2.0 GTI w samarze ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem chce zmodernizować moją samarke . Czy ktoś wie jaki moge wsadzić silnik bez dużych przeróbek .
  
 
Do 110 ładują go seryjnie więc myślę że nie powinno być większych problemów
  
 
Kondrad, to ja może rozwinę Twój post.
Jeżeli chodzi o łady, to 2.0 GTI montowany jest w rajdowej i sportowej odmianie 2110 (fabryczna nazwa 21106 - sportowa; 21107 - rajdowa), w tereowych odmianach 2111 (21116 Stayer 4x4 i 211134 Tarzan 4x4), a także w rajdowej odmianie 2112 (nazwa fabryczna 21127 Rally). Jest to silnik produkcji opla. Też myślę, że nie powinno być problemów ze wstawieniem go właśnie ze względu na seryjny montaż w modelach grupy "dziesiątka" (Konri - wyjołeś mi to z ust). Przecież
"samara" i "dziesiątka" mają większość podzespołów tych samych więc silnik chyba też wejdzie. Niestety jednak, o ile z montażem nie powinno być problemów, to problem będzie z samym kupieniem takiego silnika. W Polsce bowiem nie sprzedaje się modeli z takim silnikiem. W naszym kraju można kupić tylko podstawowe wersje ład. Pozdr.: Miły
  
 
Seryjnie to może nie , ale była w sprzedaży LADA 110 z silnikiem pochodzącym OPLA GSI.Taki silnik na pewno bedzi mozna wsadzić , ale przewiduje duze koszty.Moze lepiej zmodyfikowac oryginalny silnik ???Widzielismy na wegrzech samarke z wsadzonym wielopunktowym wtryskiem. Jełsi do tego zmodyfikujesz silnik(wałek ,szlify, rozwiercenie na 1,6) dopracujesz uklady dolotowe i wydechowe, dolot powietrza, jakis sportowy filtr powietrza to mozna zniego wycisnac calkiem niezłe koniki. Kłopotu mniej i pewnie w rezultacie taniej wyjdzie. No chyba ,ze masz na oku tanio silnik z Opla, a reszte zrobisz sam lub zaprzyjaźniony mechanik.
W kazdym razie trzymamy kciuki i prosimy o relacje z remonciku. Jakbyć juz zaczął coś robić to zrób jakąs kronikę i fotki. To ciekawy temat dla nas wszystkich.
Pozdrawiam
paweł
 
 
Cytat:
2003-02-07 21:55:47, pawel_krakow pisze:
Seryjnie to może nie , ale była w sprzedaży LADA 110 z silnikiem pochodzącym OPLA GSI.


Ale w Polsce? Coś nie kojarzę.
  
 
Byłą w Polsce - nawet jej test jest na klubowej
  
 
Wtrysku to też się nie opłaca. Jak wyliczył Autolada, koszt zamyka się w około 8tyś.pln. Za te pieniądze to można tak silnik przerobić że łoj... były w sieci oferty na 150 KM, albo kupić samarę na wtrysku.
  
 
Cytat:
2003-02-07 21:55:47, pawel_krakow pisze:
Moze lepiej zmodyfikowac oryginalny silnik ???Widzielismy na wegrzech samarke z wsadzonym wielopunktowym wtryskiem.


Wersje z wtryskiem mają dodatkowo liczbę 2 na końcu symbolu cyfrowego, np. 210932, 210832, 2109932. Góral, Twoja samara najprawdopodobniej ma taki właśnie symbol, ponieważ ma wtrysk. W przypadku samar jest jak w przypadku 2110, tzn. seryjnie montują gaźnikowe i wtryskowe silniki, z tym, że gaźnikowe są przeznaczone dla krajów, gdzie nie obowiązują normy spalania. Ps. A czy ktoś oprócz Górala ma jeszcze samarę na wtrysku? Bo większość z Was ma jeszcze samarę wyprodukowaną wtedy, kiedy nie było w Polsce norm spalania.
Ps2. A jak w ogóle tera jest - czy ktoś się orientuje? Chodzi mi o to: jeżeli kupiłbym używane auto bez katalizatora i bez wtrysku przekraczające normy spalania to wówczas takiego mi nie zarejerstrują?? Czy w związku z tym jak ktoś chciałby się pozbyć takiego samochodu to po prostu musi dać do kasacji? Jak to tera jest w przepisach - ktoś wie coś o tym?
  
 
jeśli autko było w Polsce już rejestrowane, to nie ma kłopotu. Ale jeśli sprowadzasz, to musi spełniac wyższe normy niż w unii
u nich euro2, u nas euro3...
jak zwykle bardziej święci od papieża.
  
 
Dzięki wszystkim za informacje . Teraz biore sie za szukanie silnika i dane techniczne . O postępach poinformuje . nara
  
 
a my czekamy na jakiś opis instalacji no i oczywiście zdjęcia
Powodzenia !!!
  
 
Witam wszystkich klubowiczw i mam niezły temat na forum:
Czy do Samary wejdzie silnik 2.0 i czy bedzie pasował do skrzyni biegów ?
jest to jakaś alternatywa dla rasownia 1.3 i gdyby wypaliła to myśle że samara z takim silnikiem .... sami wiecie.

Z góry dziękuje za odpowiedzi na mój post i pozrawiam all.
  
 
A ja mam pomysla!W Niemczech w polowie lat 80 byla taka firma co wsadzila do VW Golfa 1 GTI dwa! silniki.Jeden z przodu a drugi z tylu!Kazdy z wersji GTI!I kazdy napedzal niezaleznie jedna oś.I kto takiemu podskoczy?
  
 
a opony jesli nie bylo synchronizacji obrotow wytrzymywaly tydzien :o)
  
 
Swoja droga byly wersje renault 5 z silnikiem z tylu (zdaje sie, ze robia teraz takie Clio z najwiekszym motorkiem z Laguny).
W Polsce robiono natomiast rozne modyfikacje Maluszkow do wyscigow. Czytalem o takim z tylnim mostem od 125 i poteznym motocyklowym silnikiem Hondy w miejscu fotela pasazera.
Lada chyba tez zrobila jakis prototyp samary z silnikiem zamiast kanapy (widzialem to wiele lat temu w gazetce "Madielist Konstruktor").
Jasiu
  
 
2.0 & Samarka??? ŚMIERĆ

Ja z 1.3 prawie się zabiłem
 
 
pewnie jak by się uparł to wejdzie. mi w zasadzie też po głowie chodzi taki pomysł, tylko to kwestia kasy. podejrzewam, że bez poważnych modyfikacji podszedł by silniczek razem ze skrzynią z golfa lub fiaciora tipo. przy czym z takim silnikiem na seryjnym zawieszeniu nie dało by się takim potworem jeździć. eh marzy mi się taka cichociemna łada 2.0 upajał bym się widokiem opadających szczęk cwaniaczkowatych kolesi z beemek i japońców jakby dostawali po du.. ekhm po siedzących częściach ciała
  
 
ZA 7000PLN. PEWNA PROFESJONALNA FIRMA PRZEROBI CI SAMARE 1.3 NA 118 KONI. FAJNA SPRAWA
  
 
jeżeli 2.0 do Samary to tylko oplowskie 2.0 z Kadetta/Astry GSI - przecież istnieje seryjna 110 z takim silnikeim
  
 
po co od razu silnik 2.0 16V bo rozumiem ze o taki chodzi (przynajmniej ja takie widzialem na fotkach pod maskami w ladach) a te motorki nawet w niemczech sa wysko cenione jesli nie bedzie wiekszych problemow z montazem 2.0 16V to spokojnie mozna sie pokusic na o wile tanszy 2.0 8V maja one 115 i 130 KM byly dwie wersje (chyba jak nie wiecej), a mocowanie sa takie same ale to proponuje dokladnie sprawdzic jestem pewien na 99% wiec tez nie bedzie wiekszych problemow. A osmio zaworowy silnik z niemiec mozna przyciagnac za grosze i niewilkie oplaty za niego beda na granicy. Aha i jak cale auto bys przyprowadzil nie spelniajace obecnych norm to go nie mozna zarejestrowac ale jezeli chodzi o czesci czyli np sam silnik to raczej nie ma zadnych problemow i te wszystkie normy tez raczej nie wchodza w gre tam jakies tylko oplaty celne sa ktore raczej nie zruinuja nikogo.