[Ogólne] Zmiana koloru podświetlenia zegarów, nawiewu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak ale to Mk5 lub 6 nie wiem do końca. Ja chce to zrobić w MK7 ale już się zdecydowałem na tarcze Indiglo. Czy ktoś by był wstanie mi powiedzieć jakie diody zastosował we włącznikach od świateł przeciwmgielnych i ogrzewania szyb?
  
 
Cytat:
2010-03-26 11:03:33, Fari pisze:
Nie do końca pamiętam jakie to były ale chyba jasność 10000 mcd i to trochę za mocne. Bo przecież w podświetleniu przycisków przeciw mgielnych, i ogrzewania szyb są takie malutkie bo one prosto przy ikonce są....


ale zgasły nie zpowodu jesności, ale warunków zasilania. JAkie napięcie, prąd, jaki opornik dałeś?
  
 
nie ma gdzie opchnąć opornika, miejsca żeby wsadzić przewód diody jest tak mały. Ok 5mm wiec nie ma opcji upchnięcia opornika.... I ponawiam nadal pytanie ktoś wie jaka żarówka w podświetleniu ustawienia pozycji świateł. I czy diody z nawiewu będą pasowały do zegara?
  
 


Moja wersja podświetlenia na diodach smd + wskazówki z mondeo mk3


[ wiadomość edytowana przez: djczaczo dnia 2010-09-19 23:29:29 ]
  
 
Cytat:
2010-09-19 23:25:03, djczaczo pisze:
Moja wersja podświetlenia na diodach smd + wskazówki z mondeo mk3 [ wiadomość edytowana przez: djczaczo dnia 2010-09-19 23:29:29 ]


wyłącz lampę błyskową i zrób foty. Wtedy będzie coś widać...
  
 
prosze bardzo
  
 
ogólnie łądniusio, trochę jednak mało widoczne wskazówki...dawałeś dodatkowe ich podświetlenie?
  
 
jak narazie nie brakło mi smd
  
 
witam.
jako ze zaciekawił mnie temat to postanowiłem pochwalić się zmianą zegarów standardowych na białe .

  
 
luk jak dla mnie bomba. całkiem inaczej wygląda niż u każdego.
czarne wskazówki idealnie się komponują z czarnymi cyframi i skalą nietypowy i niepowtarzalny wygląd plus te ramki chrom
  
 
djczaczo trochę tak nierównomiernie podświetlone tarcze no i wskazówki mogły być lepiej podświetlone chociaż to dość trudne zwłaszcza na prędkościomierzu no a masz jakiś regulator napięcia na pokładzie?
lukvader niezła opcja bez kitu a te chromowane ramki tylko dodają uroku bolą mnie te ramki, ale mam dużo ważniejszych wydatków i nie mogę sobie na nie pozwolić niestety
  
 
W moim poprzednim Esim pierwszy licznik jaki przerobiłem wyglądał następująco

  
 
Dobra podbiję temat. Generalnie poprzednią modyfikacje szlak trafił a że szykuję się do gruntownego remontu essiego i o wnętrze chce zadbać na początku i tutaj leci pierwszy problem. Od roku kombinowałem jak by wsadzić te diody UV i mi się nie udało. Żarówki od podświetlania fabrycznego są 14V a nie udało mi się wcisnąć tam diody + opornika więc brak mam podświetlenia wskazówek:/ Generalnie teraz planuję wyjąc indiglo które mam zamontowane i zrobić normalne podświetlenie diodami od tyłu na standardowych tarczach + ramki. Jeśli ktoś ma pomysł co do tych diod UV jak je tam zamontować a wiem że kilka osób to robiło ale nigdzie nikt tego nie wyjaśnił.
  
 
Moim zdaniem najlepsza jest wymiana wskazówek na takie, które można podświetlić. Niestety umieszczenie diod tak, żeby ładnie podświetlały te wskazówki to trochę rzeźbienie w gównie i zajmuje dużo czasu, jednak na prawdę warto bo efekt jest super. Najgorzej jest z prędkościomierzem, bo jest tam bardzo ciasno i dodatkowym utrudnieniem jest spiralka, której zadaniem jest opuszczanie wskazówki.
Niestety nie mam zdjęć tego jak to wygląda wewnątrz. W każdym razie tarczę obrotomierza i prędkościomierza rozwiercałem tak, żeby był większy otwór umożliwiający przepływ światła dla wskazówek. No i z tyłu tarcz zegarów jest taki jakby stelaż, czy wzmocnienie z bezbarwnego plastiku. Jeśli będziesz podświetlał diodami to weź dobre obcinaczki boczne i wytnij go w miejscach gdzie są cyfry, żeby potem tarcze były równo podświetlone. Tutaj masz fotkę efektu końcowego:
klik
To jest przy maksymalnej mocy. Mam założony regulator napięcia, więc w nocy można zmniejszyć podświetlenie
  
 
A ja mam pytanie odnośnie rezystorów. Zamawiałem ostatnio diody i gratis sprzedawca dodaje rezystory na podane napięcie. Ja napisałem mu żeby dał mi na 12V. Skoro na żarówkach jest 14V tzn. że nie będzie działać to oświetlenie diodowe, czy po prostu się spalą? A może to nie ma większej różnicy?
  
 
Skoro tak napisałeś to pewnie dołączy do nich rezystory 1k. Dla 12V, dla maksymalnej mocy powinno być 680R Jeśli będą 1k to masz nawet zapas oporu więc śmiało zakładaj i nic się nie przejmuj.
  
 
Ok dzięki, też tak myślałem że będzie ok. Bo te 14v to pewnie na zapalonym silniku tylko, a normalnie to około 12v.
  
 
Ambitny to podświetlenie na biało kozackie coś pomyślę. Może się uda.
I od czego wskazówki wstawiłeś ? Może masz też zrobione tak podświetlenie reszty ? Czy jakiś inny kolorek ?

[ wiadomość edytowana przez: Fari dnia 2011-08-21 23:10:34 ]
  
 
Wskazówki od VW Polo chyba 2002 rok...
Wszystkie przyciski i zegarek na czerwono, jedynie panel nawiewów i kontrolka klimy na zielono... Niestety zmiana kontrolki od klimy wiąże się z przeróbką pokrętła klimy lub wymianą na pokrętło od Mondka (chodzi o tą szybkę... w Escorcie jest zielona i zmiana żarówki nic nie da, Mondeo miało bezbarwną). Panel nawiewów to już zupełnie inna bajka.. mam już na to interesującą koncepcję jednak jest to grubszy temat wymagający bardzo dużo czasu.
Tutaj kiepskiej jakości fotka wnętrza nocą:
klik