[MKVI 1.6/16V] Klimatyzacja - Gdzie jest presostat?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Muszę zdiagnozować dlaczego nie włącza się sprężarka klimy i chcę zmostkować przewody dochodzące do czujnika ciśnienia tylko nie wiem gdzie go szukać.
Dziękuję i pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2010-04-11 22:53:00, przemek_81 pisze:
Jak w temacie. Muszę zdiagnozować dlaczego nie włącza się sprężarka klimy i chcę zmostkować przewody dochodzące do czujnika ciśnienia tylko nie wiem gdzie go szukać. Dziękuję i pozdrawiam.



Kolego, czujnik ciśnienia znajduje się na osuszaczu:



A sam osuszacz tutaj:



Na foto jest akurat w silniku diesla, ale w wersji benzynowej jest w tym samym miejscu.

PS. Sprawdź czy działa Ci wentylator. Jeśli nie, sprawdź rezystor wentylatora chłodnicy
  
 
a sie podłączę. po zimie tez mi sie skonczyla klima.
rozumiem ze ten presostat ma 2 pary zaciskow - czyt 4 piny.
tzn jeden komplet jak jest za duze (NC) cisnienie i drugi jak jest za male, rozumiem ze tez nc.
jest jeszcze cos w okolicy filtra kabinowego, jakas kostka ale nie wiem do czego. czy sa jakies elementy zwiazane z pomiarem temperatury? termostaty? jak dziala odszronianie?
  
 
Cytat:
2010-04-12 19:30:12, CKsrv pisze:
rozumiem ze ten presostat ma 2 pary zaciskow - czyt 4 piny.





Tak, kostka jest 4 pinowa. Na foto jest kostka z instalki klimy.

Cytat:
2010-04-12 19:30:12, CKsrv pisze:
jest jeszcze cos w okolicy filtra kabinowego, jakas kostka ale nie wiem do czego.



Do głowy przychodzą mi tylko takie kostki: foto



Jedna jest od czujnika oblodzeniowego, a druga do obsługi obiegu wewnętrznego. Otwiera / zamyka Ci ten cylinderek

PS. Fotki intalki są od MK6.
PS 2. A moja swap-owana klima działa jak złoto, dziś sprawdzałem
  
 
o. cztasz mi w myslach.
tzn wszystko tak jak podejrzewalem .
czyli presostat jest w zasadzie dwoma presostatami.
wnioskuje ze w sprawnej wylaczonej klimie 2 presostaty sa zwarte.
dalej. pierwszy rozwiera sie przy za niskim cisnieniu czynnika (braku) a drugi przy za wysokim (jesli z jakiegos powodu sie wytworzy) co objawia sie zanikiem zasilania cewki sprzegla elektromagnetycznego.
dobrze kombinuje?
zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem "lodów".
nie widzialem go. jak to działa?
no i po co mu 4 kable?
  
 
oj. nikt nie dorzuci kamyczka?
  
 
Cytat:
2010-04-13 21:07:42, CKsrv pisze:
pierwszy rozwiera sie przy za niskim cisnieniu czynnika (braku) a drugi przy za wysokim (jesli z jakiegos powodu sie wytworzy) co objawia sie zanikiem zasilania cewki sprzegla elektromagnetycznego. dobrze kombinuje?



Też mi się tak wydaje, ale na 100% Ci nie powiem, nie studiowałem schematów.

Cytat:
2010-04-13 21:07:42, CKsrv pisze:
zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem "lodów". nie widzialem go. jak to działa? no i po co mu 4 kable?






Kolego, oblodzeniówka jest zaznaczona na foto. Trzyma się na korpusie dmuchawy na jednej śrubce. W tym kwadracie tylko cylinderek nie jest jej elementem. Dlaczego 4 kable? Tylko schemat

  
 
zrobilo sie cieplo a nawet bardzo no i klima sama sie naprawila
  
 
w takim układzie obstawiałbym mało czynnika (czyli problem się znowu pojawi)
wyższa temperatura = wyższe ciśnienie w układzie.
albo oglądając układ, np. rozpinając i spinając łączówki poprawiłeś gdzieś jakieś przejście na stykach