EGR w 2.5 td 98r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam !

wiem że o tym było juz wałkowane ale chiałbym sie upwenić , w mojej omie jest już przepływka i mam teraz takie pytanie czy ktoś ma schemat podłączenia przewodów podcisnienia do egr i czujnika doładowania bo z mojego egr wychodzą dwa zaworki na jednym jest przewód na drugim niema jest pusty inni go zatykają, a koło plynu z pojemnikiem hamulcowym jest taki malutki filterek stożkowy w szklanej oprawce i od góry nasadzony jest na niego przewód a od dołu jest taka zagienta rurka bez przewodu i czy to ma tak być ??? przypomne że walcze z brakiem mocy na piatym biegu a oma osiąga w tej chwili max predkość 150 km/h na wszytkich biegach pracuje normalnie a na piątym od 120 rozpędza sie jak muł i tylko do 150
  
 
Z mechanizmu wykonawczego EGR wyprowadzenie ma jeden króciec. Z zaworu sterującego 3. Także określ jednoznacznie o co biega. Czy sprawa dotyczy zaworu czy też układu sterującego.
  
 
Cytat:
2008-03-18 22:03:09, gieroy pisze:
Z mechanizmu wykonawczego EGR wyprowadzenie ma jeden króciec. Z zaworu sterującego 3. Także określ jednoznacznie o co biega. Czy sprawa dotyczy zaworu czy też układu sterującego.



przepraszam za te bochomazy jutro zrobie dokładne zdiencia ale puki co daje narazie to

  
 
Chodzi ci o sam zawór EGR przy kolektorze ssącym czy elektrozawór EGR przy zbiorniczku wspomagania?

Schemat zaginął mi w akcji defragmentacji dysku, ale pewnie ktoś wklei i zasada działania stanie się jasna
W twojej wersji z EGR odchodzi wężyk do jednego z 3 wyjść elektrozaworu regulowanego (coś ala silniczek krokowy). Zasadę działania tego elektrozaworu najlepiej poznać podłączając jego piny do akumulatora (wg. oznaczenia +/-). Przy okazji sprawdza się czy działa (zamyka/otwiera przepływ).
Podciśnienie, prowadzone wężykiem do elektrozaworu z vacumpompy, przy określonym obciążeniu jest kierowane poprzez 2 wyjście na zawór EGR.
3 wyjście z filterkiem jednokierunkowym służy do wyregulowania ciśnienia w tymże elektrozaworze (za filterkiem tylko rurka, jak dobrze pamiętam). To rozwiązanie pozwala niby na płynną regulację mieszania spalin z czystym powietrzem przy różnym obciążeniu silnika.
Żeby natomiast sprawdzić czy zawór EGR jest sprawny (czy nie zapieczony/dziurawa pompka). Trzeba zdjąć plastik "Turbo diesel", podłączyć bezpośrednio do niego wężykiem podciśnienie z vacumpompy i obserwować czy zawór się przesunie w prawą stronę - polecą w kolektor spaliny.

Bardziej jednak obstawiam przepływkę lub czujnik ciśnienia doładowania za brak mocy w twoim aucie. Wyczyść też ze szlamu czujnik temp. powietrza doładowania. Podmień sobie od kogoś czujniki, to najszybsze i najtańsze rozwiązanie.
  
 
Aaaaaa w EGR starszego typu jest dziurka odpowietrzająca, w nowszych ta "pusta mosiężna bez wężyka" to to samo, tyle że olej będzie inaczej kapał... ot taka osłonka przed kurzem jak jest zdjęcie to już prawie wiadomo o co chodzi. Ten filterek zdaje mi się nieoryginalny

O to chyba chodzi:


[ wiadomość edytowana przez: Beny_2_5_TDS dnia 2008-03-18 23:08:14 ]
  
 
czyli wygląda na to że podłączenie jest poprawne jednak, drugi zaworek na egr ma być pusty a te kolanko na koncu filterka też. A ten filterek orginalny czy też nie orginalny ma istotny wplyw na prace silnika ??? jak i egr i sam elektro zawór ? czy komputer zapisze to w postaci błedów jezeli coś bedzie działać nie tak ???
  
 
Ten wężyk z zaworkiem ma być... jak masz. Jak zawór egr będzie uszkodzony to nie pociągnie membrany i vacuma będzie pracowała jak odkurzacz. Przykładowo, w oplowskim 1,7TD (astra) dziurawa membrana powodowała zaświecenie się kontrolki silnika od czasu do czasu (w zaworze był olej z kolektora ssącego). Przy okazji więcej palił i nie miał odpowiedniej mocy. Ale to inny typ silnika.
Sprawdź to co pisałem (+ błędy spinaczem), poszukaj resztę na forum.
  
 
Cytat:
2008-03-18 20:45:08, zpetz pisze:
witam ! wiem że o tym było juz wałkowane ale chiałbym sie upwenić , w mojej omie jest już przepływka i mam teraz takie pytanie czy ktoś ma schemat podłączenia przewodów podcisnienia do egr i czujnika doładowania bo z mojego egr wychodzą dwa zaworki na jednym jest przewód na drugim niema jest pusty inni go zatykają, a koło plynu z pojemnikiem hamulcowym jest taki malutki filterek stożkowy w szklanej oprawce i od góry nasadzony jest na niego przewód a od dołu jest taka zagienta rurka bez przewodu i czy to ma tak być ??? przypomne że walcze z brakiem mocy na piatym biegu a oma osiąga w tej chwili max predkość 150 km/h na wszytkich biegach pracuje normalnie a na piątym od 120 rozpędza sie jak muł i tylko do 150



Do tego elektrozaworu wchodzą 3 wężyki, tylko teraz Ci nie powiem kolejności, bo nie pamiętam, ale:
- z EGR idzie jeden wężyk, ma być założony bliżej korpusu, a ten niby drugi zaworek (bliżej akumulatora) ma zostać bez wężyka, albo ma być sam otwór i nie należy go zaślepiać
- drugi wężyk ma iść od kolektora
- trzeci idzie właśnie do tego malutkiego filtra stożkowego tzw. atmosferyczny i ma być wpięty od spodu, a od góry nie mam już żadnego wężyka, bo po co - wymieniłem ten filtr na nowy w Intercars i u nich widnieje jako jakiś filtr paliwa do innego auta - sprawdzałem ze starym i są identyczne...

Jak chcesz zdjęcia kolejości podłączenia, to daj znać na gg, to Ci prześlę dzisiaj
  
 
tak to umnie wygląda teraz



  
 
Cytat:
2008-03-19 13:41:14, zpetz pisze:
tak to umnie wygląda teraz



dodam że na zdienciu z EGR ten węzyk z niebieskim paskiem wychodzi z zaworka blizej akumulatora i jest podłączony do elektro zaworu a ten czarny węzyk jest tylko pusty aby olej skapywał na podłoge a nie bryzgał silnika, podobno generalnie z egr z tego zaworka olej niepowinien lecieć a jak juz to w niewielkich ilościach a jak leci go troche wiencej to znaczy ze turbina do regeneracji tak ??? a i czy na drugim zdienciu z filterkim wszytko jest ok podłączenie i czy ma znaczenie w którą strone dolne kolanko jest zwrócone ???
  
 
Cytat:
2008-03-19 13:55:16, zpetz pisze:
a i czy na drugim zdienciu z filterkim wszytko jest ok podłączenie i czy ma znaczenie w którą strone dolne kolanko jest zwrócone ???



bez sensu to masz założone - zamocuj ten filterek na odwrót w mocowaniach, wtedy wężyk będzie szedł dołem, a ten z kolankiem ma być u góry, dlatego jest zagięty, żeby do niego brud nie wpadał.


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-03-19 16:57:48 ]
  
 
Cytat:
2008-03-19 00:22:43, sewcio pisze:
drugi wężyk ma iść od kolektora -


To w takim razie gdzie masz podłączony map sensor ?
  
 
Oj Abi... niezle chlejesz a zlotu jeszcze nie ma
1. Kotlet
2. Jaki map sensor???
3. Mapy sa w ECU
4. ECU jest komputerem
5. Jezeli Ci chodzi o czujnik podcisnienia to jest to czujnik podcisnienia i nie ma w nim zapisanych map
  
 
Cytat:
2010-04-29 22:23:55, chemik333 pisze:
Oj Abi... niezle chlejesz a zlotu jeszcze nie ma 1. Kotlet 2. Jaki map sensor??? 3. Mapy sa w ECU 4. ECU jest komputerem 5. Jezeli Ci chodzi o czujnik podcisnienia to jest to czujnik podcisnienia i nie ma w nim zapisanych map


To spytaj senatora....
  
 
Cytat:
2010-04-29 22:23:55, chemik333 pisze:
2. Jaki map sensor??? 3. Mapy sa w ECU 4. ECU jest komputerem 5. Jezeli Ci chodzi o czujnik podcisnienia to jest to czujnik podcisnienia i nie ma w nim zapisanych map


a na podstawie czego są te mapy w ECU???
  
 
wszystkie mapy na zdrowy rozum w kazdym samochodzie sa w pamieci w komputerze. czujnik o jaki Ci chodzi sluzy do wysylania do komputera informacji o tym jaki jest stan biezacy cisnien i na podstawie miedzy innymi tych informacji (oraz rowniez z wielu innych analogicznych czujnikow) komputer wybiera odpowiednia "sciezke na mapie"
  
 
Cytat:
2010-04-30 10:12:55, chemik333 pisze:
czujnik o jaki Ci chodzi sluzy do wysylania do komputera informacji o tym jaki jest stan biezacy cisnien i na podstawie miedzy innymi tych informacji (oraz rowniez z wielu innych analogicznych czujnikow) komputer wybiera odpowiednia "sciezke na mapie"


No to gdzie on jest podłączony???
  
 
są dwa czujniki ciśnien. Napisz o ktory Ci chodzi. Jeden jest od cisnienia doladowania, a drugi podcisnienie + erg + cos tam jeszcze... oba sa bardzo blisko siebie. Z tego drugiego to nawet nie pamietam czy jakies kable wychodza...
  
 
Cytat:
2010-04-30 19:01:18, chemik333 pisze:
są dwa czujniki ciśnien. Napisz o ktory Ci chodzi. Jeden jest od cisnienia doladowania, a drugi podcisnienie + erg + cos tam jeszcze... oba sa bardzo blisko siebie. Z tego drugiego to nawet nie pamietam czy jakies kable wychodza...


Przy zbiorniczku od wspomagania jest tylko jeden,to właśnie ten.
  
 
jak pisze Abi ze sa dwa, to sa dwa... no chyba ze Twoje wozidło ma jakas inna konstrukcje, ale z tego co pamietam to oba sa i w pozniejszej wersji samochodu