[MKVII] Swap 1.6 16v -> 2.0 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Sprawa kształtuje się następująco, pod koniec miesiąca będę miał w swoich rękach mondeo mk2 '97 2.0 16V tylko, że będzie to automat, gdyż autko do listopada ma służyć mojej mamie jako "L" po czym na żyletki (niestety skoda dała trochę plamę i czas oczekiwania na roomstera się wydłużył, w zasadzie to już powinien być, a będzie w listopadzie, natomiast auto potrzeba w zasadzie na już). Stąd w mojej główce zrodził się pomysł, przerzucić motor do essa tylko jak kwestia skrzyni? Wystarczy dokupić manualną czy coś jeszcze będzie mi potrzebne? Jak kwestia samego swapu? Mechanika która mi to zrobi mam, rozmawiałem z tigerbart'em on do siebie wrzucił blacktopa natomiast stwierdził, że z silvertopem nie będzie problemu.
  
 
A masz tam Silvera czy Black'a, bo własnie w 97r. była zmiana.

Z Blackiem jest rzeźba z łapami osprzętu, no i warto zamontować kolektor wydechowy od Foki ST170.

Skrzynia MTX75 z RQB lub RS2000 będzie dobra.
  
 
autko jest niby z marca '97, na dniach ojciec ma go dokładnie obejrzeć i kupić, wydaje mi się, że będzie to silvertop...
  
 
aby zmieścić zeteca 2.0 do essa musisz zmienić miskę olejową razem ze smokiem i pompą oleju na taką z 1.8. skrzynia podejdzie seryjnia z twojego escorta (ib5). Jeśli to silver top to pasuje P&P i będzie nawet pracował na wiązce z twojego silnika a na upartego na komputerze też choć lepiej wymienić.
  
 
pompa oleju ?? Pierwsze słyszę
  
 
no mial na mysli pompe wody.... nie czepiajmy sie , bo pompe oleju tez mozna wymienic ale to jakby mial sie wkrecac na wyzsze obroty niz seria zreszta jak i pompa wody ktora w silver topie konczy sie powyzej 7200
  
 
no to samego smoka jejku, prościej razem z pompą, rex tak odemnie brał
  
 
Nie wiem co jest skomplikowanego w demontażu smoka Ale niech będzie
  
 
skrzynie proponowałbym zostawić od 1.6 MTXa kupisz spetowanego i złomowatego gdzie odbierze Ci przyjemność z jazdy albo odbierze Ci pieniadze z kieszeni (na wypadek gdybyś chciał reanimować) takze zostań przy skrzyni z 1.6, śmigac bedzie miło..kolega ma skrzynię z 1.6 w 2.0 zetec turbo i skrzynia lata sobie miło i wytrzymuje mimo iż moc i niuton duzy więc co dopiero u Ciebie
  
 
powracam do tematu, gdyż nie mogę znaleźć w DE nic ciekawego, natomiast znalazłem Mondeo MK2 '97 2.0 silvertop w cenie 400Euro, z moim mechanikiem już rozmawiałem (przy okazji sprawy metisa i montażu klimy) i ze swapem nie będzie problemu. Reasumując dotychczasową rozmowę, muszę dokupić miskę ze smokiem i pompą od 1.8, silnik wyjmuje z Mondeo, skrzynię zostawiam z mojego essa, wiązkę z Essa, kompa z Mondeo. Jak sprawa hamulców? Bo wiadomo 130km to nie 90km, jak kwestia klimy?

A czy jeśli to Mondeo ma ABS to czy da radę wrzucić go do essa? Wtedy mógłbym cały układ hamulcowy z Mondeo zaadoptować np


[ wiadomość edytowana przez: kub3k dnia 2011-02-07 11:48:30 ]
  
 
Jeżeli chcesz lepiej hamować to: heble z RSa 260mm (pasują P&P), mondeo 260mm lub 278mm (wątków masz na pęczki - rozwiercasz uszy + dystans pod tarcze) ABS lepiej dać essowy - masz pewność że pasuje.
  
 
co do przednich to raczej założył bym od Vki bo łatwiej je dostać, zastanawia mnie tył, z tego co wiem Mondeo w wersji Festival/GT ma tarcze z tyłu tyle, że tam często było 1.8, więc może lepiej tylne hamulce również od Vki wrzucić? A co do ABS'u w tym Mondeo co chce na dawcę abs już jest, a do Essa musiałbym szukać i kupować dlatego zastanawiam się czy nie da rady założyć od Mdo
  
 
jeżeli masz bębny to nie wiem czy dasz rade założyć heble od mdo na tył. raczej nie poskrecasz tego z belką. przy tarczach 278mm (V'ka) minimalna fela to 15". sam moduł/pompa Abs możliwe ze nawet bedzie pasował, ale rurki już raczej nie. pytanie jeszcze takie jest: a ty masz miejsce na czujniki?? masz koronki ABSu? jeżeli nie masz, to piasty do wymiany.
  
 
No i instalacja jeszcze do ABS-u...
  
 
to ABS raczej odpuszczę...