[OGÓLNE] klimatyzacja do RS"a MKV z jakiego essa podejdzie? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wie ktoś może czy ta plastikowa obudowa z wentylatorem co jest na podszybiu z escorta MK7 będzie pasowała do MK5????
  
 
Cytat:
2011-01-17 17:18:56, wiewior83 pisze:
a wie ktoś może czy ta plastikowa obudowa z wentylatorem co jest na podszybiu z escorta MK7 będzie pasowała do MK5????



a czy to ma jakis zwiazek z klima do rsa? bo jesli nie to zasmieciles mi watek, ktory chce kontynuowac i doprowadzic do finalu w postaci klimy w rsie. nadal potrzebne sa foty lap sprezarki i pomy wody ( wspomagania? ) z klimy z rsa. ( a najlepiej ich wymiary, material itp., bo jesli takowego nie bede mogl wstanie kupic to poprostu zrobie ).


p.s. twoj post przypomnial mi jedno apropo wentylatora w rsie. czy ten, ktory jest u mnie bedzie banglal po zalozeniu klimy czy potrzebny z rsa, ktory klime ma?


[ wiadomość edytowana przez: smallsize dnia 2011-01-18 16:12:18 ]
  
 
Cytat:
2011-01-18 13:10:22, smallsize pisze:
a czy to ma jakis zwiazek z klima do rsa? bo jesli nie to zasmieciles mi watek, ktory chce kontynuowac i doprowadzic do finalu w postaci klimy w rsie. nadal potrzebne sa foty lap sprezarki i pomy wody ( wspomagania? ) z klimy z rsa. ( a najlepiej ich wymiary, material itp., bo jesli takowego nie bede mogl wstanie kupic to poprostu zrobie ). p.s. twoj post przypomnial mi jedno apropo wentylatora w rsie. czy ten, ktory jest u mnie bedzie banglal po zalozeniu klimy czy potrzebny z rsa, ktory klime ma? [ wiadomość edytowana przez: smallsize dnia 2011-01-18 16:12:18 ]



ten z podszybia musisz mieć od wersji z klimą, bo jest tam nagrzewnica klimy (bynajmniej w MK7)
  
 
na wszystkie pytania z prova odpisze tuta, coby bylo dla potomnych.
klime zarowno w RSie jak i zetecu juz przerobilem, nawet pomagalem niektorym duchowo przez internet;D

a wiec tak, co potrzebujemy:
- sprezarka
- lapa klimatyzacji/alternatora
- lapa pompy wspomagania
- przewody od wspomagania od wersji z klima
- przewody klimatyzacji od RSa
- kolektor wydechowy od wersji z klima
- panel od klimy
- pokretla wlaczania nawiewu
- wentylator nawiewu wraz z parownikiem
- chlodnica klimy
- wentyaltor chlodnicy (jest wiekszy) z rezystorem (odpowiada za wolny bieg)
- osuszacz
- wiazka elektryczna pod maske z przekaznikiem na podszybie
- termowlacznik wentyaltora dwubiegowy.
- pasek klinowy do wersji z klima

co trzeba miec koniecznie z RSa:

- lapy mocujace - ani od scorpio, ani od galaxy ani od sierry nie podejda (w scorpio alternator jest z drugiej strony silnika, w galaxy pompa wody pozostaje na dole a alternator idzie na gore, czyli odwrotnie niz w RSie, i owy alternator nie miesci sie kolo kolektora wydechowego, wyjsciem jest zrobienie tandemu kolektorow albo calego od nowa)
- rurki aluminiowe od klimy - mi sie udalo wyrwac czesc fabrycznie nowych z serwisu za blachą kase. niestety obie wersje od zeteca nie pasuja bo silnik jest za wysoki. od diesla tez nie bo wyjscie ze sprezarki jest wykrecone w druga strone. jedyne wyjscie na obejscie tego to spawanie rurek od zeteca (ale tylko jedna wersje da sie przerobic) albo zgadac sie z gosciem od hydrauliki silowej - moze poprzerabia to w wiekszosci na przewody gietkie)

co latwo przerobic:
- wiazke mozna wymodzic, choc potrzeba przekaznika
- kolektor wydechowy tez mozna przespawac, chodzi tylko o umocowanie sond lambda, mozna zaspawac istenijace otwory i przyspawac nakretki obok, tak zeby jedna z sond nie zawadzala o sprezarke
- wlaczniki w srodku mozna zmodzic samemu jakby ktos nie znalazl panela i wlacznika.
- rurki od wspomagania, grubą mozna wymodzic z tych co sie ma, ja wpasowalem od zeteca, metalowo-gumową tez idzie od zeteca wpasowac, tylko trzeba lekko poprzeginać i jest troche za dlugi waz gumowy, ale to w niczym nie przeszkadza. mowa o mk6, w mk7 ten waz sie roznil, byc moze podejdzie bez wiekszych problemow.

co pasuje od zeteca bez gadania:
- wiazka elektryczna, choc w zalerznosci od Mejka sie roznia, jednak to nie problem, sluze pomoca.
- sprezarka od '94, chlodnica, parownik, osuszacz, wlaczniki, przekazniki i termowlacznik podpasuje.

mniej wiecej tyle. moge porobic fotki łap do sprezarki niedlugo, bo bede musial rozbierac silnik. tak samo rura od klimy, cykne fote na co zwrocic uwage i jak jest ulozona fabrycznie i dlaczego nei pasuje od zeteca.

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2011-01-18 20:32:24 ]
  
 
Cytat:
2011-01-18 20:07:50, zenq pisze:
venom mniej wiecej opisal co potrzeba z RSa, zaraz opisze co od czego pasuje, a co trzeba kupic orginalne smallsize twoje pytania z privow opisze tutaj



ok. dzieki wielkie grzesiu


mam juz klepniety panel do klimy i oryginalna lape sprezarki ( wydawalo mi sie, ze bedzie mega trudno, ale jednak sa ludzie na forum, ktorzy chca pomoc nie po raz pierwszy z reszta ).
  
 
dla ludzi chcacych wpasowac klime do zeteca, to napisze znaczaca roznice w rocznikach, ktorej rocky nie ujal w opise, natomiast do '93 sprezarka miala dwa otwory mocujace przesuniete o okolo 1cm blizej siebie niz w wersji od rocznika '94. warto na to zwrocic uwage kupujac zestaw i na wszelki wypadek wziasc rownierz lape mocujaca, ktora bedzie mozna poprostu zamienic. wlasnie tak sie nam zdarzylo u Malego, na szczescie mialem taka lape w zapasie

samo podlaczenie wiazki elektrycznej tez sie lekko rozni pomiedzy mk5 a mk6, poniewarz w mk5 trzeba wprowadzic przewody do wnetrza i podpiac pod skrzynke bezpiecznikow, w mk6 juz to zmienili, w skrzynce nie ma owych pinow do klimy, tylko wychodzi kawalek wiazki do podszybia razem z wiazka od grzanej przedniej szyby.
jednak wsyztsko da sie ogarnac bez wiekszego problemu.

jakby cos to pytac, dzwonic, pisac
  
 
Cytat:
2011-01-18 20:39:42, zenq pisze:
dla ludzi chcacych wpasowac klime do zeteca, to napisze znaczaca roznice w rocznikach, ktorej rocky nie ujal w opise, natomiast do '93 sprezarka miala dwa otwory mocujace przesuniete o okolo 1cm blizej siebie niz w wersji od rocznika '94. warto na to zwrocic uwage kupujac zestaw i na wszelki wypadek wziasc rownierz lape mocujaca, ktora bedzie mozna poprostu zamienic.




Dlatego pisałem, że zestaw klimy z dawcy musi składać się również z łapy dawcy. U mnie nie pasowała właśnie, ale miałem z dawcy, poza tym wsio się zgadza


Cytat:
2011-01-18 20:39:42, zenq pisze:




samo podlaczenie wiazki elektrycznej tez sie lekko rozni pomiedzy mk5 a mk6, poniewarz w mk5 trzeba wprowadzic przewody do wnetrza i podpiac pod skrzynke bezpiecznikow, w mk6 juz to zmienili, w skrzynce nie ma owych pinow do klimy, tylko wychodzi kawalek wiazki do podszybia razem z wiazka od grzanej przedniej szyby.




A więc wygląda na to, że każde MK5 nie ma instalacji klimy i trzeba ją samemu prowadzić.


  
 
[quote]
2011-01-18 13:10:22, smallsize pisze:
a czy to ma jakis zwiazek z klima do rsa? bo jesli nie to zasmieciles mi watek, ktory chce kontynuowac i doprowadzic do finalu w postaci klimy w rsie.
myślę że ma to związek z klimą do rsa dlatego nie chciałem zakładać nowego wątku. ale jeśli ci zaśmieciłem wątkek to sory,

[ wiadomość edytowana przez: wiewior83 dnia 2011-01-18 22:32:52 ]
  
 
wiewior w razie co to pytaj na privie, postaram ci sie odpowiedziec co i jak z montarzem. w sumie prawie wszystko z mk7 pasuje oprocz panelu i chyba wtyczki czy 2. Maly ma z mk7 wsadzona klime, tam nawet lepiej rury byly poprowadzone (obydwie kolo siebie wzdluz pasa przedniego, wczesniej jedna szla nad pokrywa zaworow...)

co do czesci to przypomnialo mi sie jeszcze jedno - 3szt przekaznikow w skrzynke bezpiecznikow, ale z nimi nie ma problemu bo wystepuja tez 'gdzie indziej' to sa te male, dwa brazowe (moga byc biale od swiatel np. i jednen niebieski (rozlaczny, jak od swiatel dziennych) hmm albo odwrotnie, dwa niebieskie i jeden brazowy... pozniej sprawdze.


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2011-01-19 01:35:08 ]
  
 
Cytat:
2011-01-19 01:21:10, zenq pisze:
wiewior w razie co to pytaj na privie, postaram ci sie odpowiedziec co i jak z montarzem. w sumie prawie wszystko z mk7 pasuje oprocz panelu i chyba wtyczki czy 2. Maly ma z mk7 wsadzona klime, tam nawet lepiej rury byly poprowadzone (obydwie kolo siebie wzdluz pasa przedniego, wczesniej jedna szla nad pokrywa zaworow...) co do czesci to przypomnialo mi sie jeszcze jedno - 3szt przekaznikow w skrzynke bezpiecznikow, ale z nimi nie ma problemu bo wystepuja tez 'gdzie indziej' to sa te male, dwa brazowe (moga byc biale od swiatel np. i jednen niebieski (rozlaczny, jak od swiatel dziennych) hmm albo odwrotnie, dwa niebieskie i jeden brazowy... pozniej sprawdze. [ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2011-01-19 01:35:08 ]



grzesiu dzieki wielkie jak bede mial wiekszosc juz skolekcjonowana ( chyba, ze uda mi sie wyrwac rsa z klima do przekladki to sie odezwe ), ale nawet jak bede mial druga opcje to sie tez odezwe bo sam i tak tego raczej nie ogarne byc moze jakas ustawka u mnie lub u ciebie na zakladanie klimy

mala edytka:

w ktore miejsca w skrzynce wchodza te przekazniki?


[ wiadomość edytowana przez: smallsize dnia 2011-01-19 15:44:17 ]
  
 
Cytat:
2011-01-18 21:33:27, -Rocky- pisze:
A więc wygląda na to, że każde MK5 nie ma instalacji klimy i trzeba ją samemu prowadzić.



nie do konca. kawalek od skrzynki do wlacznika itp jest. roznica jest w tym, ze w mk6/7 masz zlaczke na podszybiu, kolo kompa abs, a w mk5 wchodzi bezposrednio w skrzynke. ot 30 cm. wiazki roznicy. identycznie jest z instalacja grzanej przedniej szyby. wynika to z tego, ze przerabiajac lekko wiazke w mk6, polaczyli to w jedno, wyprowadzili ze skrzynki w innym miejscu i wplatali w wiazke, wyprowadzajac grzanie szyby, spryskow i klime w jednej wlaczce na podszybiu. zapewne latwiej bylo to poprostu pozniej 'dorzucic' dla klienta.


[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2011-02-17 00:00:45 ]
  
 
Cytat:
2011-02-16 23:59:17, zenq pisze:
nie do konca. kawalek od skrzynki do wlacznika itp jest. roznica jest w tym, ze w mk6/7 masz zlaczke na podszybiu, kolo kompa abs, a w mk5 wchodzi bezposrednio w skrzynke. ot 30 cm. wiazki roznicy. identycznie jest z instalacja grzanej przedniej szyby. wynika to z tego, ze przerabiajac lekko wiazke w mk6, polaczyli to w jedno, wyprowadzili ze skrzynki w innym miejscu i wplatali w wiazke, wyprowadzajac grzanie szyby, spryskow i klime w jednej wlaczce na podszybiu. zapewne latwiej bylo to poprostu pozniej 'dorzucic' dla klienta. [ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2011-02-17 00:00:45 ]



czyli grzesiek mam rozumiec, ze od skrzynki do wlacznika i do gdzies tam wiazka juz jest?
  
 
Cytat:
2011-02-16 23:59:17, zenq pisze:
nie do konca. kawalek od skrzynki do wlacznika itp jest. roznica jest w tym, ze w mk6/7 masz zlaczke na podszybiu, kolo kompa abs, a w mk5 wchodzi bezposrednio w skrzynke. ot 30 cm. wiazki roznicy. identycznie jest z instalacja grzanej przedniej szyby. wynika to z tego, ze przerabiajac lekko wiazke w mk6, polaczyli to w jedno, wyprowadzili ze skrzynki w innym miejscu i wplatali w wiazke, wyprowadzajac grzanie szyby, spryskow i klime w jednej wlaczce na podszybiu. zapewne latwiej bylo to poprostu pozniej 'dorzucic' dla klienta. [ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2011-02-17 00:00:45 ]



Bardzo możliwe, że tak właśnie jest. Niestety nie było mi dane grzebać jeszcze w MK5 w MK6 i MK7 owszem. Ten kawałek instalacji od skrzynki do przełącznika jest w zasadzie uniwersalny, działa z klimą i bez niej, więc masz rację

W ramach ciekawostki, instalacja która idzie od skrzynki do zegarka z alarmem i bez niego jest również chyba uniwersalna. Ilość pinów w kostce zegarka np z RSa z alarmem = ilości kabli w CL bez niego
  
 
Cytat:
2011-02-17 21:43:59, -Rocky- pisze:
Bardzo możliwe, że tak właśnie jest. Niestety nie było mi dane grzebać jeszcze w MK5 w MK6 i MK7 owszem. Ten kawałek instalacji od skrzynki do przełącznika jest w zasadzie uniwersalny, działa z klimą i bez niej, więc masz rację W ramach ciekawostki, instalacja która idzie od skrzynki do zegarka z alarmem i bez niego jest również chyba uniwersalna. Ilość pinów w kostce zegarka np z RSa z alarmem = ilości kabli w CL bez niego



bede u siebie w rsie wymienial panel na ten z klima to bede widzial ile idzie kabli do przelacznika. na pewno sie podziele z moimi spostrzezeniami

ale te info od ciebie i zenqa jest budujace , bo w sumie bedzie w kabinie mniej grzebania
  
 
jakbys potrzebowal pokretlo/przelacznik klimy do mk5/6 to mam takowe na sprzedaz
  
 
kabel do wlacznika jest napewno, pod deska jest wiazka uniewersalna, jesli chodzi o wlacznik klimy to w sumie to tylko 2 kabelki wiecej, a akurat do wlacznika idzie ich kilka, wiec bylo by niezbyt oplacalnie robic kilkanascie wersji. jak czegos nie ma, to tego co da sie latwo dopiąć, np. wiazke el. szyb do skrzynki.
tak wiec nie ma strachu chlopaki, klima w esku to pryszcz



[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2011-02-18 19:57:30 ]
  
 
Cytat:
2011-02-18 19:31:08, shadk-k pisze:
jakbys potrzebowal pokretlo/przelacznik klimy do mk5/6 to mam takowe na sprzedaz



mam juz panel/pokretlo i cos tam jeszcze


p.s. grzesiek, az z czystej ciekaowsci przejde sie chyba w poniedzialek do blacharza rozkrecic to wszystko i zobaczyc co tam jest i ile

ja wiem, ze klima w essie to pryszcz, ale zdobyc kilka czesci to juz wyzwanie ( sam z reszta wiesz po sobie ).
  
 
jak wyciagniesz 'zwykly' przelacznik od nadmuchu, to zobaczysz ze ma mniej wpinow, a wtyczka jest pelna jak do klimy i ma wszystkie kabelki, dokladnie to 2 wiecej (wlaczenie klimy i wlaczenie obiegu wewn) reszta jest realizowana w pokretle (kontrolka, poszczegolne biegi na 2 trybow nawiewu, tzn obieg wewn/zewn, wylaczenie klimy przy wylaczeniu nawiewu)

i dlatego tez kontrolka we wlaczniku nie jest informacja o dzialaniu klimy, tylko o wcisnieniu guzika - czyli calkiem inaczej niz w grzaniu przedniej szyby, gdzie kontorolka jest zasilana z tego samego kabla, ktory jest podlaczony do samej szyby, co pozwala nam szybko sprawdzic czy faktycznie idzie napiecie na szybe
  
 
klima zalozona, ale jeszcze nie napelniona. bylem umowiony na wczoraj na przeglad calej klimy, ale zostalem wystawiony przez pana. jego ojciec stwierdzil, ze syn z nikim sie na sobote nie umawial i gdyby nie to, ze pojechalem z zona w odwiedziny do tesciow to 50 km poszlo by na darmo ( no nie do konca, bo przynajmniej "pobawilem sie RSem odrobinke na trasie ).



przechodzac do sedna odswiezenia watku. pasuja przewody od diesla bez przerabiania, ale pod warunkiem, ze RS nie posiada calego ukladu APS ( z nim moze tez by pasowalo po malej kombinacji, ale nie mialem juz mozliwosci sprawdzenia gdyz pozbylem sie APSu po usilnych namowach kolegi zeppelina ).


p.s. czy ktos wie ile do sprezarki klimy wlewa sie oleju? ( bo jak ktos nie chce zarobic, to wole przygotowac wszystko sam i pojechac tylko na odgrzybianie i napelnienie ).