[ASTRA G]- szarpie w czasie jazdy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

Astra 1,6 16V rok 99 silnik X16XEL

Dziś podczas jazdy zaczeła szarpać przy przyśpieszaniu, zapalił sie CE kod 1405- uszkodzenie zaworu EGR (problem pojawiał sie już wcześniej) nie było by to dziwne ale jest on zaślepiony. Podobne ojbawy były około miesiąca temu. Zaślepiłem EGR i ok 2 tygodni miałem spokój. dziś zaczeła ponownie szarpać. komp nie wyświetla innych błędów. skąd to szarpanie skoro EGR jest zaślepiony...

Mam ją od 2 miesięcy i od początku ma za niskie obroty na biegu jałowym, wachają sie pomiędzy 700-750. W czasie jazdy jak wyrzucam na luz obroty ma 900-1000

Ma ktoś pomysły co to może być???

[ wiadomość edytowana przez: graba30 dnia 2010-01-24 02:22:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2010-01-25 16:29:19 ]
  
 
Jak to w oplu robimy tak:
- czyścimy przepustnice na lustro
- czyścimy krokowca (zanurzamy na parę godzin w benzynce)w
- potem można przepływomierz wyczyścic ale bardzo trzeba uważać bo się może uszkodzić i robimy to w ostateczności
- można świece i kable
Wydaje mi się ze dwa pierwsze punkty powinny pomóc..
  
 
przepustnica wyczyszczona, krokowiec także wymoczony i wyczyszczony, świece w stanie b. dobrym, kabli ten model nie posiada (moduł delphi na wtyczke 6-cio pinową z gumowymirurkami prosto do świec) jeśli chodzi o ten silnik to przepływomierz w nim nie wystempuje- jeśli sie myle niech ktoś poda jego lokalizacje bo pomiędzy przepustnicą a filtrem jest tylko czujnik temperatury pow. odłączałem aku i z obrotami bez zmian- za niskie

dziś po odpaleniu nie wywalił CE i ma pierwotną moc. co to jeszcze może być? skoro usterka ujawnia sie czasami to obawiam sie że serwis tego nie wykryje.




[ wiadomość edytowana przez: graba30 dnia 2010-01-24 15:28:22 ]
  
 
Przepływomierz jak najbardziej wystepuje w x16xel to co uważasz za czujnik temperatury to właśnie przepływomierz (który notabene działa na zasadzie czujnika temperatury). element pomiędzy filtrem a kolektorem to właśnie przepływomierz.

rozumiem że silnik Ci się rozgrzewa normalnie, a filtr powietrza i paliwa masz wymieniony?
  
 
filtr powietrza wymieniony, paliwa wymienie jutro. kupiłem nowy EGR i nie zaślepiałem jak narazie to przestał szarpać i pozostały niskie falujące obroty (700-750). Wlałem też preparat do czyszczenia wtrysków.

silnik rozgrzewa sie normalnie.
  
 
Dziś znowu zaświecił sie CE. kody:

1405 Uszkodzenie zaworu EGR (wymieniony na nowy)
0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego (był odpinany więc może pamiętać)
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata

filtra paliwa jeszcze nie wymieniłem jutro powinien już przyjść.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły bo mi już ręce opadają
  
 
czujnik temperatury silnika. ten do ecu. moze poprostu go czasem zalewa.
  
 
Dziś byłem na serwisie. podłączali pod komputer, kasowali będy sprawdzali czujniki i wszystko jest oki. emisja spalin trzykrotnie większa od tej która powinna być. podmieniali sonde i żadnych rezultatów. 15 min jazdy i zaświeca sie kontrolka CE - kod 0170- Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata.

pozostaje chyba karnister benzyny i czekać na ubezpieczenie...


[ wiadomość edytowana przez: graba30 dnia 2010-02-03 19:31:38 ]