[mkV] CB radio - podłączanie pod akumulator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc, mam cb radio i będę je podłańczać do akumulatora. Wcześniej miałem końcówkę do zapalniczki ale mimo strojenia anteny były szumy więc spróbóję do aku podpiąć.
I teraz mam pytanie.
Na kablu musi być bezpiecznik więc ja go wezmę z tych kabli co były podpięte z zapalniczce. Tylko że tam był bezpiecznik ten taki szklany i on ma 2 A. Czy może taki być ?
Czy 2A to nie mało ?
Pytam bo niewiem a elektrykiem nie jestem ale myślę że z cb sobie poradzę.
I jeszcze jedno. Z której strony przeprowadzić te kable z akumulatora ? Czy wcisnąć je tam koło szyby od strony kierowcy ? Macie jakiś patent na to by jakoś te kable wyjąć z drugiej strony ? Niewiem może jakąś pułkę odkręcić ?
Czy raczej powinny wyjść koło skrzynki z bezpiecznikami ?

[ wiadomość edytowana przez: marcinklb07 dnia 2010-03-04 13:38:45 ]
  
 
a wiec tak, co do kabli to ja wywiercilem dziure centralnie za pokretlami nawiewu i tamtedy wszystkie kable wpuszczalem do srodka z akusia, co do cb mysle ze to bezsensu ciagnac specjalnie nowe kable, a jak chce sprawdzic to podepnij cb pod akus a antene zostaw tam gdzie masz przykrecona i bedzie wiedzial czy to wina zapalniczki czy nie, co do szumienia, nie masz czasem radia odkreconaego na max ?? SQ albo RF jest od szumow nie pamietam, pobaw sie ustawieniami, jesli to nie pomorze to sprawdz czy masz dobrze zrobione koncowki ( wtyczki) i czy kabel nie jet gdzies przerwany, jesli dalej bedzie szumiec pomysl nad filtrem przed wejsciem zasilania do radia
 
 
Zawsze możesz sobie zbudować taki prosty filtr który wyeliminuje róznego rodzaju zakłocenia wytważane w aucie przez np wtryskiwacz wycieraczki kierunki...
Prosty układ na płytce z dwoma pojemnościowo dużymi kondensatorami i pod to dopiero podłącz cb

Aku----> kondesatory---->cb radio
  
 
a ten bezpiecznik 2A może być ?
i tak niechcę cb radia w zapalniczce bo tam czętro mam nawigację podłączoną. Wiem że można kupić rozdzielacz ale nie chcę.

pozdrawiam
  
 
Tak beżpiecznik 2A może być bo radio CB nie ma dużego poboru prądu
A co do zapalniczki to Każdy odradza bo tam są duże zakłucenia w każdym aucie

smiało montuj pod aku a jak dalej bedziesz miał problemy to zrób sobie filterek
  
 
spoko koledzy i wielkie dzięki za pomoc.
Jutro się zabieram do roboty !

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-03-04 16:51:40, combiasty-86 pisze:
...A co do zapalniczki to Każdy odradza bo tam są duże zakłucenia w każdym aucie...


taaa glownie na nieodpalonym silniku.
bzdury i brednie kolego. gn. zapalniczki jest wprost zasilone z akumulatora via 2 bezpieczniki.

jak radiotelefon jes g. warty to nic tu juz nie pomoze ani dobra antena ani zlote kable.

po kiego grzyba wiercic otwoty i robic sobie pod gore jak sa 3 "całe" grube plusy wchodzace do skrzynki prosto z akku. jeden z nich jest nawet z "oczkiem" dokrecony nakretka na kluczyk nr 10.
  
 
Jak ma się dobre radio z dobrym filtrem ANL to można podłączac pod zapalniczke i żadnych szumów czy trzasków nie będzie,gorzej jak się kupuje szais za 150 zł.w biedronce albo Lidlu i pózniej są narzekania
Druga sprawa to poprawne zestrojenie anteny do auta i sama jakość anteny.
Taka prawda niestety.

Ja woże u siebie Harrego II ASC +Presidenta Missouri i zestaw chodzi jak bajka.

[ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-03-04 20:54:55 ]
  
 
Wątek bardziej pasuje do podkategorii "CB i Nawigacja" i tam właśnie ląduje
  
 
Cytat:
2010-03-04 20:50:27, zigg pisze:
Jak ma się dobre radio z dobrym filtrem ANL to można podłączac pod zapalniczke i żadnych szumów czy trzasków nie będzie,gorzej jak się kupuje szais za 150 zł.w biedronce albo Lidlu i pózniej są narzekania Druga sprawa to poprawne zestrojenie anteny do auta i sama jakość anteny. Taka prawda niestety. Ja woże u siebie Harrego II ASC +Presidenta Missouri i zestaw chodzi jak bajka. [ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-03-04 20:54:55 ]


dokladnie tak, grunt to dobra antena, sam mam antene wilsona little will +uniden520xl, i radyjko pomimo braku strojenia dziala az milo
  
 
Cytat:
2010-03-04 20:50:27, zigg pisze:
Jak ma się dobre radio z dobrym filtrem ANL to można podłączac pod zapalniczke i żadnych szumów czy trzasków nie będzie,gorzej jak się kupuje szais za 150 zł.w biedronce albo Lidlu i pózniej są narzekania Druga sprawa to poprawne zestrojenie anteny do auta i sama jakość anteny. Taka prawda niestety. Ja woże u siebie Harrego II ASC +Presidenta Missouri i zestaw chodzi jak bajka. [ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-03-04 20:54:55 ]



Nie zgodzę się z Tobą (poniekąd masz rację ale nie do końca). Ja np kupiłem radio Alana 100 plus za (50zł) na allegro - podobno szumochłon i tu się zgadzam, ale po niewielkich i nie drogich przeróbkach jest rewelacyjne (ogginalne ma tylko SQ) moje ma jeszcze wbudowane RF i filtr (działa podobnie jak ANL) zasięg i jakość (oczywiscie po przeróbkach) bije na głowe CB które kosztuja nawet 300zł (bez anteny). Wiadomo lutownica części i te sprawy. No i jeszcze przeróbka gruchy. Koszt część ok 30zł. Satysfakcja bezcenna.

Natomiast co do anteny masz 100% racji.
Nawet jakby kupic najlepsze i najdrozsze CB-radio powiedzmy za 1000zł i antene zwykła taka jak najczęsciej daja do CB na alegro jako kompletny zestaw ( a tak naprawdę anteny te kosztuja w granicach 30-50 zł czy nawet więcej) to potem szumi.

Nawet jak radio nie jest z wysokiej półki, a ma dobrą antene to już połowa sukcesu. Oczywiście antena dobrana do auta i zestrojona.

Wiem bo kiedyś testowałem kilka antenek i niestety wybór padł na presidenta 1,5m bat na dach.

Dobrze się gada z ludzmi oddalonymi kilkanaście kilometrów czysto bez szumów.

Ale fakt znajoma kupiła CB (nie pamiętam jakiego dokładnie) wiem że dała ponad 200zł z anteną. to ona ma zasięg taki że szkoda uzywac CB max 1km i w dodatku kiepsko ja słychac
  
 
widze ze wiekszosc i tak nie wie poco sie stroi.
nie ma to wplywu na prace odbiornika
(czulosc, poziom zaklocen, selektywnosc, itd)
  
 
Cytat:
2010-03-04 18:43:35, CKsrv pisze:
taaa glownie na nieodpalonym silniku. bzdury i brednie kolego. gn. zapalniczki jest wprost zasilone z akumulatora via 2 bezpieczniki. jak radiotelefon jes g. warty to nic tu juz nie pomoze ani dobra antena ani zlote kable. po kiego grzyba wiercic otwoty i robic sobie pod gore jak sa 3 "całe" grube plusy wchodzace do skrzynki prosto z akku. jeden z nich jest nawet z "oczkiem" dokrecony nakretka na kluczyk nr 10.




doucz sie czytac, kolega pisal ze chce pociagnac prad z akusia a nie ze skrzynki, a po 2 moge ci dac radio za 500 zl i antene za 200 i niestety slychac szumy przy zamykaniu/otwieraniu szyb, i powiesz mize to wina anteny albo radia :/ zal
 
 
Cytat:
2010-03-05 00:32:07, Adus20 pisze:
doucz sie czytac, kolega pisal ze chce pociagnac prad z akusia a nie ze skrzynki, a po 2 moge ci dac radio za 500 zl i antene za 200 i niestety slychac szumy przy zamykaniu/otwieraniu szyb, i powiesz mize to wina anteny albo radia :/ zal


Kolega ma rację ... Każde użądzenie elektryczne robi jakies szumy a radio CB jest na to bardzo czułe dlatego robi sie filterek prądu
  
 
dpbra, więc dzisiaj podłączyłem pod akumulator moje cb. Odrazu zestroiłem i powiem że jest o wiele lepiej może nie idealnie ale lepiej ! Trochę się męczyłem żeby kabel przełorzyć do kabiny ale też się udało. Wieć polecam podpinać pod aku bo różnica jest.
Moje radio to Intek M790 i antena President ML145,
pozdrawiam
  
 
a powiedz mi co dla ciebie znaczy zestroilem ?? masz miernik ?? przycinales antene czy jak ??
 
 
tak kolego mam miernik a anteny nie musiałem przycinać ale musiałem ją minimalnie podnieść do góry.
  
 
Cytat:
2010-03-05 00:32:07, Adus20 pisze:
doucz sie czytac, kolega pisal ze chce pociagnac prad z akusia a nie ze skrzynki, a po 2 moge ci dac radio za 500 zl i antene za 200 i niestety slychac szumy przy zamykaniu/otwieraniu szyb, i powiesz mize to wina anteny albo radia :/ zal



nie dziecko to istrzenie komutator - szczotki silnikow.
da sie top odkłocic.
  
 
Moim zdaniem podpięcie CB do aku nie wiele wnosi w instalacjach, które nie tworzą zakłóceń, jednak, jeżeli występują elektryczne zakłócenia to warto spróbować (podłączamy plus do aku minus do masy)Następnym plusem podpięcia CB bezpośrednio pod aku jest to, że nie plączą nam się kable po kokpicie.