[MK5, 6, 7] Tylna belka 5D - różnice pomiędzy MK

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy może mi ktoś streścić różnice, jakie występują pomiędzy tylnymi belkami w MK5, 6 i 7? Mowa o belkach do standardowego modelu 5D, z bębnami.
Przymierzam się do wymiany belki w moim MK7 i nie wiem, czy np. z MK6 podpasuje plug & play.
Numer części jest inny od 95 i chyba belka MK6 ma przekrój okrągły i stabilizator.
Wyszukiwarka nie wypluła nic sensownego poza jedną wzmianką o drobnych różnicach w mocowaniu piast.
Co powiecie?

[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-07-04 21:15:32 ]
  
 
Pasuje z jednego do drugiego, nawet ze stabilizatorem, tylko jesli dana belka ma tarcze, to musisz do niej załozyc swoje bebny.
  
 
Dzięki Magik123.

A "emkasiódemkowe" belki nie są czasem sztywniejsze od tych starszych?
  
 
A nie wiem, raczej nie, no chyba ze ma stabilizator to moze byc troszke sztywniejsza, ale nie mam pewnosci.
Tylko oblukaj dokładnie w razie jak bys chciał wyrwac belke z tarczobebnami czy bebny Twoje beda mocowane tak samo.
Zreszta kilka osob tutaj przekładało wiec moze ktos sie wypowie.
  
 
Tak sobie patrzę na mój stary wątek i muszę sprostować - belki MK5, 6 i 7 nie podchodzą plug&play, wygląda na to, że nawet niektóre belki od MK7 '95 (MY95 1/2) nie pasują do '96 - wszystko przez inną średnicę tulejek gumowych. Tak więc uwaga przy zakupie, mierzyć, mierzyć i jeszcze raz mierzyć.
  
 
ja u siebie przekladalem tylna belke z MK V do MK VII... to co udalo mi sie ustalic:

1. belki ze stabilizatorem wystepowaly tylko w modelach RS
2. belka z MKV ma mniejsza srednice gumowych tulei niz ta z MKVII
3. mocowania do podluznic sa takie same
4. belka z MKV w porownaniu do MKVII wizualnie po przylozeniu jednej do drugiej wydaje sie byc delikatnie szersza (jednak nie moge tego potwierdzic na 100% gdyz nie wykonalem pomiaru)
5. dlaczego robilem wymiane?? bo seryjnie mialem bebny i chcialem zalozyc tarczobebny z RSa jak sie okazalo sa rozne rozstawy srub mocujacych piaste...
  
 
Cytat:
1. belki ze stabilizatorem wystepowaly tylko w modelach RS


mówisz o mk5/6? bo jeżeli tak to się nie zgodzę. mój 1.6 miał stabilizator. z ciekawostek jakie zaobserwowałem to 3d częściej miał stabilizator niż 5d.


[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2010-05-25 11:11:16 ]
  
 
I jeszcze z moich obserwacji: bekli od MK7 są DUŻO sztywniejsze od tych z MK5/6, ze stabilizatorem czy bez.
  
 
dlaczego uwazasz ze belka z MKVII jest sztywniejsza od tej z MKV??

wielkosc, grubosc elementow jest taka sama, foty jakie zrobilem przy przekladce swojej belki dla porownania (ta ze stabilizatorem pochodzi z MKV):




wiecej info na ten temat zainteresowani moga znalezc w watku o moim escorcie: Klik Tutaj
  
 
No, nawet na zdjęciu widać jak na dłoni, że główny kątownik (trzon) belki jest masywniejszy w MK7 - większa sztywność skrętna. Stężenia (płyty) też sięgają dalej - mniejsza podatność na wyginanie w trapez.
Zamiana belki MK7 na MK5/6 nawet ze stabilizatorem to w mojej opinii "siekierka na kijek". Też chciałem mieć stabilizator, ale po położeniu dwóch belek (MK7 i MK6) obok siebie dałem sobie spokój.