D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jechałem na trasie z pedałem w podłodze i starałem się rozpoczynać od jak najmniejszych obrotów - poniżej 2000, ale na IV jest ciężko zejść do 1500 obrotów. Czy start od 1500 obrotów jest tak istotny - czy jak mam niecałe 2000 to zaburza analizę?
Nie ma problemu mogę je powtórzyć.
  
 
Cytat:
2011-03-25 10:22:06, Alien_Obcy pisze:
Jechałem na trasie z pedałem w podłodze i starałem się rozpoczynać od jak najmniejszych obrotów - poniżej 2000, ale na IV jest ciężko zejść do 1500 obrotów. Czy start od 1500 obrotów jest tak istotny - czy jak mam niecałe 2000 to zaburza analizę? Nie ma problemu mogę je powtórzyć.


Gdyby byl nieistotny , to chyba bym nie marudzil...nieprawdaz?
Zapis od 1500 na 3 i 4 biegu.
dla mnie istotne sa przyrosty na niskich predkosciach i to ktore cisnienie jest za niskie na poczatku ,bo potem nie wiadomo ktore powoduje zanizanie ktorego.Jasne?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2011-03-25 15:09:59, Bigelektron pisze:
Gdyby byl nieistotny , to chyba bym nie marudzil...nieprawdaz? Zapis od 1500 na 3 i 4 biegu. dla mnie istotne sa przyrosty na niskich predkosciach i to ktore cisnienie jest za niskie na poczatku ,bo potem nie wiadomo ktore powoduje zanizanie ktorego.Jasne?


Odtwarzam te twoje zapisy po 1 sekundzie i jak juz cos zaczyna byc widac to puszczasz pedal gazu i wszystko na nic.

Powtorze poraz ostatni.....
Masz 3 bieg i jedziesz sobie np 10 sek na obrotach 1500 potem wciskasz klawisz zapis wciskasz gaz w podloge i nie popuszczasz ani milimetra az bedzie np 3700 na obrotomierzu.
Potem drugi zapis tak samo na 4 biegu.
Jak nie potrafisz to wez kogos do pomocy i znajdz w miare pusta rowna i prosta droge abys nie musial zwalniac.
Narazie z tego co zapisales wynika ze masz przy 3300 takie cisnienie paliwa jakie powinno byc przy 2200,ale wachlujesz gazem wiec niemozna tego z cala pewnoscia stwierdzic.
Niestety jakie testy taka diagnoza,jak sie nie przylozysz do pomiarow to diagnoza bedzie bledna.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bigelektron - nie puszczałem gazu, miałem gaz do podłogi - w tych plikach jest kilka testów i może jeden się trafił lekko gorszy, ale co najmniej 3 testy są na 100% maksa.
Może jest tak, że obserwujesz moje dławienie - jest to mocno odczuwalne przy jeździe z pedałem w podłodze - efekt jest tak jakbym odejmował gaz, a tak de facto nagle traci moc i za chwilę ją odzyskuje.
Dla pewności zrobię krótszy test 15 sec. od 1500 na III i IV biegu i wyślę Ci nowe pliki.

Jak widać preparat Stenadyne nie rozwiązał problemu z dławieniem - jedynie co się polepszyło to korekcja na jednym wtrysku zamiast
-2, mam -1,5.
Chciałem zaznaczyć, że jeżdżę jeszcze bez tej opaski na rurze od intercooler'a - jutro ją zakładam i zrobię kolejny test po naprawie.

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-25 17:56:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-25 18:03:19 ]
  
 
Oto wyniki dzisiejszych testów (pedał do oporu przez cały czas i start od 1500 rpm):
IV bieg:
Obroty MAP CR
1323 119 64
1459 139 77
1535 142 79
1584 147 79
1703 162 80
1787 169 90
1859 170 86
2003 167 94
2225 165 101
2573 168 109
2706 167 111
2854 167 116
2975 167 118
3076 166 115
3317 168 125
3596 164 120
4025 155 134


III bieg:
1500 116 61
1609 129 77
1692 137 80
1807 147 85
1915 158 89
2218 166 100
2343 165 100
2471 165 105
2601 165 107
3004 166 115
3221 165 124
3495 163 120
3629 162 124
3871 157 128
3956 155 133
4026 153 132
  
 
Cytat:
2011-03-26 00:09:22, Alien_Obcy pisze:
Oto wyniki dzisiejszych testów (pedał do oporu przez cały czas i start od 1500 rpm): IV bieg: Obroty MAP CR 1323 119 64 1459 139 77 1535 142 79 1584 147 79 1703 162 80 1787 169 90 1859 170 86 2003 167 94 2225 165 101 2573 168 109 2706 167 111 2854 167 116 2975 167 118 3076 166 115 3317 168 125 3596 164 120 4025 155 134 III bieg: 1500 116 61 1609 129 77 1692 137 80 1807 147 85 1915 158 89 2218 166 100 2343 165 100 2471 165 105 2601 165 107 3004 166 115 3221 165 124 3495 163 120 3629 162 124 3871 157 128 3956 155 133 4026 153 132


No widzisz ...jak chcesz to potrafisz
I teraz widac jak na dloni pelen obraz tego co sie dzieje.

Problem z ukladem paliwowym polega na tym ze masz za niskie cisnienie paliwa ktore momentami spada jeszcze bardziej.
Powodem moze byc zapowietrzajacy sie uklad doprowadzenia paliwa,lub zacinajace sie zaworki SCV lub wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz,lub pompka wstepna w pompie wysokiego cisnienia.
Problem drugi wiekszy nie doladowujaca turbina.
powodem moze byc
za slabe podcisnienie z waku pompy do elektrozaworka korektora sprezu turbiny-sam elektrozaworek moze sie podwieszac.
Nieszczelny zawor EGR
Nieszczelnosc pomiedzy turbina a kolektorem-brak opaski dziura w intercoolerze itd.
Zle wyregulowana turbina lub uszkodzona.
A teraz trzeba zakasac rekawy i po kolei dokladnie sprawdzac i wykluczac punkt po punkcie
Jesli chodzi o turbine to do diagnostyki potrzebny jest vakuometr.
Jesli chodzi o uklad paliwowy to potrzebna zaslepka wykonana najlepiej ze starego wtryskiwacza-zaspawany przelew i koncowka.
Co do szczegolow to dzwon ,powiem jak i co sprawdzac, bo niemam tyle czasu zeby wszystko opisywac.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Bigelektron - wielkie dzięki za diagnozę.
A czy mogę już wykluczyć pewne czynności:

ZROBIONE:
1) zaworki SCV - jak pamiętasz wykonałem test aktywny- ciśnienie na jednym zaworze SCV:
- zielonym: od 95 do 110 mpa
- czerwonym: od 90 do 105 mpa
- na dwóch zaworach: 130 mpa
2) zapowietrzenie układu - mechanik wstawiał przezroczystą rurkę przez filtrem paliwa (przy dodawaniu gazu nie było pęcherzyków, tylko troszkę się robiło przy odejmowaniu gazu - ale nie jestem przekonany, czy to pęcherzyki)

DO ZROBIENIA (w pierwszej kolejności):
1) założenie opaski na rurze od intercoolera - zrobię dzisiaj i ponownie wykonam test drogowy
2) wtryski - czy mogę sprawdzić wtryski w warsztacie Bosch'a, który zajmuje się regeneracją wtrysków Bosch'a (oczywiśnie DENSO nie regenerują)? - dzwoniłem i mówili, że mogą je wymontować, umyć ultradźwiękowo i sprawdzić, parametry wtrysków na urządzeniu - na koniec dostanę wydruk z parmetrów


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-26 09:56:43 ]
  
 
Cytat:
2011-03-26 09:51:27, Alien_Obcy pisze:
Bigelektron - wielkie dzięki za diagnozę. A czy mogę już wykluczyć pewne czynności: ZROBIONE: 1) zaworki SCV - jak pamiętasz wykonałem test aktywny- ciśnienie na jednym zaworze SCV: - zielonym: od 95 do 110 mpa - czerwonym: od 90 do 105 mpa - na dwóch zaworach: 130 mpa 2) zapowietrzenie układu - mechanik wstawiał przezroczystą rurkę przez filtrem paliwa (przy dodawaniu gazu nie było pęcherzyków, tylko troszkę się robiło przy odejmowaniu gazu - ale nie jestem przekonany, czy to pęcherzyki) DO ZROBIENIA (w pierwszej kolejności): 1) założenie opaski na rurze od intercoolera - zrobię dzisiaj i ponownie wykonam test drogowy 2) wtryski - czy mogę sprawdzić wtryski w warsztacie Bosch'a, który zajmuje się regeneracją wtrysków Bosch'a (oczywiśnie DENSO nie regenerują)? - dzwoniłem i mówili, że mogą je wymontować, umyć ultradźwiękowo i sprawdzić, parametry wtrysków na urządzeniu - na koniec dostanę wydruk z parmetrów [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2011-03-26 09:56:43 ]


Co do zaworkow to jedynie podmianka moze je wykluczyc ,bo nie sprawdzisz czy sie ktorys pod obciazeniem nie blokuje wszak cisnienie siada ci tylko w pewnym momencie.
Ale wyjmij zaworki i potraktuj je pradem w nafcie a na wyjetych zaworkach pokrec silnikiem 20-30 sekund aby z pompy wyplywalo paliwo wraz z zalegajacymi zanieczyszczeniami ,taki zabieg bardzo czesto pomaga na jakis czas ,a przynajmniej wiadomo wtedy ze zaworki trzeba wymienic jezeli sie po tym zabigu polepszylo.
Co do wtryskow to zaslepiam po kolei i jade na 3 garach i obserwuje czy dalej sa takie raptowne spadki cisnienia, jak trafisz na winowajce to przestanie.Nie musisz wtedy ich demontowac jezeli sie okaze ze to nie one.A sprawdzanie na maszynie czasem wykaze a czasem nie zalezy czy akurat podczas testow wtrysk sie zawiesi,a poniewaz najczesciej sie zawieszaja na bardzo zagrzanym silniku wiec moga nic nie stwierdzic.
Co do turbiny to sprawdz po pierwsze czy na biegu jalowym pret regulatora jest calkowicie wciagniety przez gruche podcisnieniowa,w stosunku do tego jak podlaczysz waku pompke reczna.Najlepiej wykluczyc elektrozaworek vrv podmieniajac na sprawny bo czasem tak swiruje ze sprawia wrazenie dobrego.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
jeżeli nie wtryski, scv, niedrożność na ssaniu to czy przyczyną niskiego ciśnienia w CR-e nie może być:
- zawór regulacyjny pompy (wyglądający jak śruba i wkręcony w kołnierzu pompy w linii za przyłaczem wejścia paliwa)?
  
 
Cytat:
2011-03-26 16:26:35, wtom pisze:
jeżeli nie wtryski, scv, niedrożność na ssaniu to czy przyczyną niskiego ciśnienia w CR-e nie może być: - zawór regulacyjny pompy (wyglądający jak śruba i wkręcony w kołnierzu pompy w linii za przyłaczem wejścia paliwa)?


Nie wiem o ktory element chodzi wklej zdjecie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2011-03-23 19:20:53, wtom pisze:
mam jeszcze pytanie Kolego Bigelektron: czy przyczyną niskiego ciśnienia w CR-e może być: - zawór regulacyjny (wyglądający jak śruba i wkręcony w kołnierzu pompy za przyłaczem wejścia paliwa. bo "kwiczy" czasami a jest do dostania w ASO o zmodyfikowanej konstrukcji - limiter ciśnienia w listwie CR-a?


Prawdopodobnie mylisz pojecia to co kwiczy to nie regulator cisnienia -poszukaj w postach odglos pterodaktyla,a regulator cisnienia w listwie jest w listwie i jest niewymienny chyba ze z listwa.
A ty masz problem z tym ze piszczy czy ze niema cisnienia , bo to dwa zagadnienia niezwiazane ze soba.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-03-26 17:36:06 ]
  
 
no właśnie wymiana tego zaworu likwiduje "pterodktyla" - koledzy ćwiczyli, chyba że się mylę i nie jest to zawór regulacyjny na ssaniu pompy.
regulator ciśnienia CR to wiem, że jest w listwie
do "pterodaktyla" przyzwyczaiłem się i nie przeszkadza mi, zastanawia mnie jednak fakt czy czasem ten zawór nie świni w problemach z ciśnieniem. zawory scv najpierw miałem "dobre używki" obecnie mam nowe i problem jest dokładnie taki sam. ciągnie/odpuszcza, ciągnie/odpuszcza w zakresie 3000-4000.
na razie wiem tyle (z ust mechanika) że mam za niske ciśnienie w CR-e ale jeszcze czekam na tester aby zrobić samemu pomiary. egr ok, przepływka nowa, turbo dmucha prawidłowo bez przeładowań.








[ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2011-03-26 20:17:48 ]
  
 
Cytat:
2011-03-26 19:51:49, wtom pisze:
no właśnie wymiana tego zaworu likwiduje "pterodktyla" - koledzy ćwiczyli, chyba że się mylę i nie jest to zawór regulacyjny na ssaniu pompy. regulator ciśnienia CR to wiem, że jest w listwie do "pterodaktyla" przyzwyczaiłem się i nie przeszkadza mi, zastanawia mnie jednak fakt czy czasem ten zawór nie świni w problemach z ciśnieniem. zawory scv najpierw miałem "dobre używki" obecnie mam nowe i problem jest dokładnie taki sam. ciągnie/odpuszcza, ciągnie/odpuszcza w zakresie 3000-4000. na razie wiem tyle (z ust mechanika) że mam za niske ciśnienie w CR-e ale jeszcze czekam na tester aby zrobić samemu pomiary. egr ok, przepływka nowa, turbo dmucha prawidłowo bez przeładowań. [ wiadomość edytowana przez: wtom dnia 2011-03-26 20:17:48 ]


Powiem tak nigdy nie zagladalem do pompy bo i tak nie mamy sprzetu do diagnostyki wiec je wysylamy do Mabi i oni tam odprawiaja egzorcyzmy...ale To co opisujesz to albo wieszaja ci sie zaworki SCV albo uklad sie zapowietrza, albo nie wyrabia sie pompka wstepna w pompie...i tutaj jest szansa ze taki zawor powrotny w tej srubie moglby dawac taki efekt. Az bym go z ciekawosci wymienil ,skoro i tak chcesz sie pozbyc tego dzwieku.
Daj znac koniecznie jaki efekt .

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Załączam pełną analizę mojego problemu z wykresami.
Analiza problemu
Dzisiaj podczas aktywnego testu zaworków SCV wyskoczył mi błąd (zapaliła się lampka check engine - wcześniej nic mi się nie pojawiało):
78(8 ): Fuel Pump System Malfunction (Short)
- widać w aktywnym teście w którym miejscu pojawił się ten błąd - kolumna #Codes i wartość "1" zakładka "Test aktywny zawór SCV zielony".

Dopiero na wykresach widać, że problem z dławieniem spowodowany jest spadkami ciśnienia na listwie CR i w czasie testu aktywnego na zaworkach SCV można zobaczyć, że lepszy jest zaworek zielony, niż czerwony. Dodatkowo widać spadki ciśnienia podobne jak na teście drogowym.
Zabieram się za moczenie zaworków SCV w nafcie.
  
 
Cytat:
2011-03-26 22:22:28, Bigelektron pisze:
Az bym go z ciekawosci wymienil ,skoro i tak chcesz sie pozbyc tego dzwieku. Daj znac koniecznie jaki efekt .



wymienię i dam znać, koszt w zasadzie nieduży 120zł
  
 
wtom - na kiedy planujesz wymianę tego zaworu? Nie ukrywam, że czekam na Twój sukces, bo jak u mnie się okaże, że czyszczenie zaworków SCV nie pomoże to będę szedł Twoją drogą
  
 
Cytat:
2011-03-27 06:27:23, wtom pisze:
wymienię i dam znać, koszt w zasadzie nieduży 120zł


Tez umieram z ciekawosci

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wykonałem jeszcze test aktywny EGR - czy wynik 7,5 g/s dla otwartej pozycji jest poprawny (w przypadku zamkniętej pozycji mam ok. 12,5 g/s - czyli chyba jest OK)?
  
 
Cytat:
2011-03-28 09:57:39, Alien_Obcy pisze:
Wykonałem jeszcze test aktywny EGR - czy wynik 7,5 g/s dla otwartej pozycji jest poprawny (w przypadku zamkniętej pozycji mam ok. 12,5 g/s - czyli chyba jest OK)?


Troche malo ,na zamknietym ,ale malej nieszczelnosci na tescie nie zauwazysz a cisnienie spadnie.Dlatego trzeba go wyczyscic ,dotrzec grzyba i sprawdzic na szczelnosc nafta czy nie przepuszcza tak jak mowilem aby miec pewnosc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
A ile powinno być na zamkniętym?
Czy nie powinno być: 6 g/s na otwartym i 12 g/s na zamkniętym?
Wyczyszczę i sprawdzę jak mówisz.