[MKVII] 1.6 16v wibracja silnika, dudnienie wydechu- iskra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam problem z dziwną pracą silnika tzn wibruje. Odpalam auto ( trochę trudniej go odpalić trzeba z 5-7 s przytrzymać, normalnie odpala jak tylko przekręcę zapłon ) i silnik dostaje dziwnych wibracji, obroty są ok, ale z tłumika wydobywa się prychanie i smierdzi paliwem. Przypomina to coś w stylu pracy na nie wszystkich cylindrach. Jednak nie występuje brak mocy, autko bez problemu rozpędza się do 170 km/h, obroty nie falują może gorzej się rusza autem trzeba wiecej dodać gazu ale od 2tyś obrotów autko jedzie dobrze. Sprawdziłem dzisiaj świece, bez naloty, z kabli nie przeskakuje iskra. Problem jest o tyle dziwny, że autko po jakimś czasie ( raz po 10km, a ostanie po jednym dniu ) wraca do normalniej pracy, więc raczej odpada rozwalony zawór. Macie jakieś podejrzenia ?? Dodam, że autko posiada gaz i nie ma znaczenia na jakim paliwie podróżuje.

[ wiadomość edytowana przez: seb_j dnia 2010-04-28 21:46:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: seb_j dnia 2010-05-08 21:13:13 ]
  
 
odłącz aku (reset kompa) pojeździj trochę na pb i zobacz co się będzie działo.
Układ wydechowy masz drożny?
  
 
Cytat:
2010-04-29 21:30:02, surec pisze:
odłącz aku (reset kompa) pojeździj trochę na pb i zobacz co się będzie działo. Układ wydechowy masz drożny?



Wydech był robiony w zeszłym miesiącu, restart kompa zrobiłem ostatnim razem przejechałem 30 km w trakcie jazdy przestał wkręcać się na obroty a po chwili wszystko wróciło do normy silnik zaczął pracować prawidłowo. Od 3 dni jest wszystko ok.
  
 
Witam, problem wrócił autko stało 3 dni i jakimś cudem akumulator padł ( ma rok ) po odpaleniu na kablach znowu pracowało jak nie na wszystkich cylindrach strasznie śmierdziało benzyna a z rury leciał biało dym w miejscu gdzie wydostawały się spaliny na asfalcie ślad rozlanego paliwa. Po minucie pracy dum juz nie leciał ale dalej silnik nie pracował prawidłowo, pojechałem do mechanika 3 km jak dojechałem auto pracowało już prawidłowo. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie, może komp ( zastanawia mnie ten rozładowany akumulator) sonda lambda ( obecna ma 2 lata)
  
 
Cytat:
2010-05-04 13:17:57, seb_j pisze:
Witam, problem wrócił autko stało 3 dni i jakimś cudem akumulator padł ( ma rok ) po odpaleniu na kablach znowu pracowało jak nie na wszystkich cylindrach strasznie śmierdziało benzyna a z rury leciał biało dym w miejscu gdzie wydostawały się spaliny na asfalcie ślad rozlanego paliwa. Po minucie pracy dum juz nie leciał ale dalej silnik nie pracował prawidłowo, pojechałem do mechanika 3 km jak dojechałem auto pracowało już prawidłowo. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie, może komp ( zastanawia mnie ten rozładowany akumulator) sonda lambda ( obecna ma 2 lata)



do wymiany Świece i kable wysokiego napięcia ponieważ jak przez noc auto dostanie wilgoci nie chce odpalić jak się zagrzeje już jest ok
  
 
Cytat:
2010-05-04 13:55:37, DriF pisze:
do wymiany Świece i kable wysokiego napięcia ponieważ jak przez noc auto dostanie wilgoci nie chce odpalić jak się zagrzeje już jest ok


przeca napisał że sprawdził świece i przewody WN i są dobre,


ten biały dym trzeba sprawdzić, zobacz czy płynu chłodniczego nie ubywa,
sprawdź drożność i szczelność układu dolotowego powietrza,
wygląda jakby do silnika ciągną dużo wilgoci skoro masz ten biały dym,
po rozgrzaniu mówisz że jest OK,
czyli chodzi o małą szczelinę która pod wpływem ciepła silnika uszczelnia się,
  
 
Cytat:
2010-05-04 13:17:57, seb_j pisze:
Witam, problem wrócił autko stało 3 dni i jakimś cudem akumulator padł ( ma rok ) po odpaleniu na kablach znowu pracowało jak nie na wszystkich cylindrach strasznie śmierdziało benzyna a z rury leciał biało dym w miejscu gdzie wydostawały się spaliny na asfalcie ślad rozlanego paliwa. Po minucie pracy dum juz nie leciał ale dalej silnik nie pracował prawidłowo, pojechałem do mechanika 3 km jak dojechałem auto pracowało już prawidłowo. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie, może komp ( zastanawia mnie ten rozładowany akumulator) sonda lambda ( obecna ma 2 lata)


a co na to mechanik?
Sprawdzałeś kody błędów?
  
 
Cytat:
2010-05-04 13:55:37, DriF pisze:
do wymiany Świece i kable wysokiego napięcia ponieważ jak przez noc auto dostanie wilgoci nie chce odpalić jak się zagrzeje już jest ok


nie odpalił bo akumulator padł, po 3 dniach stania tak nie ma wielkich problemów z odpalaniem
  
 
Cytat:
2010-05-04 15:05:11, surec pisze:
a co na to mechanik? Sprawdzałeś kody błędów?


Ten zbytnio nie grzebie w Fordach wysłał mnie do mechanika od fordów, jutro po pracy sobie podjadę. Ale czy sprawdzi błędy jak dzisiaj reset kompa zrobiłem?? czy muszę czekać do następnej awarii??
  
 
Witam, problem znowu wrócił ale dzisiaj posprawdzałem kilka rzeczy i teraz wiem że problemem jest iska a dokładnie jej brak, ale dokładniej wygląda to tak, że jak autko chodzi nie równo i wibruje silnik to na 3 i 4 cylindrze jest iskra a nawet mnóstwo, natomiast na 1 i 2 cylindrze iskra jest ale nie intensywna tzn jest nie regularna i tylko jak dotykam kablem wysokiego napięcia do brzegu otworu do wkręcenia świecy jak dotykam do pokrywy zaworu to jest bardzo rzadko ( na 3 i 4 cylindrze jest zawsze ). Ponadto jak wypne kabel z 1 cylindra to praca silnika się nie zmienia na 2 trochę a na 3 i 4 wyraźnie.
Natomiast jak samochód pracuje poprawnie to na 1 i 2 cylindrze iskra jest co chwile ale tylko jak przykładem kable do brzegu otworu do wkręcenia świec natomiast do pokrywy zaworu to znowu jej nie ma ale wtedy przy wyciągniętym kablu słychać inna pracę silnika.
Gdzie teraz szukać dodam, że przepiąłem kable z 1 cylindra do 3 i 4 cylindra i iskra jest więc to nie kable, cewka, ( przeczyściłem styki, sprawdziłem środkowy kabel do cewki jest napięcie) komputer, powiedźcie co sprawdzić.
  
 
Witam, jak sprawdziłem napięcie na wtyczce do cewki i wyszło mi 10,8 V ( + na środkowy masę na skrajnych ) a jak zmierzyłem + na środowym na wtyczce i masę z aku i dało wartości 12V może być problem z masą i skrzynką bezpieczników?? Czy jak dam napięcie bezpośrednio z aku "+" i "-" na kable przy wtyczce cewki mogę coś zepsuć czy powinno się coś poprawić oraz czy jak podepnę miernik do skrajnego kabla na wtyczce cewki z "-" z akumulatora powinno zamknąć mi obwód ??

[ wiadomość edytowana przez: seb_j dnia 2010-05-11 21:41:16 ]