[OGÓLNE] Jak rozebrać przegub lewy przy kole ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
Noszę się z zamiarem wymiany przegubu na lewym kole przy piaście(strzela).
Ma ktoś szczegółową instrukcję jak po kolei zdemontować ???
Jakieś zdjęcia ktoś posiada ???


1,6 16V 1993 GTi

[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2010-05-15 15:44:07 ]
[ powód edycji: dostosowanie tytułu do nowego regulaminu ]
  
 
ściagasz 2 opaski od gumy
otwierasz przegub
wycierasz szmatką
szuaksz przerwy gdzie jest wsadzony pierścień
wkąłdasz tam szczypce i rozciagasz pierścień
ciagniesz za przegób
schodzi
wycierasz wszystko do sucha
smarujesz nowy przegób
wkładasz gume
wkładasz p[rzegób- sam wwskoczy z zawleczką
zakąłdasz opaski

gotowe
  
 
No tak ale śrubę kontrującą muszę odkręcić od piasty ???
  
 
koniecznie Często z nową osłoną przegubu jest nowa śruba w komplecie
Chociaż..., mogę się mylić, bo ja u siebie ściągaem całą półoś.

[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2007-07-10 11:46:08 ]
  
 
Mam pytanie
Macie jakiś patent na odkręcenie przegubu ? Moje domagają się wymiany, i z tymi co mam "w aucie" sobie poradzę (ponoć jest bardzo trudno je odkręcić, ale wciśnięty hamulec ułatwia całą sprawę).
Sprawa dotyczy przegubów które chce wsadzić Mam używane w bdb stanie, ale są w zwrotnicy która jest już wymontowana z auta I jak to odkęcić/przytrzymać żeby nakrętka puściła ?
Dodatkowe pytanie - jaki smar zastosować do tego przegubu ?

Pytam bo nie będę kupował nowych osłon (z nimi jest smar w zestawie) bo mam obie dobre, ale wypadałoby nasmarować przegub przed założeniem owej osłony

Za podpowiedzi ślicznie dziękuję
  
 
Czyczu byłem w tej samej sytuacji, podjechałem do pobliskiego warsztatu i dupa! musiałem się prosić zeby mi to odkręcili a jak odkręcili to okazało się że zj@#$%^& mi gwint na przegubie!!!

Całą sprawę uratował kumpel! przyjechał, odpalił szlifierkę i zaczął szlifować, skrócił poprostu gwint i 0.5 zwoja i nakrętka weszła bez problemu... Sorki za OT ale to taka mała przestroga przed tymi deklami którzy nazywają siebie "Mr Mechanik"

Pozdro
  
 
UP bo widzę że Was troszkę jest na forum, a od rana niczego ciekawego się nie dowiedziałem

PS. W sobotę rano chcę zacząć akcję
  
 
Cytat:
2008-11-06 06:24:34, czyczu pisze:
Mam pytanie Macie jakiś patent na odkręcenie przegubu ? Moje domagają się wymiany, i z tymi co mam "w aucie" sobie poradzę (ponoć jest bardzo trudno je odkręcić, ale wciśnięty hamulec ułatwia całą sprawę). Sprawa dotyczy przegubów które chce wsadzić Mam używane w bdb stanie, ale są w zwrotnicy która jest już wymontowana z auta I jak to odkęcić/przytrzymać żeby nakrętka puściła ? Dodatkowe pytanie - jaki smar zastosować do tego przegubu ? Pytam bo nie będę kupował nowych osłon (z nimi jest smar w zestawie) bo mam obie dobre, ale wypadałoby nasmarować przegub przed założeniem owej osłony Za podpowiedzi ślicznie dziękuję



co do smaru to - grafitowy
przegub - zwrotnica to element skretny a piasta obrotowy wiec masz w piascie (ogolenie to w tym i w tym ) a odkrecenie banalne w tej chwili mam 2 pomysły poprostu montujesz piaste z przegubem w imadle mocno sciskasz i klucz nasadowy 32 34 36 juz nie pamietam jaki i odkrecasz w lewo nie zaleznie czy to prawy czy lewy przegub , jak nie posaiadasz imadła podjedz do kogos kto ma, 2 sposób jak masz w piascie szpilki to załuz jakas breche czy stalowy pret (badz duzy klucz "zabe" hydrauliczny) miedzy nie zeby miec dzwignie i znow klucz i odkrecasz... co do imadła do nalepiej załuz jakas stara tarcze hamulcowa i scisnij szczekami imadła w miejscu gdzie tra klocki hamulcowe (tez mocno) jak sobie nie poradzisz przyjedz do mnie

[ wiadomość edytowana przez: chalu87 dnia 2008-11-09 13:06:03 ]
  
 
wystarczy ze zalozysz klucz 'grzechotke" na srube od przegubu wez sobie jakas rurke np 1m wsadz ja w klucz i odkrec i pojdzie bezproblemu! weim bo sprawdzone
  
 
Cytat:
2010-05-15 12:19:41, Rdzeniu pisze:
wystarczy ze zalozysz klucz 'grzechotke" na srube od przegubu wez sobie jakas rurke np 1m wsadz ja w klucz i odkrec i pojdzie bezproblemu! weim bo sprawdzone



po 1.5 roku pewnie już znalazł sposób na odkręcenie.

a nowa nakrętka jest zazwyczaj w zestawie z łożyskiem koła. (przynajmniej skf daje)
  
 
w temacie przegubu...
prośba o informację, jak w MKVII wygląda przegub wewnętrzny i zewnętrzny, jak to jest rozwiązane konstrukcyjnie?
mile widziane fotki, bądź rysunki konstrukcyjne/techniczne

z góry wielki dzięki
  
 
Cytat:
2011-04-27 15:42:41, trifoglio pisze:
w temacie przegubu... prośba o informację, jak w MKVII wygląda przegub wewnętrzny i zewnętrzny, jak to jest rozwiązane konstrukcyjnie? mile widziane fotki, bądź rysunki konstrukcyjne/techniczne z góry wielki dzięki

Poszukaj w googlach albo nawet na allegro,napewno jest fotek pod dostatkiem...
  
 
Klikamy tutaj
 
 
Cytat:
2011-04-27 16:24:32, przemo2 pisze:
Klikamy tutaj



dzięki przemo2
a może ktoś odpowie na pytania jak się ma przegub wewnętrzny do zewnetrznego? oraz jak to wygląda od strony mechanicznej
dzięki
  
 
Cytat:
2011-04-28 16:50:13, trifoglio pisze:
dzięki przemo2 a może ktoś odpowie na pytania jak się ma przegub wewnętrzny do zewnetrznego? oraz jak to wygląda od strony mechanicznej dzięki



Krzyżak od wewnętrznego tak wygląda.


Jest w obudowie ( to ten element,który wchodzi do skrzyni) i wiadomo ... osłona gumowa to osłania od czynników zewnętrznych.Do środka wchodzi półoś (widać frezy na foto) i dajemy zawleczkę w postaci zegera zewnętrznego,aby sie nie wysuwała.A te trzy knypki to nic innego jak łożyska igiełkowe.Przy demontażu trza ostrożnie to robić,bo lubią wypadać i przerąbane je potem poukładać.Sorki za jakość foto.Tylko takie na FEFK-u znalazłem.
Cytat:
jak się ma przegub wewnętrzny do zewnetrznego?

Zewnętrzny,pracuje na wprost i na skręcie kół (jest ruchomy we wszystkich kierunkach przy zachowaniu pracy obrotowej non stop).Wewnętrzny pracuje w jednej linii z półosią z małymi uskokami...jak by to wytłumaczyć...wjedziesz w nierówności,np.na polną drogę i zawias Ci pracuje no nie ? Wahacze ... góra - dół...góra - dół no i półoś też tak ? Wewnętrzny (ten właśnie krzyżak) ma wtedy lekkie wahnięcia względem swojej obudowy i osi (gdyby był na sztywno to by sie urwało wszystko).Sorki za takie głupie tłumaczenie,ale nie potrafiłem inaczej.Jak coś to pytaj.







[ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-04-28 18:23:11 ]