[125p] C20xe 2.0 16v - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czy most z capri jest taki sam jak w escorcie mk1/2 ale powinien byc ten sam. Byly dostepne dwie wersje, tzw Atlas axle i english axle(bodaj inna nazwa to salisbury). Jedna z nich(teraz nie wiem ktora jest faktycznie slaba ale ta druga bez problemu radzi sobie z mocnymi silnikami. Akurat 150KM z astry to nie jest mocny silnik wiec pewnie nie bedzie klopotu, u mnie daje rade na 240KM most z poldka wiec z fordowskim nie bedzie klopotu(zalalem go motulem bodaj competition czy jakos tak- niebieski olej). Przelozen dostepnych w malych pieniadzach jest kupe, do wyboru do koloru( )rally design ) tak samo szpery. w sumie jeden z tanszych mostow w utrzymaniu. podejzewam ze wlasnie taki uzyjemy u kumpla w mancie z silnikiem z s2000 ktora bedziemy budowali niedlugo.
  
 
Sorrki,walnąłem się,miało być alfa 155 ale jest jeszcze opcja tarcz 254mm jak np.palio,delta gt itp.Zaciski jednotłoczkowe w każdym przypadku,tarcze wentylowane także można śmiało montować coś większego,lepiej hamującego tyle,że trzeba zmienić felunek na większy.
  
 
A jak robicie centrowanie tarczy na piaście ? Dotoczone pierścienie o srednicy wew = zew śr piasty, i odpowiednio dopasowane do tarczy ? Czy jakiś inny patent ? A może któreś tarcze pasują do piast 125 plug 'n play ? Bo szukałem takich pasujących do łady i jeszcze nic nie znalazłem...
  
 
o ile dobrze pamitam do pasuja z fiata coupe na zaciskach brembo jak i z delty integrale 16v, chyba centrowanie pasuje a jak nie to i tak to nie klopot, mam tak zalozone i nic sie nie dzieje.
  
 
kazde tarcze fiata na 4 sruby pasuja do piasty fiata 125,{niekoniecznie do reszty czyli zacisk jarzmo zwrotnica itp} tarcze sie mocuje i pozycjonuje 2 srubkami z lub bez bolcow ustalajacych felge, przeciez w 125 tarcza ma otwor srodkowy duzo wiekszy niz srednica piasty, chyba 62mm jakos, tarcze nowsze niz 227mm z lat 60tych maja otwor centralny 59mm. lada ma otwor 68mm wiec tez wiekszy niz kolnierz centrujacy piasty.

w jednym 128 mialem dotoczone pierscienie centrujace ale do tylnych bebnow, takie metalowe pasowne z piasta i wciskane w beben.
  
 
barcie tarcza od 125p centruje się od tyłu na piascie
  
 
jak tarcza ma otwor 62mm a piasta jest jakis milimetr szersza w plaszczyznie przylegania tarczy do piasty niz w miejscu centrowania felgi z otworem 58mm z piasta{ z reszta felge tak naprawde to centruja stozki srub}to jak ty tu widzisz centrowanie z luzem kilku mm?

nullpiasta
  
 
przepraszam, że się wtrącam, ale Łada ma również centrowanie tarczy na zewnętrznym obrysie piasty i tak się centruje oryginalna ruska tarcza. tarcze inne np Brembo, MS etc mają ten wymiar o 0,5-2 mm większy, dlatego żeby właściwie wycentrować taką tarczę trzeba zastosować centrowanie na pierścieniu piasty np tak:


centrowanie na szpilkach tudzież tych śmiesznych małych śrubkach to moim zdaniem wielka bzdura
  
 
we wszystkich katalogach tarcza z lady ma 68.3mm, w tym ruskim ze scorpiona chyba tez ,ale moge dla ciebie to jutro sprawdzic wez suwmiarke i zmierz piaste z lady czy 125, poloneza, jak tez wyjdzie w miejscu styku piasty z tarcza ten wymiar to sie zgodze z toba, ze w ladzie tarcza jest pasowna z piasta przez pasowna rozumiem luz w granicach dziesietnych czesci mm ktory moze dawac jakies centrowanie.



piasta lada, nie widze tam 68mm w miejscu styku tarczy z piasta.



[URL=http://img210.imageshack.us/i/890674169.jpg/]




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-07 12:38:56 ]
  
 
Bart128, nie masz pojęcia o czym piszesz i na czym polega problem. Przeczytaj jeszcze raz post mój, 3zera i rosck'a tyle razy, aż zrozumiesz o co chodzi.

Chodzi mi dokładnie o to co 3zer napisał, tylko jak wygląda sprawa w przypadku większych tarcz z innego fiata (czy pasują czy nie).
I zastanawiałem się jak ten problem rozwiązać, jeśli nie pasują. Przy projekcie jakiegoś bmw widziałem pierścienie (o których pisałem wyżej) dzięki którym tarcza była pasowana w oryginalnym miejscu (czyli na zewnetrznym - tym największym obwodzie piasty). Ale patent 3zera też z pewnością da radę.

edit - takie coś:
zdjecie1
zdjecie2

[ wiadomość edytowana przez: Andrew01 dnia 2010-02-07 13:24:33 ]
  
 
ano właśnie, dobrze, że znalazłeś dokumentacje tarczy brembo bo mi się jej nie chciało szukać. no więc, żeby uściślić temat cobyś go Barcie ogarnął, w Ładzie tarcza centruje się na wymierze, który na rysunku Brembo ma wymiar 119.020-119.100, nie na wymiarze, który podałeś. taki mały joke ze strony producenta. Problemem jest to, że jak widzisz Brembo ma wymiar taki jak podałem, MS ma ten wymiar 18.200-18.500, natomiast piasta w tym miejscu ma wymiar 17.000-17.200. Takiż sam wymiar mają tarcze ruskie, dlatego wychodzi im to centrowanie. Akurat temat centrowania tarczy na pieście przerobiłem dość dobrze, bo w momencie montażu na tej śmiesznej małej śrubce tarcza przy ruchu obrotowym ocierała o zacisk zewnętrzną średnicą, tak więc centrowanie na śrubkę można sobie o dupę rozbić. Poza tym żeby dobrez przenieść siłę z tarczy na piastę musi być ona wycentrowana na samej piaście, nie na śrubkach, śrubach, szpilkach i innych podobnych rzeczach.
co do samego patentu, to biorąc pod uwagę, że i tak wypada z przodu w Ładzie czy teżpolonezie dać dystans, to przygotowanie odpowiedniego dystansu, czy też wprasowanie w niego odpowiedniej tulei centrującej (patrz mój przykład) wydaje siębyć dobrym rozwiązaniem. Jakby ktoś chciał mam gdzieś jeszcze rysunki projektowe takiego gotowego dystansu o grubości bodajże 10 albo 15mm.
pzdr

P.S. tak wygląda tarcza "wycentrowana" na średnicy, którą zaznaczyłeś na rysunku. biorąc pod uwagę, że otwór "centrujący" w tarczy ma 68,3mm, a średnica piasty 57 bądź też 58mm ni jak nie widzę centrowania na tym otworze bez dorobienia tulei


[ wiadomość edytowana przez: 3zeR_MDS dnia 2010-02-07 13:41:43 ]
  
 
ok, wyjasniles mi ze w ladzie tarcza jest centrowana na zewnetrznej srednicy piasty i wewnetrznej "scianek"tarczy, tego nie wiedzialem, w przednionapedowych fiatach jest inaczej, na zewnetrznej srednicy piasty wystepuje jeszcze luz rzedu +2mm na promieniu do wewnetrznych "scianek" tarczy, nie ma zadnych podtoczen w tarczy na piaste itp, tarcza ma otwor 59 podobnie kryza na piascie i tyle.






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-02-07 14:45:05 ]
  
 
Ja na ten wymiar 18.200-18.500 od wewnątrz przyspawałem 4 kołki rozstawione co 90st. na tokarce wyrównałem na wymiar 17.00.....i tarcza się ładnie centruje. A centrowanie na śrubeczki M8 do przykręcenia tarczy to lipa bo zakładając felge bez podcięć albo dystans mamy wielki problem z latającą tarczą.

ps.
Specjalnie dla Barta


czerwony pasek to ta większa średnica piasty i na tym się tarcza w 125p centruje

[ wiadomość edytowana przez: rosck dnia 2010-02-07 15:08:21 ]
  
 
Cytat:

ok, wyjasniles mi ze w ladzie tarcza jest centrowana na zewnetrznej srednicy piasty i wewnetrznej "scianek"tarczy, tego nie wiedzialem


Jak to nie wiesz, a do argenty tarcz nie zakladales? masz przeciez identyko piaste jak w 125p, przynajmniej w tym wymiarze o ktorym mowicie
  
 
umkło mi rozumisz,motyla noga
  
 
tak przy okazji
coś bardziej współczesnego podejdzie np. FIAT PANDA SPORT ?
, albo PUNTO I GT
(przód wentylowany , tył z tarczami)
  
 
możecie taki zestaw np z coupe pokazać zapakowany do polda albo kanta?
  
 
Witam
Zeby ni ebylo ze nic sie nie dzieje lapy wyspawane silnik umyty wymalowany przegladniety .Dostal nowe panewki uszczelki blok pomalowanu pierscienie przegladniete,skrzynia umyta czekamy na nowe sprzeglo z cali 2,5 v6 .

A pozatym kupilismy calego poloneza rovera lekko dostal w kolo na chodzie, bo jest potrzebny z niego bak wydech stabilizator most i ma hample lucasa to narazie powedruja do fiata a reszta w dziale sprzedam

  
 
ej mozesz dac jarzma zaciski z fiata pandy 1.3jtd
tarcze sa wentylowane i nie beda sie tak przegrzewac.....
  
 
jakieś postępy w projekcie??