[MKVI] Turbo do 1.3 gaźnik - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jeśli dobrze przyjrzałem się forum to jest tu kolega który uturbiał silniki 1.3 i 1.4, próbowałem z nim nawet nawiązać kontakt niestety puki co milczy, do tego doczytałem się kilku wersji 1.6 i 1.8 o 2.0 nie wspominając wszystkie z Turbo.

a odnośnie silnika 1.3 CVH to one w Escortach nie występowały a ja mam HCS 1.3H. tematowi sierrek 1.3 Turbo z finlandii przyjrzę się jeszcze dokładniej w wolnym czasie
  
 
1,3 CVH na pewno występowało w Escorcie MK3, podejrzewam, że w tych sierrach było właśnie CVH. Mimo wszystko życzę powodzenia.
  
 
sprawdzałem w programie i nie podaje żeby kiedykolwiek było montowane w sierrach CVH, wskazuje tylko na 1.3 OHC. poszperałem trochę między finami i doczytałem się, że ciągle jeżdżą te sierrki ale większość z nich to 1.6 mające troszkę inną turbinę i gaźnik. muszę teraz poszukać kogoś kto mógłby mi przeszukać Finlandię w poszukiwaniu pozostałości po tych autach, może coś się jeszcze będzie nadawać do użycia w moim projekcie.
  
 
Kiepsko kombinujecie, kiepsko polemizujecie... Jeszcze odzywają się osoby które jak zawsze sieją zamęt...
Najśmieszniejsze są słowa " tyle było gadania o escortach Turbo, tyle tego i tamtego..." przecież nikt tego nie zrobił...
Oczywiście, zrobili, tylko że dawno na tym forum ich nie ma przez takich krytykantów Większość ludzi woli robić coś na spokojnie, bez fali krytyki jaka się przelewa... Zresztą... zaraz pojawiłyby się głosy, że przecież tak się tego nie robi, to powinno być zrobione tak...

Bawcie się samochodami, szanujcie innych i przestańcie naśmiewać się z kolegów którzy coś sobie tam kombinują. Jak ktoś jest mega uparty i zrodzi mu się pomysł w głowie, to go zrealizuje
Tak jak jeden z naszych kolegów:


  
 
dokładnie krytyka nie jest najlepszym wyjściem, więc albo pomagajmy sobie nawzajem albo lepiej milczeć

Aktualnie Ciągle myślę nad turbiną, no i widziałem jakiś home made kolektor (wyglądem przypomina świecznik żydowski). i znowu mam problem, bo nie wiem czy przy takich parametrach auta robić barana czy może jednak iść na łatwiznę? jak się doczytałem i dopatrzyłem to Fińskie sierrki 1.3 Turbo miały prosty kolektor a nie barana.
  
 
KLIK
projekt mojego znajomego. pokazuje że chęci i nieduży budżet i może się udać koszt uturbienia ~500 zł, fakt że zdjął turbo bo latało tylko na benzynie, a on cenił sobie bardziej oszczędność, a sekwencji mu się nie opłacało.

no i pod maską całkiem ładnie wyglądało
  
 
jeszcze jedno w jakim silniku on zrobił tego czerwonego potworka? bo widzę że to sprzęt na dwóch wałkach i na oryginalnym kolektorze więc pewnie to jest 2.0. tak czy owak piękna rzeźba
  
 
To jest 1.8 RQB Turbo

Cytat:

KLIK
projekt mojego znajomego. pokazuje że chęci i nieduży budżet i może się udać koszt uturbienia ~500 zł, fakt że zdjął turbo bo latało tylko na benzynie, a on cenił sobie bardziej oszczędność, a sekwencji mu się nie opłacało.

no i pod maską całkiem ładnie wyglądało



Wiecie co, mówiłem o braku krytyki, ale jak już coś robimy to profi, a nie tak żeby było...
  
 
nie no mój projekt nie ma wyglądać tak jak ten ze skody, włożyć turbo może będzie to działać choć jest to świetny dowód na " chcieć to móc"
  
 
Ciekawy masz pomysł z tym uturbieniem, może mocy nie będziesz miał kosmicznych ale jak to dokonasz to już będzie coś. A nie wolisz zamiast gaźnika zastosować wtrysku, na początek jakaś świnka plus EEC IV i powinno dać radę w twoim projekcie??? W sumie wtrysk daje większe możliwości, bo ludzi co porządnie potrafią ogarnąć gaźniki to już mało zostało hehe. Nie wiem czy śledzisz stronę sierra fan ale tam jeden gość zrobił sierre 1,6 turbo na gaźniku, co prawda jest to low budget totalny ale dokonał tego, masz tu linka
sierra 1,6 T gaźnik.

Życze wytrwałości w dążeniu do celu.
  
 
nie no z wtryskiem nie chcę się bawić, wolę aby pozostał gaźnik a co do ustawiania jego to mam w sumie człowieka tylko nie wiem czy sobie poradzi z uturbionym maleństwem
  
 
Cytat:
2010-07-03 02:27:37, wiktorioss pisze:
1. kolektor wydechowy trzeba zrobić ręcznie pod wymiar (od tego też mam człowieka) ale czy warto bawić się w baranki czy lepiej jakiś prosty? 2. z jakiego auta wybrać turbo aby nie było za duże i nie za późno ruszało, 3. manual boost control czy raczej elektronika? 4. czy potrzebny będzie blow-off? więcej pytań nie pamiętam ale jak sobie przypomnę na pewno dopiszę



1 kolektor obojetnie jaki, byleby kierowal spaliny do turbiny
2 turbo moze np popularny i tani Garrett T2
3 mbc bedzie konieczny co do elektroniki to nie ma tam co stroic bo to gaznik
4 blow off takze jest konieczny

Tak poza tym do ukladu z turbo bedziesz potrzebowal calkowicie innego gaźnika (nadcisnieniowego), ten ktory masz obecnie do niczego sie nie nada. Strojenie takiego ukladu jest trudne, malo kto w PL to ogarnia, wiec mocno watpie ze twoj fachowiec od gaznikow sobie z tym poradzi. Prosciej i taniej bedzie przerobic na wtrysk

Cytat:
Brak intercoolera nie da przyrostu 20-30km, bo turbo tyle nie da.

Nie bedzie dolotu nie bedzie przyrostu.

Kolega sobie mogł zrobic 300KM w 1.8T bo ten silnik jest do tego przystosowany.

Co znaczy prosty kolektor? Baran sam z siebie wyjdzie, bo przeciez odlewu nikt Ci nie zrobi, trzeba wyspawac.

Zawor bow to nie zabawka zeby robiło sobie PSSS tylko zeby nie rozj...o Ci dolotu jak puscisz gaz na biegu w czasie jazdy, bo turbo nadal pompuje i gdzies to cisnienie musi ujsc.


Zeby turbo mogło cos sensownie napompowac, nalezy zrobic wiekszy dolot, 1.3 ma na kciuka. Nastepnie, zeby to powietrze doszło w pełni do cylindrow, nalezy załozyc inny wałek, bo ten sobie nie poradzi. A tu juz jest problem.
Kwestie podcisnien pomijam, chociaz tez z tym jest robota.




: O

herezja na herezji. czlowieku ogarnij sie wkoncu zanim zaczniesz komus dawac swoje 'dobre rady'



[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2010-07-17 16:38:10 ]
  
 
Przeczytaj to co sam napisałes, bo wcale mnie nie poprawiłes, a nie zauwazyłem zebym cos zle napisał. Ty za to klepiesz spam. Napisałes praktycznie to samo co ja tyle ze Twoja rada jest tak uszczuplona ze chyba tylko skuter sobie mozna tak poprawic.

Turbic zeby było 20 km przyrostu to lepiej zatankowac samochod do pełna. W dodatku silnik ktory gardło i du... ma na srednice kciuka.

Jesli według Ciebie jest inaczej, to swiadczy to jedynie o tym ze to Ty nie masz bladego pojecia o tym co piszesz.
I nie pierd..... mi tu głupot o herezjach bo nie mam czasu ani checi na dywagacje z Toba.

Takie gadki jak Twoje sa dziecinne i swiadcza domysl sie o czym.
  
 
Cytat:
2010-07-24 16:59:34, Magik123 pisze:
Przeczytaj to co sam napisałes, bo wcale mnie nie poprawiłes, a nie zauwazyłem zebym cos zle napisał. Ty za to klepiesz spam. Napisałes praktycznie to samo co ja tyle ze Twoja rada jest tak uszczuplona ze chyba tylko skuter sobie mozna tak poprawic. Turbic zeby było 20 km przyrostu to lepiej zatankowac samochod do pełna. W dodatku silnik ktory gardło i du... ma na srednice kciuka. Jesli według Ciebie jest inaczej, to swiadczy to jedynie o tym ze to Ty nie masz bladego pojecia o tym co piszesz. I nie pierd..... mi tu głupot o herezjach bo nie mam czasu ani checi na dywagacje z Toba. Takie gadki jak Twoje sa dziecinne i swiadcza domysl sie o czym.




chłopczyku, w d.. byłeś, g...o widziałeś. Nie masz pojęcia o wiekszosci tematow w ktorych się wypowiadasz. dlatego też nie poprawiam cie już, bo mi sie zwyczajnie nie chce dyskutowac na twoim poziomie. EOT
  
 
chciałem "pojechać" po magiku ale widzę zrobił to maryn już za mnie. cośtam poczytałeś w internecie i jesteś przekonany co do swojej wiedzy, niestety w wielu aspektach mijasz się z prawdą. tutaj akurat najbardziej drażni mnie kwestia dolotu, bardzo dobrze że ma wąski dolot i małe rurki. niewielka turbina przy niewielkim ciśnieniu bedzie w stanie to dobrze i stabilnie napełnić, więc nie będzie laga. aha no i kwestia elektronicznego sterowania ciśnieniem doładowania, o tym naprawdę nie słyszałeś?

Co do pytań autora watku:
turbina fiat uno 1.3/fiesta rst
kolektor ręcznie z kolanek spawaj, byleby rurki były jednakowej długości a flanszę zrób na zamówienie, zamkniesz się w 300zł
przerabiaj na wtrysk, dostroisz to det2, koszt cie wyniesie 400zł tylko dobrego ziomka do strojenia znajdź
intercooler wpakuj, zawsze to lepiej a koszt 100zł większy
bov montuj lub dov z innego auta.
mbc taniej wyjdzie, ebc to już większy koszt ale lepsze możliwości ogarnięcia motoru.

moim zdaniem turbienie 1.3 faktycznie trochę mija się z celem, bo koszty będą takie jak uturbienia 1.6 czy 1.8 a gorsze rezultaty. nie lepiej dorzucić te 500zł i wsadzić mu odrazu lepszy silnik i jego turbić?

grzee, ten małego samochód to podobno jeszcze nie jeździ?
  
 
Cytat:
2010-07-03 08:38:45, Magik123 pisze:
Brak intercoolera nie da przyrostu 20-30km, wogole to nie wiem czym chcesz te 30KM uzyskac w tym silniku, bo turbo tyle nie da.

Nie bedzie dolotu nie bedzie przyrostu.

Kolega sobie mogł zrobic 300KM w 1.8T bo ten silnik jest do tego przystosowany.

Co znaczy prosty kolektor? Baran sam z siebie wyjdzie, bo przeciez odlewu nikt Ci nie zrobi, trzeba wyspawac.

Jakie turbo tego nie wiem, napewno małe. Np Peugeot/citroen 1.6 HDI, turbo jest bardzo małe,i ładnie nadrabia juz od ok 1700 obr.

Manual bost a elektronika to dwie rozne rzeczy nie wspołpracujace ze soba ani nie majace nic do siebie. Co chcesz wysterowac ta elektroniką turbine?

Zawor bow to nie zabawka zeby robiło sobie PSSS tylko zeby nie rozj...o Ci dolotu jak puscisz gaz na biegu w czasie jazdy, bo turbo nadal pompuje i gdzies to cisnienie musi ujsc.

Zeby turbo mogło cos sensownie napompowac, nalezy zrobic wiekszy dolot, 1.3 ma na kciuka.

Nastepnie, zeby to powietrze doszło w pełni do cylindrow, nalezy załozyc inny wałek, bo ten sobie nie poradzi.




moze sprostuje dla potomnych:

drogi magiku, wszystkie twoje powyzsze zdania ktore zacytowalem są herezją.

1.turbo nie da przysrostu 30km (czyli 50%) w silniku 60konnym?Spokojnie tyle da i to przy mikromalym doladowaniu typu 0,5b, spokojnie bez intercoolera. Moc nie bierze się z IC lecz (ku twojemu zaskoczeniu) wlasnie z turbiny IC owszem,daje bardzo dobre rezultaty ale w silnikach ze znacznie wiekszym doladowaniem. A dlaczego to juz sobie poczytaj na google.

2.kwestie dolotu kolega Jeżyk juz wyjasnil, wąski dolot nadaje się wysmienicie do turbo

3.slyszales kiedys o spawaniu żelaza? czesto spotykam kolektory home-made pod turbo ktore nie sa baranami

4. 1.8t jest przystopsowany do 300ps? a to ci rewelacja, mozesz podac mi zrodlo tej informacji ?

5.nawet dobrego przykladu turbiny nie potrafisz podac - turbo z diesla do benzyny to bardzo kiepski pomysl. turbo z diesla ma wieksza strone goraca i mala zimna, co bedzie owocowalo duzym lagiem. a to,ze dane turbo laduje w HDi od 1700obrotow nie znaczy ze w benzynwym 1.3 bedzie ladowalo od tej samej predkosci obrotowej co wynika m.in. z tego co napisalem wyzej.

6.dzialanie elektroniki i mbc jest scisle ze soba powiazane. a turbiną owszem - steruje sie wlasnie elektroniką,

7.bov nie ochrania dolotu przed rozerwaniem, tylko lozysko turbiny przed uszkodzeniem.

8.zadnego walka nie trzeba zakladac, ten od 1.3 spokojnie sobie poradzi nawet przy 1.0 bar
  
 
O turbieniu wiesz jeden z drugim tyle co ja, ale o ogolnej mechanice juz nie, bo aut sie na codzien nie turbi. Zaden z was tego nie zrobil, a poprawiacie innych. Dobre

Yezyk, dziecko drogie, pojechac to co najwyzej mozesz po swojej rodzinie, ale nie po mnie

Jozwa maryn czy jak ci tam, chlopczykiem nazywaj swojego kolege, chlopaka czy siostre, bo mnie nie znasz i gowno wiesz. Dla mnie taki jak ty jest zwyklym frajerem ktory mysli ze cos wie. Herezji poszukaj swoich, bo ja swoich jakos nie zauwazylem, nie tylko w tym temacie.

Turbo ze starych rupieci, 1.3 120KM, ktorego wyrucha pierwsza lepsza wolnossaca 2 litrowka. Zajebisty projekt.
Na koniec powiem ze w dupie mam to czy m,nie zablokuja czy co, dzieki Bogu mam ciekawsze rzeczy do roboty, niz przegadywanie sie z burakiem.
  
 
Przeczytałem temat i pomyślałem "ciekawe jak długo wytrzymają zadymiarze"

No i proszę, długo czekać nie musiałem. Eh... Dzięki takim jak wy ciekawy wątek przeradza się w szambo którego czytanie doprowadza do szału.

Obaj panowie jesteście jak dzieci, jeden drugiemu próbuje coś udowodnić, tylko co ??

Jeżyk ty też niepotrzebnie prowokujesz !

Dajcie sobie siana panowie albo na prv, tutaj chodzi o konkretne informacje. I uwagi typu 1,3 to kupa do turba bo nie objedziesz 2,0 Gdybyście czytali z zrozumieniem wszystko by się wam wyjaśniło, jaki jest zamysł autora wątku i dlaczego taki projekt w ogóle powstaje.
Błagam was, przestańcie pokazywać jacy to jesteście wspaniali, wnieście coś sensownego !!!!!!!
  
 
Nie macie co robić w niedziele???
  
 
Cytat:
2010-07-25 17:35:52, Magik123 pisze:
O turbieniu wiesz jeden z drugim tyle co ja, ale o ogolnej mechanice juz nie, bo aut sie na codzien nie turbi. Zaden z was tego nie zrobil, a poprawiacie innych. Dobre Yezyk, dziecko drogie, pojechac to co najwyzej mozesz po swojej rodzinie, ale nie po mnie Jozwa maryn czy jak ci tam, chlopczykiem nazywaj swojego kolege, chlopaka czy siostre, bo mnie nie znasz i gowno wiesz. Dla mnie taki jak ty jest zwyklym frajerem ktory mysli ze cos wie. Herezji poszukaj swoich, bo ja swoich jakos nie zauwazylem, nie tylko w tym temacie. Turbo ze starych rupieci, 1.3 120KM, ktorego wyrucha pierwsza lepsza wolnossaca 2 litrowka. Zajebisty projekt. Na koniec powiem ze w dupie mam to czy m,nie zablokuja czy co, dzieki Bogu mam ciekawsze rzeczy do roboty, niz przegadywanie sie z burakiem.