[MK VII] Dziwna praca nawiewów - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!!!
Od wczoraj mam podobny problem z nawiewem, najpierw nie działał mi 2-gi bieg ale klima działała a od wczoraj cisza nic. Wszystko elektryk mi posprawdzał i jest ok tylko powiedział że to napewno opornik padł.
Mam pytanie do escorciaków:
znalazłem taki opornik do essiego i czy muszę rozbierać deskę czy dobiorę się do niego od strony silnika bo nie lubię płacić za coś co mogę zrobić sam!!
załączam rzeczony opornik do oceny:

http://moto.allegro.pl/item1042411496_rezystor_opornik_wentylatora_klima_escort_transit.html
  
 
nic nie trzeba rozbierać, nad dmuchawą jest taka jakby cewka i tam jest płytka z rezystorem, tylko nie wiem czy ten będzie pasował, bynajmniej u mnie jest inny... co do rezystora u siebie patrzyłem z mk6 (od przema) i dalej cisza z nawiewów...
  
 
dzwoniłem do tej firmy która wystawia ten rezystor i gość powiedział że będzie pasował a jakby co to można zwrócić do 7 dni.
  
 
a w dieslu którego ja mam to może być inny rezystor??

ok dzięki idę walczyć!!!!

[ wiadomość edytowana przez: Pawlak77 dnia 2010-06-09 17:46:00 ]
  
 
proponuje ci wyjąć ten co masz obecnie i sprawdzić, zaraz wrzucę fotę gdzie on jest tyle, że ja mam 1.6 16V z klimą...

btw edytuj posty a nie pisz jeden pod drugim





[ wiadomość edytowana przez: kub3k dnia 2010-06-09 17:44:00 ]
  
 
jak sprawdzić bez rozbierania połowy auta czy obecna dmuchawa zdechła?
  
 
Podaj napięcie z akuma bezpośrednio do rezystora tam jak 3pinowa wtyczka.Dotknij przewodem do której kolwiek(1,2 lub 3 bieg).Jak się odezwie wentylator,to silnik cacy.
 
 
Cytat:
2010-05-22 21:08:11, arti31 pisze:
jakby była skrzynka to by wogóle nie było nawiewu a nie że na 3 jest a na 1 i 2 nie . Plus z skrzynki idzie jeden i jest rozdzielany na poszczególne "prędkości" . Albo przełącznik albo rezystor

Nie prawda, u mnie nie bylo 1 i 2 biegu, co sie okazalo? Skrzynka, przelutowalem i smiga juz dlugi czas.
  
 
Sprawdz też, czy masz na wiatraku masę. jak nie masz to też kabelkiem podaj
  
 
Cytat:
2010-06-13 13:47:52, mefis22 pisze:
Nie prawda, u mnie nie bylo 1 i 2 biegu, co sie okazalo? Skrzynka, przelutowalem i smiga juz dlugi czas.



to nie skrzynka, już skrzynka była wymieniana i objawy te same, dzisiaj znów przez jakieś 5 minut nawiewy działały i myślałem, że "cudownie" się naprawiły ale niestety, no cóż minie sesja biorę się za to
  
 
kub3k daj znać czy zapięcie na krótko do aku coś dało bo ja mam ten sam problem z nawiewami i już drugą rzecz bym miał zapiętą nieoryginalnie już tak mam zrobiony wiatrak chłodnicy!!!
Pozdro
  
 
też mnie ten problem dopadł (nawiew czasami działa, ale zwykle nie; za to sprężarka od klimy - bez problemu)
rezystory (takie same jak na zdjęciu) - wydają się być sprawne.
przy okazji: ten pojedynczy przewód jest raczej + wentylatora - po podpięciu + wiatraczek powinien się kręcić na max - a się nie kręci (potem podłączyłem przez amperomierz: +- 30 mA - trochę mało... jak na 25A bezpiecznika w skrzynce).
wracam do źródeł - gdzieś musi być przejście przez bezpiecznik w skrzynce (a pewnie i jakiś przekaźnik...) tylko po rezystorach, czy przed?
zlokalizowałam styk do masy, sprawdziłem, no i powinno być o.k.
i jeszcze o rezystorach: tam są 2 rezystory drutowe (te niby cewki) i chyba bezpiecznik termiczny. 3 pinowa wtyczka podaje napięcie na konkretny styk (zależny od "1"2"3") - na "1" 12v idzie przez wszystkie dwa rezystory szeregowo a na "3" omija oba. w każdym przypadku prąd przechodzi dodatkowo przez to małe okrągłe, będące najprawdopodobniej zabezpieczeniem termicznym i z pojedynczej łączówki kabelek najprawdopodobniej idzie do wiatraczka .


[ wiadomość edytowana przez: LU_MKVII18TD dnia 2010-06-17 22:31:47 ]
  
 
Sprawdź bezpiecznik termiczny na płytce z rezystorami bo być może on poszedł jak nie to tak jak pisali koledzy sprawdź na krótko czy dmucha np bezpośrednio od akumulatora jeśli nie dmucha to już wiesz co jest. U mnie się akurat wentylator skończył niestety:/ Kupiłem cały sprawny w dobrym stanie z płytką rezystorów za 40zł trochę dłubania z przełożeniem było ale śmiga elegancko


klik Tu masz w razie czego jak zdemontować i "przetjuninkować" wentylatorek Aaa i nie sugeruj się obudowami wentylatorków jak będziesz szukał czasem "nowego" bo ja miałem taka dziwna obudowe przygotowana pod klimę zapewne takie duże "pudło" z małym silniczkiem tak jak od standardowej wersji która jest w tym artykule co dałem linka także kupiłem taka i przełożyłem silnik z łopatakmi wszystko plug&play pasowało i teraz dmucha jak halny

[ wiadomość edytowana przez: Tobinator dnia 2010-06-16 23:59:53 ]
  
 
Cytat:
2010-06-16 23:52:28, Tobinator pisze:
Sprawdź bezpiecznik termiczny na płytce z rezystorami bo być może on poszedł jak nie to tak jak pisali koledzy sprawdź na krótko czy dmucha np bezpośrednio od akumulatora jeśli nie dmucha to już wiesz co jest. U mnie się akurat wentylator skończył niestety:/ Kupiłem cały sprawny w dobrym stanie z płytką rezystorów za 40zł trochę dłubania z przełożeniem było ale śmiga elegancko klik Tu masz w razie czego jak zdemontować i "przetjuninkować" wentylatorek Aaa i nie sugeruj się obudowami wentylatorków jak będziesz szukał czasem "nowego" bo ja miałem taka dziwna obudowe przygotowana pod klimę zapewne takie duże "pudło" z małym silniczkiem tak jak od standardowej wersji która jest w tym artykule co dałem linka także kupiłem taka i przełożyłem silnik z łopatakmi wszystko plug&play pasowało i teraz dmucha jak halny [ wiadomość edytowana przez: Tobinator dnia 2010-06-16 23:59:53 ]



rezystor już był sprawdzany, był założony drugi i nie hulało, ja mam u siebie klimę więc z demontarzem dmuchawy pod blokiem może być ciężko...


[ wiadomość edytowana przez: kub3k dnia 2010-06-18 19:50:28 ]
  
 
tak na wszelki wypadek - obwód do nawiewu wygląda tak:
aku-duży bezpiecznik-mały w skrzynce [20; 25A]-przełącznik- wiązka 3 przewodów-rezystory-silnik nawiewu-masa?
dziś znowu grzebałem i przy załączonym nawiewie mam 12V pomiędzy wyjściem rezystorów a masą (gdyby był zimny lut gdzieś po drodze napięcie powinno być chyba mniejsze), prąd +- 30mA -> padł wentylator?
jeżeli padł, to czemu od czasu do czasu coś tam powiewa?
czy ktoś zna sposób na dobranie się do wentylatora w dieslu z doładowaniem z chłodnicą i jeszcze klimą ???? bez wybebeszania połowy komory silnika?
opis z wentylatorkiem... u mnie ten fragment "podmaski" wygląda ciut inaczej, mam klapę z miejscem na filtr mikropyłkowy (bo oczywiście filtra nie ma), a obok doklejony kawałek jakiegoś obwodu pneumatycznego (m.in. sterującego jakąś klapą). zasilanie do wiatraczka wciska się pomiędzy plastik obudowy a przegrodę silnika i gdzieś tam wchodzi do środka. generalnie strasznie ciasno jest a cały nawiew wygląda jak wielka plastikowa konserwa
  
 
u mnie koło aku to jest bezpiecznik do wentylatora na chłodnicy, wg książki forda przy aku nie ma bezpiecznika do nawiewu...niestety jak jest klima to sprawa się bardzo komplikuje...
  
 
_Rocky- mnie troszkę dokształcił (i dobił)
1. do plastiku nawiewu, od strony akumulatora mam u siebie cylinderek, kostkę (4 pin) i gniazdo (2 pin). i się dowiedziałem: 4pin - klima, 2 pin - antyoblodzeniowy (czyli też klima), a cylinderek to obieg otwarty/zamknięty.
2. nawet na klapce od bezpieczników (tych w skrzynce) mam opis 20 -wiatrak - 25A. niechcący na załączonym (przełącznikiem, bo tylko tyle działa ) nawiewie przywarłem + z płytki rezystorów do masy - poszło więcej niż 25A i się spalił.
3. po lewej stronie aku jest wielkie zielone coś, co przypomina przekaźnik ale po co, od czego - nie wnikałem. z nawiewem raczej nic wspólnego. nie ma
4. drogą eliminacji wyszło mi, że problem jest przy samej dmuchawie (złącze, łączówka, kabelek, albo silnik dmuchawy, albo coś, co mnie zaskoczy).
i tu -Rocky- mnie dobił. podszybie, wycieraczki to luz, ale dostęp do mocowania osłony dmuchawy jest kiepski (najbardziej przeszkadza chłodnica sprężarki). i nie mam pomysłu jak całość zdemontować nie rozszczelniając klimy...
mam jeszcze maleńką nadzieję, że upiekł się przewód od dmuchawy do + albo masy, ale i tak muszę się do niego dobrać.
  
 
Cytat:
2010-06-19 22:42:59, LU_MKVII18TD pisze:
i nie mam pomysłu jak całość zdemontować nie rozszczelniając klimy... mam jeszcze maleńką nadzieję, że upiekł się przewód od dmuchawy do + albo masy, ale i tak muszę się do niego dobrać.



Ogólnie jest lipa w tym temacie, jeśli wymiana dmuchawy to rozszczelnienie układu niestety nieuniknione

Zawsze możesz kupić nową dmuchawę, rozebrać wszystko, podjechać do serwisu klimy, niech Ci "odessają" cały czynnik chłodniczy, szybka podmiana dmuchawy, wpuszczą Ci go z powrotem + ewentualnie dobiją jeśli trochę Ci go gdzieś ucieknie. Tak czy owak musisz mieć pewność 100%-tową, że to silnik dmuchawy nawalił
  
 
dlatego ja nie chce się w to pod blokiem bawić, szczęście w nieszczęściu nie mam nabitej klimy, u mnie została już tylko padnięta dmuchawa, skrzynka wymieniana 2 razy, rezystor zmieniany i nadal nie ma nadmuchu, teraz pytanie czy sama dmuchawa różni się w wersji z klimą od tej bez?
  
 
"cos tam cos tam" widac silnik po zdjeciu klapki.
nie pamietam na 1000% ale na upartego da sie dojsc i pomierzyc.