Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-09-04 20:47:28 Od klocków hamulcowych. W samochodach z gaźnikiem w tym miejscu jest kontrolka od ssania. Lampka zapala się gdy przetrze się do zera czujnik w klocku z przodu. Ta zasada działania powoduje, że zaświeca się też gdy klocki są w porządku, a nie ma połączenia w instalacji. (Te przewody często się urywają). [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-09-04 20:58:25 ] |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-09-04 23:00:02
Same niechętnie, ale częściej przez "fachowców" . |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-09-04 23:27:24 U mnie się pokruszyły same z siebie. Najpierw poszła izolacja, a potem razdwa środek. |
marcij Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Tarnow | 2008-09-05 10:35:23 u mnie tez same z siebie , i to jeszcze na dodatek gdzies glebiej , a nie przy samych kolach. Generalnie , to chyba wiecej jest przypadkow , ze kontrolka swieci z powodu przerwania kabelka w instalacji , niz z powodu faktycznie zuzytych klockow ;P
Przy okazji mam takie pytanie , w ktorym miejscu przewody z obu kol lacza sie w jeden ? Przy urzadzeniu mikroprocesorowym ? |
elson sosnowiec | 2008-09-06 23:55:09 ok wielkie dzięki
faktycznie okazało się, że kabelek od tej kontrolki, gdzieś po środku nie łączył... usterka naprawiona dzięki jeszcze raz!! |
oprawca_1978 Polonez Warszawa | 2008-09-08 08:56:16
Na oko oceniam je na 50%, mniej więcej. Tarcze nawet i lepiej, jak na połowę, ledwo co widać wjechanie. W tygodniu będę heble robił, bo je trochę przypowietrzyłem, to zrobię fotki, tarcz, klocków i zacisków. Zaciski mam full oryginał, nic nie dotykane, nawet osłony przeciwkurzowe są oryginalne. Samochód ma jakieś 148, 5 kkm. |
bee997 Polonez Caro 1.6 GLI Sosnowiec | 2008-09-19 21:31:14 Witam jestem właścicielem w.w pojazdu =) poldek 1,6 na wtrysku na abimiexie. Mam pytanko dla tych, którzy dostąpili zaszczytu posadania tego autka... OTÓŻ:
podczas jazdy czasami mruga nieregularnie czerwona kontrolka "O" otoczone kreskami przerywanymi =) opisuje tylko jak wygląda. W książce FSO wyczytałem że kontrolka ta świeci sie gdy do wymiany są klocki hamulcowe przód. Ale klocki i tarcze na przodzie mam nowe, kontrolka nie świeci sie ale podczas jazdy czasami zaczyna mrugać nierówno, chwilowo, dlaczego? Dzieki za odpowiedź PS pozdrowienia dla właścicieli Poldków. [ wiadomość edytowana przez: bee997 dnia 2008-09-19 21:36:59 ] |
fiat_maniac 4x125p+126p Kraków | 2008-09-19 22:09:07 kabelek idący od klocków się przetarł i zwiera do czegoś stąd nieregularne miganie kontrolki.
poldka nie mam, ba nawet nim nigdy nie jechałem, ale jakbyś poszukał na forum to też byś wiedział dlaczego miga ta kontrolka. |
MichalSW Miłośnik FSO FSO Polonez Caro Plu ... Kielce | 2008-09-20 06:55:26 Oprócz przetarcia kabla idącego do klocka przyczyną może być niedokładne połączenie kabli z klocków i wiązki z samochodu. Często się tak dzieje gdy nie używa się złączek fabrycznych tylko je ucina i lutuje przewody. Z własnego doświadczenia wiem, że przez cały czas jak jeżdżę Polonezem już dwa razy musiałem poprawiać złącze niefabryczne. Ani razu nie musiałem natomiast naprawiać złącza na kostki. |
marcij Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Tarnow | 2008-09-20 12:05:03 A czy za ta kontrolke odpowiada urzadzenie mikroporocesorowe ? jelsi tak to wie ktos ktore kabelki ? |
oprawca_1978 Polonez Warszawa | 2008-09-22 15:17:14
To "urządzenie" to nic innego, jak para styków, zatopiona na odpowiedniej wysokości w jednej stronie klocków. Jak się klocek zetrze do odppowiednio małej grubości, to tarcza hamucowa (jest z metalu) zwiera te zatopione styki i od tego świeci ta kontrolka. Urządzenie najprostrze pod słońcem i tyle też, bezsensowne. To moje zdanie. |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2008-09-29 11:04:29 Chyba odwrotnie. Kontrolka ta świeci się jak obwóch jest przerwany, więc nie jest podpięta bezpośrednio do klocków. Poza tym, czy to właśnie nie kontrolka z "pedałem" powinna świecić jak sie klocki przerwą? Właśnie założyłem deske pełnego Caro do siebie, i mimo ze mam kontrolke ssania są jeszcze 4 kontrolki do hamulców. Stop (ponieważ jest podłączona diodą do plusa, to ją wykręciłem), kontrolka uszkodzenia - podłączyłem do przewodu wyjśiowego ze przerywacza ze starych zegarów (tam jest wspólnie podłączone czujnik ze zbiorniczka oraz przerywacz, przerywacz odłączyłem), ręczny (podpiałem dodatkowym przewodem do wejscia przerywacza), oraz "pedał" - to zostało. Mimo że są czujniki w klockach, to musiałbym albo wrzucic urządzenie mikroprocesorowe albo przekaźnik żeby to działało prawidłowo.
A może ktoś wie jak zrobić prosty układ "odwracający", który poda na wyjście "zero", dopiero gdy wejscie zostanie odłączone od zera? |
marcij Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Tarnow | 2008-09-29 11:20:26 Tak, jest wlasnie odwrotnie i kontrolka swieci w momencie przerwy w obwodzie. Wiem jak wyglada klocek i w zwiazku z tym pytalem sie , czy za swiecenie kontrolki w momencie przerwania obwodu odpowiada przekaznik umieszczony w urzadzeniu mikroprocesorowym (czyli tym ktore odpowiada za prace wycieraczek , kontrolki zarowek stopu, chyba kierunki i awaryjne i jeszcze pare rzeczy).
Kontrolka "z pedalem" powinna sie swiec jak przepali sie zarowka swiatel stop. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-09-29 11:58:49
Jest całkowicie inaczej. Nie ma tam żadnej pary styków. Jest wiązka cienkich drucików zatopionych w klocku, które gdy się ściera po trochu się przecierają. Powoduje to najpierw żarzenie się kontrolki, a potem coraz mocniejsze jej świecenie. Całkiem sprytne urządzenie. |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2008-09-29 13:32:18
STOP nie jest kontrolką od hamulców. |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2008-09-29 17:34:21
A od czego innego ona jest?? Ma sygnalizować brak światła stopu, czy mi się wydaje? Chyba że masz na myśli że nie jest wpięta w układ hamulcowy w scislym tego sensie, lecz w elektryke uruchamianą przez za przeproszeniem pedał. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2008-09-29 17:40:35 STOP jest kontrolką od różnych awarii i zapala się razem z innymi kontrolkami - np z tymi od ciśnienia oleju i zbyt niskiego poziomu płynu hamulcowego. |