Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-25 17:07:16
Odtwarzam te twoje zapisy po 1 sekundzie i jak juz cos zaczyna byc widac to puszczasz pedal gazu i wszystko na nic. Powtorze poraz ostatni..... Masz 3 bieg i jedziesz sobie np 10 sek na obrotach 1500 potem wciskasz klawisz zapis wciskasz gaz w podloge i nie popuszczasz ani milimetra az bedzie np 3700 na obrotomierzu. Potem drugi zapis tak samo na 4 biegu. Jak nie potrafisz to wez kogos do pomocy i znajdz w miare pusta rowna i prosta droge abys nie musial zwalniac. Narazie z tego co zapisales wynika ze masz przy 3300 takie cisnienie paliwa jakie powinno byc przy 2200,ale wachlujesz gazem wiec niemozna tego z cala pewnoscia stwierdzic. Niestety jakie testy taka diagnoza,jak sie nie przylozysz do pomiarow to diagnoza bedzie bledna. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-03-25 17:51:11 Bigelektron - nie puszczałem gazu, miałem gaz do podłogi - w tych plikach jest kilka testów i może jeden się trafił lekko gorszy, ale co najmniej 3 testy są na 100% maksa.
Może jest tak, że obserwujesz moje dławienie - jest to mocno odczuwalne przy jeździe z pedałem w podłodze - efekt jest tak jakbym odejmował gaz, a tak de facto nagle traci moc i za chwilę ją odzyskuje. Dla pewności zrobię krótszy test 15 sec. od 1500 na III i IV biegu i wyślę Ci nowe pliki. Jak widać preparat Stenadyne nie rozwiązał problemu z dławieniem - jedynie co się polepszyło to korekcja na jednym wtrysku zamiast -2, mam -1,5. Chciałem zaznaczyć, że jeżdżę jeszcze bez tej opaski na rurze od intercooler'a - jutro ją zakładam i zrobię kolejny test po naprawie. [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-25 17:56:47 ] [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-25 18:03:19 ] |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-03-26 00:09:22 Oto wyniki dzisiejszych testów (pedał do oporu przez cały czas i start od 1500 rpm):
IV bieg: Obroty MAP CR 1323 119 64 1459 139 77 1535 142 79 1584 147 79 1703 162 80 1787 169 90 1859 170 86 2003 167 94 2225 165 101 2573 168 109 2706 167 111 2854 167 116 2975 167 118 3076 166 115 3317 168 125 3596 164 120 4025 155 134 III bieg: 1500 116 61 1609 129 77 1692 137 80 1807 147 85 1915 158 89 2218 166 100 2343 165 100 2471 165 105 2601 165 107 3004 166 115 3221 165 124 3495 163 120 3629 162 124 3871 157 128 3956 155 133 4026 153 132 |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-26 02:57:06
No widzisz ...jak chcesz to potrafisz I teraz widac jak na dloni pelen obraz tego co sie dzieje. Problem z ukladem paliwowym polega na tym ze masz za niskie cisnienie paliwa ktore momentami spada jeszcze bardziej. Powodem moze byc zapowietrzajacy sie uklad doprowadzenia paliwa,lub zacinajace sie zaworki SCV lub wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz,lub pompka wstepna w pompie wysokiego cisnienia. Problem drugi wiekszy nie doladowujaca turbina. powodem moze byc za slabe podcisnienie z waku pompy do elektrozaworka korektora sprezu turbiny-sam elektrozaworek moze sie podwieszac. Nieszczelny zawor EGR Nieszczelnosc pomiedzy turbina a kolektorem-brak opaski dziura w intercoolerze itd. Zle wyregulowana turbina lub uszkodzona. A teraz trzeba zakasac rekawy i po kolei dokladnie sprawdzac i wykluczac punkt po punkcie Jesli chodzi o turbine to do diagnostyki potrzebny jest vakuometr. Jesli chodzi o uklad paliwowy to potrzebna zaslepka wykonana najlepiej ze starego wtryskiwacza-zaspawany przelew i koncowka. Co do szczegolow to dzwon ,powiem jak i co sprawdzac, bo niemam tyle czasu zeby wszystko opisywac. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-03-26 09:51:27 Bigelektron - wielkie dzięki za diagnozę.
A czy mogę już wykluczyć pewne czynności: ZROBIONE: 1) zaworki SCV - jak pamiętasz wykonałem test aktywny- ciśnienie na jednym zaworze SCV: - zielonym: od 95 do 110 mpa - czerwonym: od 90 do 105 mpa - na dwóch zaworach: 130 mpa 2) zapowietrzenie układu - mechanik wstawiał przezroczystą rurkę przez filtrem paliwa (przy dodawaniu gazu nie było pęcherzyków, tylko troszkę się robiło przy odejmowaniu gazu - ale nie jestem przekonany, czy to pęcherzyki) DO ZROBIENIA (w pierwszej kolejności): 1) założenie opaski na rurze od intercoolera - zrobię dzisiaj i ponownie wykonam test drogowy 2) wtryski - czy mogę sprawdzić wtryski w warsztacie Bosch'a, który zajmuje się regeneracją wtrysków Bosch'a (oczywiśnie DENSO nie regenerują)? - dzwoniłem i mówili, że mogą je wymontować, umyć ultradźwiękowo i sprawdzić, parametry wtrysków na urządzeniu - na koniec dostanę wydruk z parmetrów [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-26 09:56:43 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-26 14:20:55
Co do zaworkow to jedynie podmianka moze je wykluczyc ,bo nie sprawdzisz czy sie ktorys pod obciazeniem nie blokuje wszak cisnienie siada ci tylko w pewnym momencie. Ale wyjmij zaworki i potraktuj je pradem w nafcie a na wyjetych zaworkach pokrec silnikiem 20-30 sekund aby z pompy wyplywalo paliwo wraz z zalegajacymi zanieczyszczeniami ,taki zabieg bardzo czesto pomaga na jakis czas ,a przynajmniej wiadomo wtedy ze zaworki trzeba wymienic jezeli sie po tym zabigu polepszylo. Co do wtryskow to zaslepiam po kolei i jade na 3 garach i obserwuje czy dalej sa takie raptowne spadki cisnienia, jak trafisz na winowajce to przestanie.Nie musisz wtedy ich demontowac jezeli sie okaze ze to nie one.A sprawdzanie na maszynie czasem wykaze a czasem nie zalezy czy akurat podczas testow wtrysk sie zawiesi,a poniewaz najczesciej sie zawieszaja na bardzo zagrzanym silniku wiec moga nic nie stwierdzic. Co do turbiny to sprawdz po pierwsze czy na biegu jalowym pret regulatora jest calkowicie wciagniety przez gruche podcisnieniowa,w stosunku do tego jak podlaczysz waku pompke reczna.Najlepiej wykluczyc elektrozaworek vrv podmieniajac na sprawny bo czasem tak swiruje ze sprawia wrazenie dobrego. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
wtom wrocław | 2011-03-26 16:26:35 jeżeli nie wtryski, scv, niedrożność na ssaniu to czy przyczyną niskiego ciśnienia w CR-e nie może być:
- zawór regulacyjny pompy (wyglądający jak śruba i wkręcony w kołnierzu pompy w linii za przyłaczem wejścia paliwa)? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-26 17:25:04
Nie wiem o ktory element chodzi wklej zdjecie. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-26 17:34:51
Prawdopodobnie mylisz pojecia to co kwiczy to nie regulator cisnienia -poszukaj w postach odglos pterodaktyla,a regulator cisnienia w listwie jest w listwie i jest niewymienny chyba ze z listwa. A ty masz problem z tym ze piszczy czy ze niema cisnienia , bo to dwa zagadnienia niezwiazane ze soba. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-03-26 17:36:06 ] |
wtom wrocław | 2011-03-26 19:51:49 no właśnie wymiana tego zaworu likwiduje "pterodktyla" - koledzy ćwiczyli, chyba że się mylę i nie jest to zawór regulacyjny na ssaniu pompy.
regulator ciśnienia CR to wiem, że jest w listwie do "pterodaktyla" przyzwyczaiłem się i nie przeszkadza mi, zastanawia mnie jednak fakt czy czasem ten zawór nie świni w problemach z ciśnieniem. zawory scv najpierw miałem "dobre używki" obecnie mam nowe i problem jest dokładnie taki sam. ciągnie/odpuszcza, ciągnie/odpuszcza w zakresie 3000-4000. na razie wiem tyle (z ust mechanika) że mam za niske ciśnienie w CR-e ale jeszcze czekam na tester aby zrobić samemu pomiary. egr ok, przepływka nowa, turbo dmucha prawidłowo bez przeładowań. [ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2011-03-26 20:17:48 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-26 22:22:28
Powiem tak nigdy nie zagladalem do pompy bo i tak nie mamy sprzetu do diagnostyki wiec je wysylamy do Mabi i oni tam odprawiaja egzorcyzmy...ale To co opisujesz to albo wieszaja ci sie zaworki SCV albo uklad sie zapowietrza, albo nie wyrabia sie pompka wstepna w pompie...i tutaj jest szansa ze taki zawor powrotny w tej srubie moglby dawac taki efekt. Az bym go z ciekawosci wymienil ,skoro i tak chcesz sie pozbyc tego dzwieku. Daj znac koniecznie jaki efekt . ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-03-26 23:31:04 Załączam pełną analizę mojego problemu z wykresami.
Analiza problemu Dzisiaj podczas aktywnego testu zaworków SCV wyskoczył mi błąd (zapaliła się lampka check engine - wcześniej nic mi się nie pojawiało): 78(8 ): Fuel Pump System Malfunction (Short) - widać w aktywnym teście w którym miejscu pojawił się ten błąd - kolumna #Codes i wartość "1" zakładka "Test aktywny zawór SCV zielony". Dopiero na wykresach widać, że problem z dławieniem spowodowany jest spadkami ciśnienia na listwie CR i w czasie testu aktywnego na zaworkach SCV można zobaczyć, że lepszy jest zaworek zielony, niż czerwony. Dodatkowo widać spadki ciśnienia podobne jak na teście drogowym. Zabieram się za moczenie zaworków SCV w nafcie. |
wtom wrocław | 2011-03-27 06:27:23
wymienię i dam znać, koszt w zasadzie nieduży 120zł |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-03-28 00:05:37 wtom - na kiedy planujesz wymianę tego zaworu? Nie ukrywam, że czekam na Twój sukces, bo jak u mnie się okaże, że czyszczenie zaworków SCV nie pomoże to będę szedł Twoją drogą |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-28 00:11:19
Tez umieram z ciekawosci ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-03-28 09:57:39 Wykonałem jeszcze test aktywny EGR - czy wynik 7,5 g/s dla otwartej pozycji jest poprawny (w przypadku zamkniętej pozycji mam ok. 12,5 g/s - czyli chyba jest OK)? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-03-28 13:16:46
Troche malo ,na zamknietym ,ale malej nieszczelnosci na tescie nie zauwazysz a cisnienie spadnie.Dlatego trzeba go wyczyscic ,dotrzec grzyba i sprawdzic na szczelnosc nafta czy nie przepuszcza tak jak mowilem aby miec pewnosc. ----------------- Toyota Lexus diagnostyka i naprawa Rowniez hybrydowe i wersje USA Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera. Naprawa elektroniki. Regeneracja sterownikow Air bag. Wpisywanie nr.Vin w komputer |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2011-03-28 13:39:41 A ile powinno być na zamkniętym?
Czy nie powinno być: 6 g/s na otwartym i 12 g/s na zamkniętym? Wyczyszczę i sprawdzę jak mówisz. |