Silnik 1600 i 1700

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuje konkretnych odpowiedzi na pytania:
Czy w Ladach występowały skoki tłoka rzędu 82 mm? (Niva)
Co da montaż tłoków z wycięciami na zawory gdy seryjnie są tłoki wklęsłe (poza zwiększonym ciśnieniem sprężania, chociaż nie do końca). Niech ktoś mnie oświeci.

Proszę o odpowiedź.

Żeby nie było... szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
  
 
Cytat:
2011-03-16 22:38:10, Tomek2107 pisze:
Potrzebuje konkretnych odpowiedzi na pytania: Czy w Ladach występowały skoki tłoka rzędu 82 mm? (Niva) Co da montaż tłoków z wycięciami na zawory gdy seryjnie są tłoki wklęsłe (poza zwiększonym ciśnieniem sprężania, chociaż nie do końca). Niech ktoś mnie oświeci. Proszę o odpowiedź. Żeby nie było... szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.



mam nadzieje, ze tabelka się nie rozjedzie ale wygląda to tak:


Średnica Skok tłoka, мм
cylindra , 80 84 86 88
мм
76,0 1451 1524 1560 1596
76,4 1466 1540 1576 1613
76,8 1476 1556 1593 1630
79,0 1568 1646 1685 1725
79,4 1584 1663 1702 1742
79,8 1600 1680 1720 1760
80,0 1608 1688 1628 1768
82,0 1689 1774 1816 1858
82,4 1706 1791 1834 1876
82,8 1722 1808 1851 1894
84,0 1772 1861 1905 1950


[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2011-03-17 08:27:31 ]
  
 
Więc napewno ktoś obejmie:

W silniku nivy możemy rozwiercić blok pod tłoki i mieć 1.8.
Ale to dotyczy silnika Nivy 1.6 czy 1.7???

Bo mam rozumieć że to w sumie łatwa droga. Bo tylko tłoki? Wał i korbowody zosatją stare?

Czy tam w 1.6 i 1.7 były inne srednice gniazd zaworowych i lepijej pod moda szukać jednak 1.7????
  
 
z tego co wiem, rozwiercenie do 84 mm powoduje utrate sztywnosci bloku, zwiekszone zuzycie oleju, mniejsza trwalosc ogolnie... tak to pisza w rosji.
ja bede stosowal wal o skoku 84 i tloki 82,4, czyli prawie 1.8 l.

wszystkie glowice takie same sa od 1500 do 1700.

blok 1700, czyli 21213 ma inna wysokosc niz blok 2103, ale nie wiem czy wyzszy czy nizszy jest. do tego podobno grubsze scianki, solidniejszy odlew - bo tloki 82 mm, a nie 79 (jak w 1600)
  
 
Tak pytam bo nie wiem w którą stronę iść.

Bo jak już zacząć dłubać, to najllepiej mieć przygotowany plan.

Ja tam wolę moment obrotowy niż wysokie obroty i silnik trzymać w czerwonym polu.
  
 
a jaki masz silnik ktory chcesz dlubac?
  
 
Cytat:
2011-06-14 21:33:37, konukera pisze:
a jaki masz silnik ktory chcesz dlubac?



Mam 1.3.

Ale zastanawiam sie nad zakupem silnika niwy. Tylko co lepiej dlubać? Nivowskie 1.6 czy 1.7?
  
 
zdecydowanie 1.7
blok 21213 (chyba ten numer)

1.6 to 1.5 tyle ze rozwiercone.
  
 
Cytat:
1.6 to 1.5 tyle ze rozwiercone.


Niestety nie masz racji, 1,6 z niwy, to nie rozwiercone 1,5. 1,6 z niwy ma grube scianki i bez problemu mozesz go rozwiercic do 1,7 bez utraty sztywnosci.
Cytat:
Ja tam wolę moment obrotowy niż wysokie obroty i silnik trzymać w czerwonym polu.


Jak potrzebujesz moment, to trzeba zwiekszyc skok tloka, a nie srednice.
  
 
ok, nie wiedzialem, czyli wynika ze rosjanie przewidujacy
wiec i 1.7 musi miec jeszcze grubsze scianki.

ale ogolnie w rosji motokomplety: wal o wiekszym skoku i tloki do tego, sa tylko do bloku 1.7.
pozatym, 1.7 ma plywajace sworznie w "serii", a czy 1.6 ma tak to nie wiem, pewnie nie

  
 
Cytat:
2011-06-14 22:21:11, SzokoLada pisze:
Jak potrzebujesz moment, to trzeba zwiekszyc skok tloka, a nie srednice.



Ja tam nie mam zamiaru budwać wyczynówki tylko poprawić serię.

Czyli wychodzi że wystarczy że znajdę gdzies Nivowskie 1.7. I zostawię tak jak jest. Bo rozwiercanie moze osłabic blok.

Bo przy zmianie wału w 1.7 trzeba pewnie zmienic kupe innych rzeczy.

Przerabianie mojego silnika 1.3 nie wchodzi w gre. Bo auta uzywam. A tak silnik drugi by sobie był składany przez kilka miesięcy...
  
 
przy zmianie walu trzeba tez zmienic tloki (zeby byly nizsze)

i to wszystko. pierscienie, korby, sworznie - seria.

pojemnosci do wyboru
motokomplety

co do oslabiania bloku... tak sobie pomyslalem ze pewnie w wyczynowej jezdzie ma to wplyw na trwalosc, ale tak normalnie... krecac do 5 tysi tylko przy wyprzedzaniu?
  
 
Te tłoki pod rozwiert 1.7 to jakies specjalne? Czy poprostu od innego samochodu? Jak cenowo?

Ten rozwiert robi się w bloku czy trzeba rozwiercić i wprasować tuleje cylindrową???

  
 
Ja tam wiem o krótkich korbach, tłoki takie same
  
 
jak wchodzisz w nowy wal (typu 84 - polecany, mocny, z diesla 1.9 podobno) to daje się tloki ktore mają odleglosc od sworznia do denka mniejsza.
ogolnie inny wał daje że tłok idzie niżej i podnosi się wyżej, ponad blok.
oczywiscie można dac krótsze korby. wyjdzie na to samo.

cenowo na stronie np. 13000 rubli wal 84 i tloki 82,4/82,8... tłoki o wysokości seryjnej, pod wał 80 mm, to nie wiem, trzeba by dopasować, lada takich nie robiła raczej. wchodzi to na seryjny sworzen i korbe.

nic nie wiem o tulei,
możesz wstawić do bloku 1.7 - 21213 tłok 84 przez rozwiert itd, ścianki zostanie na pewno, ale jak juz pisałem , utrata sztywności itd itp. ale wiem tyle ile przeczytałem na stronie sklepów. jak to w praktyce dziala to trzeba samemu sprawdzic.

ja ogolnie wiem tyle co kupilem w rosji. wał 84 (seria 80), kute tloki 82.8.... plus inne gadzety typu pojedynczy lancuch rozrzadu, walek, lekkie podkladki pod sprezyny zaworowe, pierscienie, sworzenie, odezlone korby itp... lacznie ponad 4 000 pln .. zerknij w moj watek, sa tam zdjecia. na pewno nie wszystko musialem kupowac, ale poszedlem na calosc

krotsze korby tez sa do dostania...
np : korby

z tym ze trzeba ze warto je odelzyc, i nie wiem czy sa pod plywajace sworznie (w 1.7 sworzen obraca sie w tloku i korbie, w 1500 tylko w korbie (chyba, na pewno nie tu i tu), seria ma 136mm, ten ma 129mm.. i zasadniczo jest do zrobienia z 1300 -> 1600 - short roda...

wszystko kwestia mozliwosci i checi finansowych, jak chcesz moza wyciagnac 2 litry z tego bloku, wal 88 chyba i tloki 84... ale tu wal kosztuje juz ze 20 000 rubli, czyli w sklepie ok. 2000 zl, plus sprowadzenie...

wczesniej niz za rok nie odpale mojego motoru niestety... ale tyle forsy w szafie musze w koncu zlozyc do kupy

  
 
Takiej kasy nie mam zamiaru inwestować.

Myślałem że żeby mieć proste 1.8 wystarczy seria 1.7 + wieksze tłoki z rozwiertem. I złożyć do kupy i jeździć
  
 
Nawet takie twoje proste rozwiercenie, to koszt min, 1000zl
  
 
albo wierć ale nie wiem jak z tłokami 84, albo wał + tłoki za 13 000 rubli, czyli ok 1300 zł + sprwadzanie z rosji.

ale tylko to zrobic, bez sensu... tuning powinien byc kompleksowy - odchudzic korby, zrobic porting, zaadaptowac gaznik lepszy.. np z samary... albo pomodzic z klasykiem... odchudzic kolo, wywazyc, odchudzic zawory itd itp...

co Ci da +100 cm3? tyle co nic, wiecej da Ci sam porting glowicy... jaki bedzie przyrost mocy z 1700 do 1800? prawie nic... a zabulisz swoje: tloki, pierscienie, szlif...

kup 1700, zrob mu glowice, dolu nie ruszaj i sie ciesz.
  
 
A jak już chcesz kombinować tanim kosztem, a mieć lepszy efekt, wsadź kompresor.
  
 

tanio... duża dawka paliwa, więcej powietrza i gaz do podlogi ,
będzie lepiej jechać i chlać paliwo. przy ciągłym wciskaniu gazu w podłogę motor wytrzyma może kilak tys km. za ten czas budować prawidłowy motor.