D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 20

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Udało sie zrobić pare testów i BARDZO PROSZĘ o podpowiedz czy moje obawy sie sprawdzają...
https://drive.google.com/open?id=0B-mfX3B-DcQwczdHUUFKS3djdFU
Oraz
https://drive.google.com/open?id=0B-mfX3B-DcQwRVVxWmtmbDJ3Y2M

I informacja dodatkowa...wywala błąd EGR.

Przepraszam ale inaczej nie umiem zamieścić.



[ wiadomość edytowana przez: Izzymob dnia 2017-06-28 16:30:25 ]

[ wiadomość edytowana przez: Izzymob dnia 2017-06-28 16:36:13 ]
  
 
Cytat:
2017-06-28 16:26:58, Izzymob pisze:
Witam Udało sie zrobić pare testów i BARDZO PROSZĘ o podpowiedz czy moje obawy sie sprawdzają... https://drive.google.com/open?id=0B-mfX3B-DcQwczdHUUFKS3djdFU Oraz https://drive.google.com/open?id=0B-mfX3B-DcQwRVVxWmtmbDJ3Y2M I informacja dodatkowa...wywala błąd EGR. Przepraszam ale inaczej nie umiem zamieścić. [ wiadomość edytowana przez: Izzymob dnia 2017-06-28 16:30:25 ] [ wiadomość edytowana przez: Izzymob dnia 2017-06-28 16:36:13 ]



Wydaje mi się, że tak podane dane z testów będą bezużyteczne. Przede wszystkim musisz powiedzieć na czym polegały testy. Czy to 3 i 4 bieg od 1500 obr/min. i gaz do dechy? Jeżeli tak, to w następnym kroku musisz wyeksportować wyniki do xml. Najważniejsze są wyniki dla następujących parametrów: Engine SPD [rpm], MAP [kPa] oraz Common Rail Pressure [MPa]. Resztę dla czytelności testów możesz usunąć. Wykresy mogą być, ale nie są konieczne. Jeżeli tak przedstawisz wyniki to zwiększysz szanse na uzyskanie wskazówek od ekspertów forum.

W uzupełnieniu i zakończeniu moich bojów, poniżej zamieszczam wyniki już po zamontowaniu nowiutkiego zaworka vrv.

Nowy zawór vrv z "kominkiem"


Wcześniej jak wiadomo przeczyściłem EGR z dotarciem grzybka (samodzielnie jako laik w tych sprawach), wyciąłem drugiego kata i wspawałem rurę żaroodporną (pomoc spawacza). Po usunięciu 2. katalizatora głośność nie wzrosła, a autku jakby lżej.

Testy dla 3 i 4 biegu od 1500 obr./min. i gaz do dechy. Trasa lekko pod górę z małym siodłem.

3. bieg 2017-06-23 15:04:13
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1757 159 88
1892 191 93
2029 203 96
2184 207 96
2343 199 105
2487 196 104
2637 198 109
2795 199 116
2921 190 120
3064 189 117
3189 189 122
3300 190 126
3429 193 128
3554 195 125
3670 196 126
3756 191 132
3871 192 131
3982 190 135
4067 186 133
4159 182 130
4251 181 135
4314 178 135
4385 178 132
4439 180 134
4528 180 132
4600 180 130
4671 180 127
4721 180 130
4798 179 128



4. bieg 2017-06-23 15:07:37
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1489 144 77
1548 152 81
1610 163 83
1676 175 87
1743 190 87
1821 200 91
1901 209 93
1976 211 91
2042 215 92
2129 220 94
2195 221 98
2265 201 98
2325 196 104
2392 198 105
2448 201 107
2520 205 108
2589 206 110
2640 206 111
2709 205 113
2773 203 115
2840 199 111
2906 195 118
2962 197 118
3037 197 121
3098 198 121
3154 199 124
3209 200 122
3267 203 121
3332 203 123
3398 203 127
3453 204 126
3506 206 124
3554 207 129
3598 207 127
3660 205 126
3678 205 131
3725 203 128
3770 200 131
3815 200 128
3860 200 131



Test przeprowadziłem tydzień temu, zaraz po wymianie zaworka. Być może komputer nie złapał jeszcze charakterystyki turbiny?!
  
 
Cytat:
2017-06-29 19:28:03, andrzejk2 pisze:
Wydaje mi się, że tak podane dane z testów będą bezużyteczne. Przede wszystkim musisz powiedzieć na czym polegały testy. Czy to 3 i 4 bieg od 1500 obr/min. i gaz do dechy? Jeżeli tak, to w następnym kroku musisz wyeksportować wyniki do xml. Najważniejsze są wyniki dla następujących parametrów: Engine SPD [rpm], MAP [kPa] oraz Common Rail Pressure [MPa]. Resztę dla czytelności testów możesz usunąć. Wykresy mogą być, ale nie są konieczne. Jeżeli tak przedstawisz wyniki to zwiększysz szanse na uzyskanie wskazówek od ekspertów forum. W uzupełnieniu i zakończeniu moich bojów, poniżej zamieszczam wyniki już po zamontowaniu nowiutkiego zaworka vrv. Nowy zawór vrv z "kominkiem" Wcześniej jak wiadomo przeczyściłem EGR z dotarciem grzybka (samodzielnie jako laik w tych sprawach), wyciąłem drugiego kata i wspawałem rurę żaroodporną (pomoc spawacza). Po usunięciu 2. katalizatora głośność nie wzrosła, a autku jakby lżej. Testy dla 3 i 4 biegu od 1500 obr./min. i gaz do dechy. Trasa lekko pod górę z małym siodłem. 3. bieg 2017-06-23 15:04:13 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1757 159 88 1892 191 93 2029 203 96 2184 207 96 2343 199 105 2487 196 104 2637 198 109 2795 199 116 2921 190 120 3064 189 117 3189 189 122 3300 190 126 3429 193 128 3554 195 125 3670 196 126 3756 191 132 3871 192 131 3982 190 135 4067 186 133 4159 182 130 4251 181 135 4314 178 135 4385 178 132 4439 180 134 4528 180 132 4600 180 130 4671 180 127 4721 180 130 4798 179 128 4. bieg 2017-06-23 15:07:37 Engine SPD MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1489 144 77 1548 152 81 1610 163 83 1676 175 87 1743 190 87 1821 200 91 1901 209 93 1976 211 91 2042 215 92 2129 220 94 2195 221 98 2265 201 98 2325 196 104 2392 198 105 2448 201 107 2520 205 108 2589 206 110 2640 206 111 2709 205 113 2773 203 115 2840 199 111 2906 195 118 2962 197 118 3037 197 121 3098 198 121 3154 199 124 3209 200 122 3267 203 121 3332 203 123 3398 203 127 3453 204 126 3506 206 124 3554 207 129 3598 207 127 3660 205 126 3678 205 131 3725 203 128 3770 200 131 3815 200 128 3860 200 131 Test przeprowadziłem tydzień temu, zaraz po wymianie zaworka. Być może komputer nie złapał jeszcze charakterystyki turbiny?!

To zrob jeszcze raz i obserwuj czy nie przeladowuje to 220 kpa nie powinno wystapic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zrobiłem ponowne testy i chyba jeszcze coś z turbo nie tak.

Trasa nr 1 cały czas lekko pod górkę

3. bieg 2017-07-01 08:27:20
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1575 108 47
1575 108 47
1590 108 47
1609 109 73
1670 131 84
1787 166 92
1939 205 94
2107 222 99
2254 229 100
2404 236 107
2559 236 106
2693 232 114
2862 199 115
3015 201 121
3154 208 124
3292 203 122
3432 199 128
3560 201 126
3654 199 127
3762 194 131
3867 193 128
3950 190 134
4037 189 135
4117 186 131
4206 183 135
4253 185 131
4317 185 131
4364 185 133
4407 185 135
4446 185 132



W zakresie 2100-2700 nieźle przeładowało..

4. bieg 2017-07-01 08:30:30
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1192 117 60
1234 120 64
1276 122 66
1318 126 66
1365 130 72
1410 134 73
1465 139 73
1507 146 80
1573 156 84
1637 170 86
1709 185 89
1793 197 90
1865 209 92
1948 211 95
2028 213 94
2103 214 97
2179 208 97
2251 208 102
2332 208 103
2398 205 102
2460 206 103
2528 206 103
2592 206 110
2656 208 111
2721 202 113
2779 200 111
2834 202 116
2895 203 113
2951 203 114
3009 204 115
3070 203 120
3114 204 123
3178 202 125
3214 203 120
3271 203 121
3315 203 126
3382 204 122
3434 205 128
3479 205 128
3531 204 128
3567 205 129
3621 205 130



Tu już lepiej.

Teraz następny test kilka kilometrów dalej i kilka minut później.
Trasa nr 2 to ta, jak zwykle, lekko pod górę z małym siodłem.

3. bieg 2017-07-01 08:33:55
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1375 127 69
1490 136 75
1595 150 84
1731 171 90
1898 200 90
2056 214 97
2210 209 99
2370 210 106
2526 209 104
2685 205 108
2843 202 118
3001 199 117
3143 198 120
3270 198 126
3409 201 128
3535 203 129
3660 202 131
3771 197 129
3868 194 134
3990 191 130
4053 185 131
4170 183 134
4251 184 134



4. bieg 2017-07-01 08:36:18
Engine SPD MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1373 131 67
1412 135 71
1475 139 78
1520 146 80
1582 155 84
1643 169 85
1720 185 88
1795 197 87
1875 207 88
1950 212 94
2026 214 95
2100 212 97
2176 215 99
2251 212 102
2321 203 102
2395 205 104
2462 210 106
2535 207 109
2603 209 110
2678 205 112
2750 205 110
2814 196 113
2881 194 115
2943 195 119
3007 197 117
3081 197 117
3139 197 117
3203 199 122
3268 200 125
3337 202 125
3403 202 122
3454 203 124
3503 203 129
3550 205 124
3614 205 129
3650 202 130
3682 201 129
3731 199 126
3770 197 132




Czy mam się bać? Czy już czas się przyjrzeć turbinie?

Dodam tylko, że tydzień temu czyściłem bezpośrednio układ paliwowy środkiem LM 2666, a teraz jeżdżę z dodatkiem do paliwa ARCHOIL AR6400-D MAX (400ml na pełny bak).
  
 
Witam,
Mam problem z Toyota Corolla Verso 2005 2.0 Diesel 116 km auto traci moc i zaczyna okropnie kopcić na czarno. Choćbym dodawał mu gazu do dechy to nawet nie reaguje, dajmy przykład: jadę sobie na 5 biegu jakieś 90 km/h, i samochód przede mną skręca i muszę zwolnić do prędkości ok 60 km/h, redukuje bieg i mam około 2tyś obrotów, dokładam gazu, a tu żadnego rezultatu, tak jakby auto nie miało wogle mocy i tak toczę się i obroty powolutku wzrastają i wzrastają, aż dobije do 3,5 tyś i zaczynam wreszcie dynamiczniej przyspieszać, ale gdy popatrzę na lusterka widzę bardzo dużą chmurę czarnego dymu, i tak pomęczę go nawet do 4 tyś i po 1 km mu przechodzi i jedzie normalnie i później znowu to samo, jak jest zimny to wszystko ok, ale gdy się nagrzeje to wariuje. Mechanik wyczyścił Egr, filtr paliwa wymienił posprawdzał i nic może turbina szwankuje. Bardzo proszę o pomoc.
  
 
Cytat:
2017-07-06 22:13:55, dareczek27 pisze:
Witam, Mam problem z Toyota Corolla Verso 2005 2.0 Diesel 116 km auto traci moc i zaczyna okropnie kopcić na czarno. Choćbym dodawał mu gazu do dechy to nawet nie reaguje, dajmy przykład: jadę sobie na 5 biegu jakieś 90 km/h, i samochód przede mną skręca i muszę zwolnić do prędkości ok 60 km/h, redukuje bieg i mam około 2tyś obrotów, dokładam gazu, a tu żadnego rezultatu, tak jakby auto nie miało wogle mocy i tak toczę się i obroty powolutku wzrastają i wzrastają, aż dobije do 3,5 tyś i zaczynam wreszcie dynamiczniej przyspieszać, ale gdy popatrzę na lusterka widzę bardzo dużą chmurę czarnego dymu, i tak pomęczę go nawet do 4 tyś i po 1 km mu przechodzi i jedzie normalnie i później znowu to samo, jak jest zimny to wszystko ok, ale gdy się nagrzeje to wariuje. Mechanik wyczyścił Egr, filtr paliwa wymienił posprawdzał i nic może turbina szwankuje. Bardzo proszę o pomoc.

No wlasnie czyscil ale nie wyczyscil tam gdzie trzeba.
Zawor EGR zle wyczyscil.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-07-08 10:50:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-07-08 10:51:23 ]
  
 
Wielkie dzięki Bigelektron, pojechałem do innego mechanika wyczyścił porządnie i wszystko gra, a tak bym dalej szukał przyczyny. Jeszcze raz wielkie dzięki. Takich fachowców u nas brakuje, bo większość to oszusty.
  
 
Witam.
Problem rozwiązany.
EGR zaślepiony i autko działa jak nowe. Ale dobranie się do EGR w moim silniku brzmi lepiej niz do dziewicy!!! Dwa dni pracy.
Ale mam pytanie: czy uszczelniacze zaworów mogą powodować problemy???
Mam przejechane 20k od regeneracji turbo i na dolocie pojawił się olej.
BigElektron proszę o podpowiedź!!!

[ wiadomość edytowana przez: Izzymob dnia 2017-09-04 21:55:42 ]
  
 
Cytat:
2017-09-04 21:49:29, Izzymob pisze:
Witam. Problem rozwiązany. EGR zaślepiony i autko działa jak nowe. Ale dobranie się do EGR w moim silniku brzmi lepiej niz do dziewicy!!! Dwa dni pracy. Ale mam pytanie: czy uszczelniacze zaworów mogą powodować problemy??? Mam przejechane 20k od regeneracji turbo i na dolocie pojawił się olej. BigElektron proszę o podpowiedź!!! [ wiadomość edytowana przez: Izzymob dnia 2017-09-04 21:55:42 ]


Niebardzo rozumiem co robiles przez te dwa dni z EGRem.Demontujesz obudowę filtra powietrza odkręcasz jedna srube dwie nakrętki na klucz 12 nasadka odpinasz wtyczke i dwa wężyki wodne i masz go w garści.
Co do oleju na dolocie to jak można zauwazyc ujście odmy jest wlasnie do weza na dolocie i zawsze jest tam olej.Jezeli jest go dużo a na rozgrzanym silniku po zdjęciu weza odmy dmucha białym dymem to albo zarzniety silnik polaczenie tlok cylinder pierścienie ,albo zapchana odma -separator oleju w pokrywie zaworowej.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,

Również mam problem z mocą. Przy dodaniu i puszczeniu gazu słyszalny jest świst (tutaj film https://www.youtube.com/watch?v=647RhpVwqDA). Ostatnio zauważyłem, że przy wysokich obrotach jest również słyszalny dźwięk jakby przepuszczania powietrza (tutaj film https://www.youtube.com/watch?v=oa0REIOfnnA)

Wykonałem testy na 3 i 4 biegu.
Oto wyniki. 3 bieg
1 próba
2 próba
4 bieg
1 próba
2 próba
Wielka prośba o pomoc o zinterpretowanie wyników i ukierunkowanie mnie w znalezieniu przyczyny utraty mocy.

Bigelektron.
Gdzie Ty stacjonujesz ? Może bym przyjechał do Ciebie?

[ wiadomość edytowana przez: cy3ul dnia 2018-04-10 09:23:11 ]
  
 
Witajcie,

Toyota Avensis 2004
1CD FTV 116KM, 270k km

  • brak pełnej mocy
  • podczas jednostajnej jazdy występuje takie delikatne pulsowanie obrotów, jakby chciał co 1.5 sekundy pojechać szybciej, mimo że pedał gazu jest w tej samej pozycji.
  • sporadyczny czarny dym

Code:

3 bieg, gaz w podłodze, pod niedużą górke.
Engine MAP Common Rail Pressure
1594 125 93
1791 136 103
2029 151 124
2314 167 130
2621 165 148
2910 151 142
3167 142 144
3355 139 153
3553 139 145
3751 140 152
3936 140 143
4111 139 151
4289 138 140
4469 136 140


Czy samochód probuje kompensować wysokim ciśnieniem paliwa, niskie ciśnienie MAP ?

  
 
Cytat:
2018-05-20 13:42:46, amstel7 pisze:
Witajcie, Toyota Avensis 2004 1CD FTV 116KM, 270k km
  • brak pełnej mocy
  • podczas jednostajnej jazdy występuje takie delikatne pulsowanie obrotów, jakby chciał co 1.5 sekundy pojechać szybciej, mimo że pedał gazu jest w tej samej pozycji.
  • sporadyczny czarny dym
Code:
  3 bieg, gaz w podłodze, pod niedużą górke.  Engine MAP Common Rail Pressure  1594	125	93  1791	136	103  2029	151	124  2314	167	130  2621	165	148  2910	151	142  3167	142	144  3355	139	153  3553	139	145  3751	140	152  3936	140	143  4111	139	151  4289	138	140  4469	136	140  

Czy samochód probuje kompensować wysokim ciśnieniem paliwa, niskie ciśnienie MAP ?


Ciśnienie paliwa jest ok .Niema ciśnienia na turbinie lub gdzies ucieka ...nieszczelny dolot intercooler lub niedomknięty EGR ,zaworek podciśnieniowy sterowania turbina lub po prostu turbina.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,


piszę w tym temacie, ponieważ nie mam już zdrowia do swojej Toyoty Avensis Verso d4d 116KM.
Bardzo proszę o pomoc w problemie.
Otóż:
Na początku (ok 5 tys km temu) podczas jazdy w trasie już od ok 3000obr/min okresowo pojawiały się wahania mocy, ale mijały same z siebie. Problem zaczął narastać. Wymieniłem przepływkę na używaną - bez zmian, podmieniłem kolejną od znajomego - bez zmian,
Powymieniane zostały wszystkie filterki (Knecht). Bez zmian. Objaw braku mocy stał się nierozłącznym elementem użytkowania auta - jednak przeszkadzało mi to głownie w trasie, a tych ostatnio robiłem niewiele - zatem problemu nie ruszałem.

Ostatnio jednak podczas trasy (jazda ze stałą prędkością ok 120km/h) zdarzyło się 2 razy, że auto nie reagowało na pedał gazu - stan ten trwał ok 2 min, po czym wracało wszystko do normalności.
Postanowiłem więc troszkę przegonić samochód i sprawdzić podstawowe dane podczas próby drogowej. Za wartości referencyjne przyjąłem znalezione na forum toyoty takie dane:

Dla silnika 2.0 D4D 116 KM powinny być następujące wartości referencyjne:
RPM MAP(turbo) Listwa CR
1800-2000 180-200 kpa 90-100mpa
2200 200kpa 100mpa
2600 200-214kpa 114-116mpa
3000 180-200kpa 120mpa
3600 180-200kpa 130mpa

Pomimo 1.5h gniecenia auta - wszystkie wartości mieściły się w normie i nie odczuwałem spadków mocy.
Podczas kolejnej trasy niestety standardem stał się fakt znacznego osłabienia pow. 3000obr/min, do tego efekt osłabienia wystąpił również w zakresie początkowym obrotów.
Na chwilę obecną samochodem praktycznie nie da się jeździć - nie ma mocy.

Po podłączeniu pod komputer zauważyłem ze ciśnienie na listwie CR nie jest wstanie przekroczyć 60-65mpa a tubo 125kPa. Wymiana zaworów SCV na NOWE + nowy filtr paliwa MANN nic w temacie nie zmieniła. A mam wrażenie że samochód jeszcze słabnie.

Samochód nie zauważyłem żeby kopcił, pali dobrze zarówno na zimnym (1.5s kręcenia rozrusznikiem), nieco gorzej na ciepłym (zwłaszcza po wymianie SCV) - 3s kręcenia rozrusznikiem.
Na pewno zwiększyło się spalanie - trasa ok 7l, miasto 9-10l.

Przez cały ten czas komputer nie zarejestrował ŻADNYCH BŁĘDÓW.

Czy przyczyny szukać w paliwe? czy powietrzu?


Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.

  
 
Cytat:
2018-05-30 23:16:19, mike_p pisze:
Witam, piszę w tym temacie, ponieważ nie mam już zdrowia do swojej Toyoty Avensis Verso d4d 116KM. Bardzo proszę o pomoc w problemie. Otóż: Na początku (ok 5 tys km temu) podczas jazdy w trasie już od ok 3000obr/min okresowo pojawiały się wahania mocy, ale mijały same z siebie. Problem zaczął narastać. Wymieniłem przepływkę na używaną - bez zmian, podmieniłem kolejną od znajomego - bez zmian, Powymieniane zostały wszystkie filterki (Knecht). Bez zmian. Objaw braku mocy stał się nierozłącznym elementem użytkowania auta - jednak przeszkadzało mi to głownie w trasie, a tych ostatnio robiłem niewiele - zatem problemu nie ruszałem. Ostatnio jednak podczas trasy (jazda ze stałą prędkością ok 120km/h) zdarzyło się 2 razy, że auto nie reagowało na pedał gazu - stan ten trwał ok 2 min, po czym wracało wszystko do normalności. Postanowiłem więc troszkę przegonić samochód i sprawdzić podstawowe dane podczas próby drogowej. Za wartości referencyjne przyjąłem znalezione na forum toyoty takie dane: Dla silnika 2.0 D4D 116 KM powinny być następujące wartości referencyjne: RPM MAP(turbo) Listwa CR 1800-2000 180-200 kpa 90-100mpa 2200 200kpa 100mpa 2600 200-214kpa 114-116mpa 3000 180-200kpa 120mpa 3600 180-200kpa 130mpa Pomimo 1.5h gniecenia auta - wszystkie wartości mieściły się w normie i nie odczuwałem spadków mocy. Podczas kolejnej trasy niestety standardem stał się fakt znacznego osłabienia pow. 3000obr/min, do tego efekt osłabienia wystąpił również w zakresie początkowym obrotów. Na chwilę obecną samochodem praktycznie nie da się jeździć - nie ma mocy. Po podłączeniu pod komputer zauważyłem ze ciśnienie na listwie CR nie jest wstanie przekroczyć 60-65mpa a tubo 125kPa. Wymiana zaworów SCV na NOWE + nowy filtr paliwa MANN nic w temacie nie zmieniła. A mam wrażenie że samochód jeszcze słabnie. Samochód nie zauważyłem żeby kopcił, pali dobrze zarówno na zimnym (1.5s kręcenia rozrusznikiem), nieco gorzej na ciepłym (zwłaszcza po wymianie SCV) - 3s kręcenia rozrusznikiem. Na pewno i trudny do ustalenia , a czasami zwiększyło się spalanie - trasa ok 7l, miasto 9-10l. Przez cały ten czas komputer nie zarejestrował ŻADNYCH BŁĘDÓW. Czy przyczyny szukać w paliwe? czy powietrzu? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.

No ewidentnie nie masz ciśnienia paliwa .
Powodem może być .Problem z doprowadzeniem paliwa opory w baku zapchany filtr zapowietrzajaca się obsada filtra nieszsczelnosc na przewodach metalowych problem z odpowietrznikiem baku.
blokujaca się sekcja w pompie blokujący się zaworek scv .zajechana pompka wstepna w pompie.
Przestawiona pompa na znakach podczas wymiany rozrządu np pol roku temu lub wcześniej.
Slaba masa uszkodzona wiazka. Uszkodzony zaworek przelewowy listwy .Nadmiernie cieknące na przelew wtryski.
No i teraz trzeba to wykluczać po kolei.Wiele z tego mogę wykluczyć na aucie bez demontażu operując testem fuel leak i obserwując zachowanie się ciśnienia .A czesc wymaga demontażu.
Problem czasem jest poważny i trudny do ustalenia co do przyczyny i pracochłonny a czasem prosty i szybki do ustalenia zależy od tego na czym samochod jezdzil przedtem. Np filtr paliwa Knecht w dluzszej eksploatacji nie wrozy nic dobrego.
Zasadniczo problem jest taki ze każdy z ww elementow daje taki sam objaw a przyczyny mogą być rozne.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-05-31 13:00:31 ]
  
 
Jeszcze poświęciłem parę chwil na sprawdzanie samochodu we własnym zakresie. W dużym skrócie co się okazuje.. W między czasie pojawił mi się już niemal stale błąd P1228 i oczywiście mocy w ogóle nie miał.
Czujnik temperatury paliwa wkręcony w pompę wtryskową wskazywał ponad 59st Celsjusza. Z ciekawości odpiąłem go, oczywiście wskoczyła wartość -40st. Ale wykonałem jazdę testową. I MOC WRÓCIŁA, max ciśnienie na listwie jakie osiągał to 138Mpa, doładowanie 203kPa.
Jeździł dokładnie tak jak przed utratą mocy. Po zapięciu czujnika powrót do rzeczywistości.
Zamówiłem więc czujnik z zamiennika, wkręciłem, sprawdziłem na kompie wartości rzeczywiste - wskazywał ok 31st. Skasowałem błędy.
Jazda testowa - BRAK MOCY - dokładnie takie same objawy jak przed wymianą czujnika. Odpięcie czujnika - kontrolka świeci (od czujnika temp. paliwa), ale moc ma.
Zgłupiałem już.
Może jakieś sugestie?

  
 
Cytat:
2018-06-05 22:01:14, mike_p pisze:
Jeszcze poświęciłem parę chwil na sprawdzanie samochodu we własnym zakresie. W dużym skrócie co się okazuje.. W między czasie pojawił mi się już niemal stale błąd P1228 i oczywiście mocy w ogóle nie miał. Czujnik temperatury paliwa wkręcony w pompę wtryskową wskazywał ponad 59st Celsjusza. Z ciekawości odpiąłem go, oczywiście wskoczyła wartość -40st. Ale wykonałem jazdę testową. I MOC WRÓCIŁA, max ciśnienie na listwie jakie osiągał to 138Mpa, doładowanie 203kPa. Jeździł dokładnie tak jak przed utratą mocy. Po zapięciu czujnika powrót do rzeczywistości. Zamówiłem więc czujnik z zamiennika, wkręciłem, sprawdziłem na kompie wartości rzeczywiste - wskazywał ok 31st. Skasowałem błędy. Jazda testowa - BRAK MOCY - dokładnie takie same objawy jak przed wymianą czujnika. Odpięcie czujnika - kontrolka świeci (od czujnika temp. paliwa), ale moc ma. Zgłupiałem już. Może jakieś sugestie?


Gdybys napisał ze chcesz wymienić ten czujnik to od razu bym ci powiedział ze nie tedy droga.
Po odpięciu czujnika temp paliwa układ wchodzi w taki dziwny tryb i niema na to logicznego wytłumaczenia ale to jest fakt ze układ jest sterowany odmiennie niż podczas normalnej pracy.
Pompa jest jakby wysterowana na większy wydatek niż normalnie co nie zmienia faktu ze twój układ paliwowy jest niesprawny i tu zacznij od uszkodzonych na przelew wtryskow.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-07 07:47:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-07 07:51:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-07 07:52:34 ]
  
 
Przede wszystkim chciałem się dowiedzieć czy u wszystkich posty z tego forum są wyświetlane
nieprawidłowo, będąc "obicęte" od prawej strony?
Próbowałem na trzech różnych przeglądarkach i na każdej z nich sytuacja wygląda identycznie.
Mocno to utrudnia komunikację, bo trzeba niekiedy domyślać się co jest napisane.

Wracając do sprawny mocy silnika. Możliwe że jest tak jak piszesz Bigelektron, nie znam
tego systemu zasilania. Tylko zastanawia mnie jedno, skoro w "normalnym" trybie pracy
kiedy podłączony jest czujnik nie ma kompletnie mocy, co by wskazywało na problem
z układem wtryskowym, po odłączeniu tego czujnika jak piszesz, przechodzi w tryb wysokiej
wydajności, można zatem wnioskować że problem jest w pompie?
Wtryskiwacz jak przepuszcza na przelew, nie ma dla niego znaczenia czy dostaje ciśnienie
80Mpa, 120Mpa czy 200Mpa - po prostu paliwo idzie z powrotem do zbiornika powodując
obniżenie ciśnienia na listwie.
Dodatkowo jak jest ten czujnik odpięty auto nie kopci, silnik ma moc zdaje się nawet większą niż te 116KM. Znajomy ma RAV4 z identycznym silnikiem, bez żadnych przypadłości i mam wrażenie że jest sporo słabsze niż mój z odpiętym czujnikiem temp.

Czyli pozostaje mi sprawdzić pompę i ew. regeneracja?

  
 
Cytat:
2018-06-07 10:49:45, mike_p pisze:
Przede wszystkim chciałem się dowiedzieć czy u wszystkich posty z tego forum są wyświetlane nieprawidłowo, będąc "obicęte" od prawej strony? Próbowałem na trzech różnych przeglądarkach i na każdej z nich sytuacja wygląda identycznie. Mocno to utrudnia komunikację, bo trzeba niekiedy domyślać się co jest napisane. Wracając do sprawny mocy silnika. Możliwe że jest tak jak piszesz Bigelektron, nie znam tego systemu zasilania. Tylko zastanawia mnie jedno, skoro w "normalnym" trybie pracy kiedy podłączony jest czujnik nie ma kompletnie mocy, co by wskazywało na problem z układem wtryskowym, po odłączeniu tego czujnika jak piszesz, przechodzi w tryb wysokiej wydajności, można zatem wnioskować że problem jest w pompie? Wtryskiwacz jak przepuszcza na przelew, nie ma dla niego znaczenia czy dostaje ciśnienie 80Mpa, 120Mpa czy 200Mpa - po prostu paliwo idzie z powrotem do zbiornika powodując obniżenie ciśnienia na listwie. Dodatkowo jak jest ten czujnik odpięty auto nie kopci, silnik ma moc zdaje się nawet większą niż te 116KM. Znajomy ma RAV4 z identycznym silnikiem, bez żadnych przypadłości i mam wrażenie że jest sporo słabsze niż mój z odpiętym czujnikiem temp. Czyli pozostaje mi sprawdzić pompę i ew. regeneracja?

Wyciagasz bledne wnioski i mylisz pojęcia.Chodzi o wydajność a nie ciśnienie.
Odkrec sobie kran malym strumykiem -mala wydajność .Przed kranem woda ma 6 atm za kranem nic.Zatkaj kran palcem i będziesz mogl opryskac kogos w przedpokoju bo przy tej wydajności osiagnales ciśnienie zbliżone do tego z przed kranu.Palec w kranie to wtryskiwacz.
Teraz rozumiesz ??Jak palec mocniej dociskasz osiągniesz większe ciśnienie przy mniejszej wydajności.Jak palec mniej dociskasz wylewa się więcej przy tym samym wydatku kranu a ciśnienie na palcu- wtrysku spada nie pryska i kopci.Jasne?? Zacznij od wtryskow za dużo daja w przelew.Jak wtryski osiagna jeszcze większe wydatki na przelew to już odpinanie czujnika nie pomoze.
Co do strony to kliknij w narzedziach widok zgodności.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-08 09:49:04 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-08 09:49:52 ]
  
 
Witam wszystkich,

Niestety mnie również dopadł problem braku mocy w Corolli Verso 2003 D4D, a mechanicy do których jeżdżę zgadują, albo coś wymienią i problem powraca.

Brak mocy już przy 2000 obrotów, czasem powyżej 3000. Wczoraj było lepiej, a dzisiaj gdy temperatura powietrza jest niższa - dramat ledwo się wkręca do 2000.

Zaczęło się gdy w 2016 roku w lipcu kupiłem samochód, sprawdziłem u mechanika, zapakowałem na wakacje i w drogę. Na autostradzie brak mocy przy 2500 obrotów i check się zaświecił. Zawróciłem, odstawiłem do mechanika, a ten wymienił zielony SCV.

Samochód jeździł ok, ale czasami znowu mulił w pewnym zakresie, ten sam mechanik wyczyścił EGR wymieniał filtry i znowu chodziło. W tym roku wymieniłem rozrząd , przy okazji znowu był czyszczony EGR a problem znowu wrócił.
Oddałem auto i usłyszałem przepływomierz, wymienili na nowy, ja wyjechałem i po tygodniu znowu to samo.

Już tam nie wróciłem, sam wymieniłem filtr paliwa, powietrza, wyczyściłem egr i zawory scv (czerwony i zielony).
Auto ożyło a ja byłem z siebie dumny, żadnych problemów ... po 2 tygodniach problem braku mocy wrócił, jeszcze raz przeczyściłem zielony zawór i znowu było lepiej przez tydzień.
Doszedłem do wniosku że go wymienię, kupiłem i wymieniłem.
Zero poprawy!

Potrzebuję pomocy fachowca.
Jeśli mogę prosić o kontakt do " Bigelektrona", będę wdzięczny.
Dzięki

  
 
Cytat:
2011-02-27 23:22:22, Alien_Obcy pisze:
Ja już walczę z problemem braku mocy od roku w Avensis Verso 2.0 D4D z 2001 roku. Stan obecny jest taki, że po przekroczeniu 3000 obrotów - w granicach 3000 - 3200 na IV biegu dławi mi się silnik - na biegu V nie odczuwam efektu dławienia (idzie w miarę dobrze jak na V bieg). Na wykresie z hamowni jest widoczny spadek mocy i momentu obrotowego w tym przedziale rpm. Do tej pory zrobiłem już następujące rzeczy: 1. wymieniłem turbo - na początku był to ewidentny problem - AV miała tylko 79 KM i 140 Nm, po wymianie turbo ma 97 KM i 217 Nm - sprawdzone na hamowni - w załączeniu wykresy przed wymianą turbo i po wymianie (stan obecny z dławieniem) 2. przeczyściłem przepływkę 3. wyczyściłem EGR 4. wymieniłem filtr paliwa na oryginalny Toyoty (podobno ma najlepszą przepływność paliwa - nie to co filtry za 20-40 PLN) + filtr powietrza 5. czyściłem wtryskiwacze urządzeniem Liqui-Moly i sprawdzałem przelewy i tylko na jednym miałem ok. -2. 6. przeczyściłem intercooler 7. podpinałem kilka razy pod komputer i nie pokazywał błędów (oprócz starych check engine po chiptuning'u) Przy próbie chipowania silnika modułem VTech (chciałem odzyskać brakującą moc - 19 KM i 33 Nm), po podłączeniu modułu na wszystkich programach wywalał "check engine", co w normalnej jeździe nigdy sie nie pojawia. Pozostają mi do zrobienia 2 rzeczy: wymiana zaworka SCV (zielony) lub usinięcie katalizatora przy kolektorze. Bigelektron - jaka jest Twoja opinia na temat mojego przypadku?



ja własnie jestem po wymianie zielonego SCV ale tez przy okazji wymieniłem czerwony i jest OK..