[MK4] Czy jest możliwość założenia klimy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Z uwagi na to, iż temperatury troszkę ostatnio dokuczają postanowiłem zbadać trochę temat klimatyzacji. Nie interesują mnie raczej jakieś układy uniwersalne. Wolałbym jakiś oryginał z własnym montażem (ze względu na koszty). Z tego co wiem w MK4 nie było seryjnie klimy w żadnej wersji. Moje pytanie więc brzmi czy w ogóle od jakiegoś Forda uda się coś spasować? Czy w MK5 1,6 CVH była wersja z klimą? Wiem, że to jest nieopłacalne, taniej kupię jakieś auto z klimą itp. ale ja chyba jestem uzależniony od dokładania kasy do tego auta
Z góry dziękuję za pomoc.
  
 
prawdopodobnie były mk4, mk5 z klimą tylko dla nas zapewne nie dostępne, samochody z klimą były produkowane na takie kraje jak meksyk, hiszpania itp.
oczywiscie to czyste spekulacje, sugeruje się tym że w innych markach tak to wyglądało np. vw jetta z 90 roku z klimą w 99% wychodził tylko i wyłącznie na USA, niestety musisz kombinować zrobić coś hand made powodzenia
  
 
dokładnie rzecz biorąc to pierwsza jetta z klimą wyszła w kwietniu '89, wcześniej nie miały. Tak więc raczej mk4 z klimą nie znajdziesz, a jeśli chodzi o mk5, to na rynku hiszpańskim lub włoskim. Nie słyszałem o uniwersalnych zestawach do klimy. Chyba najłatwiej by było podpiąc z mk7, bo praktycznie rzecz biorąc tylko takie są w polsce dostępne
  
 
jetty w europe w tym roku tez mialy klimy, sam takowa jezdzilem.
co do mk4 to watpie, za niska klasa samochodu na te lata w scierkach ciezko... nawet w mk5 to jest zadkosc. generalnie nawet jakby jakas byla w mk4 to w klime sprzed '93 bym sie nie pchal - coraz ciezej nabic R12

raczej zostaje modzenie i robienie samorobki - jak dorobisz mocowanie do kompresora i dopasujesz rurki, to reszta poleci dosc latwo ;p
  
 
tak sobie mysle - w mk6/7 bylo 8 zaworowe 1.4 - wywodzilo sie to chyba z silnikow cvh? tzreba by podpatrzec, jesli tak, to sprawa mocowania i z grubsza rurek jest jakby z glowy, bo wiekszym problemem bedzie to znalesc ;p
  
 
1,4 z MKVII to dokładnie takie samo CVH jak moje 1,6 tylko nie wiem czy były takie z klimą? Klimatyzacja jest napędzana z tego samego koła pasowego co alternator? I jak ono mniej więcej wygląda? Ma ktoś jakieś zdjęcie?
  
 
mk7 1.4 z klima byly napewno. kolo pasowe jest jeszcze jedno, bo dochodzi sprezarka. pasek klinowy masz wtedy dluzszy. widze ze nie wiesz co i jak, wiec poczytaj sobie na necie ogolną zasade dzialania klimy, cos z rysunkami potem szukaj na allegro zestawu. odrazu mowie ze lekko nie bedzie, bo o ile podpasi ci przymocowanie sprezarki itp, to w mk4 jest inaczej rozwiazana nagrzewnica, tutaj napewno bedziesz musial kombinowac
  
 
Ogólną zasadę znam tylko chodziło mi o to czy mogę tą sprężarkę napędzać na jednym pasku z alternatorem czy musi być podwójne kółko i dwa paski. Bo nie jestem pewien czy się zmieści, nie ma tam za dużo miejsca.

Dzięki za podpowiedzi.
  
 
Cytat:
2010-06-15 07:20:14, tevenet pisze:
Ogólną zasadę znam tylko chodziło mi o to czy mogę tą sprężarkę napędzać na jednym pasku z alternatorem czy musi być podwójne kółko i dwa paski. Bo nie jestem pewien czy się zmieści, nie ma tam za dużo miejsca. Dzięki za podpowiedzi.

z doświdczeń z punto II, gdzie był wspólny pasek poinformuję cię, że chcesz mieć to na osobnym pasku.
  
 
No i są pierwsze problemy. Ja aktualnie mam gaźnik Weber 2V TLD, w książce typu "sam naprawiam" jest napisane, że samochody gaźnikowe wyposażone w klimatyzację miały elektroniczny silnik krokowy. Czy jest szansa, że będzie to wszystko funkcjonować bez tego silniczka? Podobno w MK7 klima i alternator były napędzane z jednego paska?
  
 



model z hiszpani...


[ wiadomość edytowana przez: boru dnia 2010-06-17 09:44:57 ]
  
 
Cytat:
2010-06-16 14:46:44, boru pisze:

model z hiszpani...



  
 
"Antisocial cocksucker"

Boru mógłbyś dać jakiegoś innego linka bo na tej stronie nie mogę nic znaleźć (niemiecki ;] )

Jeżeli chodzi o spasowanie to raczej nie powinno być problemu, zastanawiam się tylko czy nie będzie problemu z wolnymi obrotami (mam gaźnik i nic mi nie reguluje prędkości biegu jałowego).

W tej książce, o której już wspominałem było napisane, że służył do tego specjalny silnik krokowy. Czy ktoś wie w jaki sposób mógłbym takie coś znaleźć?

Dziękuje wszystkim za podpowiedzi.
  
 
zalatwisz to (podciagacz gazu) podcisnieniem taj jak w TD
albo jak lubisz sobie cos postrugac to z silownika centralnego albo z regulatora wysokisci reflektora.
  
 
hehe....juz zmienione

co prawda nie ma foty spod maski....ale widac na pokretle nawiewu ze jest od klimy....czyli wniosek taki ze na hiszpanie wychodzily takie wersje.

no i podpis zdjecia:
Spanischer Escort mit Klimaanlage zu sehen am Drehknopf

czyli za google:
Hiszpański Escort, aby zobaczyć w klimatyzację na przycisk

;]

ps.W haynes nie przypominam sobie aby pisalo o klimie....ale pozniej sprawdze.


ps2. I jeszcze teraz na szybko znaleziony link

http://cgi.ebay.pl/FORD-ESCORT-MK4-1-6i-Air-Conditioning-Fan-Drive-Belt-/200459811501?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eac55faad

czyli pasek do klimy z rocznikow 1986-1990 silnik 1,6i

a tu 1,4i

http://cgi.ebay.pl/FORD-ESCORT-MK4-1-4i-Air-Conditioning-Fan-Drive-Belt-/200459811402?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eac55fa4a

[ wiadomość edytowana przez: boru dnia 2010-06-17 09:54:06 ]
  
 
Tak czy tak nie mam raczej co liczyć na to, że znajdę gdzie oryginał. Będę kombinował z tym co się da znaleźć czyli najprawdopodobniej z escorta mk7. Pewnie skończę w sam raz na zimę
  
 
a amerykanskie escorty? w sensie modele escorta z usa....nie mialy cvh czasem 1,9? (bo klime na pewno)
  
 
za wikipedia:
Air conditioning was not available on cars sold in Europe although it was an option on cars sold in Brazil
  
 
silnik krokowy byl po to, aby zwiekszyc wolne obroty podczas pracujacej klimy. rozwiazania customowe juz ci chlopaki napisali mozesz tez zastosowac bocznikowo jakis zawor sterowany 12v, np od gazu, ktory po wlaczeniu klimy bedzie podawal powietrze za przepsustnice, ilosc powietrza wysterujsze sobie zwyklym pokretlem, bo w sumie jedno dobre wyregulowanie powinno wystarczyc
  
 
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Na razie trochę wstrzymują mnie finanse bo kupiłem Recaro, siłowniki elektrycznych szyb itp., ale rozglądam się w temacie. Jeśli się uda to w przyszłym miesiącu kupię jakąś kompletną klimę i zacznę się zastanawiać jak to wpasować