Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
tevenet Sympatyk FEFK MKIV 3D RST Replica Kraków | 2010-07-05 07:03:57 1,3 CVH na pewno występowało w Escorcie MK3, podejrzewam, że w tych sierrach było właśnie CVH. Mimo wszystko życzę powodzenia. |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2010-07-05 12:52:39 KLIK
projekt mojego znajomego. pokazuje że chęci i nieduży budżet i może się udać koszt uturbienia ~500 zł, fakt że zdjął turbo bo latało tylko na benzynie, a on cenił sobie bardziej oszczędność, a sekwencji mu się nie opłacało. no i pod maską całkiem ładnie wyglądało |
wiktorioss Ford Escort XR3i Cab ... Ostrołęka | 2010-07-05 16:19:50 nie no mój projekt nie ma wyglądać tak jak ten ze skody, włożyć turbo może będzie to działać choć jest to świetny dowód na " chcieć to móc" |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-07-05 17:52:15 Ciekawy masz pomysł z tym uturbieniem, może mocy nie będziesz miał kosmicznych ale jak to dokonasz to już będzie coś. A nie wolisz zamiast gaźnika zastosować wtrysku, na początek jakaś świnka plus EEC IV i powinno dać radę w twoim projekcie??? W sumie wtrysk daje większe możliwości, bo ludzi co porządnie potrafią ogarnąć gaźniki to już mało zostało hehe. Nie wiem czy śledzisz stronę sierra fan ale tam jeden gość zrobił sierre 1,6 turbo na gaźniku, co prawda jest to low budget totalny ale dokonał tego, masz tu linka
sierra 1,6 T gaźnik. Życze wytrwałości w dążeniu do celu. |
wiktorioss Ford Escort XR3i Cab ... Ostrołęka | 2010-07-06 10:13:56 nie no z wtryskiem nie chcę się bawić, wolę aby pozostał gaźnik a co do ustawiania jego to mam w sumie człowieka tylko nie wiem czy sobie poradzi z uturbionym maleństwem |
jozwa_maryn Będzin | 2010-07-17 16:33:53
1 kolektor obojetnie jaki, byleby kierowal spaliny do turbiny 2 turbo moze np popularny i tani Garrett T2 3 mbc bedzie konieczny co do elektroniki to nie ma tam co stroic bo to gaznik 4 blow off takze jest konieczny Tak poza tym do ukladu z turbo bedziesz potrzebowal calkowicie innego gaźnika (nadcisnieniowego), ten ktory masz obecnie do niczego sie nie nada. Strojenie takiego ukladu jest trudne, malo kto w PL to ogarnia, wiec mocno watpie ze twoj fachowiec od gaznikow sobie z tym poradzi. Prosciej i taniej bedzie przerobic na wtrysk
: O herezja na herezji. czlowieku ogarnij sie wkoncu zanim zaczniesz komus dawac swoje 'dobre rady' [ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2010-07-17 16:38:10 ] |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2010-07-24 16:59:34 Przeczytaj to co sam napisałes, bo wcale mnie nie poprawiłes, a nie zauwazyłem zebym cos zle napisał. Ty za to klepiesz spam. Napisałes praktycznie to samo co ja tyle ze Twoja rada jest tak uszczuplona ze chyba tylko skuter sobie mozna tak poprawic.
Turbic zeby było 20 km przyrostu to lepiej zatankowac samochod do pełna. W dodatku silnik ktory gardło i du... ma na srednice kciuka. Jesli według Ciebie jest inaczej, to swiadczy to jedynie o tym ze to Ty nie masz bladego pojecia o tym co piszesz. I nie pierd..... mi tu głupot o herezjach bo nie mam czasu ani checi na dywagacje z Toba. Takie gadki jak Twoje sa dziecinne i swiadcza domysl sie o czym. |
jozwa_maryn Będzin | 2010-07-25 12:54:43
chłopczyku, w d.. byłeś, g...o widziałeś. Nie masz pojęcia o wiekszosci tematow w ktorych się wypowiadasz. dlatego też nie poprawiam cie już, bo mi sie zwyczajnie nie chce dyskutowac na twoim poziomie. EOT |
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2010-07-25 13:31:11 chciałem "pojechać" po magiku ale widzę zrobił to maryn już za mnie. cośtam poczytałeś w internecie i jesteś przekonany co do swojej wiedzy, niestety w wielu aspektach mijasz się z prawdą. tutaj akurat najbardziej drażni mnie kwestia dolotu, bardzo dobrze że ma wąski dolot i małe rurki. niewielka turbina przy niewielkim ciśnieniu bedzie w stanie to dobrze i stabilnie napełnić, więc nie będzie laga. aha no i kwestia elektronicznego sterowania ciśnieniem doładowania, o tym naprawdę nie słyszałeś?
Co do pytań autora watku: turbina fiat uno 1.3/fiesta rst kolektor ręcznie z kolanek spawaj, byleby rurki były jednakowej długości a flanszę zrób na zamówienie, zamkniesz się w 300zł przerabiaj na wtrysk, dostroisz to det2, koszt cie wyniesie 400zł tylko dobrego ziomka do strojenia znajdź intercooler wpakuj, zawsze to lepiej a koszt 100zł większy bov montuj lub dov z innego auta. mbc taniej wyjdzie, ebc to już większy koszt ale lepsze możliwości ogarnięcia motoru. moim zdaniem turbienie 1.3 faktycznie trochę mija się z celem, bo koszty będą takie jak uturbienia 1.6 czy 1.8 a gorsze rezultaty. nie lepiej dorzucić te 500zł i wsadzić mu odrazu lepszy silnik i jego turbić? grzee, ten małego samochód to podobno jeszcze nie jeździ? |
jozwa_maryn Będzin | 2010-07-25 14:25:08
moze sprostuje dla potomnych: drogi magiku, wszystkie twoje powyzsze zdania ktore zacytowalem są herezją. 1.turbo nie da przysrostu 30km (czyli 50%) w silniku 60konnym?Spokojnie tyle da i to przy mikromalym doladowaniu typu 0,5b, spokojnie bez intercoolera. Moc nie bierze się z IC lecz (ku twojemu zaskoczeniu) wlasnie z turbiny IC owszem,daje bardzo dobre rezultaty ale w silnikach ze znacznie wiekszym doladowaniem. A dlaczego to juz sobie poczytaj na google. 2.kwestie dolotu kolega Jeżyk juz wyjasnil, wąski dolot nadaje się wysmienicie do turbo 3.slyszales kiedys o spawaniu żelaza? czesto spotykam kolektory home-made pod turbo ktore nie sa baranami 4. 1.8t jest przystopsowany do 300ps? a to ci rewelacja, mozesz podac mi zrodlo tej informacji ? 5.nawet dobrego przykladu turbiny nie potrafisz podac - turbo z diesla do benzyny to bardzo kiepski pomysl. turbo z diesla ma wieksza strone goraca i mala zimna, co bedzie owocowalo duzym lagiem. a to,ze dane turbo laduje w HDi od 1700obrotow nie znaczy ze w benzynwym 1.3 bedzie ladowalo od tej samej predkosci obrotowej co wynika m.in. z tego co napisalem wyzej. 6.dzialanie elektroniki i mbc jest scisle ze soba powiazane. a turbiną owszem - steruje sie wlasnie elektroniką, 7.bov nie ochrania dolotu przed rozerwaniem, tylko lozysko turbiny przed uszkodzeniem. 8.zadnego walka nie trzeba zakladac, ten od 1.3 spokojnie sobie poradzi nawet przy 1.0 bar |
Magik123 Sympatyk FEFK osobowy gdzieś | 2010-07-25 17:35:52 O turbieniu wiesz jeden z drugim tyle co ja, ale o ogolnej mechanice juz nie, bo aut sie na codzien nie turbi. Zaden z was tego nie zrobil, a poprawiacie innych. Dobre
Yezyk, dziecko drogie, pojechac to co najwyzej mozesz po swojej rodzinie, ale nie po mnie Jozwa maryn czy jak ci tam, chlopczykiem nazywaj swojego kolege, chlopaka czy siostre, bo mnie nie znasz i gowno wiesz. Dla mnie taki jak ty jest zwyklym frajerem ktory mysli ze cos wie. Herezji poszukaj swoich, bo ja swoich jakos nie zauwazylem, nie tylko w tym temacie. Turbo ze starych rupieci, 1.3 120KM, ktorego wyrucha pierwsza lepsza wolnossaca 2 litrowka. Zajebisty projekt. Na koniec powiem ze w dupie mam to czy m,nie zablokuja czy co, dzieki Bogu mam ciekawsze rzeczy do roboty, niz przegadywanie sie z burakiem. |
kolo21dg Sympatyk FEFK Mondeo mk4 Dąbrowa Górnicza | 2010-07-25 17:52:06 Przeczytałem temat i pomyślałem "ciekawe jak długo wytrzymają zadymiarze"
No i proszę, długo czekać nie musiałem. Eh... Dzięki takim jak wy ciekawy wątek przeradza się w szambo którego czytanie doprowadza do szału. Obaj panowie jesteście jak dzieci, jeden drugiemu próbuje coś udowodnić, tylko co ?? Jeżyk ty też niepotrzebnie prowokujesz ! Dajcie sobie siana panowie albo na prv, tutaj chodzi o konkretne informacje. I uwagi typu 1,3 to kupa do turba bo nie objedziesz 2,0 Gdybyście czytali z zrozumieniem wszystko by się wam wyjaśniło, jaki jest zamysł autora wątku i dlaczego taki projekt w ogóle powstaje. Błagam was, przestańcie pokazywać jacy to jesteście wspaniali, wnieście coś sensownego !!!!!!! |
djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2010-07-25 18:02:57 Nie macie co robić w niedziele??? |
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2010-07-25 21:54:31
|