[MKVII] Często załączający się wentylator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie, zauważyłem, że jak przyszły cieplejsze dni to wentylator bardzo często się załącza. Wystarczy, że postoję jakieś 2 minuty na światłach i już chodzi. Czasami nawet już jak dojeżdzam do świateł powoli na 2 to zaczyna chodzić. Nie mam wglądu na temperaturę ponieważ wskaźnik nie pokazuje.
Więc moje pytanie brzmi:
Czy niesprawny czujnik temperatury może być przyczyną tak częstego uruchamiania się wentylatora oraz nie pokazywania się temperatury czy mogą być jakieś inne powody?

Escort z 95r. 1.6 16V
  
 
Wskaznik temperatury czerpie sygnal z innego czujnika, niz ten zalaczajacy wentylator. Warto ten czujnik miec jednak sprawny.

Ale moim zdaniem to normalna sprawa, ze czesto sie zalacza wiatrak. Jesli zalacza sie na krotko i po chwili znowy sie wlacza na postoju, to znak ze i termostat i czujnik dobrze sa spasowane i dobrze dzialaj, dzieki czemu silnik caly czas jest w opimum termicznym.

Przy okazji warto zadbac o umycie chlodnicy. Lamelki zapychaja sie piachem, syfem organicznym. Uwaga z Karcherem daje za mocne cisnienie, lamelki sie powyginaja. Poprawi sie wydajnosc chlodzenia i wydajnosc klimy (jak ktos ma).
  
 
No trochę mnie uspokoiłeś A który czujnik mam wymienić, żeby wreszcie widzieć temperaturę? ten co jest po prawej stronie pionowo ustawiony w głowicy bodajże?
  
 
Hejka,

o takiczujnik jest u Ciebie w tym miejscu co na 3 fotce, to on jest odpowiedzialny za wskazanie na zestawie wskaźników.
ten co w termostacie jest włączany od góry - czujnik do kompa

włącznik wentylatora znajduje sięw wężu idącym od termostatu do chłodnicy
  
 
Cytat:
włącznik wentylatora znajduje sięw wężu idącym od termostatu do chłodnicy


Wkręcany jest od dołu ( gwint do góry) i ma żółtą obudowę.
  
 
Cytat:
2010-05-04 20:53:12, sambor2 pisze:
Wkręcany jest od dołu ( gwint do góry) i ma żółtą obudowę.



Jeśli nie masz klimy to się zgadza, czujnik (2-piny) wygląda tak:



Tutaj wersja czujnika (4-piny) z klimą:



Po wsadzeniu do siebie klimy, też zauważyłem, że wentylator szybciej się załącza. Może to wina samego czujnika ponieważ wsadziłem zamiennik a nie oryginał, a może poprostu tak mają układy z klimą
  
 
Nie mam klimy

Długo nie pisałem bo nie wymieniałem czujnika,
Dziś się za to zabrałem bo mam zamiar wybrać się nad morze i jakby miał mi się przegrzać to lepiej to widzieć A nie pare spod maski heh

Kupiłem czujnik firmy EPS bodajże.
Wymieniłem i ruszyłem. Temperatura dochodzi do literki A na tablicy na zdjęciu:




A jak wejdzie na L to włącza się wentylator i po jakimś czasie temp spada spowrotem między nogi A
Co jest grane? Czemu ta temp jest taka duża? Czy mam się po prostu tym nie przejmować bo z tego co słyszałem to w każdym fordzie jest często ponad połowę temp. Ale nie wiem co o tym myśleć bo czujnik nie działał odkąd kupiłem samochód więc nie wiem




[ wiadomość edytowana przez: Xingham dnia 2010-07-02 23:27:53 ]
  
 
Moze mi ktos pomoc? Bo wyjazd sie zbliza a nie wiem co o tym myslec. A wiem, ze od Was sie dowiem najszybciej. pzdr
  
 
W/g mnie to norma.Są gorące dni wiadomo lato.U mnie też wentylator częściej się załącza.Mam sposób,żeby nie przegrzać silnika jak stoję w korku.Po prostu puszczam gorące powietrze do szofery i otwieram szerzej okna.Mnie gorąco ale silnik jest chłodniejszy.A co do Twojego wskaźnika to skąd wiesz czy takie położenie wskazówki nie jest normą ?
Cytat:
Ale nie wiem co o tym myśleć bo czujnik nie działał odkąd kupiłem samochód więc nie wiem


Ja bym się nie martwił jeśli nie słychać jakiegoś syczenia z silnika,czy nie widać pary spod maski.Sprawdzaj tylko płyn w wyrównawczym i jazda.Takie moje zdanie.
 
 
Moim zdaniem nie ma czym się przejmować .Jeżeli wentylator zbija temperaturę to jest OK.Wentylator włącza się w temp ok 100 i zbija do około 90 ,czyli jak się wyłącza to jest dobrze.
  
 
to jest normalne, wentylator załącza się między A a L, u siebie mam czujnik włączający wentylator nie oryginalny (zamiennik) i włącza się dopiero blisko czerwonego pola, wcześniej na oryginale było tak jak wcześniej napisałem
  
 
No dobrze, przekonaliście mnie Też mi już kilka osób mówiło, żeby się nie przejmować i że tak powinno być A jednak przywykłem do wskazówki poniżej połowy w innych samochodach. Więc dzięki za ostudzenie mojej wyobraźni