Chip Tunning silników CDTI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś ma doświadczenie w tym temacie?

  
 
Pojechałem do warszawskiej firmy tuningowej http://promotormocy.pl/, aby zorientować się jakie są szanse i koszty podniesienie mocy w mojej Signum 1.9 CDTI (150KM).

Temat okazał się dość trudny. Nie dało się zmienić softu za pomoca kostki diagnostycznej. Trzeba wyjąć sterownik.

Zobaczymy ... może na wiosnę.

ChipTunning miał z 150 KM --> 180 KM
  
 
Macku - sprobuj TU

Z tego co wyczytalem w Polsce maja kilku przedstawicieli.

PS:
Z moich info wynika, ze silnik ciezki do "znacznego podciagniecia" bo juz fabrycznie jest wysilony...
Zycze powodzenia - ja tez bawilem sie z mapa w moim - calkiem pozytywnie wyszlo 319/435




[ wiadomość edytowana przez: GTVoytec dnia 2011-01-21 19:50:23 ]
  
 
Dziękuję z informację.
  
 
Zajrzyj na VKP - temat jest raczej rozpracowany
Np:
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/31366-chip-tuning-diesel/page__view__findpost__p__1498003
ale są tez inne
  
 
Ja bym nie ryzykował.Tak jak juz ktos pisal 1,9cdti jest bardzo wysilony.Po dolozeniu kilkadziesiat koni wyzyłujesz silnik na maxa.Zaczną sie problemy z podzespolami(pompa,pompowtryski,turbina itp.)Ogolnie silniki Opla na dluzsza mete, nie za bardzo lubia chipowanie.Opel
Seria Modyfikacja
Typ silnika Moc [KM] Moment obr. [Nm] Moc [KM] Moment obr. [Nm]
1.3 CDTI 70 170 85 205
1.7 DTI 75 165 88 205
1.7 CDTI 80 170 100 210
1.7 CDTI 101 240 121 280
1.9 DTI 100 240 120 285
1.9 CDTI 120 280 150 330
1.9 CDTI 150 315 180 370
2.0 DTI 82 185 98 220
2.0 DTI 100 280 125 330
2.0 CDTI 90 240 110 290
2.0 CDTI 150 320 170 370
2.2 DTI 125 280 145 330
2.5 CDTI 146 320 170 380
3.0 CDTI 177 370 205 420
1.6 T 180 230 198 270
2.0 T 190 250 215 300
2.0 T 200 262 230 310
2.0 T 240 320 270 370
2.8 T V6 257 350 287 410


[ wiadomość edytowana przez: tomasz35 dnia 2011-01-25 22:13:39 ]
  
 
http://mootopartner.pl/chiptuning.html
  
 
Zawsze byłem i jestem bardzo sceptycznie nastawiony do Chip Tuninngu. Podszedłem do tego tematu z czystej ciekawości.
I gdyby nie fakt ze nie dało się w prosty sposób z czytać mojego softu pewnie już bym pisał o moich wrażeniach z jazdy silnikiem o mocy ~180 KM.

Niestety w Signum komputery są po blokowane i możesz jedynie WGRAĆ nowy soft i jak się później okazało i tak nic by to nie dało.
A czemu? Już tłumaczę.

W sterowniku są wpisane dwa programy ( 120KM/150KM).
Mimo, że ja mam 150 KM!!
Z urządzenia podłączanego przez nas można było TYLKO edytować część softu odpowiedzialną za mapę dla 120 KM.

W moim przypadku trzeba wyjąć cały sterownik i na "stole" dobrać się do niego.

Na razie odpuściłem temat.

  
 
Kolega dłubał moją astrę H (znaczy ojca) z silnikiem Z17DTH 100KM wydłubał 125 kucy tyle że wiązało się to z wyjęciem sterownika i wylutowaniem epromu do programatora, widzę Maciek że w opisie masz omege ten silnik co tam jest można spokojnie kręcić do 160 kucy, zakładając że masz manuala a nie automat
  
 
Cdti 120 i 150 to zupełnie inne silniki. Sterownik może i ten sam ale tylko fizycznie. Programowo to na bank coś innego i na pewno nie da się tego "podmienić".
120KM to 8-zaworówka a 150 -16to.
Poza tym to są silniki fiata a nie opla.
Nie sądzę, żeby problem był z pompą albo turbiną (chyba nikt ich nie ma po podniesieniu mocy).
Pompowtryski to ma grupa VAG.
Bardziej obawiałbym się problemów w kołem dwumasowaym, sprzęgłem ale to leci nawet w niekręconych cdti.
Moim zdaniem na 180 możesz go kopnąć.
  
 
Hi
czyli z 120 PS na 150PS nie było by problemu zęby go otworzyć - chyba?
albo się mylę?!
bo już nie wiem!
  
 
Wszystko zależy od wersji sterownika. 1500 pln i masz nowy soft 150 KM.
Ja po zrobieniu EGR-a ( był uszkodzony ) nie będę robił CHIPTunningu.
Samochód po naprawie zaczął wreszcie przyspieszać.
  
 
ja tez miałem problem z AGR-em (to chyba to samo EGR)no ale byl na gwarancji jeszcze