkę.
  
 
Cytat:
2006-07-18 19:16:40, -OMEN- pisze:
To wszystko zależy co chce się uzyskać. Jeśli chce się głośno to ok. Ja nie chciałem. Miało tylko ładnie wyglądać i dlatego zdecydowałem się na samą końcówkę.


Dopuki nie wyjelem KATA tlumiczek delikatnie mruczal no a teraz no coz mini wrc ale kto co lubi.
  
 
Tylko jeśli m-chmielo zdecuduje się na taki uniwersalny tłumik to przy montażu i tak się chyba bez kombinacji nie obejdzie.
  
 
Ja się zbierałem do tego chyba ponad pół roku... Oglądałem katalogi, stroy internetowe, ciągałem się i nic. Aż wreszcie pewnego dnia po proacy pojechałem do warsztatu z tłumikami (w zagłebiu tłumikarskim w Wawie), miał kilka końcówek, obciął rurkę, poprzymierzaliśmy, wybrałem paującą mi, wyrównali końcówkę tłumika pod końcówkę ozdobną, parenaście minut i wszystko było przyspawane, równiutko, zabezpieczone.
cała operacja trwała z przymierzaniem max. 30min.
  
 
Cytat:
2006-07-18 19:21:47, -OMEN- pisze:
Tylko jeśli m-chmielo zdecuduje się na taki uniwersalny tłumik to przy montażu i tak się chyba bez kombinacji nie obejdzie.


No nie, ja naszczescie mam kolesia ze spawara a za plotem ma szrotex
i jeden ukladzik od niewiem jakiego samochodu musielismy pociac zeby zrobic takie zakrety. Ale tlumikarze powinni wpasowac sprawniej.

Fakt że jesli chcesz miec cichutko to napewno niekupuj przelotowgo choc moj z tym jakis tam pochlaniaczen i tak jest o wiele cichszy niz sama rurka.

A tak juz wogole to co kto lubi mi nieprzeszkadza ze glosno lubie takie dzwieki,
  
 
Cytat:
wybrałem paującą mi, wyrównali końcówkę tłumika pod końcówkę ozdobną, parenaście minut i wszystko było przyspawane, równiutko, zabezpieczone.
cała operacja trwała z przymierzaniem max. 30min.


Tak Kielek, tylko w 1.6 sprawa jest prosta, jak i jego prosty tłumik .
W 1.4 to taki głupi zakrętas.
  
 
odnooooowie posta.
chcialbym jakas koncoweczke. zalezy mi na wygladzie nie na dzwieku.

chcialbym zeby tak to wygladało
zdjecia wyszukałem w google ale chyba jest to nawet kolegi z FEFK (MaRRecki)


no i mam pytanie,
mam tłumik końcowy "zwis", wystarczy ze utne zaraz przed zwisem i dołoże koncowke i bedzie gitara?
czy nie bedzie końcówka za wczesnie sie konczyła (przed zderzakiem)
i o jakiej srednicy powinna byc zeby łądnie to wygladało.

takie coś by dało rade?

ALLLLLEGRO
  
 
Żeby pobawić się z montażem jakiegoś sportowego tłumika to trzeba jeszcze odciąć "kolano" (idące nad belką) od starego tłumika.
Odpowiednio przyspawać do nowego i zakładać.

Jeżeli chodzi o końcówki no to faktycznie w 1,4 jest to dość problematyczne przynajmniej w MK5 nie wiem jak sprawa wygląda w mk6/7

W 1,6 sprawa jest banalnie prosta. pdasiek przyłóż nową końcówkę do końcówki tłumika tak jak byś chciał żeby wystawała, zaznacz sobie gdzie sięga. Potem weź poprawkę na odcinek montażowy i tnij szlifierką kątową. Nic prostszego. A jak nie chcesz dać plamy to tnij po 3 cm i przymierzaj końcówkę aż Ci się spodoba

U mnie oryginalny koniec wystawał na 15 cm



Uciąłem rurkę zaraz za zderzakiem (w środku) i założyłem końcówkę. Później przyszedł zender i miałem dość spory kłopot. Przymierzałem największe dostępne w sklepie końcówki i wszystkie chowały się do środka, musiałem przyspawać kawałek rurki i dopiero montować na gotowo.

Aktualnie wygląda to tak

  
 
no mam wlasnie moj wydech to typowy zwis i jest dosc schowany. no ale zrobie tak ze podjade pod sklepik, wezme pare koncowek i bede przymierzal na oko. ale wydaje mi sie ze bede musial kawalek rurki dospawac.

mam wiory w wydechu. resztki z kata, jak odkrece wydech koncowy to wywale to wszystko czy cos zostanie? moze lepiej sie oplaca kupic od razu jakis wydech. sa jakies na allegro po 120-170 zł. zalezy mi na wygladzie chociaz leciutki basik moglby byc.
  
 
nullkomin
Ja miałem założony taki.Długo z nim nie pojezdziłem 5 miesiecy i sam go wywaliłem,za głośny.Jeżeli juz chcesz wymienic koncowy to kupuj konkret,te tanie wydmuszki odpadaja.Zle nie wygladał,na postoju fajnie mruczał ale w trasie nie do wytrzymania.Teraz załozony mam orginał i koncówke takątu
  
 
do Piotrekmk7

na profilu masz koncowke czy ten wydech cały ?
tylko ja bym wolal zeby koncowka wydechu ladnie sie wkomponowała w te zaokraglenie w zderzaku a u ciebie chyba nie bardzo to jest wpasowane. zastanawiałem sie nad takimi wydechami jak
KLIK
jednak nie chce kurcze głośnego. na poprawy osiągów tez nie licze. ma po prostu ładnie wygladac i nie przeszkadzac na trasie. a robie miesiecznie jakies 1000 -1400 km i 80% trasa.
a powiedzcie jeszcze, ile moze mechanik powiedziec za dobre umocowanie takiego tłumika. bo te uniwersalne napewno trzeba jakos zamontowac z docinaniem itp itd