[Ogólne]światła dzienne w naszych autkach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam!
Koledzy czy to prawda ze światła dzienne w autach to swiatła drogowe swiecące 1/3 mocy i nie oswietlony tył auta.Szukając schematu do zbudowania automatycznie włączanych świateł po odpaleniu silnia znalazłem taki zapis na www.elektroda .pl . Napiszcie co o tym myślicie i czy to prawda.



[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2010-12-08 18:02:23 ]
  
 
a zerkales do watku kilka postow nizej? i jeszcze do tego kilkanascie nastepnych nizej? bylo juz troche o schematach, pomyslach, schemacie z elektrody itp...
  
 
ten włacznik automatyczny to ja sobie zrobiłem i juz mi działa.
części kosztowały mnie razem z płytką uniwersalna 11 zł.(schemat z elektrody)
Poczytam o tych światłach.
  
 
o 11 zeta z plytka, bardzo fajnie, sam musze sie za to wziasc...

ps. topic do zamkniecia...


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2007-03-13 20:43:15 ]
  
 
gdyby ktoś był zdecydowany na to rozwiazanie musi pamieta ze przekażnik świateł mijania (mówie o fordzie z 92 roku 1.4) patrząc z góry na ten mały przekażnik po lewej stronie ma podawany na stałe minus a po prawej plus 12 z włacznika świateł mijania ,ale w połozeniu
0 czyli włacznik wyłaczony podawany jest minus i dlatego przewód z zacisku J3 (z automatu swiateł ,schemat widoczny w mojim profilu) jeżeli włożymy po prawej stronie pod przekaznikiem swiateł mijania (+12 przy działajacym układzie) MUSIMY AUTOMAT ŚWIATEŁ zabezpieczy diodą prostowniczą np. 1N4007. BO w przypadku nie wstawienia tej diody w momecie gdy alternator osiagnie napiecie ładowania a główny włacznik świateł mijania bedzie w połozeniu (0 )wyłaczony. To tranzystor wysterowujący przekażnik świateł mijania ODPARUJE gdyz od włacznika świateł jest podany (-). wiadomo żę jak sie spotka + z - to nic dobrego z tego nie wyjdzie. Sprawdziłem to na własnej skórze. Diode należy wstawic w miejscu wejscie przewodu z włacznika świateł mijania w puszke bezpiecznikową .Patrząc na bezpieczniki od góry po lewej stronie jest długa wtyczla w niej jest żółty przewód właśnie z włacznika swiateł ,należy go przeciąc iwstawic diode (kreską na diodzie w kierunku gniazda w puszce ), to rozwiazanie nie zmusza nas do stosoweania dodatkowych przekazników. działa na 100 %
  
 
Witam
mam escorta 1.3 z 1992 r. i chciałbym sprawić sobie światła dzienne np. z drogowych. Nie słyszałem jeszcze opini kogoś kto ma podobnego escorta, jak wyglądają i świecą lampy po zamontowaniu tego układu. Czy warto zadawać sobie trud zrobienia czegos takiego, bo nie jestem niestety elektronikiem.
pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: Thatcher dnia 2007-05-20 18:24:19 ]
  
 
Odgrzewam kotleta Ma ktoś poradę w jaki najprostszy i najtańszy sposób podłączyć światełka w Escorcie?
  
 
wg. mnie zakładanie listew typu LED to zwykły wieś-tuning,ale jeśli tak bardzo ci się to podoba to najszybciej pod pozycje.
  
 
Cytat:
2010-12-08 12:35:23, zigg pisze:
wg. mnie zakładanie listew typu LED to zwykły wieś-tuning,ale jeśli tak bardzo ci się to podoba to najszybciej pod pozycje.



zgadzam sie . powinni zabronic montowac takie ''światełka'' typu LED . toć to nic nie daje . co to oświetla ? nic . i jak widze ze jezdza stare golfy tylko na takich swiatełkach to mnie krew zalewa
  
 
Po pierwsze to nie kupilem "listewki", tylko światła do jazdy dziennej z homologacja "RL00" wybita na kloszu - wiec w czym problem chlopcy? Instalacja ma dzialac zgodnie z wymogami, czyli swiatla maja swiecic sie po wlaczeni silnika. Skad wziasc "+" w dieslu, aby wszystko gralo - z alternatora??


[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2010-12-08 12:48:17 ]
  
 
Stilon,nie tylko stare golfy i calibry ale również wozy po sto pare tysiączków,wiejski lans

Luckyboy,a iu one są watowe,bo na pozycjach masz 5W

[ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-12-08 12:46:41 ]
  
 
Cytat:
2010-12-08 12:45:07, luckyboy pisze:
Po pierwsze to nie kupilem "listewki", tylko światła do jazdy dziennej z homologacja "RL00" wybita na kloszu - wiec w czym problem chlopcy? Instalacja ma dzialac zgodnie z wymogami, czyli swiatla maja swiecic sie po wlaczeni silnika. Skad wziasc "+" w dieslu, aby wszystko gralo - z alternatora?? [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2010-12-08 12:48:17 ]



mogles tez kupic zwykle lampy do jazdy dziennej i super by to wyglądało
  
 
Cytat:
2010-12-08 12:45:25, zigg pisze:
Stilon,nie tylko stare golfy i calibry ale również wozy po sto pare tysiączków,wiejski lans Luckyboy,a iu one są watowe,bo na pozycjach masz 5W [ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-12-08 12:46:41 ]



Pytanie z elektorniki: co wpiac pomiedzy lampy i zasilanie aby napiecie nie przekraczalo 12V ?? W instalacji prad zwykle ma ponad 14V wiec moge puscic je z dymem w krotkim czasie:/
  
 
Cytat:
2010-12-08 12:50:56, stilon pisze:
mogles tez kupic zwykle lampy do jazdy dziennej i super by to wyglądało



Zwykłe z homologacją RL00 są trudno dostępne, bo moda jest na LEDY, a jak były to x2 droższe, więc bez sensu:/
  
 
jeśli są to zwykłe żarówki to te 2V więcej im nie zaszkodzi,ważne jest ile mają WAT jeśli chciałbyś je podłączac pod pozycje,można zrobic osobną instalacje żeby zapalały się równocześnie z odburzaniem esa ale ja ci nie pomoge bo nigdy nie montowałem dodatkowych lamp,no 3-cie światło stopu podłączałem.
  
 
Cytat:
2010-12-08 12:53:08, luckyboy pisze:
Zwykłe z homologacją RL00 są trudno dostępne, bo moda jest na LEDY, a jak były to x2 droższe, więc bez sensu:/



chodzi mi o lampy do esocrta , no bo chyba ich nie masz skoro montujesz jakies dziwactwa
  
 
Cytat:
2010-12-08 12:57:21, stilon pisze:
chodzi mi o lampy do esocrta , no bo chyba ich nie masz skoro montujesz jakies dziwactwa



stilon o co ci chodzi?
  
 
Cytat:
2010-12-08 13:03:59, luckyboy pisze:
stilon o co ci chodzi?



nie no o nic - spoko . przepraszam juz nic nie pisze
  
 
Cytat:
2010-12-08 13:08:18, stilon pisze:
nie no o nic - spoko . przepraszam juz nic nie pisze



NO, uspokoił się Lepiej wymyśl gdzie mam kable podłączyć. Myślałem aby pociągnąć "+" z radia bo wtedy pojawia sie napiecie po przekreceniu kluczyka, tylko za duzo dlubania w desce:/
  
 
stilon chyba ma na mysli oryginalne swiatla jazdy dziennej do escorta, a dokladniej dwa przekazniki ktore wpina sie do puszki bezpiecznikow ktore wlasnie maja za zadanie uruchamiac te wlasnie swiatla zaraz po przekreceniu kluczyka...