[MKV] Nie działa kontrolka rezerwy paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Zadowolony nowym zakupem (licznikiem od RS-a z kontrolkami rezerwy) założyłem licznik do auta, podpiąłem wszystkie wtyczki i zonk - kontrolki nie działają.
Dodam że mój escort jest w wersji GHIA (1.6 EFI 8V), czyli mam całą instalkę oryginalną, pompa paliwa w baku 5-przewodowa, wtyczka do kontrolek w zegarach jest oryginalna podłączona, nie mam tylko zbiorniczka spryskiwaczy z kontrolką, blackbox też jest, bo jak otworze drzwi przy włączonych światłach to robi PIK PIK PIK. W RS-ie kontrolki działały, a u mnie nie, żaróweczki sprawne. Co może być nie tak ? Może BLACK BOX jakiś inny mam założony, bo nie jest on zapięty przy bezpiecznikach tylko leży sobie luzem za licznikiem ?


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-17 17:03:51 ]
[ powód edycji: uściślenie tematu ]
  
 
Black box nie robi roznicy, bo w niektorych autach był on w skrzynce w innych był luzem zaczepiony do belki poprzecznej pod deską.

U ciebie problem jest w instalacji, braki, lub inne podłaczenie, zwazywszy ze ten licznik najprawdopodobniej jest z innej wersji silnikowej, bo w 1.6 cvh nawet chyba tego nie było. Moze byc z RS-a XR-a itp
  
 
Tak jak pisałem licznik jest od RS-a, a instalkę mam oryginalną w "pełnej opcji", tzn. wszystkie wtyczki, jest w wiązce do licznika oryginalna wtyczka dodatkowa to kontrolek rezerwy, jest też oryginalna wtyczka to czujnika rezerwy płynu spryskiwaczy i w zbiorniku czujnik z 5-kablami czyli z kontrolką rezerwy, tak więc nie wiem czemu nie świecą kontrolki. Podejrzewam jeszcze że może brakować jakiegoś przekaźnika w skrzynce bezpieczników, ale to sprawdzę dopiero jutro bo dziś już ciemno sie robi a ja nie mam garage.
  
 
A to BlackBox powinien pikać?? nie ma od tego specjalnego przekaźniczka który nie ma związku z blackboxem?
  
 
Cytat:
2010-01-17 16:17:08, jarex76 pisze:
Tak jak pisałem licznik jest od RS-a, a instalkę mam oryginalną w "pełnej opcji", tzn. wszystkie wtyczki, jest w wiązce do licznika oryginalna wtyczka dodatkowa to kontrolek rezerwy, jest też oryginalna wtyczka to czujnika rezerwy płynu spryskiwaczy i w zbiorniku czujnik z 5-kablami czyli z kontrolką rezerwy, tak więc nie wiem czemu nie świecą kontrolki. Podejrzewam jeszcze że może brakować jakiegoś przekaźnika w skrzynce bezpieczników, ale to sprawdzę dopiero jutro bo dziś już ciemno sie robi a ja nie mam garage.

Jak we wtyczce masz pięć, to może brakować tego piątego przy pompie paliwa, który jest odpowiedzialny za kontrolkę, no chyba że sprawdzałeś.
  
 
sprawdzałem, przy pompie paliwa też jest 5 kabelków, dlatego nie wiem co jest grane, że nie świeci, wszystko podłączone tak jak powinno być.
Dorwałem manuala "sam naprawiam ..." i jutro będę studiował schematy elektryki.
  
 
wydaje mi się że brakuje ci jakiegoś przekaźnika albo masz gdzieś kabelki nie podpięte i Black Box musi piszczeć sygnałem przerywanym,jak u mnie dokładałem kontrolkę rezerwy to tylko podpiołem kostki i śmigało ale ja mam 1.8 xr
  
 
Cytat:
2010-01-17 16:17:08, jarex76 pisze:
Tak jak pisałem licznik jest od RS-a, a instalkę mam oryginalną w "pełnej opcji", tzn. wszystkie wtyczki, jest w wiązce do licznika oryginalna wtyczka dodatkowa to kontrolek rezerwy, jest też oryginalna wtyczka to czujnika rezerwy płynu spryskiwaczy i w zbiorniku czujnik z 5-kablami czyli z kontrolką rezerwy, tak więc nie wiem czemu nie świecą kontrolki. Podejrzewam jeszcze że może brakować jakiegoś przekaźnika w skrzynce bezpieczników, ale to sprawdzę dopiero jutro bo dziś już ciemno sie robi a ja nie mam garage.



Na zdrowy rozum wszystko powinno działać. 5 kabli przy pompie świadczy o tym, że masz na 100% czujnik w pompie a może jednak miałeś? Może zamiast orygianała siedzi tam jakiś zammiennik bez czujnika.

Kostka którą miałeś za zegarami i którą wpiełeś do płytki z zegarków rs-owych idzie właście do black-box-a. Tak jak pisał kolega Marimar, black-box rs-owy piszczy przerywanie a nie sygnałem ciągłym. Poza tym nie powinien piszczeć przy zapalonym silniku i otwartych drzwiach tak jak zwykły. Jeśli chodzi o przekaźnik. Ja u siebie nic nie musiałem dokładać. Zamieniłem tylko black-boxa i podpiełem wszystkie kable w skrzynkę.
  
 
Dzięki Panowie za odpowiedzi, będę dzisiaj się zmagał z tym problemem, jak zrobię to dam znać co było.
  
 
Panowie czy wiecie na jakiej zasadzie działa kontrolka rezerwy paliwa ? Bo mam podejrzenie,że mi coś padło.
Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki poziomu płynu i rezerwy po chwili gasną czyli ok. Jak wyjmę "kosz ssawny" ze zbiornika to zapala się kontrolka rezerwy i spada poziom paliwa na wskaźniku poniżej zera ( brak masy na koszu ssawnym ). Jeżeli dotknę "kosz" do masy karoserii lampka rezerwy gaśnie. Gdy ruszam pływakiem poziom paliwa na wskaźniku paliwa płynnie się zmienia góra-dół i nawet poniżej zera rezerwa nie zapala się. Samochód to diesel ale to raczej nie ma znaczenia.
  
 
zasada czujnika rezerwy (przynajmniej w mk5 benzyna) jest prosta jak konstrukcja cepa, w zbiorniku przy pompie jest potencjometr, pływak unosząc się i opadając przesuwa suwak potencjometru zmieniajac jego rezystancję, na podstawie tej rezystancji kontrolka zapala się lub gaśnie,

przypuszczam że we wszystkich essach jest tak samo

jeśli wskazanie poziomu paliwa jest prawidłowe a kontrolka nie działa to trzeeba raczej szukać przyczyny w przewodach lub na ich łaczeniu