[MKVI]Escort 1.8 16v 105km xr3i problem przy odpalaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie po małej przerwie , a więc zakupiłem pompkę paliwa założyłem akumulatorek niemiecki APS , i wszystko było by w porządku ale niestety tak nie jest a mianowicie problem tkwi przy odpalaniu , odpalam na benzynie raz łapie raz nie często za drugim przekręceniem stacyjki a jak odpali to gaśnie jak wcisnę mało gazu to raz załapie i chodzi a raz znów zgaśnie i jak tak się zrobi parę razy w końcu wejdzie na obroty i jest w porządku gazu muszę brać malutko przy odpalaniu bo jak wezmę więcej to jest jeszcze gorzej ,po paru minutach może chodzić na wolnych obrotach i jest oki w trasie jak się jedzie to nie ma problemu na lpg idzie jak burza , na benzynie też jak się rozgrzeje to idzie dobrze ,ale jak się zgasi auto to znowu słabo odpala ale nie ma problemów z jechaniem a na zimnym silniku jak wrzucam 1 i chce jechać to gaśnie tak jest jakieś 2,3 razy a potem w porządku co to może być z tym odpalaniem dodam że auto było kupione od osoby która nie dbała o samochód stał bardzo długo nie jeżdżony może to od tego? nie wiem kiedy były wymiany świec lub innych części .

CZEKAM NA POMOC
POZDRAWIAM

PS.
słabo mi trzyma obejma filtera są luki jak to zrobić może powietrze jest powodem?
w tym miejscu mi spada tu gdzie wchodzi dolot od filtra


[ wiadomość edytowana przez: KaroleczekWPY dnia 2011-02-22 01:47:55 ]

[ wiadomość edytowana przez: KaroleczekWPY dnia 2011-02-22 01:50:07 ]
  
 
Tak ,to jest bardzo ważne połączenie .Jeżeli tam ciagnie lewe powietrze to skład mieszanki jest nieprawidłowy .Co innego oblicza przepływomierz ,a co innego dostaje silnik .Musisz to uszczelnić
  
 
a czym to uszczelnić? i niech mi ktoś napisze jaka jest przyczyna tego odpalania itd .

[ wiadomość edytowana przez: KaroleczekWPY dnia 2011-02-22 15:33:05 ]
  
 
pomoże ktoś?
  
 
Najprościej to złóż to na silikon ,dobrze umocuj w oryginalnym miejscu czyli obejma na kolektorem wydechowym na dwie śrubki .Co do odpalania to CI nie pomogę ,tak on-line to wróżenie z fusów .
  
 
Cytat:
2011-02-22 23:23:56, kamil76 pisze:
Najprościej to złóż to na silikon ,dobrze umocuj w oryginalnym miejscu czyli obejma na kolektorem wydechowym na dwie śrubki .Co do odpalania to CI nie pomogę ,tak on-line to wróżenie z fusów .



No dzięki ale może jakieś podpowiedzi? wydaje mi się ze auto lepiej jezdzi na gazie długo stało co prawda może to być powód? że zastane jest wszystko?
  
 
Jak nie zaczniesz od rzeczy podstawowych czyli nieszczelny dolot to jak mamy Ci pomóc .Wiesz co sadze ,ze nawet tego nie ruszysz ,bo czekasz na cud .
  
 
Cytat:
2011-02-22 23:41:47, kamil76 pisze:
Jak nie zaczniesz od rzeczy podstawowych czyli nieszczelny dolot to jak mamy Ci pomóc .Wiesz co sadze ,ze nawet tego nie ruszysz ,bo czekasz na cud .



ruszę jutro biorę się za robotę a to też może być powodem ciężkiego odpalania rano? powiedz mi gdzie jest jakieś gniazdo jak np w passacie żeby podłaczyć escorta pod kompa jest takie coś?
  
 
Cytat:
2011-02-22 23:34:58, KaroleczekWPY pisze:
No dzięki ale może jakieś podpowiedzi? wydaje mi się ze auto lepiej jezdzi na gazie długo stało co prawda może to być powód? że zastane jest wszystko?



raczej nie, doszukiwałbym się winowajcy problemu w osprzęcie elektronicznym, tzn. czujnik położenia przepustnicy, przepływomierz, może skrzynka bezpieczników ma jakieś zwarcie (przelutować) - to do gaśnięcia.
Co do odpalania sprawdź połączenie kabli do alternatora (może się zawiesza - bendix) i aku, ewentualnie przeczyść, sprawdź czy nie są popękane kable. Jak gaśnie na wolnych obrotach to regulator obr. biegu jałowego ("krokowiec" trzeba wyczyścić) jak nie pomaga to szukać, szukać i szukać... albo nauczyć się z ty żyć

ps. jak mało jeździ to daj mu porządnie w piz*** i będzie hulał jak ta lala
  
 
Tak jest ja w swoim MK VII mam w nogach pasażera na ściance (schowana jest wtyczka za plastykiem)
  
 
gdzie się znajduje ten silniczek krokowy jak wygląda i jak go wyczyść .Wez mi dokładniej wytłumacz gdzie jest to podłączenie pod kompa może jakieś foto zarzuć ,czytałem na jakimś forum że pod to można też ...

  
 
to jest moduł zapłonowy, nie wiem czy da się to tak sprawdzić, raczej nie, ale może być z nim coś nie teges (najlepiej podmienić i sprawdzić).
W mkVI nie ma wtyczki takiej jak w mkVII.
Krokowiec jest pod przepustnicą (na kolektorze dolotowym, dochodzi do niego kabel), trzeba zdemontować i wyczyścić.
Wszystko było na forum wielokrotnie poruszane, poszukaj. A najpierw uszczelnij dolot. Pozdro
  
 
Witam pogrzebałem dzisiaj i znalazłem parę ubytków a mianowicie jak odchodzi rura z początku dziura jest mała pod spodem na razie skleiłem taśmą ale to nie na długo , i w tej szerokiej części duże pęknięcie wielkości paczki po zapałkach oczywiście było to zamaskowane taśmami przez byłego niedbalucha dziś też na razie taśmą wiozłem wszystko zaznaczyłem na zdjęciu gdzie się mniej więcej to znajduje jednym słowem obudowa filtra początkowa do wymiany czy to może być powodem że na zimnym silniku traci obroty i gaśnie jak nie trzymam lekko gazu a jak się rozgrzeje jest oki na lpg chodzi normalnie i czy przez to że dostaje lewe powietrze może ciężej odpalać?

  
 
Cytat:
2011-02-24 01:01:44, KaroleczekWPY pisze:
Witam pogrzebałem dzisiaj i znalazłem parę ubytków a mianowicie jak odchodzi rura z początku dziura jest mała pod spodem na razie skleiłem taśmą ale to nie na długo , i w tej szerokiej części duże pęknięcie wielkości paczki po zapałkach oczywiście było to zamaskowane taśmami przez byłego niedbalucha dziś też na razie taśmą wiozłem wszystko zaznaczyłem na zdjęciu gdzie się mniej więcej to znajduje jednym słowem obudowa filtra początkowa do wymiany czy to może być powodem że na zimnym silniku traci obroty i gaśnie jak nie trzymam lekko gazu a jak się rozgrzeje jest oki na lpg chodzi normalnie i czy przez to że dostaje lewe powietrze może ciężej odpalać?

Cytat:
2011-02-25 20:56:58, bartkolor pisze:
MASA RZECZY DO SPRAWDZENIA ; WTYSKIWACZE , FILTR PALIWA , KABLE WYSOKIEGO NAPIĘCIA , SPRAWDZ CZY USZCZELKI POD GŁOWICĄ NIE MASZ WALNIĘTEJ , ALE NA POCZĄTEK DOLOT POWIETRZA MYSI BYĆ SZCZELNY NAJLEPIEJ POSPAWAĆ KOLEKTOR JAK PĘKNIĘTY PLASTIK PRZYTOPIĆ NA GORĄCO BĄDŻ NAJPROSCIEJ POKSILINY UŹYĆ



a powiedz mi na co przykręcić ten dolot w tym miejscu jak wychodzi od tego takiego srebrnego kolektora tam mam obejme ale tam chyba oryginalnie było coś innego