Koncepcje na odrestaurowanie alufelg 16 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tak jak pisałem sprobuje wypolerować je w calości na lustro i bez klaru.

tylko nie wiem jak sie za to szybko i sprawnie zabrać - recznie czy wrzucić na auto, wbić bieg i jazda..

no i dalej nie mam pomyslu na ranty - zeszlifować je do zera na tokarce, napawać tigiem i wyszlifować czy może tylko je zmniejszyć na głębokość zadrapań?
  
 
Cytat:
2011-03-13 20:21:46, srvrserver pisze:
obawiam sie kolego ze sie mylisz, zobacz na oryginalnie polerowane np. Ronale Turbo R10... sa zabezpieczone gruba warstwa bezbarwnego, sa specjalne lakiery na polerowane aluminium, a efekt mleka zalezy tylko i wylacznie od tego na jakim papierze skonczysz polerke...


Te ronale chyba są toczone i efekt lustra jest bez polerki. Wtedy klar się trzyma lepiej. Ja malowałem właśnie klarem polerowane alu i trzyma się nieźle do momentu, aż zrobisz lekkie dziubnięcie. Wtedy zaczyna odpadać. Można też dodać jakiegoś Promotora przyczepności...
Polecam MACOTA
A co do felg w temacie, to osobiście jestem za drapanym alu, podobnie jak w orginale. Do tego polerowany rant i wnętrze w kolorze alu.
  
 
jeśli zaspawasz ubytki to wtedy felga juz nie nadaje się do polerowania gdyż zawsze będzie inny odcień w tym miejscu, wyszlifuj papierkiem ile się da i zostaw tak.
  
 
No to dzisiaj, zrzucam opony, kupuje scansol i pozbywam sie klaru
  
 
Jak wrzucisz felgę na auto, wrzucisz bieg i przystawisz papier 60 do tego rantu, to bez problemu pozbędziesz się zadrapań. Ja miałem dokładnie takie coś na jednej z moich porzednich felg i ręcznie papierkiem dało radę zebrac to. Powodzenia w polerce, z doświadczenia wiem, że szybko się ta robota nudzi (mam na myśli wnęki, bo czoło felgi to nie problem)
  
 
Do środków to sobie narzędzia robisz/ kupujesz. potem na wkrętarke i jedziesz
  
 
Pele19m w bmw mojej dziewczyny tak polerowalem ranty - auto na koziol z jednej strony 3 bieg i poszlo tak btw masz 16" na standardowym zawiasie? jeśli tak, wrzuć jakieś foto, bo moze bede musial pomyslec o delikatnej glebie zeby nie bylo wozu drabiniastego..
  
 
No tu masz rację, auto się podnosi w stosunku do felgi 14" czy nawet 15". Do tego u mnie póki co są opony o profilu 50 więc możesz zobaczyć jak skutecznie przeciwdziałać stwierdzeniu: "na glebę go"

(P.S.) Tyłem się za bardzo nie sugeruj, ponieważ stan sprężyn bym określił jako "lekko zużyte"
  
 
Fotki żadnej nie mam narazie, a koła jeszcze leżą w piwnicy, ale powiem Ci, że jest w miarę ok - nie wygląda najgorzej. Trochę gleby by się przydało, przynajmniej ze 3-4cm, ale to jeszcze musi poczekać.
  
 
Cytat:
2011-03-13 20:05:00, srvrserver pisze:
Nastepnie felga w tokarke bierzesz papier o gradacji 40 - 80 i usuwasz wrzery na rantach. Nastepnie polerujesz na lustro, lub dochodzisz do papieru 800 i kryjesz klarem. Wneki malujesz na czarny polysk, ewentualnie kupujesz staliwo i jedziesz recznie na lustro...



40-80 to przeciez felge zniszczysz zalezy jakie te wzery są jak lekkei to wytarczy od 1000 zacząc - szkoda zachodu moim zdaniem ale co server to srv
P.S. Jakbym zobaczył ryse od papieru 40 na feldze to by mi sie odechciało cokolwiek z nimi robic
  
 
Cytat:
2011-03-14 10:02:45, everlast pisze:
40-80 to przeciez felge zniszczysz zalezy jakie te wzery są jak lekkei to wytarczy od 1000 zacząc - szkoda zachodu moim zdaniem ale co server to srv P.S. Jakbym zobaczył ryse od papieru 40 na feldze to by mi sie odechciało cokolwiek z nimi robic



Masz zdjęcia w wątku - zobacz jak wygladaja ranty.


Mateklobez Ociera Ci cos na tych oponach? jakie maja dokładnie wymiary? może załaduje z innym profilem i obejdzie się bez gleby Wejdą może oponki 205/45 ?

[ wiadomość edytowana przez: shadk-k dnia 2011-03-14 10:30:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: shadk-k dnia 2011-03-14 10:43:09 ]
  
 
Cytat:
2011-03-14 10:02:45, everlast pisze:
40-80 to przeciez felge zniszczysz zalezy jakie te wzery są jak lekkei to wytarczy od 1000 zacząc - szkoda zachodu moim zdaniem ale co server to srv P.S. Jakbym zobaczył ryse od papieru 40 na feldze to by mi sie odechciało cokolwiek z nimi robic


wystarczy 80 papier, albo nawet wodny
  
 
Udało mi się załatwić usługę szkiełkowania 30zł/szt.

Jaki efekt można uzyskać szkiełkując? ułatwi mi to polerkę?
  
 
Cytat:
2011-03-14 10:21:19, shadk-k pisze:
Mateklobez Ociera Ci cos na tych oponach? jakie maja dokładnie wymiary? może załaduje z innym profilem i obejdzie się bez gleby Wejdą może oponki 205/45 ?



Ja mam 205/50/16. Trą przy skręcaniu, ale to też wina ET, które wynosi 40. Na 205/45 powinno być lepiej, choć tarcia na zakrętach nie unikniesz. Na 16" dobrze by było założyć 195/45 (bynajmniej w moim w przypadku).
  
 
U mnie jest ET 35 7J..
  
 
Cytat:
2011-03-14 13:43:16, shadk-k pisze:
Udało mi się załatwić usługę szkiełkowania 30zł/szt. Jaki efekt można uzyskać szkiełkując? ułatwi mi to polerkę?


a nie pytałeś przed załatwieniem u tych co to robią?
  
 
nie zapytałem ale ta usługa jednak odpada, jak rozmawiałem telefonicznie to powiedzieli 30zł a jak podesłałem foto to nagle się zrobiło 90zł/szt ;/ mimo to podzwoniłem jeszcze i znalazłem usługę pomalowania 4 szt z "brokatem" po uprzednim ywpiaskowaniu za 250zł przy czym samo piaskowanie to 200zł

jeszcze podzwonie w kilka miejsc i zobacze co z tego wyjdzie musze odswiezyc stare kontakty w zak sa
  
 
ja jestem ciekaw ilu kolegow udzielajacych sie w temacie wlasnymi rekoma wypolerowalo na lustro choc jeden komplet felg?? oby wszystkie rady przedstawione tutaj braly sie z doswiadczenia, a nie z informacji przeczytanych na roznych forach lub uslyszanych gdzies na zlocie jednym uchem

sory za OT... Peace




[ wiadomość edytowana przez: srvrserver dnia 2011-03-14 17:00:51 ]
  
 
Wierz mi, że nie tylko Ty jeden polerowałeś alu... Ja felg nie miałem okazji polerować, ale bardziej skomplikowane rzeczy owszem - jakieś klapy, pokrywy, obudowy, blachy itp. Zawsze zdzierałem powłokę lakieru chemią, a później ręcznie + przyrządy na wiertarkę do zakamarków (np. jakieś zagłębienia, lub uszy na śruby) aż do papieru 2500 a czasami 3000 (trudno dostępny, ale są jeszcze drobniejsze) potem autosol albo automax (ten jest lepszy w moim odczuciu).

A to jak wyjdzie dany element zależy tak jak już pisałem głównie od tego ile jest aluminium w "aluminium"

Co do opon to w mk7 na seri zawiasie przy feldze 6,5j et40 i oponie 205/45rR16 nigdzie nic nie trze (nawet przy pełnym skręcie)
  
 
niestety mam pewien problem i troche się podłamalem..;/

Planowałem polerke na lustro i chyba zrobilem błąd.. - oddałem felgi do wypiaskowania, miało być zrobione delikatnie ale mimo to są wżery.. tzn całe felgi są kompletnie matowe i chropowate..

ma ktoś jakies pomysł jak z tego wyjsc zeby sie nie zajechac sciernym?