Moc max na turbo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jak myślicie ile maksymalnie da się wycisnąć z przednionapędowej uturbionej Łady, i który silnik jest do tego najlepszy? Starszy czy nowszy? Zawsze chciałem mieć też takiego turbo killera na wyścigi jak i klasyka do latania bokiem

Pozdrawiam
  
 
Wycisnąć to się napewno da wiele.

Ale kwestia trwałości
  
 
Z przednionapędowych ład najlepszą bazą byłby c20xe (montowany w nich seryjnie). bez problemu kupisz kute tłoki, korby i mase innych gratów, moce 300 - 400 KM nie powinny stanowić większego problemu (a przy średnim nakładzie kosztów 250 KM w połączeniu z niezła trwałością).
  
 
No tak, ale to tak na prawdę Oplowska konstrukcja, a mi chodzi o dokładnie Ładowską
  
 
To napisz może o jaki konkretnie silnik Ci chodzi
  
 
W 1 poście właśnie się zapytałem, który jest najlepszy. Czy 1.3 czy mocniejsze? Czy lepiej uturbiać coś starszego z Samary czy może coś nowszego z 11X czy dajmy na to Priory? Ale silnik Ładowski! I koszty tu nie wchodzą w grę, po prostu ile koni można uzyskać. Już wszystko jasne?
  
 
można i 400KM uzyskać, tylko pytanie skąd weźmiesz podzespoły, które w takim silniku pozwolą na uzyskanie i wytrzymanie takiego wyniku.
  
 
A mi się wydaje, ze chodzi tu o fabryczna jednostkę + turbo na przykład od VW. Mnie tez interesuje ile można wyciągnąć.

Z tego co już wiem najlepsza będzie każda Lada na wtrysku, a nie na gaźniku.
  
 
ja też myślałem nad uturbieniem swojej 110 w seri mam 82KM plus turbina od saba lub probe dmuchnąć na 1 bar bo ponoć więcej jak 1,2 bara nie warto bo seryjny długo nie pociągnie to moż wypluć jakieś 140-150KM.Ale plany zmieniłem i bedzie c 20xe seria 150KM i też wytrzymuje 1 bara bez kucizny i masz ponad 200KM
  
 
nie zapomnijcie tylko odprężyć motorków
  
 
Cytat:
2011-02-02 13:32:55, duszek480 pisze:
W 1 poście właśnie się zapytałem, który jest najlepszy. Czy 1.3 czy mocniejsze?


W pierszym poscie nie pisałeś nic o tym że musi być to silnik made in ussr, ani o 1.3 też nic nie wspominałeś, jedynie o tym że ma to być łada przednionapędowa. Jeśli koszty się nie liczą, to w imię czego wybierać ruską konstrukcję, skoro można kupić ładę z fabrycznie dobrym silnikiem mega podatnym na modyfikacje ?

A jak koniecznie musi być radziecki motor, no to tak jak 3zer pisał, dobrych gratów raczej niedostaniesz i efekt nie będzie spektakularny
  
 
Można części ściągnąć... Ja chcę tylko wiedzieć ile z takiego silnika można uzyskać mocy wcale nie mówię, że się będę do tego zabierał. Jest jeden projekt 2107 1.3 i koleś wyszedł na 210 koni.
  
 
Duszku, moim zdaniem nikt ci nie udzieli takiej informacji, ja tez napisałem podobny post, i co? I nic. Każdy będzie pisał o czymś innym, lecz nie na temat. Poszukaj lepiej na stronach RU(Rosja). Moim zdaniem w Polsce jest brak wiedzy o turbo w Ladach, a bynajmniej na tym forum.
  
 
Cytat:
Jest jeden projekt 2107 1.3 i koleś wyszedł na 210 koni.



co do tego projektu jest coś takiego jak silnik Wankla poj 1,3 koników 200w zwyż tak wiec to nie żaden projekt a co do turbo
tutaj masz link przetłumacz sobie z Czerskiego na polski koles ma tam turbo od BMW tyle że łada jest 1700i i wycisnął z niej 101 koników
Lada CZ
doładowanie z silnika BMW

wracając do silnika wankla masz tu Mazde Rx8 w nich są montowane
otomoto.pl/mazda-rx-8-C17188517.html
1,3 231 koników

[ wiadomość edytowana przez: Astro2107 dnia 2011-02-03 18:47:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: Astro2107 dnia 2011-02-03 18:49:47 ]
  
 
Właśnie widzę, że każdy pisze tylko o czymś innym. Astro, to jest projekt Łady na turbo! Rozróżniam turbo od wankla

Masz jak nie wierzysz:



Łada turbo
  
 
wiedza o turbo jest moze nie na 100% do lady ale jest o innych autach .chcesz przednionapędowego kilera a dajesz link od 07 to są całkowicie różne konstrukcje z tego co mi wiadomo tylnonapędówki mają seryjnie odprężone silniki a samary i pozostałe nie.jak już wcześniej pisałem też miałem zamiar turbić ale koszt jak chcesz zrobić konkretnie na 250-300KM to koszt motokompletu 2500zł ostre wałki 700zł pożądna turbina od 1500 w zwyż do tego zawory sprężyny zaworowe kolektor ssący i wydechowy koło 2000 no i strojenie a i wydech z kwasa bo oryginał spłynie.
jak chcesz taniej to turbina od saba lub probe odprężasz kanapką kolektor seria tylko przejściówke robisz pod turbo wydech i strojenie.a dla przykładu calibra 2.0 8v 115KM +turbo dmuchane na 05bara wyszlo na hamowni 160KM a koszt wyszedł około 6000zł.Dlatego zmieniłem plany i będe pakował XE a na słowo nikt nie poda mocy jaką można uzyskać wsadzisz kasy a możesz mało zyskać

[ wiadomość edytowana przez: kropi dnia 2011-02-03 22:32:55 ]
  
 
nikt Wam ani gotowych wyników ani gotowych przepisów nie da, bo raz, że takich projektów jest mało, a jak ktoś dłubie coś takiego w stodole to albo to nie przeżywa zbyt długo, albo żydzi na hamownie i strojenie.
a wycena Kropiego tych 250-300KM z silnika ładowskiego jest z grubsza rzecz biorąc jak dla mnie bardzo optymistyczna.
  
 
Cytat:
2011-02-03 18:38:00, SzokoLada pisze:
Każdy będzie pisał o czymś innym, lecz nie na temat.
(...)
a bynajmniej na tym forum


Konkrety zawarte w odpowiedziach są adekwatne do "konkretności" pytania autora wątku . Chcesz konkretną odpowiedź, zadaj konkretne pytanie.

PS: bynajmniej.pl
  
 
Cytat:
PS: bynajmniej.pl


Dziekuje za zwrocenie uwagi, bede uwazal nastepnym razem uzywajac tego slowa.
  
 
Sam co nieco poszukałem na rosyjskich stronach i proszę zaraz coś jest. Najwięcej uturbionych jest silników 16v z 110-tek. Najgrubszy projekt to chyba ten:

turbo

Oczywiście patrząc tylko na mechanikę