[RS2000] Sprzęgło - jaką wybrać tarczę? - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2012-08-18 11:11:58, bezgranicznieoddany pisze:
ktos sie orientuje mniejwiecej jaka cena jest sprzegla do rsa?



sachs chyba coś koło 1300 zł my w bielsku obijamy samą tarczę okładzinami luk i nie ma problemu.60zł a wytrzymuje bardzo dużo
  
 
czemu to takie drogie ;/ myslalem ze klamia na allegro ;/a jednak to prawda ;/
  
 
większa tarcza sprzęgłowa i docisk
zapewne dla tego taka cena
i sam fakt że tych aut jest coraz mniej
  
 
ja kupowalem 2 lata temu u slawka i placilem cos okolo 850zl.
  
 
small ile przejechałeś km do tamtego czasu??

ja zapłaciłem 60 zł 2 lata temu,przejechałem kilka kjs,rallysprintów na sliku gdzie sprzęgło dostaje w dupę najbardziej,byłem nad morzem wróciłem,całą zimę upalałem w górach na treningach itp.wiec myślę że kupno sprzęgła za 1000 zł jest nie opłacalne śmigam do teraz i nie czuję żeby coś było nie tak
  
 
Cytat:
2012-08-18 14:49:57, lukirs pisze:
small ile przejechałeś km do tamtego czasu?? ja zapłaciłem 60 zł 2 lata temu,przejechałem kilka kjs,rallysprintów na sliku gdzie sprzęgło dostaje w dupę najbardziej,byłem nad morzem wróciłem,całą zimę upalałem w górach na treningach itp.wiec myślę że kupno sprzęgła za 1000 zł jest nie opłacalne śmigam do teraz i nie czuję żeby coś było nie tak



hmm 200 kilometrow po wymianie sprzegla auto poszlo na gruby remont.

tylko, ze ja nie bralem tez pod uwage tylko tarczy. u mnie problemem byl caly osprzet, a nie tylko sama tarcza, dlatego zdecydowalem sie na wymiane calego kompletu.
  
 
Witam posiadaczy RS-ów jeśli jeszcze tacy są

Mam problem ze swoim MK7 F1 RS2000. Przestał działać pedał sprzęgła, wstępnie na szybko wykluczono przez mechanika problem z linką oraz samoregulatorem. Problem leży gdzieś w sprzęgle.

Przeglądając internet w poszukiwaniu części, ze zgrozą zauważyłem, że do RS-a nie mogę znaleźć sprzęgła, ani części do niego. Z tego co wiem średnica sprzęgła wynosi 240 mm, a w innych silnikach escorta poniżej tej wartości.

Czyżby w tych czasach był już problem z dostaniem sprzęgła do N7A ?
  
 
Cytat:
2019-07-09 11:28:07, Dumahh pisze:
Witam posiadaczy RS-ów jeśli jeszcze tacy są Mam problem ze swoim MK7 F1 RS2000. Przestał działać pedał sprzęgła, wstępnie na szybko wykluczono przez mechanika problem z linką oraz samoregulatorem. Problem leży gdzieś w sprzęgle. Przeglądając internet w poszukiwaniu części, ze zgrozą zauważyłem, że do RS-a nie mogę znaleźć sprzęgła, ani części do niego. Z tego co wiem średnica sprzęgła wynosi 240 mm, a w innych silnikach escorta poniżej tej wartości. Czyżby w tych czasach był już problem z dostaniem sprzęgła do N7A ?



hmm ciekawe. zadzwon do Slawas1. mysle, ze da rade zalatwic.
  
 
Cytat:
2019-07-09 16:06:06, smallsize pisze:
hmm ciekawe. zadzwon do Slawas1. mysle, ze da rade zalatwic.



Niestety nie mam do niego namiarów.
  
 
Obdzwonione wszystko, sprawdzone wszędzie, nawet w serwisie Ford, na zagranicznych ebay itp.. Nie ma już sprzęgieł do RS2000. Jedynie znalazłem wzmocnione dociski i tarcze z Helixa. Docisk 1200 zł, tarcza 900. Masakra. Nikt już nie produkuje sprzęgieł do RS-a, także chyba mimo tego, że kocham ten samochód trzeba będzie pomyśleć o zakończeniu przygody z Escortem
  
 
Nic nowego. Do innych fordow z tych lat i starszych też brakuje części. Jeszcze rok temu widziałem niby pasujące do rsa na ebaju za około 1000zl.

Może takie:

sprzeglo rs2000




[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2019-07-11 13:56:07 ]
  
 
a zwykłe podejdzie z IB5?
  
 
Cytat:
2019-07-11 15:03:39, Kleszczak pisze:
a zwykłe podejdzie z IB5?



Nie ma szans, musi być typowo do RS-a. Średnica tarczy 240 mm.

Wiesiu666 dzięki za linka, zawsze to jakaś alternatywa na przyszłość. Póki co zobaczę w jakim stanie będzie ten używany docisk, a tarczę dam do zregenerowania może.
  
 
Udało się zakupić nowe sprzęgło kompletne. Zostawiam info dla innych posiadaczy RSów. Sprzegło jest takie samo jak w Mondeo 2.0. Nr części SACHS 3000 812 131. Dokupić trzeba tylko łożysko, ale z tym nie ma problemów.
  
 
Super, i cena znosna
  
 
http://www.aaronex.pl/kontakt.html

Zadzwoń do nich, obij sobie tarcze organiką lub kewlarem, splanuj koło zamachowe i docisk. Najlepiej wysłać wszystko do nich i oni to wszystko ogarną.

Co prawda 220mm i tarcza sportowa spiekowa z zabieleniem zamachu i docisku to koszt niecałych 800zł. Za organike/kevlar będzie znacznie taniej.

EDIT, źle coś spojrzałem i nie zauważyłem, że już kupione. Tak czy inaczej info przydatne w trudnych przypadkach.


[ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2019-07-24 10:07:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: bobson37 dnia 2019-07-24 10:08:31 ]
  
 
A jak się jeździ na tak zmodyfikowanych częściach?
  
 
Na kevlarze nie czuć praktycznie różnicy poza tym że lepiej i trochę gwałtowniej spina.
Na spieku - wszystko zależy of konfiguracji, i tego jak się dobierze modyfikacje. Powyżej 4 listków i na seryjnym docisku sprzęgło zachowuje się całkiem normalnie. Trzeba się przyzwyczaić do (akceptowalnych imo) wibracji na półsprzęgle.
Jak się zmodyfikuje docisk, to zaczynają się zabawy typu brak/ograniczone półsprzęgło (obrośnięta legendą 0-1 charakterystyka).

[ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2019-07-29 13:04:08 ]