[ASTRA G] - irytujący problem ze wspomaganiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych kolegów.
Mam bardzo upierdliwy problem ze wspomaganiem kierownicy.
Pojawił się po wymianie alternatora (na używkę).
Polega na chwilowym (30 sekund) braku wspomagania.
Problem występuje tylko zaraz po odpaleniu ciepłego silnika i to nie za każdym razem. Gdzieś tak co piąte uruchomienie. Przy odpaleniu zimnego silnika wspomaganie zawsze jest. Nigdy też nie znikło w czasie normalnej jazdy. Podejrzewając alternator sprawdziłem miernikiem wartość ładowania w czasie występowania braku wspomagania. Ładowanie było stabilne i prawidłowe.
Dodam, że mam wspomaganie hybrydowe - elektryczno-hydrauliczne, a samochód mój to Astra G 1.7 DTI rok prod. 2000.
Bardzo liczę na podpowiedź co to jest za cholera.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2010-05-13 08:40:45 ]
  
 
a pompa u Ciebie jest zasilana elektrycznie czy paskiem?
  
 
Pompa oczywiście jest zasilana elektrycznie.
  
 
Ponawiam prośbę o odpowiedź na moje pytanie. Może jednak któryś z kolegów ma pomysł jak rozwiązać mój problem.
  
 
Ja Ci niestety nie pomogę bo jedyne co przychodziło mi do głowy to rozciągnięcie albo ślizganie paska
  
 
Cytat:
2010-05-19 18:29:12, mutra pisze:
Ja Ci niestety nie pomogę bo jedyne co przychodziło mi do głowy to rozciągnięcie albo ślizganie paska


A to ciekawe. Przy okazji wymiany alternatora wymieniłem również pasek (ten od alternatora). Może być coś z nim nie tak? Jak pasek może mieć wpływ na zanikanie wspomagania?
  
 
w Twoim wypadku raczej nie sądzę żeby miał wpływ skoro pod względem elektrycznym piszesz że jest ok. Nie wiem jak jest napędzana pompa wspomagania w Twoim samochodzie ale jeżeli bez udziału paska to naturalnie nie może być on przyczyną problemów.
  
 
Jak już pisałem pompa hydrauliczna jest napędzana silnikiem elektrycznym - tzw. wspomaganie hybrydowe
  
 
Dalej problem nierozwiązany. Proszę o pomoc.