[MkVII] 1.8TD 90 KM 1997 r. dziwne zachowanie silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z moim escortem. Problem polega na tym że na biegu jałowym falują obroty silnika, jednak obrotomierz nic nie pokazuje.Silnik poprostu skacze. Raz chodzi normalnie a inym razem faluje. Nie wiem od czego to zależy. Byłam już u kilku mechaników i żaden nie ma pojęcia co z tym zrobić. Po podłączeniu auta do komputera wyszedł bład czujnika połozenia wału korbowego silnika i elektrozawór wyprzedzenia kąta wtrysku. Obie te rzeczy zostały wymienione jednak nie widac poprawy. Czy w związku z tym konieczne jest kolejne podpięcie do komputera w celu wykasowania błędów?

[ wiadomość edytowana przez: mz23 dnia 2010-07-01 17:18:19 ]
  
 
A ile kosztował ten czujnik położenia wału korbowego?
  
 
Czujnik wału 65 zł zamiennik.
  
 
Zostałeś strzelony w rogi bo w tych silnikach nie ma czujnika położenia wału korbowego, dokręć sobie wkład filtra paliwa, a jeśli to nie pomoże to wymień wszystkie 4 o-ringi jakie na nim są i będzie po problemie, dokręcając oczywiście z "czuciem" aby tego nie zrobić zbyt słabo lub ich nie przeciąć.
  
 
Cytat:
2010-07-04 19:27:51, Kris75 pisze:
...Zostałeś...



zostalas - Krzychu
tak, tak
no moze mikro pekniecie pompki recznej.
sa kity jak by cos.
proponuje wymienic caly wklad filtra - o-rini w komplecie- w 20 zetach zamknie sie koszt filtra.
  
 
Cytat:
zostalas - Krzychu


No w takim razie też nie w rogi
Nie chcę już pytać ile skasowali za ten tajemniczy korektor kąta wtrysku o ile wzięli pieniądze (usterka nie usunięta) ale znając tą nację zawodową nie omieszkali
Dobrze radzi kolega Cksrv, samych o-ringów chyba nawet nie sposób kupić.
  
 
Witam
Jak to jest mozliwe że nie ma tego czujnika skoro jego błąd wyszedł podczas podłaczenia auta do komputera. Co do filtra paliwa i ręcznej pompki to obie te rzeczy były wymieniane. Ja już nie mam pomysłu co to może być. Może trzeba go jeszcze raz wpiąc do komputera.
  
 
Te "komputery" nie zapamiętują błędów, pokazują jedynie stan aktualny, równie dobrze jak elektrozawór może to być też zaśniedziała wtyczka tegoż elektrozaworu. Cała diagnoza sprowadza się do pomiaru rezystancji obwodu wraz z urządzeniem wykonawczym. Nie kasuję się tam błędów bo ich tam nie ma. Dlaczego pokazało im błąd czujnika położenia wału? Odpowiem tak - laicy idioci lub perfidni naciągacze, jedno jest pewne, zmień warsztat.
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy po wymianie obu tych "czujników" samochód powinien chodzić normalnie? Pytam ponieważ oba są wymienione a w aucie nic sie nie poprawiło, dlatego myślałam, że trzeba jeszcze raz podpiąć esorta do komputera.
  
 
Nie zostały wymienione a przynajmniej jeden z nich nie został z prostego powodu, w tych silnikach nie ma czujnika położenia wału korbowego. Nawet jeśli wymienili drugi to też nie miało raczej prawa się poprawić. Problem leży w układzie zasilania paliwem, dodatkowe powietrze podczas pracy silnika, równolegle można rozejrzeć się po stykach elektrycznych na pompie, dla świętego spokoju. Ale pod komputer takiego wiekowego diesla
  
 
Witam
Wpiełam dzisiaj forda pod komputer i nie ma żadnego błędu (na szczęscie nie wzieli ode mnie za to pieniędzy) . Mechanik mi powiedział że może być żle ustawiony kąt wtrysku na pompie wtryskowej lub tak jak mi doradzaliśącie zapowietrzający sie układ paliwowy. Mam załozony przezroczysty wężyk paliwowy i po dodaniu gazu widać w nim pęcherzyki powietrza, więc to pewnie przez to. Trzeba jeszcze tylko znaleźć miejsce gdzie powietrze dostaje się do układu.
  
 
Witam
Znalazłam przyczyne moich problemów z escortem. Urwała się linka, która naciąga ssanie i przez to skakały obroty. Mam także problem z powietrzem w układzie paliwowym, ale myśle że zaworek zwrotny i nowy filtr paliwa rozwiąże problem. Kris75 dzięki za podpowiedzi.