Silnik wymienić czy remont ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam dylemat. Toyota PICNIC rok 1997 silnik 3s-fe. Przebieg 150 tyś na 132 tyś ostatni wpis . poszła uszczelka pod głowicą przepalona pomiędzy 1-2 cylindrem podczas rocznej eksploatacji zauważalne zużycie oleju około 0,35 ma 1 tyś. Ciśnienie oleju raczej ok ponieważ po odpaleniu zimnego i zgaszeniu zaraz kontrolka się nie zapaliła, jednakże gasła zawsze około 2-3 sec. po uruchomieniu silnika. Ciśnienie na cylindrach od 12 do 16 atm zawyżone nieco chyba przez branie oleju. Mechanik od głowicy stwierdził że cała do roboty bo silnik był przegrzany i głowica jest krzywa, nawet trzeba wyosiować jarzma pod wałki rozrządu. Do tego dojdzie jeszcze wymiana pierścieni na 100% ale blok nierozebrany więc zawsze może okazać się że coś jeszcze wyskoczy . Czy może lepiej kupić silnik od AVE też 3s-fe i zmienic całość . Mam upatrzony od angola przebieg koło 190 tyś. silnik razem z wymiana to koszt może o 200 zł większy co radzicie ?
  
 
Wymień. Jeśli masz taką ruinę, jak piszesz, to przerzuć inny ( tylko zrób mu rozrząd i uszczelnienia, póki jest na wierzchu ).

pzdr
  
 
Skad wiadomo ze silnik byl przegrzany??
Ile w koncu ma tego cisnienia???
Zmierz jeszcze raz bo albo przyrzad byl zepsuty albo ktos juz tak splanowal glowice ze jest do niczego.
Trzeba zdjac glowice i sprawdzic czy tuleje sa przegrzane to widac po kolorze gladzi,czy blok nie ma powierzchni zwichrowanej,jezeli sa ok to kupic glowice uzywke zawiezc ja do sprawdzenia do specjalistycznego warsztatu ewentualnie splanowac,wymienic prowadnice zaworowe jezeli luzne,obowiazkowo uszczelniacze zaworowe,zalozyc i jezdzic.
Ale jedz do innego mechanika bo ten pieprzy jak potrzaskany.
0,35 oleju na 1 tys to nieosiagalne zjawisko dla nowego silnika Toyoty a Ty bys chcial w takim po 200tys lub lepiej.???
Bo chyba nie jestes tak naiwny ze wierzysz ze ktos robil tym autem 11tys rocznie,i to jeszcze Picnikiem
Pozatym nawet gdyby bral litr na tysiac to nie spowoduje to wzrostu cis sprezania.



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-06-13 13:04:54 ]
  
 
Gładzie cylindrów nie maja wyczuwalnej krawędzi brak także przebarwień, widoczne jest to dlatego bo głowica już jest w warsztacie który tylko tym się zajmuje i to tam zauważono że jest wypukła na w środkowej części co mogło spowodować nawet zatarcie wałków rozrządu bo gniazda nie były współosiowe, to właśnie tam dowiedziałem się że skrzywienie głowicy nastąpić mogło od przegrzania. Ciśnienie na cylindrach z uszkodzona uszczelką 1-3 atm 2- 4 atm 3-12,5 4 - 16. przed uszkodzeniem tj około 5 tys km wstecz wahało się w przedziale od 12,5 do 14 atm. Chyba czas sprawdzić panewki czy nie mają przebarwień jeżeli są ok to chyba zrobię głowicę i wymienię pierścienie
  
 
A ile za ten silnik ? ja za swój dałem 700 i podobna usterka czyli uszczelka i nawet się jednej minuty nie zastanawiałem a myślę ze głowicę miałem ok nawet nie było warto tego weryfikować a na dodatek masz magazyn części zapasowych jak znalazł przy drogich orginałach ps. w sprawie 0.35l na tyś. jak miałem 0.5l na 2 tyś to już prawie płakałem teraz 0.5 starcza na 4 tys. niestety jestem wychowany na niemieckich silnikach a tam od wymiany do wymiany się nie dolewa więc i tak mnie to drażni
  
 
Cytat:
2010-06-14 14:54:13, rng17 pisze:
A ile za ten silnik ? ja za swój dałem 700 i podobna usterka czyli uszczelka i nawet się jednej minuty nie zastanawiałem a myślę ze głowicę miałem ok nawet nie było warto tego weryfikować a na dodatek masz magazyn części zapasowych jak znalazł przy drogich orginałach ps. w sprawie 0.35l na tyś. jak miałem 0.5l na 2 tyś to już prawie płakałem teraz 0.5 starcza na 4 tys. niestety jestem wychowany na niemieckich silnikach a tam od wymiany do wymiany się nie dolewa więc i tak mnie to drażni


Wez Ty juz nie mow o tych niemieckich silnikach rechoczacych lejacych z walu z przodu i z tylu i rzygajacych z odmy

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
rng17, wybacz ale mój 7A-FE na te 10 kkm nawet nie zejdzie do kreski minimum.
Tylko magazynuje te resztki oleju z 4L bańki
  
 
Cytat:
2010-06-14 22:58:33, Talus pisze:
rng17, wybacz ale mój 7A-FE na te 10 kkm nawet nie zejdzie do kreski minimum. Tylko magazynuje te resztki oleju z 4L bańki



Poczekaj aż zrobisz ze 20 tys. km na gazie...
  
 
Ty też mi dobrze życzysz ?
  
 
Cytat:
2010-06-15 10:51:42, Talus pisze:
Ty też mi dobrze życzysz ?



Ja Ci życzę jak najlepiej

Ale już prawie 15 lat poruszam się kuchenkami
Pozdro.
  
 
@Bigelektron
to raczej dawne czasy wspominasz 20-30 lat do tyłu a które są cichsze to już kwestia gustu może poprostu w niemcach bardziej liczniki cofnięte bo nowe to są bezszelestne (obiektywnie patrząc na temat )
  
 
silnik zmieniony. po rozebraniu starego okazało się że panewki przygrzane i luz korbowodu na sworzniu tłoka. Na swap poszedł 3s-fe z Avensis 1998. sam motor pasował tylko cały osprzęt ma inne mocowania. Silnik ma o wiele ciszej i równiej pracuje. Czy zrobiłem dobrze ???? Czas zweryfikuje. pozdrawiam.
  
 
W zakupionym motorze jeszcze było kompletne sprzęgło wraz z łożyskiem (bez śladów zużycia to też jakieś 3 stówki) myślę że parę części ze starego też będzie do wykorzystania.