Silnik fiata 2.0 DOHC modyfikacje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam zaczynam nowy temat, dla tych co seryjny silnik Fiata nie jest już wystarczającą alternatywą i szukają czegoś więcej w jego potencjale więc zapraszam wszystkich co mogą pomóc i co kol wiek wiedzą by poprawić sprawność silnika 2.0 jak i mniejszych braci wszelkie linki artykuły zdjęcia są mile widziane.

Moją bazą jest coś takiego:
http://img101.imageshack.us/img101/14/obraz003k.jpg
Silnik większości znany ten największy Na 8 zaworach siedział kiedyś niby w argencie teraz jest w polonezie zasilany wielopunktem Boscha o nazwie L-jettronick

Proponował bym zacząć od układu wydechowego ponieważ w obecnych czasach problemem jest dostanie fabrycznego wydechu z fiata, po prostu nikt już tego nie robi, więc jakie są wasze propozycje co najlepiej zbudować na jakiej bazie i czym się kierować
Ja osobiście mam układ na żeliwnym seryjnym kolektorze troszkę pod szlifowanym by lepiej pasował do głowicy oraz powiększone i zarazem troszkę wygłodzone otwory, na tym kończy się moja przygoda ponieważ zaraz po mam coś takiego:
http://img501.imageshack.us/img501/4751/portkify6.jpg
Własny mod są to w 80 % fabryczne portki poloneza 1.6 GLE tylko troszkę przespawane i dospawana flasza z DOHCa uważam to za mega zwężkę ponieważ dalej wcale nie jest lepiej zaraz za tym mam pierwszy tłumik klasyczna puszka caro , później środkowy z Poloneza oraz ostatni przelotowy z Borewicza.
Sam myślę nad modem z kolektorem rurowym od poloneza GSI bądź BMW 318 is wiadomo pierwsza tańsza alternatywa druga droższa ale dużo bardziej rozwojowa tylko że ja spawać nie umiem dobrze ale co dalej jaka średnica ile tłumików od jakich aut i w jakiej odległości zamontowane to nie mam pojęcia, więc miał bym prośbę do was, doradźcie co z tym fantem można zrobić, a na pewno nie jednemu się przydadzą wasze odpowiedzi. Działamy przecież w spólnym celu by pokazać innym że FSO też może i potrafi pozdrawiam wszystkich co doczytali do końca
  
 
Tylko nie omawiajmy modyfikacji wtrysku, lecz gaźnika.
Z prostego powodu.
W wiekszości dohc mamy do czynienia z gaźniorem.
  
 
Gregor wszystko omawiajmy co się da Wtrysk jest bardzo dobrym rozwiązaniem a jeszcze ten co jest w ardze jest starej daty i można zapewne ładnie go oszukać by troszkę więcej sypał tej mieszanki
  
 
wtrysk nie jest w stanie sypac mieszanki.
  
 
metafora taka
  
 
lukasz nie obraź się chłopaku ale rurowy kolektor z gsi to se możesz wsadzić wiesz gdzie a nie do dwójki - udusisz motor i koniec...

raczej is - choć też nie jest to doskonałość - przelot jest taki se. dla zainteresowanych będę niedługo w posiadaniu flanszy pod barana do dowolnego wydechu - co ciekawe otwory na rułki będą większe - tak aby rułkę wspawać od środka i co najważniejsze będą wytrasowane pod kątem 45 stopni tak jak kanały w dohcowej dłowicy... o... jak odbiorę z cięcia to pokażę jak to wygląda - narazie seria próbna dwie sztuki będą wykonane - jedna moja jedna Zbitego

ja z kolei wydech mam na seryjnym żeliwniaku a dalej flansza z dohca i do niej dospawana dupka z gsi - rozwiązanie akie se ni z dupy ni kutasa - dobry spawacz robił i trzyma się toto kupy - nie wiem czy lepiej jedzie jak seria czy nie bo nie miałem okazji na serii jechać... ale raczej się nie dławi
  
 
Ja się nie obrażam za głupoty, warto posłuchać rad wiem że kolektor z GSI nie jest dobrym rozwiązaniem dlatego mając go w ohv jednak się nie zdecydowałem na niego w DOHCu, ale kombinuje i myślę jak zrobić by było dobrze i nie wydać przy tym fortuny,
u mnie też niby ładnie idzie do 6tys. bez duszenia

http://video.google.pl/videoplay?docid=-3235090555683165779#

ale chciało by się już czegoś więcej po 1,5 roku jazdy wiem jedno rura od pierwszego tłumika jest mocno przegrzana nawet z portek wysrało lekko uszczelkę przez co pierdzi ale idzie lepiej czasem nawet schodząc strzeli, więc modyfikując wydech może dało by się więcej wydusić tylko kwestia tego co dalej jakie tłumiki z czego? Słyszałem że podobno od opla vectry A GT są dosyć dobre

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz-PTK dnia 2010-01-22 22:00:10 ]
  
 
Cytat:
2010-01-22 21:42:27, Lukasz-PTK pisze:
Ja się obrażam za głupoty, warto posłuchać rad wiem że kolektor z GSI nie jest dobrym rozwiązaniem dlatego mając go w ohv jednak się nie zdecydowałem na niego w DOHCu, ale kombinuje i myślę jak zrobić by było dobrze i nie wydać przy tym fortuny, u mnie też niby ładnie idzie do 6tys. bez duszenia http://video.google.pl/videoplay?docid=-3235090555683165779# ale chciało by się już czegoś więcej po 1,5 roku jazdy wiem jedno rura od pierwszego tłumika jest mocno przegrzana nawet z portek wysrało lekko uszczelkę przez co pierdzi ale idzie lepiej czasem nawet schodząc strzeli, więc modyfikując wydech może dało by się więcej wydusić tylko kwestia tego co dalej jakie tłumiki z czego? Słyszałem że podobno od opla vectry A GT są dosyć dobre


tam motor masz poprzeczny
  
 
Wiem że jest poprzeczny ale same tłumiki można zawsze dociąć pospawać i będzie pasował jak nie z vectry to z czego? by miało to jakieś ręce i nogi, a zarazem było w miarę ciche.
Widziałem w pewnej rajdowej mirafiorce ze stajni fabrycznego teamu że miała pociągnięte portki aż do pierwszego tłumika który znajdował się przed samym mostem co myślicie o ty m może miało by to jakiś sens

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz-PTK dnia 2010-01-22 22:07:27 ]
  
 
Dodam że portki były dwururką żeby zaraz znów mnie ktoś nie zgasił
  
 
jak rzezbicie jakies wydumki dwururki to zrobice to tak zeby chociaz przypominalo serie, dlugosci odcinka 2w1 nie sa obojetne, w oryginale jest jakies 2 3 razy dluzszy ten odcinek niz na wszystkich "przerobkach" a'la polonez ktore widzialem, to ma wplyw na charakterystyke silnika, to ze w kolektorze z gsi ten odcinek jest krotki to znaczy tyle ze taki ma byc do ohv nie dohc

srednice rur do seryjnych dohc 2.0 to od 45.5 do 48.5mm dla 8v wersji i 55mm dla 16v{ po zewnetrznej mierzone}

tu jest schemat homologowanego wygaru ze 124 rally abarth,{1800- 128 koni troche podkrecony 118 konna seria dlatego rury grubsze} wszystko na rysunku, mlotki i migomaty w dlon i robic




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-01-22 22:17:42 ]
  
 
Bart widzę że konkretnie podchodzisz do tematu wielkie dzięki za ten rysunek teraz wiem na czym mogę się wzorować, a co do moich portek i układu wydechowego to dzięki niemu mam maksymalny moment obrotowy przy 5 tysiącach ale moment w miarę płynnie idzie więc tragedii nie ma i auto płynnie zbiera się z dołu
  
 
Kompletny wydech od F132 można trafić na ebayu. Montaż do 125p/PN jest prawie 'plug&play', z tym że aby uniknąć kolizji z uchem resoru lub bakiem trzeba pomóc sobie palnikiem i przegiąć końcówę zespołu długa rura-tłumik.

Uważać trzeba na dwururki - poczatkowo miałem (chyba) od 1.6, który to silnik ma niższy blok i ni wujka toto nie pasowało. Rura wbijała się w fartuch zakola, a z boku całowała z podłużnicą.

Oczywiście nie jest to żadna modyfikacja, ale w porównaniu z większością swapów z wydechem FSO - odzyskanie osiągów fabrycznych.



Bart - wszystko pięknie z tym 124, ale nijak to wymiarowo i kształtowo nie podejdzie do płyty podłogowej 125p/PN - także trzeba by wziąć grubą poprawkę. Ale schemacik wielce użyteczny - można na jego podstawie coś fajnego wydumać.
  
 
Podumaj nad kolektorem z hondy s2000, powinien pasowac a mozna go dostac za nawet 100zl(byl taki z kup teraz na allegro ale teraz chyba go nie ma) jest duzo bardziej godny niz ten z IS.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Kao elegancki ten twój zestawik, pomimo że seryjny dobrany do jednostki, możesz podać jakiej średnicy jest rura w tym układzie bosala, ja właśnie wolał bym zastosować dwa tłumiki (mniejsza waga układu i wkurza mnie zawsze obijanie się tego 3 tłumika o wszystko)
Walezy dobry pomysł muszę tylko poszukać jak on wygląda i czy nie będzie przerostem formy nad treścią Jaka jest optymalna średnica rur kolektora wydechowego dla fiatowskiego dohca 2.0 jak by ktoś wiedział było by w pytkę
  
 
w oryginale ricambi fiat bylo 45.5mm, mialem walkera w argencie tez mial 45.5



48.5 mial podobno 131 racing { nie wiem nie widzialem} i co ciekawe w poczatkowym okresie produkcji regata 100S, tu moge potwierdzic bo mialem taki wydech w mojej 100S {1600 DOHC}

ritmo abarth 50mm.




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-01-23 10:37:19 ]
  
 
No to żeś mnie troszkę zaskoczył tym schemacikiem od Argenty 1.6 że niby w 2.0 122 konnej 45,5 jest dopuszczony, skoro tak można by zbudować tylko porządny kolektor rurowy 4w2w1 o odpowiedniej długości później np. dać rurę 50mm a dalej już założyć dwa tłumiki z fiata czy poloneza borka i powinno to hulać całkiem nieźle, może i tak zrobię a jak dorwę coś grubszego to się założy
Musze jeszcze u siebie pojeździć po hurtowniach i sklepach może coś wynajdą po kątach z warstwą 30 letniego kurzu
  
 
z tego co testowaqlem to 38mm zewn jest za male a na 38mm wewn srednicy bylo duzo lepiej(na hamowni potwierdzone a nie na czuja). potem daj min 42-44 wewn i dalej wydech 50mm wewn. Mniejsze beda dlawic silnik.
Croft mi powiedzial zeby zrobic rury zdaje sie 720mm a potem 350mm i dalej reszta wydechu ale teraz juz tego nie pamietam dokladnie, wiem ze sprawdzilo sie to swietnie i mialem przyrost dokladnie 18KM w stosunku do poprzedniego wydechu.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Lukasz - mierzyłem średnicę swego czasu, gdy toto montowałem. Nie pamietam teraz, jutro pomierzę. Ale wydaje mi się, że będzie to właśnie coś koło 45mm - jako Bart rzecze.
Bosala jest tylko końcowy tłumik, środek jest jakiejś włoskiej firmy i pochodzi z 1978r , dwururka Ansa.
  
 
seryjny 2.0 ma 45.5 mm bo to silnik niskoobrotowy, moc 5300, nieczesto sie cisnie 2.0 seryjne ponad 4000 przeciez w codziennej jezdzie, taka srednica jest widac wystarczajaca, regata 100s i ritmo 105tc maja zwawsze silniki 1600, i mimo ze moc przy 6100 nie predysponuje ich do miana wysokoobrotwych to napewno oddawanie mocy w stosunku do 2.0 jest diametralnie inne, wlasnie" wysokoobrotowe" , moze z powodu charakterystyki jednostki byla taka a nie inna srednica, co ciekawe po wprowadzeniu w 84 roku nowej "odwrotnej" glowicy seryjna srednica wydechu regaty 1600 zmniejszyla sie do podobnej jak w 2.0, z moich obserwacji wynika takze, ze troche inaczej jezdzi regata se starym i nowym dohc 1600, akurat mam porownanie bo smigam na codzien regata 1600 ktora wyszla z fabryki z nowym pochylonym a teraz ma pod maska starego pionowego dohc, 1600 na nowej glowicy ma troche mniejsze kanaly w glowicy mimo ze zawor nadal 43.5, troche mniejsza srednice zeliwniaka wydechowego, troche inny garb na tloku i mimo ze katalogowo oba maja 101 hp czy tam 103ps i takie same osiagi to stary typ kreci sie jakby wyzej,a nowszy bardziej jak 2.0, takie odczucie subiektywne