[zeppelin] Saxofon 1.4 VTS - mała aktualizacja - Strona 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No nie wiem... Kłóciłbym sie
  
 
Cytat:
2011-01-19 18:22:02, Sjepka pisze:
No nie wiem... Kłóciłbym sie


Hehe, też tak kiedyś myślałem jak Ty, ale forum cytrynki mi wyprostował pogląd na tą kwestię
  
 
kolega ma xsare jedynke 1.8 vts, a niby to 2.0 tylko byly vts, a jednak tak nie jest. to samo tyczy sie saxo. sa vtsy 1.4 i 1.6
  
 
Cytat:
2011-01-19 18:17:53, zeppelin pisze:
I tu sie kolego mylisz SX też były nie ważne czy to jest 1.4, 1.6 (8V), 1,6 (16V) czy nawet 1.5d, to jest vts czyli wersja wyposażenia typu fotele, poszerzenia itp, znaczek vts. Oznaczenie vts nie oznacza wersji silnikowej.



łeeee to mi się nie podoba to tak samo jak do escorta 1,3 założyć graty od RS'a, w sensie zderzaki itp


p.s. mimo to i tak ładne autko, a 75KM to wystarczy jak na tak małą bude.


[ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2011-01-19 18:37:52 ]
  
 
Cytat:
2011-01-19 18:36:53, lukas1986 pisze:
łeeee to mi się nie podoba to tak samo jak do escorta 1,3 założyć graty od RS'a, w sensie zderzaki itp p.s. mimo to i tak ładne autko, a 75KM to wystarczy jak na tak małą bude. [ wiadomość edytowana przez: lukas1986 dnia 2011-01-19 18:37:52 ]



no nie 1.3 tylko 1.8 ( pojemnosc mniej o nr i tak tez jest XR'ki ) zderzaki i srodek taki sam jak rs. ( wiadomo, ze sie roznia detalami, ale nie wchodzmy w takie szczegoly ).

cytryna krzyska wyglada naprawde fajnie
  
 
Cytat:
2011-01-19 18:41:33, smallsize pisze:
no nie 1.3 tylko 1.8 ( pojemnosc mniej o nr i tak tez jest XR'ki ) zderzaki i srodek taki sam jak rs. ( wiadomo, ze sie roznia detalami, ale nie wchodzmy w takie szczegoly ). cytryna krzyska wyglada naprawde fajnie


jest jaki jest fajniej wygląda w setupie letnim na lekkiej glebie i alusach niż teraz na zimówkach i podwyższony . A jeszcze co do dywagacji o vtsach to najmocniejszą wersjie saxo 1.6 16V można rozpoznac po znaczku 16 V na tylnych słupkach, jeździłem takim sprzętem i powiem szczerze że ładnie to zapierdziela.
  
 
Zwracam honor
  
 
Jakoś mnie zebrało i postanowiłem zrobić małą aktualizację rzeczy wykonanych przy Saxofonie.
Po zrobieniu rzeczy koniecznych do zrobienia zaczęło się powolne modzenie, ponieważ iż wydech zaczął się sypać po założeniu gazu w trybie natychmiastowym postanowiłem zrobić go z nierdzewki i dodatkowo jeszcze udało mi się kupić (tu podziękowania dla bratanka), kolektor wydechowy 4-2-1 z nierdzewki za całe 320 zł z przesyłką z niemiec, trzeba było go trochę poprawić ale generalnie za te pieniądze warto było.



Tutaj małe porównanie dwóch kolektorów, starego(notabene był pęknięty) i nowego:


Niedoróbki chińskiego kolektora:


I po małej obróbce, czyli diax i tig:


Mała foto relacja z elementów składowych wydechu i budowy. Układ wydechowy składa się z dwóch tłumików przelotowych RM Motorsport i strumienicy wyglądającej jak katalizator, wiem że ta strumienica nie potrzebna ale dla 70% upierdliwych Panów diagnostów jest to katalizator i oto właśnie chodziło. Wydech dość głośny i o dziwo bardzo basowy.





Jest to mój pierwszy wydech spawany z nierdzewki i teraz bym to trochę lepiej pospawał (bardziej estetycznie ), no ale trzeba było od czegoś zacząć.

Po wydechu przyszedł czas na kolejny etap jakim było zlikwidowanie wycieku oleju spod głowicy, oraz wymianę skrzyni biegów (skrzynia założona z zx 1.4 a przynajmniej jej wnętrzności wsadzone do obudowy z saxo), przy okazji zmienione wszystkie uszczelnienia w silniku. Ponieważ iż kupiłem drugą głowicę z 1,4 została lekko zmodyfikowana, a więc powiększone kanały wydechowe(nie miałem już siły ich na lustro zrobić) i dolotowe, głowica splanowana 1.5mm, przefrezowane i dotarte gniazda zaworowe, wymienione uszczelniacze. Poniżej kilka fotek obrazujących przebieg prac.





Po zrobieniu wydechu i głowicy dupochamowania odczuła polepszenie osiągów (przynajmniej tak mi się wydaje, hehe), następnym etapem układanki było zamontowanie kolektora dolotowego z citroena saxo 1,6 8V i przepustnicy. Niestety montaż nie był plug&play, gdyż po pierwsze kolektor z 1,6 8V nie posiada, silniczka krokowego w przepustnicy, po drugie wogóle go nie posiada, tylko jest to zawór biegu jałowego, receptą było wykonanie redukcji i zamonotwanie przepustnicy z citroena Saxo 1,6 16V.
Poniżej mała dokumentacja zdjęciowa.
Przed:


Po




Po założeniu większej przepustnicy samochód zdecydowanie żwawiej reaguje na gaz i tak jakby się odetkał na wyższych obrotach. Na założenie czeka Ecumaster DET3 i sonda szerokopasmowa Inovate, wtedy będzie można delikatnie dolać motor i ustawić ostrzejszy zapłon, no i wreszcie sprawdzić na hamowni jaki przyrost mocy został uzyskany.

Żeby silnikowi było lżej, wleciała nowa chłodnica z 1,6 16V, oraz wentylatory, niestety zdjęcia są jeszcze bez wentylatorów z 1,6 16V, tylko z prowizorycznie przerobionym z 1,4.



  
 
Zeby troszkę poprawić prowadzenie auta na przód wleciały amaortyzatory Bilstein B6, jeszcze tylko na tył i będzie komplet.
Porównanie Kayaba Excel G, kontra bilstein B6


Na dniach Saxofon otrzymał kierownicę "omp" (chińska podróbka) z nabą gdyz seryjna kierownica w saxo strasznie mi do gustu nie przypadła, ponadto został przedłużony drążek zmiany biegów oraz zrobiony mały "short shifter".



No to by było na tyle, póki co , teraz pora dalej z rsem walczyć, który jest zdecydowanie sympatyczniejszy w pracach niż Saxofon (czytaj więcej miejsca pod maską i przyjaźniejsza elektornika).
Pozdrawiam zeppelin
  
 
Szukasz mocy ,a sekwencja lipnie zamontowana .Wkrętki za daleko od głowicy ,powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy PB .Druga sprawa to długość wężyków do listwy wtryskowej...za długie.



Uploaded with ImageShack.us
  
 
Hehe, zgodzę się z toba ale:
- bliżej się w tym silniku nie da zamontować wkrętek, można jeszcze próbować wiercić w głowicy ale wolałem tego nie robić (wtryski benzyny są zamontowane w głowicy);
- wężyki długie, wiem ale też nie da się ich skrócić, gdyż przeszkadza cewka zapłonowa, no chyba że wtryskiwacze gazu pod kolektorem umieścić, wtedy by były najkrótsze wężyki.

Jak masz lepszy pomysł na montaż słucham rad
Cytat:
2011-10-26 16:06:56, kamil76 pisze:
Szukasz mocy ,a sekwencja lipnie zamontowana .Wkrętki za daleko od głowicy ,powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy PB .Druga sprawa to długość wężyków do listwy wtryskowej...za długie. Uploaded with ImageShack.us

  
 
Jaką Ty masz tam listwę wtryskową czy jest to KEIHIN ? Można zmienić na pojedyncze np Hana 2000 i wstawić je pionowo na 2 cm wężykach .Instalka zniknie z pokrywy .
Ja mam Magic Jet tak zamontowane



Uploaded with ImageShack.us


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2011-10-26 17:49:58 ]
  
 
Kurcze nie pamiętam jaka jest listwa, zobaczę czy da się te wtryski wyciągnąć i zrobić tak jak napisałeś, jeżeli się nie da to zostawię tak jak jest bo nie uśmiecha mi się zmieniać listwy z wtryskami, ale dzięki za pomysł, w instalacjach gazowych raczej nie siedzę , choć to ciekawa sprawa. Inna sprawa że gazownicy zakładający instalację, tak właśnie ją założyli
Cytat:
2011-10-26 17:42:17, kamil76 pisze:
Jaką Ty masz tam listwę wtryskową czy jest to KEIHIN ? Można zmienić na pojedyncze np Hana 2000 i wstawić je pionowo na 2 cm wężykach .Instalka zniknie z pokrywy .

  
 
Cytat:
Inna sprawa że gazownicy zakładający instalację, tak właśnie ją założyli



Gazownicy tak zakładają jak im wygodniej i szybciej .Ja też tak miałem założone .
  
 
A czy silnik 1.6 8v też źle znosi gaz?