[MKVII] Auto odpali³o na zimno (-8st. C) i po chwili zdech³o - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
No i sta³o siê, odholowa³em auto na warsztat i czarny scenariusz siê spe³ni³ - ROZRZ¡D STRZELI£

Drodzy u¿ytkownicy, wiem, ¿e jestem w ciê¿kiej d*pie, ale podpowiedzcie jaka jest skala problemu? Ile to stówek mo¿e wynie¶æ? Czy to siê op³aca robiæ?

z mojej strony za³amka
  
 
To jak sprawdza³e¶, ¿e "paski siê krêc±"? Na pewno wszystkie zawory, planowanie g³owicy, rozrz±d, uszczelka pod g³owice, p³yn do chodzenia przy okazji olej i filtry no i robocizna.
2 razy to przechodzi³em ~ok 1000z³ koszt takiej zabawy. I nie wymieniaj np 5 zaworów bo ja siê tak przejecha³em wydawa³o siê ok a by³y tez do kitu. Mi siê a¿ urwa³ zawór wydechowy i wbij w t³ok. Auto posz³o za 1200z³ do handlarza bo przeliczyli¶my, ¿e gra nie warta ¶wieczki. przy -10 problemy z paleniem(s³aba kompresja) A remont kapitalny silnika ok 3000z³.
EDIT: mi za 2 razem jeszcze wa³ek pêk³ i stopka(chyba siê nie pomyli³em to co od góry dociska wa³ek) i s± tego ró¿ne rodzaje 1 kupi³em z³± i do tego panewki do wa³ka

[ wiadomo¶æ edytowana przez: mateq111 dnia 2010-12-06 19:48:31 ]
  
 
Cytat:
2010-12-06 19:45:50, mateq111 pisze:
To jak sprawdza³e¶, ¿e "paski siê krêc±"?


No kolega krêci³ rozrusznikiem, a ja patrzy³em na paski z lewej strony i "siê krêci³y" . Kupi³em ten samochód w bardzo dobrym stanie, od wujka mechanika. Da³em 8k z³. Ten rozrz±d do dzi¶ mia³ ok. 30 -35k km.
Najgorzej, ¿e go chwilê na lince przeci±gn±³em i rozrusznikiem wymêczy³em. Zobaczymy co mechanik powie jak zajrzy w bebechy. Mo¿e zacz±æ siê rozgl±daæ za nowym silnikiem?? Szkoda mi tego bolida, bo to dobre auto jest (by³o).
  
 
Cytat:
2010-12-06 20:00:04, jarman pisze:
No kolega krêci³ rozrusznikiem, a ja patrzy³em na paski z lewej strony i "siê krêci³y" . Kupi³em ten samochód w bardzo dobrym stanie, od wujka mechanika. Da³em 8k z³. Ten rozrz±d do dzi¶ mia³ ok. 30 -35k km. Najgorzej, ¿e go chwilê na lince przeci±gn±³em i rozrusznikiem wymêczy³em. Zobaczymy co mechanik powie jak zajrzy w bebechy. Mo¿e zacz±æ siê rozgl±daæ za nowym silnikiem?? Szkoda mi tego bolida, bo to dobre auto jest (by³o).



Jesli nic z tlokami sie nie stalo to nie kombinuj z nowym silnikiem - zrob glowice (porzadnie) i bedziesz dalej smigal jak trzeba.
  
 
No w³a¶nie tak sobie gdybam w kontek¶cie t³oków. Jakie jest prawdopodobieñstwo, ¿e je uszkodzi³em. Najbardziej mnie martwi, ¿e ci±gn±³em go na holu (próbuj±c odpaliæ "na pych").
Teraz tak na ch³opski rozum, zawory s± otwarte, t³oki chodz±, wal± po zaworach niszcz±c je i same siebie jednocze¶nie. Nie jestem specjalist±, w zasadzie to moja pierwsza tego typu awaria.
  
 
Cytat:
Kupi³em ten samochód w bardzo dobrym stanie, od wujka mechanika. Da³em 8k z³.



Ile da³e¶ ? 8 tysiêcy z³ za niego.
Je¿eli wujek mechanik tak Ciê skasowa³ to niech Ci teraz pomo¿e w naprawiê.
  
 
Cytat:
2010-12-06 20:56:26, kamil76 pisze:
Ile da³e¶ ? 8 tysiêcy z³ za niego. Je¿eli wujek mechanik tak Ciê skasowa³ to niech Ci teraz pomo¿e w naprawiê.


Umówmy siê, ¿e kulisy zakupu s± teraz ma³o istotne. Auto kupione 2 lata temu, '98 rok, igie³ka, powa¿nie. Je¿d¿ony w 95% po Niemczech. Tam te¿ kupiony. Gdyby nie niemieckie regulacje odno¶nie normy spalin to by go nie sprzedawa³. Ten rozrz±d uwa¿am za niesamowity pech. Nie mam tutaj jakiego¶ ¿alu. Jakbym mieszka³ bli¿ej wuja to oczywi¶cie, ¿e bym odstawi³ do niego. Ale mieszkam prawie 200km dalej wiêc holowanie, laweta to raczej ¶redni pomys³. Bêdê robi³ na miejscu.

Dodam jeszcze, ¿e przez ten czas jak eksploatowa³em autko nie dola³em mu ani grama oleju. A sprawdza³em poziom profilaktycznie conajmniej raz w miesi±cu oraz przed d³u¿szymi przeja¿d¿kami typu wypad nad morze.



[ wiadomo¶æ edytowana przez: jarman dnia 2010-12-06 21:06:52 ]

[ wiadomo¶æ edytowana przez: jarman dnia 2010-12-06 21:07:31 ]
  
 
Nie martw sie ,wujas czesto sprowadza auta z tym silnikiem po zerwaniu paska i zazwyczaj sa do wymiany 4 zawory i tyle,o tlokach nie slyszalem,zeby sie potrzaskaly.
  
 
Skala zniszczeñ nie tak du¿a.

Uchowa³y siê zawory na jednym cylindrze, ale i tak zmieniê wszystkie 8. G³owica do planowania oraz kompletny rozrz±d (rolki, napinacz, pasek i pompka wody) do wymiany. Do tego komplet uszczelek.

Planowanie g³owicy i czê¶ci robiê we w³asnym zakresie (u te¶cia hehe). Pytanie ile mo¿e wzi±æ mechanik za resztê roboty, tj. zdjêcie g³owicy, wymiana i regulacja rozrz±du, posk³adanie wszystkiego do kupy.

Pozostaje jeszcze wymiana oleju, ale to ju¿ chyba mu zostawiê. Interesuj± mnie koszty roboty (co by mnie nie naci±g±³).
  
 
koszt zale¿y od mechanika, s± tacy którzy wezm± od Ciebie 300 a s± tacy co wezm± 700z³. Tak bym to wycenia³ powiem szczerze. A co do samej awarii, proponujê poszukaæ przyczyny zerwania paska, bo one same siê na wolnych obrotach nie zrywaj±. Ja dwa razy to przechodzi³em, raz zerwa³ siê bo zatar³o pompe wody, a raz pasek kliniowy siê rozwarstwi³ i wkrêci³o go w rozrz±d. Wiêc sprawdzaj dok³adnie wszystko ¿eby potem nie by³o znów hecy.
  
 
Prawie wszystkie czê¶ci skompletowane oprócz uszczelki pod g³owicê. Nie wiem ile ma mieæ karbów. Podpowiecie?