[RS2000] czarne świece

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam swojego essiego 4 dobę z czego 3 dobę (jedna wypadła bo niedziela) już siedzę garażu . Dziś troszeczkę zabrałem się za silnik tzn. wymiana oleju, filtry oleju i powietrza oraz wymieniłem termostat. Zerknąłem również na świece i okazało się że 1 i 3 świeca są czarne licząc od strony pasażera a 2 i 4 są brązowe pewnie od gazu. Oczywiście świece jak tylko zakupie od razu wymienię tylko zastanawia mnie dla czego dwie świece są czarne okopcone hmmm jak autko jest zimne to na niskich obrotach klekocze nawet można by stwierdzić że nie pali na wszystkie gary wszystkie owe testy prowadzę na benzynie bo na regulacji gazu u gazownika jeszcze nie byłem. Na trasie silnik zachowuje się normalnie nic nie strzela nic nie kicha po prostu samochód jedzie jak trzeba coś wyprzedzić to tez nie ma problemu tylko czemu tak nie równo zużywa te świece ?? na chwile obecną zamieniłem te czarne z tymi brązowymi po tygodniu zobaczę jaki będzie efekt.
Pozdrawiam Tomek
  
 
Przyczyna: zbyt bogata mieszanka, np. z powodu zatkanego filtru powietrza.
Działanie: słaba iskra przy rozruchu na zimno
Porada: wyregulować mieszankę, sprawdzić filtr

Przepisane z książki na temat zasadzonych świec
  
 
Cytat:
2010-03-16 20:45:49, Mat1616 pisze:
Przyczyna: zbyt bogata mieszanka, np. z powodu zatkanego filtru powietrza. Działanie: słaba iskra przy rozruchu na zimno Porada: wyregulować mieszankę, sprawdzić filtr Przepisane z książki na temat zasadzonych świec


dzięki filtr powietrza faktycznie był "przedpotopowy" ale juz wymieniony
  
 
podłącze się do tematu,
mam carne świece od samego początku jak odebrałem silnik od mechanika, podpięte jest wsio i połączenia sprawdzone i dalej świece są czarne i spala 19L-100km Pb i to w emeryckim stylu jazdy bo mam motor na dotarciu ;/
  
 
Cytat:
2010-05-27 11:19:39, Mikatt pisze:
podłącze się do tematu, mam carne świece od samego początku jak odebrałem silnik od mechanika, podpięte jest wsio i połączenia sprawdzone i dalej świece są czarne i spala 19L-100km Pb i to w emeryckim stylu jazdy bo mam motor na dotarciu ;/


A sondy wam pracują?
Poza tym czarne swiece z nagarem to oznaka spalanego oleju
  
 
oleju mi nie spala ale dławi się do 2tyś. obrotów a potem już normalnie się wkręca,były gdzieś na forum manuale do czujników w rs2k ale są już niedostępne;/
  
 
Jeśli świece są czarne, a beznyny pali 19/100 w emeryckim stylu, to wskazuje na padniętą lub odłączoną sondę lambda.
  
 
Panowie, może tak konkretnie:

kolega, który zaczął wątek wyraźnie wskazuje na to że ma RS2000, mówi o problemie "czarnych świec" jak wiemy przeważnie chodzi tu o zbyt bogatą mieszankę.
Pamiętamy z "podstawówki", że RS2000 ma dwie sondy lambda:
- pierwsza cylindry 1 i 4
- druga cylindry 2 i 3
Jeśli kolega mówi, że świece z 2 i 3 są ok, a 1 i 4 nie, to wychodzi na jedno, padnięta/odpięta/niedziałająca sonda lambda odpowiadająca za cyl. 1 i 4.
Chyba, że mamy zbieg okoliczności i leją nam wtryski właśnie na tych cylindrach.

Mikkat zaś, mówi o wszystkich czarnych świecach, wskazuje jednak na to, że do 2tyś obr/min dławi się, a górą jedzie normalnie.
To zdecydowanie wskazuje na zbyt bogatą mieszankę, ponieważ jak wiemy silnik N7A "jakieś tam" napełnianie osiąga właśnie od tej wartości obrotów.
Mikkat musisz ogarnąć sondy, zrobić samodiagnostykę i zobaczyć co mu nie pasuje. Potem, można się zastanawiać co jest przyczyną.


[ wiadomość edytowana przez: GrzEE dnia 2010-05-27 19:28:41 ]
  
 
jesli anomalia dzieja sie na 1 i 3 garze (co innego 2 i 3 czy 1 i 4)
to nie widze zwiazku z lambdami czy zaplonem.
nie znam sie ale pogdybam. a co wolno.
- cieknaca szpryca, podlewa zupą
- pierscienie, puszczaja olej (?)
- uszczelnienia zaworowe - jw
jesli dobrze jezdzi to czym sie martwic.
ja samodzilnie leje ON, potrafie zmienic filtr powietrza, paliwa, linke sprzegla, kwadrant i piora wycieraczek ale głównie jezdze
  
 
CKsrv - masz rację, źle przeczytałem i myślałem, że chodzi o czarne świece na cylindrach 1 i 4, stąd moja sugestia...
  
 
stestowałem sondy wczoraj i jedna próbkuje do 0.47 V a druga do 1,21 czyli ta druga kaput :/ orientuje się ktoś jaki koszt takiej sondy??
  
 
taka czy inna w 200 sie zmiescisz.
  
 
a jaka sondę doradzasz? bo tego jest w 3d... i trochę...
  
 
żadnego chinola za 100 zł
za Bosch krzyczą 250 zł
a za NGK 400zł
  
 
aha jednak bosh
  
 
Cytat:
2010-06-04 11:29:32, Mikatt pisze:
aha jednak bosh



zdecydowanie i bezapelacyjnie bosh, ostatnio to przerabialem i chcialem zaoszczedzic... skonczylo sie na tym ze i tak kupilem boshe a tanie "rownie dobre" wypieprzylem. wiec jak nie chcesz kupowac dwa razy to od razu boshe.
  
 
ja za ngk w sklepie placilem 200
  
 
już wiem czemu tyle palił map sensor był uwalony, po sczytaniu kodów błędów wyszło że map , co dziwne sond nie pokazało czyli ok tera spalanie w normie , nie szarpie i świece są już ok