Przyspieszenie zap³onu - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Cytat:
by przyspieszyæ zap³on, krecimy wiêc kopu³k± w lewo



No dobra... do tego to ju¿ doszed³em. Ale czemu nie da siê jechaæ na benzynie??? Czy trzeba zmieniæ sk³ad mieszanki? (tej benzynowej)
  
 
Cytat:
2003-09-18 12:17:58, Anonymous pisze:
Rany boskie,panowie jak ja wam zazdroszcze tych cen.W Szczecinie ustawienie zap³onu kosztuje 40z³.
P.S Ostatnio by³em na regulacji ga¼nika(analiza spalin)gosciu pokrecil srubka i za¿yczyl sobie 30z³.Co prawda gosciu jest najlepszy w Szczecinie,ale te jego ceny zaczynaja mnie dobijac,tym razem powiedzia³em co mysle o jego cenach i porowna³em z innymi miastami(czyli z cenami ktore wy podajecie)gosciu nie chcia³ uwierzyæ))))
P0zdro
Jarek



Gdzie Ty jezdzisz ze tyle placisz? Bardzo dobry diagnosta silnikowy jest w polmozbycie na bialowieskiej (nie wiem jakie maja ceny, mialem tam praktyke w zeszlym roku), rownie dobre zdanie mam na temat pracy pana Machalowskiego w samochodowce na klonowica.

Pozatym pamietajcie panowie, ze statyczne ustawienie zaplonu to nie wszytko- aby silnik prawidlowo pracowal w calym zakresie obrotow oraz pod kazdym obciazeniem sprawde mysza byc oba regulatory kata wyprzedzania zaplonu- podcisnieniowy i odsrodkowy.
  
 
Cytat:
2003-09-29 21:10:58, Kamil_H pisze:
Cytat:
by przyspieszyæ zap³on, krecimy wiêc kopu³k± w lewo



No dobra... do tego to ju¿ doszed³em. Ale czemu nie da siê jechaæ na benzynie??? Czy trzeba zmieniæ sk³ad mieszanki? (tej benzynowej)



jak ktros wczesniej stwierdzil gaz i benzyna maja inna liczbe oktanowa (odpowiedzialna za wystepowanie zjawiska spalania detonacyjnego). Dlatego tez mozesz zoptymalizowac prace silnika na gazie przyspieszajac nieco zaplon, ale dla benzyny bedzie to juz zaplon zbyt wczesny- silnik, szczegolnie przy duzym obciazeniu bedzie klekotal, dzwiek nieco podobny do nadmiernych luzow zaworow. Nie wiem czy w ladzie jest korektor kata wyprzedzania zaplonu (bylo cos takiego w starych 125p) jesli tak to niestety albo nie wykorzystasz wszytkich mozliwosci plynacych z wiekszej liczby oktanowej LPG albo bedziesz musial korygowac zaplon dla zasilania benzyna. Mozliwe tez ze faktycznie masz rozregulwany gaznik- sprawdz droznosc wszystkich, w szczegolnosci glownych dysz i poziom paliwa w komorze plywakowej. Jezeli to nie pomorze sproboj nieco wzbogacic mu mieszanke poprzez podgiecie plywaka.
  
 
Ja to sobie zap³on przyspieszy³em!!!

A rzecz siê mia³a tak:

W czasie jazdy po mie¶cie s³yszê co¶ jakby strza³
i obserwujê wariacje obrotomierza, a potem stop i cisza.
Jako, ¿e mia³em podejrzenia co do miejsca usterki
od razu zajrza³em pod kopu³kê aparatu zap³onowego.
I s³usznie.
Urwa³ siê (kiep¶ciutki) przewód ³±cz±cy przerywacz ze ¶rubk±,
do której podpiêty jest przewód biegn±cy od cewki zap³onowej.

Przyst±pi³em do regeneracji tego¿ po³±czenia za pomoc±
jedynego dostêpnego kawa³ka przewodu (2,5 mm kw.).
Do tego celu niezbêdne okaza³o siê wyjêcie aparatu zap³onowego.
Nanios³em sobie wcze¶niej kreskê na bloku silnika
w celu ustawienia aparatu w tej samej pozycji.
Zregenerowany aparat w³o¿y³em na miejsce i rozruch.
Zapali³, ale silnik chcia³ wyskoczyæ z auta.
No to krêcê aparatem, tak ¿eby silnik pracowa³ równo,
Uda³o siê, ale naniesione przeze mnie wcze¶niej znaki ustawcze
baaaardzo mocno siê nie pokrywa³y.

Dzisiaj zajecha³em do mojego mechanika
w celu kontroli moich ustawieñ.
Zaiste, zasadn± siê ta wizyta okaza³a,
gdy¿ ustawi³em sobie kosmiczne wyprzedzenie zap³onu:
30 stopni !!!.

Mechanik ustawi³ jak nale¿y (na lampê oczywi¶cie).
Zajê³o mu to parê minut, a wzbogaci³ siê o 10 z³.

A osobiscie za cenne uwa¿am to
i dumny jestem z tego,
¿e sam zdo³a³em nak³oniæ ³adzinê do wspó³pracy
chocia¿ na jej warunkach .

Mechachanik stwierdzi³, ¿e jazda z tak przyspieszonym zap³onem
na dystansie 1000km, to prosta droga do wykoñczenia silnika
(spalanie detonacyjne powodujêce uszkodzenia m.in. panewek).


Pozdroofka!!!


[ wiadomo¶æ edytowana przez: syvo dnia 2003-10-23 13:45:05 ]
  
 
Witam
Prosta sprawa - w³o¿y³e¶ aparat, ustawi³ê¶ na znaki, ale przy wk³±daniu o¶ aparatu obróci³a siê, wiêc zmieni³ siê k±t wyprzedzenia Przy wk³adaniu i wyjmowaniu aparatu konieczne jest zwrócenie uwagi na to jak ustawiony jest palec rozdzielacza. Najlepiej ustawiæ silnik "na znaki" czyli na zero tam gdzie ustawiasz zap³on. Wtedy pozostaj± dwie mo¿liwo¶ci: zap³on jest na pierwszym lub na czwartym cylindrze - mo¿esz to zobaczyæ pod kopu³k± - na który przewód wysokiego napiêcia skierowany jest palec rozdzielacza. ale do ustawiania przek³adania aparatu nie ma to wiêkszego znaczenia tak naprawdê - wystarczy jedynie pamiêtaæ w któr± stronê by³ ten palec i tak samo go z³o¿yæ.
Co innego jak sk³±dasz ca³y silnik na przyklad po remoncie - wtedy wszystko ustawiasz "na znaki" i palec na pierwszy cylinder.

Pozdroofka
[x]Angel