Sortuj wg daty: rosn±co malej±co |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Z³otów | 2010-12-06 20:13:23
Jesli nic z tlokami sie nie stalo to nie kombinuj z nowym silnikiem - zrob glowice (porzadnie) i bedziesz dalej smigal jak trzeba. |
jarman Escort 1.8TD '98r Ghia Wroc³aw | 2010-12-06 20:26:08 No w³a¶nie tak sobie gdybam w kontek¶cie t³oków. Jakie jest prawdopodobieñstwo, ¿e je uszkodzi³em. Najbardziej mnie martwi, ¿e ci±gn±³em go na holu (próbuj±c odpaliæ "na pych").
Teraz tak na ch³opski rozum, zawory s± otwarte, t³oki chodz±, wal± po zaworach niszcz±c je i same siebie jednocze¶nie. Nie jestem specjalist±, w zasadzie to moja pierwsza tego typu awaria. |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2010-12-06 20:56:26
Ile da³e¶ ? 8 tysiêcy z³ za niego. Je¿eli wujek mechanik tak Ciê skasowa³ to niech Ci teraz pomo¿e w naprawiê. |
jarman Escort 1.8TD '98r Ghia Wroc³aw | 2010-12-06 21:05:01
Umówmy siê, ¿e kulisy zakupu s± teraz ma³o istotne. Auto kupione 2 lata temu, '98 rok, igie³ka, powa¿nie. Je¿d¿ony w 95% po Niemczech. Tam te¿ kupiony. Gdyby nie niemieckie regulacje odno¶nie normy spalin to by go nie sprzedawa³. Ten rozrz±d uwa¿am za niesamowity pech. Nie mam tutaj jakiego¶ ¿alu. Jakbym mieszka³ bli¿ej wuja to oczywi¶cie, ¿e bym odstawi³ do niego. Ale mieszkam prawie 200km dalej wiêc holowanie, laweta to raczej ¶redni pomys³. Bêdê robi³ na miejscu. Dodam jeszcze, ¿e przez ten czas jak eksploatowa³em autko nie dola³em mu ani grama oleju. A sprawdza³em poziom profilaktycznie conajmniej raz w miesi±cu oraz przed d³u¿szymi przeja¿d¿kami typu wypad nad morze. [ wiadomo¶æ edytowana przez: jarman dnia 2010-12-06 21:06:52 ] [ wiadomo¶æ edytowana przez: jarman dnia 2010-12-06 21:07:31 ] |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Z³otów | 2010-12-06 21:14:44 Nie martw sie ,wujas czesto sprowadza auta z tym silnikiem po zerwaniu paska i zazwyczaj sa do wymiany 4 zawory i tyle,o tlokach nie slyszalem,zeby sie potrzaskaly. |
jarman Escort 1.8TD '98r Ghia Wroc³aw | 2010-12-10 10:59:34 Skala zniszczeñ nie tak du¿a.
Uchowa³y siê zawory na jednym cylindrze, ale i tak zmieniê wszystkie 8. G³owica do planowania oraz kompletny rozrz±d (rolki, napinacz, pasek i pompka wody) do wymiany. Do tego komplet uszczelek. Planowanie g³owicy i czê¶ci robiê we w³asnym zakresie (u te¶cia hehe). Pytanie ile mo¿e wzi±æ mechanik za resztê roboty, tj. zdjêcie g³owicy, wymiana i regulacja rozrz±du, posk³adanie wszystkiego do kupy. Pozostaje jeszcze wymiana oleju, ale to ju¿ chyba mu zostawiê. Interesuj± mnie koszty roboty (co by mnie nie naci±g±³). |
mankoslaw Ford Escord Kraków | 2010-12-10 11:49:38 koszt zale¿y od mechanika, s± tacy którzy wezm± od Ciebie 300 a s± tacy co wezm± 700z³. Tak bym to wycenia³ powiem szczerze. A co do samej awarii, proponujê poszukaæ przyczyny zerwania paska, bo one same siê na wolnych obrotach nie zrywaj±. Ja dwa razy to przechodzi³em, raz zerwa³ siê bo zatar³o pompe wody, a raz pasek kliniowy siê rozwarstwi³ i wkrêci³o go w rozrz±d. Wiêc sprawdzaj dok³adnie wszystko ¿eby potem nie by³o znów hecy. |
jarman Escort 1.8TD '98r Ghia Wroc³aw | 2010-12-12 12:09:12 Prawie wszystkie czê¶ci skompletowane oprócz uszczelki pod g³owicê. Nie wiem ile ma mieæ karbów. Podpowiecie? |