Czy chłodnica może być za duża ? [Carina E 2.0i]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czołem ekipa
Mam takie małe myślenice natury ogólnej.
Przymierzam się do wymiany rdzenia chłodnicy z grubości 16mm na ok. 25-30 i zastanawiam się jakie to może mieć negatywne konsekwencje dla eksploatacji silnika, a jakie pozytywne ?
Ostatnio założyłem sobie grill z halogenami Helli, co stłumiło trochę przepływ powietrza i zaczął się dramat z grzaniem silnika. W dzień, na trasie wskazówka temperatury leciała do góry nawet do ok. 2-3mm przed czerwonym polem w ekstremalnych momentach (autostrada). Spokojniejsza jazda (80-100km/h) też nie dawała efektów. Wskazówka cały czas ponad połową skali Po mieście - spokój wielki, temperatura jak należy. Klasyczne objawy brudnej zewnętrznie lub zapchanej syfem w środku chłodnicy. Musiałem wrócić do fabrycznego grilla i uspokoiło się.
Jako że nie mam zamiaru odpuszczać tych halogenów, muszę poprawić chłodzenie silnika. Skraplacz klimy i chłodnica są czyste, much w ożebrowaniu brak Termostat sprawny, o czym świadczy jazda po mieście.
Fabryka ani zamienniki nie przewidują grubszego rdzenia więc musze to zrobić w zakładzie. Koszt to ok. 1,5 nowej chłodnicy więc nie tragedia za święty spokój z chłodzeniem, tylko mam pewne obawy czy nie przekombinuję i nie przedobrzę.
Co o tym sądzicie ?
Pozdro.



[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2010-08-21 17:02:34 ]
  
 
Jak dla mnie może być - nadmiar chłodzenia ,,tłumi" termostat.

Tylko bardzo malutka wątpliwość - a może nie wystarczy - bo ten mały przepływ powietrza.
  
 
dokładnie tak samo myślę .ps.ciekawe czy nie zakatowałeś już głowicy daj znac ?
  
 
Cytat:
2010-08-18 11:11:18, rng17 pisze:
[...]ciekawe czy nie zakatowałeś już głowicy daj znac ?



Jeszcze nic się złego nie dzieje. Dowiem się wkrótce, bo w weekend ruszam w Bieszczady z rodzinką
Aha, będę miał rdzeń grubości 33mm Sprowadzą mi go podczas mojej nieobecności więc montaż dopiero 01.09
Pozdro.
  
 
Jak rozumiem grill jaki był montowany seryjnie w niektórych Carinach? I one też miały od razu problemy z przegrzewaniem ?
  
 
Cytat:
2010-08-18 22:16:27, dziadek_tadeusz pisze:
Jak rozumiem grill jaki był montowany seryjnie w niektórych Carinach? I one też miały od razu problemy z przegrzewaniem ?



Nie, nie był montowany seryjnie. To jest grill Helli z halogenami dalekosiężnymi.
A moja chłodnica ma już 8 lat, to podróba i zaczynają jej się sypać lamelki żebrach
Miałem jeszcze ofertę za 10% większą cenę na podróbę do Cariny automatu, ale o grubości 25mm. Z dwojga złego wybieram wymianę rdzenia na 33mm
Pozdro.
Ps. Trochę mi ten grill lekkim wiejskim tuningiem zalatuje, ale jak ma mi polepszyć widoczność na długich to ja się piszę na to
  
 
Cytat:
2010-08-18 23:18:24, Perzan pisze:
...Trochę mi ten grill lekkim wiejskim tuningiem zalatuje...


Wklej jakieś zdjęcie, ocenimy
  
 
Cytat:
2010-08-19 17:29:56, junior_ek pisze:
Wklej jakieś zdjęcie, ocenimy



Dopiero we wrześniu. Na początku miesiąca ma przyjechać rdzeń i dopiero po wymianie dołożę lampki
Pozdro.
  
 
Mam troche mieszane uczucia co do mozliwości poprawy chłodzenia.Moim zdaniem brak przepływu powietrza nawet przez 0.5m chłodnicę nie załatwi problemu.Na pewno będzie trochę lepiej przez zwiększenie bezwładnosci cieplnej i powierzchni wymiany, ale...
  
 
Cytat:
2010-08-21 18:45:39, carinus pisze:
Mam troche mieszane uczucia co do mozliwości poprawy chłodzenia.Moim zdaniem brak przepływu powietrza nawet przez 0.5m chłodnicę nie załatwi problemu.Na pewno będzie trochę lepiej przez zwiększenie bezwładnosci cieplnej i powierzchni wymiany, ale...



Też mam mieszane, ale klamka już zapadła, rdzeń jedzie do polski i we wrześniu sprawdzę doświadczalnie co i jak
Pozdro.
  
 
Jeżeli nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi.Przy dalszych objawach braku wentylacji musisz już tylko poprawiac przepływ powietrza.
  
 
Cytat:
2010-08-18 03:52:22, Perzan pisze:
Czołem ekipa Mam takie małe myślenice natury ogólnej. Przymierzam się do wymiany rdzenia chłodnicy z grubości 16mm na ok. 25-30 i zastanawiam się jakie to może mieć negatywne konsekwencje dla eksploatacji silnika, a jakie pozytywne ? Ostatnio założyłem sobie grill z halogenami Helli, co stłumiło trochę przepływ powietrza i zaczął się dramat z grzaniem silnika. W dzień, na trasie wskazówka temperatury leciała do góry nawet do ok. 2-3mm przed czerwonym polem w ekstremalnych momentach (autostrada). Spokojniejsza jazda (80-100km/h) też nie dawała efektów. Wskazówka cały czas ponad połową skali Po mieście - spokój wielki, temperatura jak należy. Klasyczne objawy brudnej zewnętrznie lub zapchanej syfem w środku chłodnicy. Musiałem wrócić do fabrycznego grilla i uspokoiło się. Jako że nie mam zamiaru odpuszczać tych halogenów, muszę poprawić chłodzenie silnika. Skraplacz klimy i chłodnica są czyste, much w ożebrowaniu brak Termostat sprawny, o czym świadczy jazda po mieście. Fabryka ani zamienniki nie przewidują grubszego rdzenia więc musze to zrobić w zakładzie. Koszt to ok. 1,5 nowej chłodnicy więc nie tragedia za święty spokój z chłodzeniem, tylko mam pewne obawy czy nie przekombinuję i nie przedobrzę. Co o tym sądzicie ? Pozdro. [ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2010-08-21 17:02:34 ]


Mysle ze poprostu masz zapchana w srodku kamieniem chlodnice,i na cokolwiek bys wymienil byle nowe, bedzie ok.
Niema pojecia za duzej chlodnicy ,podobnie jak akumulatora i jeszcze pare innych rzeczy

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer