Wycieraczki - raz jeszcze

  szukane wyrażenia:   wycieraczki
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeszukałem forum i już jestem mądrzejszy jeśli chodzi o tuleje mechanizmu wycieraczek. Tzn. wiem że trzeba tam wsadzić tuleje od rozrusznika malucha - w jednym wątku jest nawet link do opisu roboty z mechanizmem, ale nie działa. Stąd mój problem - czy ktoś mógłby mi konkretnie powiedzieć o jakie tuleje chodzi? Bo nie chcę z siebie kretyna w sklepie robić, a jesień i deszcze idą, a moja prawa wycieraczka lata jak przysłowiowy żyd po pustym sklepie.
  
 
Podaj prywatny email to Ci podeślę ten plik. Kiedyś miałem podobny problem i stąd mam do u siebie na HDD. Na końcu autor pisze:

Wykorzystane elementy:
- 6 tulejek od rozrusznika malucha
- klej np. poxipol do metalu
- łożysko
- 2 segery

Ten problem który Ty opisujesz chyba nie odnosi się do tej porady. U ciebie wyrobiły się tuleje trzymające ramiona wycieraczek. Jeśli są już na tyle zużyte jak były moje (po zakupie auta) to podnosząs maskę zawadza ona o wycieraczki - czy tak? Zresztą sam się zorientujez jak zobaczysz to opracowanie. Musisz kupić albo naprawić cały mechanizm do którego przykręcone są wycieraczki. U mnie były one tak zuzyte, ze nie było co naprawiać. Koszt tego elementu ok 200zł. Jeśli będziesz potrzebował to znajdę numer katalogowy tej części albo podeśle Ci stronę z rysunkiem
  
 
ok. mam Twojego emaila. Plik wysłany. Jeśli potrzebujesz to rysunek podesle jutro - pojutrze
  
 
To może lepiej wrzucić to na stronę?
  
 
Plik wysłałem dziś, przed Piotrem. Noras ma już 2 :>
  
 
poprawka ceny mechanizmu ja zapłaciłem 140zł co do tulejek to tam opisany jest sposób naprawy tulejki w mechanizmie przekładni silnika a ty potrzebujesz naprawic tyleje ramion wycieraczek.!

ja znalazlem nato rozwiazanie wyjatkowo tanie.!!!! ( to bylo zanim spłaciłem kredyt wiec kazda złotówka była cenna)

wymontowujesz mechanizm i tak masz dwa plstiki przez ktore przechodzą ośki do ramion wycieraczek one sa zanitowane w rurkach metalowych .. robisz tak wywalasz nity przekładasz plastiki prawy na lewy lewy na prawy (one sa takie same) i juz masz nowy mechanizm wycieraczek niewytarty z tej strony.!!!!!
potem zamiast nitów wkrecasz srobki i gotowe.!!! umnie pomoglo na 2 lata teraz juz mam calkiem nowy mechanizm.!!!!
  
 
Ja kupiłem za 100 w hurtownii ABC na paderewie
  
 
Dzięki wielkie - rzeczywiście to nie te tulejki. Mam wyrobione te plastikowe prowadzące element na którym mocuje się ramię wycieraczki.
Tymczasowo poradziłem sobie tak, że w tą część wyrobioną wkleiłem kawałek plastikowego kołka rozporowego (takiego do mocowania w ścianie). Zobaczymy jak długo to pożyje.
Adminku, czy nie można odwrócić góra-dół? - tj. to co jest pod blachą trzymającą dać nad, - bo ja mam wyrobione na dole - tj. z przodu auta.
I gdzie te nity? w plastiku?
  
 
No to ładnie
Cytat:
Ja kupiłem za 100 w hurtownii ABC na paderewie


______________________________________________

Cytat:
poprawka ceny mechanizmu ja zapłaciłem 140zł


_______________________________________________

Zdaje się, że przepłaciłem
  
 
Można wykorzystać tulejki od malciaka do naprawy ramion i przekładni

Tutaj jest mój opis:

http://www.esperyna.republika.pl/Naprawa%20wycieraczek.zip
  
 
Majonez, mozna Twoje opracowanie wrzucic na www klubu?
  
 
Czesc.

Czy w sprawie tych tulejek plastikowych przy ramionach wycieraczek też można pokombinować z jakimiś mealowymi tulejkami? Tak sobie pomyślałem, ze może byłoby możliwe przetoczenie tych plastików do jakiejś średnicy, później zastąpić przetoczoną warstwę metalotymi tulejkami (pewnie przydał by sie też jakiś wpust na tulejach, zeby zapewnić sztywnosc współpracujących elementów), no i złączyć ze sobą przy pomocy np. poxipolu.
Chciałbym poznać Wasze zdanie na ten temat, bo tak sie przymierzam do tego od jakiegoś czasu i lada chwila chciałbym z tym ruszyć.

Pozdrawiam.
Paweł.
  
 
1. Można wrzucić mój opis na WWW
2. Kufel, dokładnie tak to jest zrobione w moim opisie.

  
 
Majonez, czy mógłbyś rozwinąć punkt swojego opracowania:
"zdjąć segery"?
Bo ja jak dostałem się do mechanizmu, odpiąłem spinkę mocującą wieloklin, to mechanizm blokował mi możliwość zdjęcia plastikowej tuleji z blachy mocującej - jak to zrobić, żeby dostać ją w swoje łapy??
  
 
W Krakowie mechanizm kosztuje 140 do 145 zl w Polmozbycie. Gdybys sie zdecydowal na wymiane u Rzepki ul. Centralna - na tuz kolo Polmozbytu z boku M1, to ta czesc u niego kosztuje 123 zl brutto - nie wiem ile robocizna.
Maluja ok, ale reszte... pozostawiam pod ocene fachowcow

[ wiadomość edytowana przez: rjsunset dnia 2003-09-04 17:20:47 ]