Silnik zdradziecko wyrzuca mi olej....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tylko kurde nie wiem gdzie...
jak to wyśledzić?
Mokry mam cały blok silnika po lewej stronie poniżej tego miejsca, gdzie jest rozdzielacz zapłonu (ponad pompą paliwa, świece szczelne) , ta okolica jest cała mokra,
ale też po drugiej stronie, np na kolektorze ssącym.
Wydaje mi się, że któreś uszczelnienie przy kołach pasowych jest nieszczelne, ale jak to sprawdzić?
Myślałem, żeby cały silniczek kulturalnie wyszorować, i wtedy byłoby widać, ale jak się myje silniki? A jeszcze - jak się myje silniki, żeby ich nie zepsuć?
dzięki
h.
  
 
U mnie tez sączy sie spod aparatu. Ale niewiele. Zawsze po regulacji zaworów pan władziu uszczelnia mi to wwszystko silikonem i jest to w tej chwili minimalny wyciek.Widziałem też ,ze myje u siebie silniki jakimś sprayem. a potem owija aparat zapłonowy folią i płuka wszystko wysokocisnieniowym Karcherem.
A czy u Ciebie wyciek jest tak duzy,ze odczuwasz to na dolewkach????
Pozdr
PAweł
 
 
co do mycia silnika to polecam myjnie ręczne ....tylko warunek aby posiadali jakiś kompresor do przedmuchania po myciu
sam tak robiłem z fiatem w ladzie narazie jest czysty

wycieki oleju najlepiej usunąć przez wymianę uszczelek lub zimeringów ( chyba tak to się pisze ) sprawdzisz to po umyciu silnika
Uszczelke przed założeniem można posmarować silikonem tak jak pisał Paweł ... silikon musi być odporny na wysokie temperatury .... uszczelkę smarujemy w miare równomiernie po obu stronach i czekamy do przyschnięcia silikonu ....a wtedy to już zakładasz skręcasz i w drogę




  
 
Z dolewkami jest tak - dokładnie przed wigilią (23 albo 24 grudnia) dolałem mu 2,5 do 3,5 litra - nie pamiętam dokładnie - wiecie jak to jest w okresie przedświątecznym. Nie pamiętam też stanu licznika, ale było to około 3 tys. km temu, a od wczoraj zauważyłem, że przy zakręcie w prawo (mam taki jeden ulubiony który pokonuję 2 razy dziennie) znowu czerwona lampka zaczęła błyskać złowieszczo. Czyli wychodzi liter na 1000 km. Niby nie dużo, ale denerwujące.
Myślicie, że warto zabierać się za to teraz, czy lepiej przeczekać do wiosny?
h.
  
 
Nie wim jaka jest norma do przyjecia w Klasykach , ale dla samary to juz duzo i podejrzewam,ze trzeba by bylo wymienic uszczelniacze zawoeów. Może u Ciebie oprócz usczelnien trzeba to zrobić???bo na dłuzszą mete to wydasz majątek na olej.
Do wiosny( apewnie i d luzej pociagnac powinna, tylko ze szkoda kasy.
A dymi Ci z rury na niebiesko???czy nie?
 
 
Cytat:
A dymi Ci z rury na niebiesko???czy nie?


no włąśnie nie bardzo, dlatego wydaje mi się że więcej idzie na przelew niż do spalania. Muszę się tym zająć jak będę miał chwilę...
... ale jednak wstrzymam się do wiosny - niewyobrażam sobie zapalenia łajdaczki po takim myciu
  
 
Ale jaką cyrkulację masz non stop new oil

u mnie się poci pod deklem zaworowym
  
 
moze trzeba wymienic symering pod kolem pasowym mi stamtąd wyrzucalo olej ale teraz wszystko wporządku pozdrawiam
  
 
MUSEL - ja myslę,że Hubert już dawno rozwiązał ten problem- to było pisane ponad rok temu- co nie znaczy,żtemat wyciekó oleju z łądowskich motorków stał sie nieaktualny
u mnie np. wycieki w tej chwili to gównie orzedni uszczelniacz wału korbowego. No i leje się spod osłonny rozrządu. Ale oczywiście w trakcie jazdy olej sobie cieknie wzdłuż uszczelki miski i mokre jest wszystko pod spodem
Trzeba po prostu wymienić simmering i będzie OK
Paweł
  
 
A to ci (zd)RADZIECKI silnik
  
 
Witam panowie. Podpinam się pod temat żeby nie tworzyć nowego. Mnie też trapią wycieki oleju. Problemu zaczęły się po zmianie oleju lotos 10w40-> platinum 10w40. Moja łada ma już ptroche przejechane więc male pocenie bym przyjał, ale nie takie jak te że co 100 km musze dolewać. I teraz moje pytanie skąd to może lecieć? Dopatrzyłem się że przy lekkim gazowaniu olej wypływa z miarki oleju, ale czy taka ilośc może tędy wypływać? Czy w skrzyni korbowej powinno być takie ciśnienie? Czekam na jakiekolwiek sugestie bo już mnie to zaczyna denerwować. Z góry dzięki


[ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2012-01-14 11:30:59 ]
  
 
No coz, pierscienie do wymiany, a moze nawet i remont silnika.
  
 
hej, sprawdzales czarny przedow odpowietrzenia? moze powietrze nie ma gdzie uciekac i wychodzi tam gdzie najlatwiej, razem z olejem. Mam podobny problem i przejechane 80 tys. To chyba nie czas na kape
  
 
No właśnie, sprawdź ten przewód odpowietrzania. Ja miałem identyczny przypadek wtedy, gdy zapchany był tłumik płomieni na końcu tego przewodu.
  
 
Prawdopodobnie zacznie ci cieknąć spod uszczelek silnika, też tak miałem. Zmień olej na coś gęstszego np. Lubro 15W40, wyczyść odmę przewód i tłumnik płomieni. Wlałeś za rzadki olej jak do leciwej Ładzianki Jeśli nie ustąpi to dopiero wtedy masz remont.
  
 
A ja nie zgodze sie z wami, poniewaz kazdy olej XXw40 ma taka sama gestosc na rozgrzanym silniku. Rzadki to XXw30, a gesty to XXw50. Dopiero liczba XX, to gestosc na zimnym silniku, gdzie czym blizej zera, tym rzadszy olej.
  
 
Zgadza się z kolegą, ale autopsji powiem że rozgrzany do optymalnej dla łady temperatury Castrol GTX 15W40 API SL jest "rzadszy" od Lotos Mineralny 15W40 API SJ a ten z kolei od Lubro Gas 15W40 API SG. A niby ta sama klasa 15W40 ale w doborze trzeba się kierować też klasą API, do Łady wg książki Ossowskiego jest to klasa API SC (np.Selektol)
  
 
Sprawdzałem ten przewód od odmy. Jest cały zasyfiony takim masłem. Nawet filtr jest cały tym usyfiony. Więc do roboty. Wszystko ładnie wyczyszczone i poskładane. Przejażdżka i spowrotem do garażu. A dzisiaj zdjąłem ten wąż i znowu jest to samo.
  
 
Cytat:
2012-01-15 16:20:06, driver158 pisze:
Sprawdzałem ten przewód od odmy. Jest cały zasyfiony takim masłem. Nawet filtr jest cały tym usyfiony. Więc do roboty. Wszystko ładnie wyczyszczone i poskładane. Przejażdżka i spowrotem do garażu. A dzisiaj zdjąłem ten wąż i znowu jest to samo.


Hmn... Zasyfienie odmy (o tej porze roku) tym masłem w mojej Ładnej oraz w Samuraju wielokrotnie zmniejszyło się jak oleje typu Selektol czy Lubro zmieniłem na Shella (15w50).
  
 
Miałem rok temu to samo po Castrolu, poza zmianą oleju na "gęstszy" sugeruje sprawdź gaźnik (jeśli zassało ci to masełko do gaźnika to pojawią się nierówne wolne obroty lub ich wogóle nie będzie).
Nie proponuję Selektolu jako jedyny odpowiedni olej do Łady


[ wiadomość edytowana przez: grzehu dnia 2012-01-15 18:22:40 ]