Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tomek2107 SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Szczecin | 2011-03-16 22:38:10 Potrzebuje konkretnych odpowiedzi na pytania:
Czy w Ladach występowały skoki tłoka rzędu 82 mm? (Niva) Co da montaż tłoków z wycięciami na zawory gdy seryjnie są tłoki wklęsłe (poza zwiększonym ciśnieniem sprężania, chociaż nie do końca). Niech ktoś mnie oświeci. Proszę o odpowiedź. Żeby nie było... szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-06-14 19:57:50 Więc napewno ktoś obejmie:
W silniku nivy możemy rozwiercić blok pod tłoki i mieć 1.8. Ale to dotyczy silnika Nivy 1.6 czy 1.7??? Bo mam rozumieć że to w sumie łatwa droga. Bo tylko tłoki? Wał i korbowody zosatją stare? Czy tam w 1.6 i 1.7 były inne srednice gniazd zaworowych i lepijej pod moda szukać jednak 1.7???? |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-06-14 20:39:47 z tego co wiem, rozwiercenie do 84 mm powoduje utrate sztywnosci bloku, zwiekszone zuzycie oleju, mniejsza trwalosc ogolnie... tak to pisza w rosji.
ja bede stosowal wal o skoku 84 i tloki 82,4, czyli prawie 1.8 l. wszystkie glowice takie same sa od 1500 do 1700. blok 1700, czyli 21213 ma inna wysokosc niz blok 2103, ale nie wiem czy wyzszy czy nizszy jest. do tego podobno grubsze scianki, solidniejszy odlew - bo tloki 82 mm, a nie 79 (jak w 1600) |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-06-14 21:06:22 Tak pytam bo nie wiem w którą stronę iść.
Bo jak już zacząć dłubać, to najllepiej mieć przygotowany plan. Ja tam wolę moment obrotowy niż wysokie obroty i silnik trzymać w czerwonym polu. |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-06-14 21:33:37 a jaki masz silnik ktory chcesz dlubac? |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-06-14 21:47:13
Mam 1.3. Ale zastanawiam sie nad zakupem silnika niwy. Tylko co lepiej dlubać? Nivowskie 1.6 czy 1.7? |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-06-14 22:04:39 zdecydowanie 1.7
blok 21213 (chyba ten numer) 1.6 to 1.5 tyle ze rozwiercone. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-06-14 22:21:11
Niestety nie masz racji, 1,6 z niwy, to nie rozwiercone 1,5. 1,6 z niwy ma grube scianki i bez problemu mozesz go rozwiercic do 1,7 bez utraty sztywnosci.
Jak potrzebujesz moment, to trzeba zwiekszyc skok tloka, a nie srednice. |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-06-14 22:35:35 ok, nie wiedzialem, czyli wynika ze rosjanie przewidujacy
wiec i 1.7 musi miec jeszcze grubsze scianki. ale ogolnie w rosji motokomplety: wal o wiekszym skoku i tloki do tego, sa tylko do bloku 1.7. pozatym, 1.7 ma plywajace sworznie w "serii", a czy 1.6 ma tak to nie wiem, pewnie nie |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-06-15 16:34:05
Ja tam nie mam zamiaru budwać wyczynówki tylko poprawić serię. Czyli wychodzi że wystarczy że znajdę gdzies Nivowskie 1.7. I zostawię tak jak jest. Bo rozwiercanie moze osłabic blok. Bo przy zmianie wału w 1.7 trzeba pewnie zmienic kupe innych rzeczy. Przerabianie mojego silnika 1.3 nie wchodzi w gre. Bo auta uzywam. A tak silnik drugi by sobie był składany przez kilka miesięcy... |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-06-15 16:51:47 przy zmianie walu trzeba tez zmienic tloki (zeby byly nizsze)
i to wszystko. pierscienie, korby, sworznie - seria. pojemnosci do wyboru motokomplety co do oslabiania bloku... tak sobie pomyslalem ze pewnie w wyczynowej jezdzie ma to wplyw na trwalosc, ale tak normalnie... krecac do 5 tysi tylko przy wyprzedzaniu? |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-06-15 19:42:33 Te tłoki pod rozwiert 1.7 to jakies specjalne? Czy poprostu od innego samochodu? Jak cenowo?
Ten rozwiert robi się w bloku czy trzeba rozwiercić i wprasować tuleje cylindrową??? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-06-15 19:47:52 Ja tam wiem o krótkich korbach, tłoki takie same |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-06-16 01:38:50 jak wchodzisz w nowy wal (typu 84 - polecany, mocny, z diesla 1.9 podobno) to daje się tloki ktore mają odleglosc od sworznia do denka mniejsza.
ogolnie inny wał daje że tłok idzie niżej i podnosi się wyżej, ponad blok. oczywiscie można dac krótsze korby. wyjdzie na to samo. cenowo na stronie np. 13000 rubli wal 84 i tloki 82,4/82,8... tłoki o wysokości seryjnej, pod wał 80 mm, to nie wiem, trzeba by dopasować, lada takich nie robiła raczej. wchodzi to na seryjny sworzen i korbe. nic nie wiem o tulei, możesz wstawić do bloku 1.7 - 21213 tłok 84 przez rozwiert itd, ścianki zostanie na pewno, ale jak juz pisałem , utrata sztywności itd itp. ale wiem tyle ile przeczytałem na stronie sklepów. jak to w praktyce dziala to trzeba samemu sprawdzic. ja ogolnie wiem tyle co kupilem w rosji. wał 84 (seria 80), kute tloki 82.8.... plus inne gadzety typu pojedynczy lancuch rozrzadu, walek, lekkie podkladki pod sprezyny zaworowe, pierscienie, sworzenie, odezlone korby itp... lacznie ponad 4 000 pln .. zerknij w moj watek, sa tam zdjecia. na pewno nie wszystko musialem kupowac, ale poszedlem na calosc krotsze korby tez sa do dostania... np : korby z tym ze trzeba ze warto je odelzyc, i nie wiem czy sa pod plywajace sworznie (w 1.7 sworzen obraca sie w tloku i korbie, w 1500 tylko w korbie (chyba, na pewno nie tu i tu), seria ma 136mm, ten ma 129mm.. i zasadniczo jest do zrobienia z 1300 -> 1600 - short roda... wszystko kwestia mozliwosci i checi finansowych, jak chcesz moza wyciagnac 2 litry z tego bloku, wal 88 chyba i tloki 84... ale tu wal kosztuje juz ze 20 000 rubli, czyli w sklepie ok. 2000 zl, plus sprowadzenie... wczesniej niz za rok nie odpale mojego motoru niestety... ale tyle forsy w szafie musze w koncu zlozyc do kupy |
NaczelnyFilozof Kandydat na Kandaydata Marbella Jeleśnia | 2011-06-16 19:53:50 Takiej kasy nie mam zamiaru inwestować.
Myślałem że żeby mieć proste 1.8 wystarczy seria 1.7 + wieksze tłoki z rozwiertem. I złożyć do kupy i jeździć |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-06-16 21:19:40 Nawet takie twoje proste rozwiercenie, to koszt min, 1000zl |
konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-06-16 21:42:12 albo wierć ale nie wiem jak z tłokami 84, albo wał + tłoki za 13 000 rubli, czyli ok 1300 zł + sprwadzanie z rosji.
ale tylko to zrobic, bez sensu... tuning powinien byc kompleksowy - odchudzic korby, zrobic porting, zaadaptowac gaznik lepszy.. np z samary... albo pomodzic z klasykiem... odchudzic kolo, wywazyc, odchudzic zawory itd itp... co Ci da +100 cm3? tyle co nic, wiecej da Ci sam porting glowicy... jaki bedzie przyrost mocy z 1700 do 1800? prawie nic... a zabulisz swoje: tloki, pierscienie, szlif... kup 1700, zrob mu glowice, dolu nie ruszaj i sie ciesz. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-06-16 21:52:18 A jak już chcesz kombinować tanim kosztem, a mieć lepszy efekt, wsadź kompresor. |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2011-06-16 22:32:56 tanio... duża dawka paliwa, więcej powietrza i gaz do podlogi , będzie lepiej jechać i chlać paliwo. przy ciągłym wciskaniu gazu w podłogę motor wytrzyma może kilak tys km. za ten czas budować prawidłowy motor. |