Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Andii199 efi mk5 sokółka | 2011-02-14 13:12:05 naciągnij pasek lub wymień na nowy i powinno pomuc jeżeli nie pomoże to alternator do roboty |
pavel666 Sympatyk FEFK mkVI Nowogrodziec | 2011-02-14 14:15:49
sorry, że jedno pod drugim.... napięcie nie może ci spaść poniżej 10V, jeśli tak się dzieje to jest problem, po odpaleniu powinien mieć ładowanie ok 14,4V już od najniższych prędkości obrotowych (a od 1200obr to już na pewno) |
Kalor Escort Driver X-Trail | 2011-02-14 14:16:37 Wyedytuj temat! |
jarman Escort 1.8TD '98r Ghia Wrocław | 2011-02-14 16:39:36 Po przejechaniu się z pracy do domu, nie gasiłem silnika i znowu podłączyłem miernik. Pasek już nie piszczał - pewnie się "ułożył". Na wolnych obrotach pokazywało 14.2V więc stwierdzam, że z alternatorem i regulatorem napięcia jest wszystko OK. Można by ewentualnie wymienić przewód łączący altka z aku.
Jak włączyłem światła i wentylator to napięcie na wolnych obrotach wynosiło 13,5V. Zatem czy moglibyście potwierdzić moje przypuszczenia i kolegi Andii199, że to wina luźnego paska? Wówczas historyjka by mi się poukładała: 1. wymieniłem pasek 2. altek może źle dokręcony 3. przejechałem z 20km po strasznej ratatajce (nazywamy ją zemstą hitlera - nierówna i podziurawiona betonówka na Olszynę) 4.wytrzęsło klekota i być może poluzowało alternator a z nim pasek |