[MKVII] Ssanie w 1.8TD - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2010-12-20 18:33:12, kupiec pisze:
znaczy się ten termostat woskowy może być winien temu że nie ma ssania na zimnym silniku i korektor też, no to super korektor można sprawdzić a termostat woskowy? czy jest jakiś sposób żeby go sprawdzić zanim wydam 150 zł?

Jeśli nie naciąga linki to jest walnięty, tylko teraz tak, z tego co wiem dużo lepszym rozwiązaniem bedzie zamontowanie siłowniczka od centralnego, ktory ksoztuje jakieś 6zł. Jest dużo trwalszy od termostatu woskowego i jak walnie to naprawa nie będzie dużo kosztowała. Mianowicie robisz sobie sterowanie silniczkiem z kabiny a linkę która idzie do termostatu dajesz na siłownik i po prostu ten siłownik będzie naciągał linke i załączał ssanie.
  
 
tylko teraz mam pytanie - termostat woskowy jest jakoś powiązany z korektorem kąta wtrysku?
silniczek można zamontować, już kiedyś o tym słyszałem tylko muszę pomyśleć jak to zrobić
w moim MkIV miałem ssanie zrobione na guzik w samochodzie ale to tylko dla tego że nie chciało mi sie kupić jakiegoś przekaźnika i sterowałem prąd z guzika i teraz będę musiał zrobić to samo
  
 
Cytat:
2010-12-20 19:04:08, kupiec pisze:
tylko teraz mam pytanie - termostat woskowy jest jakoś powiązany z korektorem kąta wtrysku? silniczek można zamontować, już kiedyś o tym słyszałem tylko muszę pomyśleć jak to zrobić w moim MkIV miałem ssanie zrobione na guzik w samochodzie ale to tylko dla tego że nie chciało mi sie kupić jakiegoś przekaźnika i sterowałem prąd z guzika i teraz będę musiał zrobić to samo

Po zatym, że ułatwiają rozruch zimnego silnika to raczej więcej powiązań niema. Jeszcze nie odpowiedziałeś mi na pytanie, czy po naciagnięciu dźwigni ssania na pompie wtryskowej do ilu wzrastają obroty.
  
 
Cytat:
2010-12-20 19:23:59, mefis22 pisze:
Jeszcze nie odpowiedziałeś mi na pytanie, czy po naciagnięciu dźwigni ssania na pompie wtryskowej do ilu wzrastają obroty.


trudno określić, jak podkręciłem na tej śrubie co jest na lince wzdłuż pasa przedniego ( chodzi o linkę co jest na zdjęciu które wstawiłem) to mogę nawet podkręcić na 1100 ale to jak podkręce to tak będzie na stałe a jak ruszałem dźwignią to nie wiem bo sam to robiłem i nie sięgałem głową do auta
  
 
Cytat:
2010-12-20 19:46:31, kupiec pisze:
trudno określić, jak podkręciłem na tej śrubie co jest na lince wzdłuż pasa przedniego ( chodzi o linkę co jest na zdjęciu które wstawiłem) to mogę nawet podkręcić na 1100 ale to jak podkręce to tak będzie na stałe a jak ruszałem dźwignią to nie wiem bo sam to robiłem i nie sięgałem głową do auta

Z czym ta linka jest połączona?
  
 
połączona jest z dźwignią gazu
można wstawić zdjęcie normalnie z komputera czy trzeba bez jakąś stronę jak np fotosik?


linka
jak wstawić zdjęcie bo mnie szlag trafia



[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-20 20:11:16 ]
  
 
Cytat:
2010-12-20 20:06:06, kupiec pisze:
połączona jest z dźwignią gazu można wstawić zdjęcie normalnie z komputera czy trzeba bez jakąś stronę jak np fotosik? linka jak wstawić zdjęcie bo mnie szlag trafia [ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-20 20:11:16 ]


Proszę bardzo

  
 
Cytat:
2010-12-20 20:06:06, kupiec pisze:
połączona jest z dźwignią gazu można wstawić zdjęcie normalnie z komputera czy trzeba bez jakąś stronę jak np fotosik? linka jak wstawić zdjęcie bo mnie szlag trafia [ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-20 20:11:16 ]

To w takim razie gdzie jest wpięta linka od termostatu woskowego? Tutaj gdzie pokazałeś u mnie jest to spięte z termostatem.
  
 
jutro dokładnie obejrzę pompę i napiszę co i jak bo sam już powoli wątpie w to co piszę
tak wygląda moja pompa
pompa

jutro porobię fotki jak to wygląda u mnie
Maylo jak to się wstawia te zdjęcia?

[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-20 20:45:18 ]
  
 
więc u mnie wygląda to tak że linka z termostatu woskowego o linka z tego badziewa co mam dochodzą do tej samej dźwigni czyli wychodzi na to że i termostat woskowy i ten badziew u mnie nie działają

więc może ktoś powie co to i jak to coś naprawić??


[ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-21 19:50:33 ]
  
 
Cytat:
2010-12-20 20:23:39, kupiec pisze:
Maylo jak to się wstawia te zdjęcia? [ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-20 20:45:18 ]



O tak


A tak serio to pod zdjęciem masz link, pobierz kody i tam kopiujesz kod z ramki "Miniaturka na forum internetowe" i wklejasz do posta jak zwykły tekst, NIE za po mocą funkcji wstaw obrazek czy wstaw link. Tam są też inne kody, których można użyć np. żeby od razu pokazywał się wielgachny obrazek, ale to bez sensu wg. mnie.
  
 
Cytat:
2010-12-21 19:16:07, kupiec pisze:
więc u mnie wygląda to tak że linka z termostatu woskowego o linka z tego badziewa co mam dochodzą do tej samej dźwigni czyli wychodzi na to że i termostat woskowy i ten badziew u mnie nie działają więc może ktoś powie co to i jak to coś naprawić?? [ wiadomość edytowana przez: kupiec dnia 2010-12-21 19:50:33 ]



To co pokazujesz na zdjęciu to nie jest termostat woskowy.
Jest to urządzenie, które ma za zadanie ponieść obroty biegu jałowego do ok 1100-1200 po wbiciu biegu wstecznego. Taki bajer, dzięki któremu jak cofasz nie musisz używać pedału gazu tylko operujesz samym sprzęgłem.
  
 
Jarek77 a czy ja pisałem że to termostat woskowy?? pisałem że linka od tego i linka od termostatu dochodzą do tej samej dźwigni na pompie wtryskowej ale dzięki za wyjaśnienie do czego to służy
  
 
Musze sie dopisac bo wszyscy tkwicie w glebokim bledzie.
Silownik podcisnieniowy (obok przekaznika swiec) jest tylko i wylacznie do podciagania przy wlaczonej AC - razem ze sprzeglem klimatyzatora otwiera sie elektrozawor (niebieska wtyczka) - tylko.
co innego w endurach - tam jest silownik elektryczny - miejsce wystepowania takie samo ale nieistotne - tam jest kompletnie inaczej i dziala ze wstecznym tez ten bajer.
Do podciagania zimnego TD jest urzadzenie w obudowie termostatu i troche widac linke na zdjeciach autora watku - no ale slabo te zdjecia do tematu sie nadaja
obok - w strone silnika - tego plastikowego konca linki jest jeszcze drugi metalowy koniec tej wlasciwej linki z srubka na klucz 8.

rozgrzej silnik solidnie i naciagnij (nie czytaj WKiŁ) tak na "stycznosc" ale tak aby nie podbijalo obrowow na cieplym a rano sprawdzisz jak dziala.
  
 
Cytat:
2010-12-22 19:59:45, CKsrv pisze:
Do podciagania zimnego TD jest urzadzenie w obudowie termostatu i troche widac linke na zdjeciach autora watku - no ale slabo te zdjecia do tematu sie nadaja obok - w strone silnika - tego plastikowego konca linki jest jeszcze drugi metalowy koniec tej wlasciwej linki z srubka na klucz 8. rozgrzej silnik solidnie i naciagnij (nie czytaj WKiŁ) tak na "stycznosc" ale tak aby nie podbijalo obrowow na cieplym a rano sprawdzisz jak dziala.



zdjęcia są poglądowe więc nie wymagają artystycznej rozdzielczości
a zrobię jak piszesz bo wiem jak wygląda "koniec" termostatu woskowego na ciepłym silniku zauważyłem że jest luz na końcu czyli można podciągnąć i tak zrobię
dzięki za rade
  
 
Cytat:
2010-12-22 19:59:45, CKsrv pisze:
Musze sie dopisac bo wszyscy tkwicie w glebokim bledzie. Silownik podcisnieniowy (obok przekaznika swiec) jest tylko i wylacznie do podciagania przy wlaczonej AC - razem ze sprzeglem klimatyzatora otwiera sie elektrozawor (niebieska wtyczka) - tylko.



U mnie jest tak jak napisałem po wbiciu wstecznego podnosi obroty jedyna różnica jest taka, że faktycznie na zdjęciu wtyczka jest niebieska a u mnie jest czarna i wychodzą z niej brązowe kabelki. Klimatyzacji nie mam i nigdy nie było no i samochodzik to MKVI GHIA a nie MK VII
  
 
Cytat:
2010-12-22 20:21:31, kupiec pisze:
zdjęcia są poglądowe więc nie wymagają artystycznej rozdzielczości a zrobię jak piszesz bo wiem jak wygląda "koniec" termostatu woskowego na ciepłym silniku zauważyłem że jest luz na końcu czyli można podciągnąć i tak zrobię dzięki za rade


dobra tyle ze w 2 postach bysmy sie zmiescili a nie 2 stronach
150 zeta zostaje w kieszeni, stawiasz flakon

Cytat:
2010-12-22 20:34:43, Jarek77 pisze:
U mnie jest tak jak napisałem po wbiciu wstecznego podnosi obroty jedyna różnica jest taka, że faktycznie na zdjęciu wtyczka jest niebieska a u mnie jest czarna i wychodzą z niej brązowe kabelki. Klimatyzacji nie mam i nigdy nie było no i samochodzik to MKVI GHIA a nie MK VII



owszem, tu WKiŁ ma czasem zastosowanie
a w MK VII srednio.
  
 
CKsrv oczywiście jak się spotkamy to będzie flakon bo już mnie to drażni
  
 
pochwal sie co udalo sie zrobic czy wariant awaryjny trzeba wdrozyc.
  
 
Cytat:
2010-12-28 18:54:34, CKsrv pisze:
pochwal sie co udalo sie zrobic czy wariant awaryjny trzeba wdrozyc.



nic z tego trza szukać dalej. myślę regulacji biegu jałowego i czegoś tam jeszcze co wyczytałem na forum mondeo