[MKVII] ABS wyłącza się okresowo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od ok. tygodnia wyłącza się ABS - kontrolka zaświeca się i gaśnie. Najpierw na krótko ( kilka minut ) teraz dłużej ok 30-40 min. Ale bywają dni, że jest ok. Co sprawdzić? i czy można z tym jeździć. Nigdy nie miałem problemu z ABS-em. Zetec 11/97,90KM.
  
 
Cytat:
2010-12-26 19:44:11, sambor2 pisze:
Od ok. tygodnia wyłącza się ABS - kontrolka zaświeca się i gaśnie. Najpierw na krótko ( kilka minut ) teraz dłużej ok 30-40 min. Ale bywają dni, że jest ok. Co sprawdzić? i czy można z tym jeździć. Nigdy nie miałem problemu z ABS-em. Zetec 11/97,90KM.


Sprawdziłbym czujniki i ich tarcze (te z otworkami) przy kołach, zwłaszcza z przodu. Może są zasyfione lub zalodzone (czujniki) ewentualnie uszkodzone od lodu (tarcze).
Zdejmij koło, skręć na maksa, obejrzyj w jakim stanie jest tarczka z otworami i przeczyść delikatnie powierzchnię czujnika. Możesz też sprawdzić wtyczki od czujników.
Można z tym jeździć - ABS oczywiście nie działa - ale co ważniejsze, nie działa również korekcja siły hamowania przód/tył w zależności od obciążenia samochodu bo w autach z ABS właśnie on realizuje tę funkcję. Więc jeśli często jeździsz z obciążonym samochodem może to być trochę niebezpieczne, zwłaszcza w obecnych warunkach.
  
 
Witam . ja mialem to samo 2 tygodnie temu wstawilem autko do garazu na grzanko i wywalilem ten snieg ktory zalegal wszedzie na belce z tylu , tarczach, maglownicy .obsuszylo sie wszystko i zgaslo i jest gicior czujniki nabraly wilgoci i tyle
  
 
Ok. Najpierw wstawię go do garażu (może odtaje to wszystko co z ABS), - jeżeli nie zrobię jak podpowiada japacz.
  
 
U mnie jest to samo jak śnieg puszczał to ABS nie działał chyba się wody bał teraz jak przymroziło jest ok. Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził złączki w nadkolach
  
 
Panie japacz co ma wspólnego korektor siły hamowania w esie do abs'u?
  
 
Cytat:
2010-12-27 18:04:50, Kris75 pisze:
Panie japacz co ma wspólnego korektor siły hamowania w esie do abs'u?


A to, że w każdym samochodzie z ABS nie ma mechanicznego korektora siły hamowania Funkcję tę - czyli regulację siły hamowania tylnej osi w zależności od obciążenia realizuje pompa ABS.
Rolą korektora jest niedopuszczenie do zablokowania kół tylnej osi, co mogłoby się wydarzyć, gdyby siła hamowania była stała, a zmieniło się obciążenie samochodu. W aucie z ABS nie ma potrzeby takiego mechanicznego "zabezpieczenia", bo prędkość każdego koła jest monitorowana przez czujnik i pompa ABS indywidualnie dozuje ciśnienie dla każdego koła.
Mam nadzieję, że wyjaśniłem dość jasno...

Ps. Jaki tam ze mnie pan... Japacz jestem
  
 
Zagrzałem w garażu i faktycznie problem zniknął. Zobaczę co będzie dalej. Dzięki fest za podpowiedzi,- jak wróci wiem co sprawdzić.
  
 
Cytat:
2010-12-27 19:10:19, japacz pisze:
A to, że w każdym samochodzie z ABS nie ma mechanicznego korektora siły hamowania



ciekawe, bo nawet escort posiada korektor sily hamowania gdy jest ABS,ale ma to miejsce wtedy gdy ABS jest tylko na przednie kola. Takze nie uogólniaj prosze,bo ktos kto ma taka wersje ABS (a w MK7 tez sie zdarzaja) potem bedzie mowil ze nie ma na pewno korektora.
  
 
Ja bym przyjrzał się przewodom idącym bo tylnej belce. Może izolacja jest na nich starta i jak wilgoć jest to robi zwarcie. Brat miał uszkodzone właśnie w tym miejscu.
  
 
Witam

ja u siebie też miałem taki objaw zapalania się kontrolki ABS ...
u mnie okazało się, że miałem skończone "hamulce" z tyłu
po wymianie wszystko jest OK.

z tym, że może po prostu fachowcy w trakcie wymiany poprawili mi kabelki przy tylnych kołach ...